Kutupların soğuk sessizliği.


İnat etmek aslında iyi ve kötü yöndedir. Birine kızarsınız ve sırf gıcıklık olsun diye ona inat yapabilirsiniz. Bu bir anlık sinirle olur ve karşınızdakini kırabilir. Belki de önemli hatalara sebep olabilir. Birde madalyonun başka bir tarafı vardır. Bir işi yapmak için inat edilebilir. O işin veya amacın lehinize olup olmaması, artık sonuçlara ve sizin yaptıklarınıza bağlıdır. Kısaca ne ekerseniz onu biçersiniz. İşte bazı Rus oyun yapımcıları da böyle bir zihniyette, uzun zamandır aramızda. Bazıları boş inat, diğerleri ise yararlı bir tutuculukları var diyor. Aslına bakacak olursak, bu adamlar bir şeyleri yapmak istiyor. Bunu da başaracaklar gibi, çünkü arka arkaya projeleri patlatıyorlar. Belki kötü örnekleri ortaya çıkarmış olabilirler, ama bu onların hatalarından ders almayıp, iyi yönde etkilenmediklerini ispatlamaz. Tam tersine ilk oyunlarından kazandıklarını ve eleştirileri dikkate alıp, bunu sonraki yapımlara aktarmaya çalışıyorlar. Benim normal olarak tespitim bu şekilde oluştu, bir şeyler başarma inadı var. Her seferinde biraz daha iyiye gidiyorlar. Bu olumlu gidiş belki biraz ağır bir tempoda, ancak olumsuzluktan da yavaş yavaş uzaklaşma demek. Ders çıkarılmış mı? İyi olacak mı? Soruları ile beraber yeni bir proje de karşımıza çıkageliyor.

Vivisector arkasından

Vivisector bundan bir iki ay önce piyasaya çıkmış, bayat bir FPS oyunuydu. Aslında H.G.Wells�in ünlü Dr.Moreau�nun Adası kitabını temel alan bir konusu vardı. Hepsi iyi güzel hoş dememize karşın, ne yazık ki yapım gerekeni veremedi. Uzun zamandır geliştirme aşamasında olmasına rağmen; çizgisel oynanışı, geri kalmış grafikleri, yapay zeka hataları vs� eksilerin gölgesinde kalıyordu. Sadece belli noktalara gidip, belli sayıdaki düşmanı öldürüp öyle ilerliyorduk. Aklımda kalan en iyi yanı, üstünde uğraşılmış olan fizik motoruydu. Bunun haricinde ne yazık ki, bir oyuncunun hatıralarında yer edinen bir isim değildi!

Şimdi aynı yapımcılar yeni bir proje hazırlığına giriştiler. Aslında bu yapım Vivisector duyurulduğundan beri var. Ancak o zamanlar bizlere sadece Vivisector�ü duyurarak oyalamışlar o kadar. Cryostasis Sleep of Reason adındaki oyunumuz yeni nesil olacak. Özellikle son zamanlarda çıkan korku ve gerilim tarzındaki (Bkz-Call of Cthulhu, Condemned) yapımlarla aynı şekilde atmosfere sahip. Fakat olaylar biraz The Thing (Şey?) filmine benziyor. Çünkü karşımızda Kuzey Kutup�unda geçen olaylar sillesi ve biraz örnekleri var. Olaylar aslında nükleer enerji ve değişim geçiren bir takım insanların sonuçlarından doğuyor. Biz ise Alexander Nesterov adında bir Meteorologuz. Her şey 1968 yılında Rusların 21. Kuzey Kutup İstasyonu�nun da geçiyor. Yapımcı Action Forms�un belirttiğine göre konuda dramatik öğeler olacakmış. Bekleyip görmek lazım diyorum.

Anılar şimdi gözümde canlandılar

Cryostasis Sleep of Reason içinde bazı ince yenilikler yer alıyor. Bunlardan ilki yapay zekada kullanılıyor. Bioshock�tan bir benzerini duyduğum �Mental Echo� isminde bir sistem yer alıyor. Buna göre diğer karakterlerin birer hafızaları oluyor ve geçmişte olanlara göre hareketleri ve davranışlarında değişimler yaşanıyor. Oldukça ilginç ve zor bir fikir gibi gözükse de, eğer gerçekten hayata geçirilirse bizleri oldukça güzel bir oyun deneyimi olabilir.
Kutupların soğuk sessizliği.


Atmosferin önceden belirttiğim gibi, hop oturtup hop kaldıracağını tekrarlamak istiyorum. Cryostasis Sleep of Reason, gerilimli ve rahatsız edici olacak. Oyuncuları kesinlikle gerdirecek ve sonrada bırakacak. Çünkü koskoca kutupta ve soğuk içinde ilerliyorsunuz. Bir tarafınızda rüzgarın o keskin sesi, diğer tarafta ise gözlerinizin siz karanlıkta oynadığı gölge oyunları. Belki ölebilirsiniz ve çevreniz ne olduğu belirsiz yaratıklar ile çevrili. Başınıza ne geleceği belli değil, yorgunluğun verdiği diğer bir rahatsızlıkta var. Atmosfer denildiği gibi sağlam olursa, gerçekten ortaya iyi bir sonuç çıkabilir.

[FONT=ARIAL][COLOR=BLACK] Modellemeler buradan fena gözükmüyor Senaryo dramatik bir şekilde olacaktı, ancak bu derinlemesine konuyu ortaya çıkarmak için, yedi adet NPC bize yardım edecekmiş. Bunun nasıl bir yardım olduğu konusunda ortada bir ipucu yok. Belki emir verebileceğiz, belki hazır sahnelerde yer alacaklar, belki de sadece bizlere konuşacaklar. Ancak bunun tam olarak hangi yolla yapılacağı belli değil. 15�ten farklı korkutucu düşman çeşidi ve 7 farklı silah tipi, oyun içinde yer alacak. Modellemeler ekran görüntülerinde korkutucu ve rahatsız edici gözüküyor. Umarım diğer modellemeler de aynı iticiliğe sahip olur. Yoksa şirine tipli bir rakip, bizleri ne kadar korkutabilir ki!

Earthquake

[FONT=ARIAL][COLOR=BLACK] Mekanlar sürekli iç karartıcı Yapım içinde Vivisector�ün de grafiklerini oluşturan, AtmosFear isimli grafik motorunun geliştirilmiş bir versiyonu kullanılıyor. Sürümü 2.0�a çıkan AtmosFear, gelen ekran görüntülerinden bakıldığında, o canım Quake 3 havasından kurtulmuş, daha farklı bir imaja bürünmüş hissini veriyor. Yapılan değişiklikler ve takviyeler ile grafik motorunun marifetleri arttırılmış. Dinamik Gölgelendirme tekniği pat diye karşımıza gelecek. Işık kaynağına göre objeler üstünde yumuşak gölgelendirmeler (Soft Shadow) bulunacak. Bunlar haricinde renklerdeki izdüşümü ve mekânlardaki derinlik hissi iyice ekrana verilecek. Karakterler ve objelerle olan fizik modellemesi de, bahsedilen özellikler arasında. Gerçi fizik modellemesi Vivisector�de de yer alıyordu. Kesinlikle bir şeyler denenmişti ve Cryostasis Sleep of Reason içinde geliştirilmiş bir şekilde karşımıza çıkacak. Özellikle fizik konusunda umutluyum.

Yapım için şimdilik söylenecekler bunlar ile sınırlı kalıyor. Vivisector�den sonra planlanmış, ancak hatalarından ayıklanıp, piyasaya ne zaman sürülür tam belli değil. Özellikle vaat edilen Mental Echo ve geliştirilmiş olan grafik ile fiziklendirmesi iştah açıcı cinsten. Belki iyileri az kötü yapımları daha çok olan Ruslar, bu sefer şeytanın bacağını kırabilir. Burut bunu denedi ama olmadı, deneme sırası Action Form firmasında. Açıkcası Cryostasis Sleep of Reason için kuşkularım olduğu kadar umudum da var.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 285
favori
like
share