Army of Two

Son güncelleme: 27.05.2009 13:23
  • EA'in maskeli adamları tek bir kuralı izliyor: Saldırgan olmak!


    Geçtiğimiz yazdan bu yana, EA'in merakla beklenen aksiyon oyunu hakkında bir türlü adam akıllı bilgiler toplayamadık. İnternette yayınlanan oyun içi videolar da bir yere kadar ipucu veriyordu. Eğer üçüncü sayımızı hatırlarsanız, 'En Özgün 25 Oyun' dosya konumuzda en üst sırada gösterdiğimiz Army of Two, yüksek yapay zeka seviyesi, inanılması zor grafikleri ve asıl önemli olan iki kişinin aynı anda oynayabileceği bir oyun sistemini barındırmasıyla ilgi çekiyordu. Takım arkadaşınızla birlikte düşmanlarınıza karşı savaşırken, azalan merminiz için yeni şarjör isteyebilecek, takım halinde çalışarak düşmanlarınızı kolay yoldan alt edebileceksiniz. Oyunun piyasaya sürülmesine birkaç ay kala başroldeki kahramanlarımız Tyson Rios ve Eliot Salem ne yapıyor dersiniz? Yoksa antrenman mı?

    KIRMIZIYI GÖRMEK
    Army of Two'nun çılgın kahramanlarına ait oyun içi videolarını defalarca izleyip hep aynı şeyleri görmekten bıkanlara yeni bir haberimiz var. Dergimiz için özel olarak verilen tanıtım videosunda gördüğümüz Aggrometer isimli ibre ile karakterlerin saldırganlık seviyelerini izliyoruz. Oyun esnasında görevleri nasıl yerine getirdiğimiz ve düşmanları ne şekilde ortadan kaldırdığımıza bağlı olarak değişkenlik gösteren Aggrometer ile kahramanlarımızdan hangisi daha saldırgan, hangisi daha sakin anlayabiliyoruz. Sürekli birbiri ile didişen kahramanlarımız arasında mukayese etmemiz gerektiğinde bu ibre oldukça işimize yarayacak.

    Görevleri yaparken gerçek zamanlı hareket eden Aggrometer'i takip ederek düşmanları daha kolay yere sermek mümkün. Her iki karakterin de kafa sembollerinin bulunduğu ibre kime daha yakınsa o kahraman daha seri ateş edebiliyor ve daha acımasızca düşmanlarının üstüne saldırabiliyor. Eğer ibre bir kahramana tamamıyla yaklaşmış ve kırmızı renge bürünmüşse, o karakter fazlasıyla saldırgan bir hale büründüğünden içindeki öfke ile düşmanlarını tek vuruşta yere serebilir hale geliyor. Saldırganlığı maksimum düzeyde olan karakterimizin özel saldırı hareketlerini kullanabiliyoruz. Düşmanlarımız da bizim öfkemize ayak uyduramadığından sanki tüm dünya yavaşlamış gibi bir hal alıyor. Bu olay stratejik olarak karar verme mekanizmamızı da değiştiriyor elbette. Öfke kusan bir kahraman çok güçlü oluyor olmasına ama düşmanların da bir numaralı hedefi haline geliyor. İşte bu noktada diğer karakteri akıllıca kullanmamız gerekli. Bir kahramanınıza odaklanmış düşmanların arkalarından dolaşıp rakiplerinizi gafil avlamanız hiç de zor değil. Eğer bir süre düşman öldürmeyi keserseniz yavaş yavaş normale dönen ibre tam orta noktaya ulaştığında, iki kahramanımız da sakin vaziyette yerinde duruyor olacak.

    SİLAHINI AKILLICA SEÇ
    Bir aksiyon oyununun en önemli parçası olan silahlar, Army of Two'nun da dikkat çekici yönlerinden biri. İsabet oranınız ve silahınızı verimli kullanmanız saldırganlık düzeyinize göre değişenlik gösterecek. Standart silahlarınızı dilediğiniz gibi modifiye edebilme imkanınız sayesinde ek saldırı özelliklerine de sahip olabiliyorsunuz. Silahlarınızı değiştirdiğinizde ise saldırganlık seviyeniz de aynı ölçüde farklılık gösterecek. Bu yüzden silahlarınızı seçerken ve onları modifiye ederken saldırganlık seviyenize yapacağı etkiyi de hesaba katmalısınız. Mesela bir silaha susturucu eklerseniz, saldırganlık seviyeniz azalacak, yıkıcı etkisi büyük olan bir roket atarı elinize aldığınızda ise ibre tavana vuracaktır. Kahramanlarınız arasında silah seçimi yaparken saldırganlık seviyenizi de hesaba katmak ayrı bir sorumluluğu da beraberinde getiriyor elbette. İki karakter arasındaki dengeyi sürekli olarak kontrol etmeli ve saldırganlıkları arasında uçurum olmasını engellemelisiniz.

    NASIL BİR HİS?
    İki kahramanı aynı anda kontrol etmek, başlı başına bir yenilik olmasının haricinde bir de saldırganlık gibi farklı bir konsepti de oyunun içine sığdırmayı başarmak alkışı hak ediyor. Yanınızda macerayı sizinle birlikte oynayan biri olsun ya da olmasın sürekli ikili takım halinde ilerleyeceğiniz Army of Two'da saldırganlık temasının da yeni bir oyun dinamiği getireceği kesin. Gerek grafikleri gerek hareketli oyun yapısı, gerekse esprili karakterleri ile son döneme damgasını vuracak bir yapım olarak geliyor. Gears of War'un grafikleri ile Ghost Recon Advance Warfighter'ın taktiksel oynanışı bir araya gelecek ve ikili takım sisteminin de getirisi ile oynanabilirliğin üst düzey olacağı kesin gibi.
#27.05.2009 13:23 0 0 0