Eskiye rağbet artıyor mu?


New York Comic Con, bu yıl yine bir çok yapım hakkında bilgilerin açığa çıktığı bir platform oldu. Son olarak Mirror�s Edge ile oyuncuların karşısına çıkan DICE firmasının, Bad Company 2 isimli yeni Battlefield oyununu hazırlayacağı biliniyordu, ama kimse tekrar bu ismin, İkinci Dünya Savaşı cephelerine döneceğini tahmin edemezdi herhalde. Yakın bir zamanda gelen duyuruyla Battlefield: 1943, yeni nesil konsollar ve PC için duyuruldu.

Sanıyorum ki, benim gibi pek çok oyuncu ilk başta bu duyurunun ardından başlı başına kapsamlı bir oyun çıkacağını düşündü, ama değil. En azından benim beklediğim gibi olmadı diyebilirim. Çizgi grafikleri ve eğlenceli yapısıyla dikkat çeken, bunların yanında tamamen ücretsiz olarak yayımlanması planlanan Battlefield: Heroes bir yana dursun, Battlefield: 1943�e ne gerek vardı denilebilir.

Pasifik�e dönüş

Battlefield 1943, kısaca Pasifik�te Amerika ve Japonya ordularının arasındaki mücadeleyi konu alıyor. Bad Company haricindeki diğer tüm oyunlarda olduğu gibi 1943 de tamamen multiplayer ağırlıklı. Yapımda seçimimize sunulmuş 3 asker sınıfı bulunacak. Bunlar:

Piyade (Infantry): SMG, el bombası, tank savar silahı ve İngiliz anahtarı
Piyade Eri (Rifleman): Yarı otomatik tüfek, bomba silahı, el bombası ve bıçak
Keşif Eri (Scout): Sniper, C4 patlayıcı, tabanca ve kılıç/bıçak

Piyadeler, orta menzilli silahları iyi kullanabiliyor ve becerili yapılarıyla dikkat çekiyorken, yakın menzilli savaşlarda piyade erleri etkililer. Ayrıca araç ve tankları yok edebilecek güçte silahlara sahipler. Son olarak Keşif Er�leri de uzun menzilli mücadelelerde etkili oluyorlar. Başlangıçta tüm silah ve araçlar oyunculara sunulacak, ama istatistiklerinizde artış olduğu sürece yeni gereçlerle de karşılaşabiliriz. Bu arada oyunun istatistik sistemi, Bad Company ile aynı. Sağlık sistemi olarak ise kendini yenileyebilir bir sağlık sistemi var. Sağlık paketleri eklenmemiş. Bunun yanı sıra cephane olarak da sınırsız bir miktara sahip olacağız.

Battlefield: 1943�de taban tepeceğimiz 3 harita yer alacak; Wake Island, Guadalcanal ve Iwo Jima. Aslında bunlar, Battlefield 1942�de yer almış, ama değişime uğratılmış haritalar. DICE�den Gordon Van Dyke haritalarla ilgili olarak, �Battlefield 1942'yi oynayan oyuncular varsa, haritalar onlara tanıdık gelecektir, ama zaman içerisinde 2 oyun arasında meydana gelen değişiklikleri de fark edeceklerdir.� diye belirtiyor.
Amerika ordusu veya Japonya ordusuna mensup yöneteceğimiz askeri ve oynayacağımız haritayı belirledikten sonra sıra oyun moduna geliyor. Yapımda tek bir oyun modu olacak; Conquest. Yani düşman kontrolü altındaki bölgeyi temizleyip, kontrolü ele geçirmek ve sonraki saldırılara karşı burayı savunmak. Battlefield 1943, 24 (12�ye 12) kişiye kadar online deneyim sunacak. Daha önceki yapımlarda olduğu gibi 64 oyuncuya kadar savaşmak tabii ki zevkli olabiliyor, ama zararları da var. Performans eksikliği görülebiliyor. Üstelik "Büyük bir savaş deneyimi için, büyük oyuncu sayılarına gerek yok." deniliyor. Hız denetimi olarak Battlefield 1942�nin yavaş olduğuna dikkat çekilirken, Battlefield 1943�ün oldukça hızlı olacağından söz ediliyor.

"Battlefield 1943, Frostbite grafik motoru ile geliştiriliyor. Oyun grafiklerinden daha çok oynanışı ve multiplayer faktörü ile öne çıkacak."
Frostbite grafik motoru kullanan yapım, görsel olarak büyük vaatler sunmuyor. Zaten yapımcılar, görsellikten çok oynanış mekaniğine ve performansa önem veriyor. Yaz aylarında çıkması beklenen Battlefield 1943�ün PC, X360 ve PS3 için dijital indirme yöntemiyle oyunculara sunulması planlanıyor. Umarız Heroes�u da aradan çıkarırlar artık.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 296
favori
like
share