Üçü bir arada


Bir süredir Rus yapımcılardan ses seda fazla çıkmıyordu. Eskiden bir oyun yaptıklarında, biraz reklam yaparlardı. Fakat bir anda bu aksiyonlarını piyasadan çektiler. Geçen zaman ardından, boy göstermeye yavaş yavaş hazırlanıyorlar ki; perde arkasındaki olay aslında farklı. 2007 yılında birçok Rus yapımcı projelerini piyasaya sürecek. İlk zamanlar çıkardıkları oyunlar kötüydü, hatta birçoğunda hayal kırıklığı yaşamıştım. Gene de sonlara doğru bir iki tane elle tutulur yapımlar gelmişti. 2007 yılında gözüme kestirdiğim Collapse adında bir proje geliyor ki, oldukça iddialı bir biçimde hem de.

Avrupa toprakları

Dünya harap olmuş, bir hale düşmüş. Yıl 2096 insanlar yaşam mücadelesi veriyor, farklı bir boyuttan gelen yaratıklar Avrupa topraklarında pırtlamış. Yollarına ne çıktıysa yok etmişler. Bu olaylar bir yüzyıl önce meydana geliyor. Dünya�nın şimdiki hali salt kaos ve yıkımla dolu. Konu olarak sürekli işgal eden yaratıklar klişesini birçok oyunda görmüşüzdür. Alternatif olarak düşmanlar uzaydan gelebilir, doğaüstü olabilir vs� ama gene olan bize olur.

Senaryoyu es geçersek, Third Person Shooter kamera açısını kullanan Collapse�nin ilgi çekeceği alan katıksız aksiyonu olacak. Genelde yapmamız gereken, yaratıkları bir güzel harcamak ve etrafı kırıp dökmek. Bunları yaparken kolay kontrollerle, çeşitli combo�lara danışacağız. Combo�larımızı yaparken ister silah, ister yumruk ve tekme yani her şekilde karşımızdakini bir güzel haşat edeceğiz. Silah çeşitliliği ve ne kadar sayıca olduğu hakkında bir bilgi verilmese de, yapımcılar oyunculara gerektiği kadarının olacağını söylüyor.

Çeşitlilik

Sadece aksiyon değil, çeşitli bulmacalar da oyunda yer alacak. Bunları çözmek içinse Collapse�nin fizik modellemesinden yararlanacağız. Fizik sistemi sadece bulmacaları çözmek için değil, ayrıca çevredeki nesnelerle etkileşime girmek içinde kullanılıyor. Kısaca etrafı parçalayıp, yıkacağız. Böylece düşmanlarımız için alternatif ölümler de, fiziklendirme sayesinde gerçekleşecek.
Fizik modellemesi ve aksiyon yanına birde akrobasi katarsanız ne olur? İşte yapım içinde akrobasi yapacağımız bolca alanlar olacak. Yüksek duvarlara tırmanma, bir çatından diğerine uçmak, hoplamak zıplamak vs� gibi klasik ama atmosfere hareketlilik katacak yerler bulunacak.

Akrobasinin iyi gözükmesi ve hareketlerin gerçekçiliği gerekmektedir. İşte bu sorunda �Motion Capture� yani insan hareketlerinin dijital ortama aktarılması tekniğiyle aşılıyor. Böylece karakterimiz gerçekçi hareketlere sahip olacak. Kısaca yöneteceğimiz bir odun ve onun kare kare slayt hareketleri değil.

Karışık

Collapse�nin en büyük avantajlarından biri büyük bir oyun alanına sahip olacak olması. Birçok bölgeden oluşan geniş bir Dünya önümüze serilecek. Başta Id Software ve bazı diğer yapımcıların oyunlarından aklımıza gelen �Secret� yani; gizli yerler, silahlar, cephane vs� gibi kısımlarda proje içinde mevcut olacak.

Düşmanlarımız bizi tatmin edecek şekilde yapılıyor. Hatta onlarda kendi aralarında rekabet içindeler. Sürekli olarak birbirlerine üstünlük taslamak gibi bazı davranışları var. Kendi içlerinde çatışmaya girdiklerinde, bizde bu durumdan yararlanacağız. Grafiklerin bize hoş ve güzel görüneceklerini belirtirim. Gelen ekran görüntüleri de bunu kanıtlar gibi duruyor. Ancak grafik açısından son derece iç karartıcı olacak. Yıkılmış bir Dünya ve etrafa hakim koyuluk yer alacak. Renkli bir yapım beklemeyin. Sesler de atmosfere uygun biçimde hazırlanıyor.

Yapımcılar Tomb Raider�ın macera öğelerini, Devil May Cry�ın aksiyonunu ve Prince of Persia�nın akrobasisini bir araya getirip, Collapse�de harmanlayacağız diye üçü bir arada gibi ilginç bir iddiada bulunuyorlar. Hoş eğer bu dediklerini yaparlarsa, ortaya güzel bir şey çıkabilir. Elimizde ne var; Rus yapımcı, büyük bir iddia ve potansiyel bir oyun. Ruslarda son zamanlarda elle tutulur yapımlar olması ve oyun piyasasına ciddi anlamda önem vermeleri, Collapse için biraz umut ışığı yakıyor.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 350
favori
like
share