Dead Space - Playstation 3

Son güncelleme: 09.06.2009 06:30
  • EA, PS3 ve Xbox 360'a çıkaracağı Dead Space ile Doom 3'ün koltuğunu devralmak istiyor.



    Dead Space'in oyun içi görüntüleri ilk yayınlandığında bir çok kişi aynı konuda hem fikirdi; 'Dead Space, EA'nın BioShock'u olacak'. Bu benzetme bir bakıma doğru sayılabilir zira yayınlanan görüntülerde oyun, BioShock'un o metalimsi havasına ve karanlık temasına yakın bir ortamda geçiyor gibiydi. Fakat söylenenlerin aksine Dead Space, Bioshock'tan çok Doom 3'e benziyor.

    Electronic Arts'ın oyun yapımcısı Glen Schofield bu konu hakkında şu açıklamayı yaptı; 'Bizim yapmak istediğimiz şey, şu ana kadar yapılmamış bir Korku oyunu yapmak.'

    Oyunun içerdiği elementler de Glen Schofield'in dediklerini destekler nitelikte. Oyunda, bir maden gemisinin iletişim sistemini düzenlemek için gemiye yollanan ve gemideki mürettabatın hızla yayılan bir parazit tarafından yaratıklara dönüşmesinden sonra onlarla mücadele etmek zorunda olacak olan Isaac Clarke adlı bir karakteri oynayacağız. Konusu biraz basit gelebilir fakat Electronic Arts bu konuda çok iddialı; ' Size cehennemi göstereceğiz' diyor.Electronic Arts'ın iddialı açıklamaları bizi normalden daha çok meraklandırıyor. İyiden iyice korkmayı bekler hâle geldik ve Dead Space'i korkulacak oyunlar listemizin başına koymak için sabırsızlanıyoruz. Şimdi gelelim oyunla ilgili birkaç bilgiyi sizlerle paylaşmaya:

    Sınırlı mermi: Karakteriniz, bir süper kahraman gibi gözükmesine rağmen oyun boyunca bol sayıda mermi ile dolaşıp güç gösterisi yapamayacaksınız. Bir çok zaman düşmanınızı mermi manyağı yapmak yerine stratejik atışlarla alt etmelisiniz. Farz-ı misal, tek vuruşta öldürebileceğiniz birini 3 mermide öldürmek pek akıl kârı olmayacak. Tabi yakın dövüşte kendinize güveniyorsanız bir şey diyemeyiz.

    Sağlık paketleri: Dead Space, son trend oyunların tasarımlarına sahip olacak (geliştirilebilen silahlar, yeni sağlık sistemi vb.). oyunun geliştiricileri, oyundaki sağlık sistemini kasten zor yapacaklar, yani sağlığımız hiçbir şekilde kendini yenilemeyecek ve oyuncular sağlık paketi bulmak için her deliğe bakmak zorunda kalacak.

    Korkunç taktikler: Son yayınlanan demo'larda düşmanlar gizli odalardan üstümüze fırlayıp köşelerde saklanıyorlardı. Yerde yüzükoyun yatıyorlardı, biz de onları ölü zannedip biz onlara saldırmadan onlar bize saldırıyorlardı. Schofield yaptığı açıklamada, oyuncuların tekdüzelikten sıkıldığının farkında olduklarını ve kendilerinin bu hataya düşmeyeceklerini söyledi. Sanıyoruz ki Dead Space'deki yaratık ve aksiyon çeşitliliği, Doom 3'den daha fazla olacak.
    Düşmanlarımız: Schofield, oyun içinde düşmanlarımızın oldukça zor olacağını müjdeliyor. Açıklamasına göre oyunun atmosferini her türlü sağlayabilmek için yapay zeka da üst seviyede olmak zorunda. Karşınızdaki rakipler sizin hiç beklemediğiniz bir anda size saldırabilecek ve bu saldırıları bodoslama yapmayacaklar.

    Koşar iken ateş etmek olmayacak: Schofield bu konuda; 'Eğer normal bir insan hızla koşarken silah kullanabilseydi inanın bunu Dead Space'de de görebilirdiniz' diyor. Yani koşarken ateş edemeyeceğiz.

    Zayıf yakın dövüş: Oyunla ilgili videoları izlerken fark ettik, aniden karşınıza çıkan ve bizim şimdilik adına mutant örümcek diyebileceğimiz yaratıklar bize zor anlar yaşatacak. Hele ki bu yaratıklardan bir grup aynı anda karşıdan geliyorsa hiç düşünmeyin ve tabanları yağlayın. Çünkü o yaratıklar oldukça güçlü tasarlanmış. Bu örümcekler sizi yakaladığında ise ekranınız sallanmaya ve titremeye başlıyor işte o zaman korkuyu damarlarımızda hissedebiliyoruz.

    Checkpoint sistemi: Bu olay bizi biraz endişelendiriyor çünkü Dead Space, oyuncuyu daha da etkilemek için bol bol save edebildiğimiz bir oyun yerine checkpoint'li bir oyun hazırlıyor.

    İnsanı geren bir korku oyunu yapmakla sinirleri geren ve çileden çıkartan bir oyun yapmak arasında ince bir çizgi vardır. Dead Space'in bu çizgide hangi yöne doğru kayacağını şimdiden tahmin etmek zor fakat izlediğimiz videolara göre oyun oldukça etkileyici olacak. Oyun 2008'in sonuna doğru çıkacak ve Schofield'e göre '20 saatlik oyunlardan' olacak (bu 20 saatin içerisine oyundaki bulmacalar, boss'lar ve alternatif yollar da dahil).

    Dead Space ile ilgili belki de en etkileyici olay, elinde kazma kürek olan beceriksiz bir madenciyi oynayacak olmamız. Bu düşünce bizi oldukça heyecanlandırıyor.
#09.06.2009 06:30 0 0 0