Zafere nereden gidildiği hiç belli olmaz


DiRT, efsane Colin McRae ismini ve serisini devam ettirmek üzere, 2007�nin Haziran aylarında bizlerle buluşmuştu. Görsel olarak çok önemli bir yol kat etmesinin yanında, hasar modellemeleri de inanılmaz gözükmekteydi. Geçtiğimiz aylar içinde, San Francisco�da düzenlenen bir etkinlikte, DiRT�e kardeş geliyor olduğunu öğrendik. Birçok geliştirme ile birlikte DiRT 2, bizlere Off-Road yarış heyecanı ile spor öğelerini bir arada hissettireceğe benziyor. Henüz açıklanan çok az özellik olmasına rağmen, bu kadarı bile özellikle yarış tutkunları için gayet hoş gözüküyor.

Yamuk yumuk yollar

Öncelikle biraz Off-Road kavramından bahsetmek gerekirse, Off-Road hem yarış oyunlarında hem de gerçek hayattaki yarışlara ayrı bir hava katıyor. Mantık, �Bitiş çizgisine giden her yol mübahtır� şeklinde işliyor. Yani illa ki belirli bir parkuru takip etmenize gerek yok, kestirme yollar kullanabilir ve kendinize daha kısa yollar bulabilirsiniz. Tabii bu tip yollar, genelde yer şekli olarak zorlayıcı, engebeli ve araç kontrolü zor yollar olabiliyor. Kim bilir, belki de kestirme olarak seçtiğimiz yol bizi bir uçurumun kenarına bile sürükleyebilir. Ancak yapımcılar bunu, o noktaya kadar dramatize ederler mi bu bilinmez.

DiRT 2�ye geri dönersek, yapım özellikle Off-Road sistemi üzerine önemli vaatlerle geliyor. Görsel efektler ve hasar modellemeleri için grafik motoru tekrar elden geçirilmiş, daha iyi bir sistem elde edilmiş. Buna göre, çok daha gerçekçi görüntüler ve fizik kuralları ile karşılaşacağız. Off-Road�lar sırasında rastlayabileceğimiz çamur, duman, kir gibi efektler son derece gerçekçi tasarlanıyor. Yağış ve ıslaklıklar için de ayrı bir motor hazırlanıyor ve üstelik aracımızın sürüşüne doğrudan etkileri bulunacak. Yani ne olursa olsun, bu gibi durumlarda kontrolü kaybetmemiz an meselesi olabilir.

"DiRT 2'de görsel efektler ve hasar modellemeleri için grafik motoru tekrar elden geçirilmiş, daha iyi bir sistem elde edilmiş."
Yapımcılar, DiRT 2�ye stadyum yarışları ekleyecekler. Burada, 40.000 ile 120.000 kişilik seyirciler önünde, her türlü yer şeklinde ralli yarışlarına gireceğiz. Bunun için de özel bir sistem geliştiriliyor, hem görsel hem de atmosfer olarak kendimizi bu kadar kalabalık bir stadyumda hissedebileceğimiz bir sistem yaratılıyor. Evlerinde özellikle iyi ses sistemlerine sahip olan arkadaşlarımız için son derece hoş bir durum bu. Bunların dışında, yarışabileceğimiz parkurlar içinde Londra, Los Angeles, Çin, Malezya ve Hırvatistan gibi yerler olacak. Tabii bunlar DiRT 2�nin içerdiklerinden sadece birkaç tanesi. Esas oyun, bunun gibi dünyanın dört bir yanında farklı yerler içerecek. Hepsinin kendine has yer şekillerinin ve iklimlerinin de olduğunu varsayarsak, her yarış bizim için farklı bir tecrübe olacak diyebiliriz.

Toz duman

DiRT 2 sadece tek kişilik değil, online oyunlarda da iddialı olacak. Gerçek zamanlı olarak, diğer oyuncularla kapışabilecek ve ralli keyfinin tadını online olarak da çıkartabileceğiz. Çeşitli oyun modları bulunacak ki bunlar daha sonra yapımcılar tarafından daha ayrıntılı bilgiler şeklinde verilecektir. Güzel olan bir haber de çıkış tarihi ile ilgili. Codemasters, yapımın bu sene içerisine yetişeceğini belirtiyor. İlk DiRT�ün üzerinde birkaç geliştirme ve eklenti olacağını da varsayarsak, çok uzun süre beklemeyecekmişiz gibi görünüyor. Şimdiden direksiyonları hazırlayıp, ilk DiRT ile ısınma turlarına geçmenin hiçbir sakıncası yok. DiRT 2, PC�nin yanında Xbox 360, PSP, PS3, Wii ve DS için de piyasaya sürülecek.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 459
favori
like
share