Bionic Commando

Son güncelleme: 27.05.2009 13:31
  • 20 yıl önceki dava


    1988 yılında, NES platformu için geliştirilen ilk Bionic Commando, o yıllarda yeni yeni şekillenen video oyunu piyasasının en önde gelen neferlerinden biri olmuştu. Böylesine önemli bir başlığı 20 yıl sonra yeniden diriltmeye karar veren yapımcılar, efsaneyi Ben Judd liderliğinde yeniden canlandırıyor. Daha önce Devil May Cry 3 ve Dead Rising'de aktif görev üstlenen Judd'un yeni komandosu, 88 modelinin başarısını tekrarlamayı hedefliyor.

    Nathan 'RAD' Spencer

    İsveçli bir firma olan Grin tarafından geliştirilen yeni Bionic Commando, aksiyon türünde boy gösterecek ve ilerle öldür mantığını güdecek. 8-bit'lik Atari'deki birkaç piksellik binaların yerini detaylı ve yüksek çözünürlüklü modellemelerin aldığı yeni yapımda, çevredeki harabelerin arasında iple sallanıp, bir noktadan bir diğer noktaya ulaşmaya çalışacağız. Biraz Örümcek-Adam'ı andıran bu iple salınma yöntemi ile, asla varamayacağımız noktalara kolaylıkla varacağız. Oyun boyunca genellikle ilerleyiş stilimiz ip ile olacak.

    Rad kod adlı bir özel askeri kumanda edeceğimiz oyunda, karakterimizin fiziksel özellikleri sıklıkla ön plana çıkacak; savunma ya da saldırı yaparken, Rad'ın sıradan bir askerden çok daha farklı özelliklere sahip olduğunu fark etmek güç olmayacak. Bir kas yığını olmasına karşın sol kolu bir takım modifikasyonlar sonucu, insanüstü bir görünüm ve güce kavuşmuş olan Rad, normal bir insanın altından kalkamayacağı zorlu güç denemelerinin üstesinden kolaylıkla gelecek.

    Tamamen 3 boyutlu olarak tasarlanan bir dünyada ilerlediğimiz oyunda, haritalar son derece geniş olarak tasarlanıyor. Öyle ki, yıkık dökük bir şehirde, çoğu zaman harabelerin arasında gezinirken, düşmanlar tarafından ortaya çıkacak tehlikelerin yanında, çöken bina kalıntıları da hayati tehlike yaratacak. Yapımcılar zekamızı kullanmamız için de bir takım tuzaklar hazırlıyor. Yıkılmak üzere olduğunu gördüğümüz bir binayı, doğru noktaya birkaç kez ateş ederek düşmanın üzerine devirebileceğiz'

    Yapımcılar yeni Bionic Commando için mükemmel bir fizik motoru geliştiriyor. 'Yeni nesil' diye tanımlanan bu yeni motor ile yumrukladığınız düşmanların tepkileri, son derece gerçekçi olacak ve aldıkları darbenin yeri ve şiddetine göre sendeleyecek, hatta kimi zaman düşecekler. Büyük objelerin düşüp parçalanması ve çevredeki diğer öğelerle etkileşimi son derece başarılı hazırlanıyor. Ayrıca patlamalar sonucunda çevreye uçuşan düşman askerleri de oldukça gerçekçi bir şekilde hareket edecek. Silahların da düşmanlar ve objeler üzerinde etkisi farklı olacağı için, saldırı anlarında strateji kurmak gerekecek.

    NES'ten yeni nesil konsollara'

    PC'nin yanında PlayStation 3 ve X360 için de geliştirilen Bionic Commando'yu tam bir aksiyon oyunu olarak tanımlamak yanlış olmayacaktır. Heyecanın bir an bile durmadığı, rahat nefes aldırmayan oyunlar vardır ya, işte Bionic Commando'nun da aynen öyle bir yapım olması bekleniyor. Sürekli düşman ateşi altında ilerlediğimiz oyunda, müziklere de özen gösteriliyor. Orijinal müziklerin, daha teknolojik bir alt yapıyla tekrardan revize edildiği yapım, bir zamanların Bionic Commando'sunu yeniden diriltmeye hazırlanıyor. Bakalım türün müdavimleri ve Commando'nun fan'larını tatmin edecek mi?
#27.05.2009 13:31 0 0 0