Komşularının şikâyetçi olduğu haşarı çocuk Assil, Firavun'un laneti ile karşı karşıya.


Bundan tam yedi sene önce küçük bir Alman firması olan Artex Software, zamanında yalnızca 500000 tane satabilen Acorn adlı bilgisayar sistemi için Ankh diye bir adventure oyunu piyasaya sürmüştü. Bu kadar az sayıda satabilmiş bir platform için oyunun da hiç iyi bir satış yakaladığı söylenemez. Zira Acorn�un büyük bir kısmının İngiltere�deki okullar tarafından satın alındığını da buna eklerseniz Ankh�ın başına nelerin geldiğini tahmin edebilirsiniz sanırım. 98 yılında piyasaya çıkan ilk Ankh�ın Mısır�da geçen bir hikâyesi vardı. Her şey oyundaki kahramanımız Domi�nin babasına kendini gösterme çabası üzerineydi ve ilerleyen bölümlerde kahramanımız kendisini Nil�in ortasında ölümcül timsahlarla savaşırken bulmuştu. Bunun dışında bir adventure oyununun iyi olarak değerlendirilmesini sağlayan, iyi senaryo ve eğlenceli diyaloglar gibi birçok artı yöne de sahipti. Ama maalesef Domi�nin göbeği doğarken Acorn ile beraber kesilmişti; Acorn tutmayınca Ankh da kayboldu gitti.

Hey gidi koca Firavun!

Dilerseniz günümüze dönelim, yedi yıldan sonra Ankh�ın niye tekrar küllerinden doğmak istediğine ve o zamandan bu yana nelerin değiştiğine bakalım. Zamanında büyük bir kitleye hitap edemeyen ANKH tekrar yapılıyor, fakat bu kez PC�ciler için. İlk Ankh�ı yapan firma olan Artex Software, Deck 13 tarafından satın alınmış ve şimdi ise eski oyunlarını başka bir çatı altında daha iyi bir şekilde ve daha geniş bir kitleye hitap edeceklerine inanarak tekrar yapıyorlar. Oyunumuz yine Mısır�da geçiyor ve bu kez kontrolümüzdeki karakterin ismi ise Assil.

Assil, zengin bir piramit mimarının tembel ve uyuşuk oğlu olarak tanımlanıyor. Aşırı derecede eğlence merakı olan kahramanımız, başını dertten derde sokmayı da çok iyi başarıyor üstelik. Zira oyunumuzun konusunu da Assil�in başına gelenler oluşturuyor. Arkadaşları ile güzel bir akşam sefası yapmak isteyen Assil, babasının mimarı olduğu Büyük Piramit�e babasından anahtarı çalarak giriyor ve orada bir güzel sabahlıyor. Uyandığında boynunda yaşamın simgesi Ankh motifi ve ölü firavunun laneti ile karşılaşıyor. Karşılaştığı bu laneti tek çözebilecek kişi ise Firavun Iphenep olduğundan Assil�in şimdi bir an önce bu kişiyi bulması gerekiyor.

Üçüncü kişi görüş açısından oynanan bir point&click adventure oyunu olarak yapılıyor Ankh: The Tales of Mystery ve kendisini klasikleşmiş oyunlardan Discworld veya Monkey Island�a benzetmek mümkün. Üç boyutlu olarak tasarlanan dünya görüntüsü birçok güzellikler içeriyor. Ekran görüntülerine bakacak olursak arka planlarda ve detaylarda birçok hoşluk göze çarpıyor. Sürekli hareketli arka planlarda atmosfer oldukça derin. Ayrıca yapımcıların kendilerine en çok güvendikleri kısmı bu oluşturuyor. Çizimlerdeki çizgi film havası ise bambaşka bir tatta. Karakter tasarımları ise epey hoş. Kullanışlı ve basit arabirim de oyunun bir diğer artıları arasında yer alacak. Syberia�dan alıştığımız basit oynanış anlaşılan yapımcılar arasında şablonlaşmış. İlk Ankh Acorn�da doğduğunda bir gerçek vardı ki; o da oyunda inanılmaz eğlenceli diyaloglar olduğuydu. Aynısı burada da var ve Assil ile uyumlu onlarca konuşma ile beraber bir o kadar da yan karakter bizimle oyunda buluşacak.

Hey gidi gidi gidi Assil!

Ankh geçtiğimiz ayın ikinci haftasında duyuruldu ve şu güne kadar oyuna dair ortaya çıkan detaylar bundan ibaret denebilir. Önümüzdeki günlerde Almanya�dan bir oyun rüzgârı daha esmeye hazırlanıyor. Gothic III ile aynı dönemde piyasada olması beklenen Ankh: The Tales of Mystery grafikleri ve eğlenceli konusu ile dikkat etmeye değer. Tek yapılması gereken ise bir adventure oyuncusunun en makus talihi olan beklemekten başka bir şey değil maalesef.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 381
favori
like
share