Yine yeni yeniden 2. Dünya Savaşı!


2. Dünya Savaşı ile ilgili bir çok oyun geldi geçti. Bir çok oyuncu, savaş hakkında ki tarihi bu oyunlardan öğrenmiştir. Kuşatmalar, savaşlar, u-botlar vs� derken 2. Dünya Savaşı konusunda iyi bir tarihçi veya uzman olup çıkacağız. Yapımcılar sağ olsun savaşta geçmiş her türlü olayı, çatışmayı direk oyun yapıp karşımıza çıkarıyorlar. Company of Heroes adında yeni bir 2. Dünya Savaşı zamanlı strateji oyunumuz mevcut. Yalnız oyunun görünen kısmı sıkıcı, bıktık yeni konu bulsunlar gibi gözükse de normalde değil. Zaten yazıyı ne diye yazıyorum, ilgi çeken ve iyi bir potansiyeli olan oyunlar için. 2. Dünya savaşı oyunları arasından sıyrılan bu yapımın ayrıntılarına geçelim.

İşin üstadı el atmış

Impossible Creatures ismi sizlere bir şey çağrıştırır mı? Hayır diyorsanız, Homeworld 1 ve 2 dersem hatırlamadınız mı? Son olarak Warhammer 40.000 K: Dawn Of War diyorum. Kafanızda ışık yanmıştır. Yukarıdaki oyunların yapımcısı Relic Entertainment. Firma Homeworld ile kalbimizi vurmuş ve uzay stratejilerinde devrim yaratmıştı. Zamanına göre mükemmel grafikler ile klasik olarak adını yazdırdı. Firma boş durmadı ve tecrübesini Impossible Creatures adındaki yeni oyuna aktardı. Beklediğim gibi çıkmasa da, çeşitli hayvanları genetik olarak birleştirip, yeni üniteler yapmak güzel fikirdi. 2003 senesinde Homeworld 2�yi piyasaya çıkardılar, ilk oyunun yaptığı devrimi gerçekleştiremesede harika bir devam oyunuydu. En son Warhammer Dünyasını bizlere gösteren Warhammer 40.000 K: Dawn of War ile kalbimde taht kurdular. Firma yine harika bir iş çıkarmıştı. Şu ana kadar hep strateji oyunları yapan ve geçmişi sağlam bir firmadan Company Of Heroes duyurulunca durakladım. 2. Dünya savaşı konulu oyunlar beni artık sıksada, Relic�in yeni projesine kayıtsız kalamadım.

Company Of Heroes kısaca Coh diyoruz, aman Cod 2 ile karıştırmayın. Firma Essence isimli yeni bir grafik motorunu oyunda kullanıyor. Ekran görüntülerine bakacak olursak motor iyi iş çıkarmış. Strateji oyunlarında geniş alanlar önemlidir, grafik motoru bunları hiç zorlanmadan çiziyor. Essence savaşın atmosferini hissetmemiz için, grafikleri tavana kadar vurdurmayı amaçlıyor. Kısaca bazı strateji oyunlarında gördüğümüz FPS tipi grafikler Coh�da yer alıyor. Motorun diğer özelliği bir çok ayrıntıyı başarılı olarak göstermesi. Çünkü birimlerin diplerine kadar Zoom yapabiliyoruz. Çarpışan askerleri, makinelinin uğursuz ateşini, her türlü ayrıntı ekranımıza yansıyacak. Atmosferi solumamız için bu, gerçekten iyi olacak.
Yine yeni yeniden 2. Dünya Savaşı!


Atmosfer için sadece detaylı harika grafikler değil, fizik motoru da devreye giriyor. Son zamanlarda bir çok strateji oyununda fizik modellemesini görmeye başladık. Relic oyunda Havok fizik motorunu kullanıyor. Bu motorun gücünü ve yapabileceklerini biliyorsunuz. Patlayan bomba ile savrulan askerler veya bir tankın duvarı parçalaması gibi bir çok etkeni sağlıyor. Atmosferdeki diğer sağlamlığı Havok�un yolundan geçiyor. Çünkü bir el bombası ile duvar yıkılacak, hava bombardımanı ile binalar alt üst olacak, bizleri bunun gibi bir çok sahne bekliyor. Fizik motoru sayesinde gerçekçilik daha çok artıyor. Grafiklerden sonra Havok ile fizik modellemesi kulağa süper geliyor.

Teknik diğer bir taraf ise sesler. Oyunlardaki atmosferi tamamlayıcı üçüncü etken hiç pas geçilir mi? Her şeyden önce mükemmel efektler ve arka plan sesleri üzerinde çalışılıyor. Silahların efektleri tenekeden çıkan ses gibi olamayacak. Hepsinin ayrıntısını, farklılığını duyabileceğiz. Firma bunların üzerinde dikkatlice çalışıyor. Bunların yanına atmosfere uygun, özlü parçalar eklerseniz, değmeyin keyfinize. Seslendirmeler de son derece dikkat çeken ayrıntılardan biri olacak. Profesyonel oyuncular ile bu konularda çalışmalar yapılıyor.

Biraz daha sabır

Seslendirmeler konusundan hemen diğer bir ayrıntıya bağlama çekeyim. Coh bizlere film gibi bir anlatım sunacak, bunu sinematik öğelerle göstererek, savaşın zorluğunu, acımasızlığını, dramını bizlere aktaracak.

Bir çok strateji oyununda aynı tür birimler yer alır, arada pek bir farklılık olmaz. Bazı zamanlar bu durum insanı sinir edebilir. Ancak Company Of Heroes�da birimler arasında farklılık olacak. Aynı timden olan iki ünite arasında bile farklılıklar gözlenecek. Ayrıca birimlerimiz canlarını korumak için gerçek insan gibi savaşacaklar. Bizleri �Merhaba ben Robot� misali bir şekilde üniteler beklemiyor. Aklıma gelmişken Isaac Asimov�un Ben Robot adlı kitabı vardır, hatta Vakıf ve Dünya isimli bir seri vardır sizlere tavsiye ederim. Bu aklıma nerde esti derseniz �Merhaba Ben Robot� örneğini yazdığım zaman geldi�

Kaynak toplama sistemi ise gizli dosya. Odun toplayıp tank basacak halimiz yok, Relic bu konuda herhangi bir ayrıntı vermiyor. Ancak klasik kaynak toplamadan daha farklı bir yol olacağınını da belirtiyorlar. Company Of Heroes şöyle baktığımız zaman, harika olacak gibi gözüküyor. Önceden kendini kanıtlanmış usta bir firmanın elinden çıkacak, bu yüzden Company Of Heroes�un kolpa bir yapım olacağını zannetmiyorum. 1 Şubatta görüşmek üzere�

Etiketler:
Beğeniler: 1
Favoriler: 0
İzlenmeler: 421
favori
like
share