Ah bir ateş ver, GDI'ları yakayım


Eski dostlar, eski dostlar

Hepimizin belli türlere ilk adımını attığı, oyunculuk hayatında mihenk taşı olarak görebileceği, ilk göz ağrıları vardır. Bilgisayarla henüz aram çok iyi değildi o zamanlar, bir PlayStation�ım vardı sadece. Bir gün ön kapağındaki karizmatik yazıdan ve arkasındaki sinema benzeri görüntülerden (Onların ara video olduğunu sonradan anlayacaktım) etkilenip aldığım Command & Conquer: Retalition, oyunlara olan bakış açımı bir daha asla geri dönüşü olmayacak bir biçimde değiştirecekti. Mücadele ettiğim, oyunun geçtiği alana daha önce hiç bu kadar yüksekten bakmamıştım. Bir baş dönmesi, kısa bir abandone halinin ardından oyunu çözmeye uğraştım ve nihayet birkaç yıl sonra oynanışı ve birimlerin ne işe yaradıklarını çözmeyi başardım. Kendi kişisel hikâyem bir yana, Westwood�un kapanmasıyla bizi derin üzüntüye boğan, birçoğumuza stratejiyi sevdiren C&C serisinin geçmişinden bahsedelim azıcık.

Serinin 1995�te çıkan ilk oyunu Command & Conquer�dan sonra, Red Alert ve Tiberiun Sun olmak üzere, benzer ara yüzü fakat farklı hikâyeleri kullanan kollara ayrıldı gelecek temalı gerçek zamanlı strateji serisi. Ardından üçüncü boyuta Generals ile geçildi. 10. yıl özel üretimi First Decade, serinin bugüne kadar çıkan tüm oyunlarını içeriyordu. Ancak biz oyuncular, hikâyeden yoksun ve tekrarlardan ibaret serilerden yavaş yavaş sıkılmaya başlamıştık ki, mucize gibi haber Electronic Arts�dan geldi. Command and Conquer Tiberiun Sun serisine üçüncü bir oyun yapılıyordu! Heyecanla yeni detayları beklemeye başlamıştık ki, ilk olarak yeni yapımın ismi belli oldu: C&C: Tiberium Wars.

Yeni bir oyun, yeni umutlar

Tiberium Wars hakkında en çok merak edilen konuların başında, hiç şüphesiz fısıltı gazetesiyle yayılan �üçüncü taraf� vardı. Bilinmeyen bir Faction daha GDI ve Brotherhood of Nod arasındaki amansız savaşa dahil olacaktı. Yapılan açıklamada, bu yeni ırkın Alien�lar olduğu ortaya çıktı. Galaksinin dışından gelen, Zerg benzeri organik yapılara sahip yaratıklar, gezegenimize göz koyuyor. Ürkütücü görüntüleri ve güçlü birimleriyle bu yaratıkları Global Savunma İnisiyatifi (GDI) bir tehdit olarak karşılarken, Nod Kardeşliği sadece ziyaretçiler olarak görüyor. Uzun bir senaryo mod�unun sonunda ise yaratıkların insanoğlunun sonunu getirmesini izleyecek gibi görünüyoruz.

Kane�e saygılar sevgiler

İzlemek demişken, sinematik ara videolar ve en önemlisi kel kafalı dostumuz Kane yine bizlerle! Kane�i canlandıran aktör, yıllara meydan okumuş gibi. Aldığı birkaç kilo haricinde dış görüntüsünde hiç değişiklik yok. Bu da yapımcıların işine gelmiş elbette. En son Tiberun Sun Firestorm�da GDI birlikleri tarafından iyonize edildiğini düşündüğümüz Nod Kardeşliği�nin gizemli ve karizmatik lideri, anlaşılan pes etmeyi henüz düşünmüyor.

Kurgu ve işleyiş konusunda da önemli adımlar atıldığı göze çarpıyor. Örneğin artık senaryo mod�unda ilerlerken, bir bölümde yaptığınız bir hamle, aldığınız bir karar oyunun geri kalanını da etkileyebilecek. Bunun diğer anlamı da, sadece oynamakta bulunduğunuz bölümü değil ileriki görevleri de düşünmeniz ve ona göre hazırlık yapmanız gerekecek. Ayrıca Company of Heroes tarzı aksiyona ve belirli sayıdaki birimi kullanmaya bağlı stratejilerin hızla arttığı şu günlerde, eski tarz �kaynak topla-bina kur-teknoloji kas-birim çıkar-dal� modelindeki bir strateji oyunu, beyin fırtınasının yanı sıra eğlenceyi de isteyen biz strateji delilerine ilaç gibi gelecektir.

Command and Conquer serilerinin en sevilen ve bağlayıcı özelliklerinden biri olan sert müzikler, Tiberium Wars�ta da bizi yalnız bırakmıyor. Metal ve rock ağırlıklı arka plan müzikleri, aksiyonun vazgeçilmez öğelerinden biri olacak. Vista�nın gücünü kullanacak olan Tiberium Wars, oyunculara görsel olarak da tam bir şölen sunacak. Üç boyutlu ve ayrıntılı grafikler, savaş alanlarını daha gerçekçi görmenize yardım edecek. Bir efsanenin yeniden doğuşu olan C&C3: Tiberium Wars�un tek eksisi, Mart 2007�ye kadar bizi bekletecek olması olsa gerek.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 332
favori
like
share