Fantastik vahşi batı! Kulağa hoş geliyor!



İnternette dolanıyordum. Aklımda olan ama aynı zamanda kafamın uzak bir köşesine attığım bir oyunun görüntülerini gördüm. Bu oyun fantastik bir vahşi batıda geçen Deadlands�ten başkası değildi. Bende başladım yazmaya, fonda çalan Epica�nın The Phantom Agony albümü eşlik ediyordu bana.

Çöl sıcakları ve ölüler diyarı

[FONT=ARIAL][COLOR=BLACK] Kimse yok mu? Deadlands Headfirst firması tarafından yapılıyor. Firma aynı zamanda merakla beklenen diğer oyun olan Call Of Cthulhu�nun da yapımcısı. Deadlands aynı Coc gibi ilklere imza atıyor. Çünkü oyunun geçtiği dünya herkes tarafından bilinmeyen ve popüler olmayan fantastik bir dünya. Katledilen kabilesinin öcünü almak için kara büyü yapan bir Kızılderili savaşçısı büyük bir depreme sebep olur. Bu deprem Batı Amerika�nın Pasifik kıyılarını suların içine gömer. Depremle beraber ortaya Ghost Rock adı verilen yeni bir maden ortaya çıkar. İnsanlar depremin yaralarını sarmak için uğraşırken, bu maddenin gücünü keşfederler. Ghost Rock ile artık her şey daha güçlü ve daha dayanıklı hale gelir. Bu yeni ve çılgın bir teknolojinin gelişmesine de olanak tanır. Fakat Kızılderili savaşçı deprem ve Ghost Rock�ın dışında başka bir şeye daha neden olmuştur. Başka bir alemden akıp gelen şeytani güçlerde artık vahşi batının topraklarındadır.

Deadlands aksiyon oyunu olmasına rağmen aynı zamanda bir rpg oyunu. Zaten son zamanlarda aksiyon � rpg kırması oyunlar bir hayli moda olmaya başladı. Oyunumuzda diğer rpg�ler gibi fakat kurallarını kendine özgü oyun dünyası koyuyor. Arada unutmadan geçmeyelim Deadlands�ın geçtiği dünyanın adı The Reckoning. Yapımın kendine özgü Indian Brave, Shaman, Gunslinger gibi sınıfları bulunuyor. Gerçi bu sınıflar temelde bildiğimiz büyücü, savaşçı vs... gibi sınıfların benzerleri, ama içerikleri ve işlevleri onlara göre daha değişik.

Teknoloji! Tılsımlar ve dahası...

[FONT=ARIAL][COLOR=BLACK] Orada biri mi var? Oyunumuzda tabi ki inventory sistemimiz de yer alacak. Inventory�mizin belli bir sınırı da bulunacak. Tabi ki taşıyacağımız silahlarımız ve eşyalarımız olacak. Silahlarımız Ghost Rock ile çalışan ilginç teknolojilerden, lanet yapmamızı sağlayacak tılsımlara kadar çeşitli olacak. Oyunda seviye atlama sistemimizde mevcut. Fakat bu seviye atlama gene oyunun kendi dünyasına özgü şekilde yapılmış. Seviye yerine Legend kazanacağız. Legend yani ünümüz artacak. Bakmayın ünlü dediğime bu sayede karakterimiz gelişip güçlenecek. The Reckonning Dünyasında Legend kazandığınız sürece ününüzün artmasına ve zamanla efsane haline gelmenize yol açıyor.

Oyunda bineklerimizde yer alacak. Bineklerde çok çeşitli olacak. Katırdan mekanik atlara kadar bir çok binek oyunda yer alacak. İlk başladığımızda son model bir atımız olmasa dahi ileriki zamanlarda çok daha hızlı ve dayanıklılara sahip olacağız. Bineğe her zaman sahip olmamız gerekecek. Çünkü oyunda büyük araziler ve çöller egemen olacak. Ne de olsa burası vahşi batı. At koşturacak hatta yarış yaptırıp, üstüne bahis dahi oynayabileceğiniz geniş alanlar oyunda bizleri bekliyor olacak. Bunların dışında hayalet kasabalar, Ghost Rock madenleri, çöller, tren istasyonları gibi vahşi batıda yer alan bir çok yer oyunda olacak.
Oyun bir hayli karanlık bir atmosfere sahip olacak. Düşmanlarımızda bu konuda nasibini almışlar. Savaşacağımız düşmanlarımız çeşitli yaratıklardan oluşacak. Oyunda korkuda bir hayli ön planda tutuluyor. Yaratıklar ne kadar zayıf olurlarsa olsunlar çok fazla sayıda oldukları zaman etrafa saldıkları korkuda bir hayli güçlü olacak. Bu da saldıranların işini güçleştirecek. Sadece sayıca fazla olması değil. Ayrıca oyunda çok kuvvetli yaratıklarda bulunacak. Bu yaratıklar tek başına dahi olsa etrafa saldıkları korkuyu birde siz düşünün.

[FONT=ARIAL][COLOR=BLACK] İşte aksiyon bu! Oyun ciddi anlamda aksiyon içeriyor. Genel olarak çatışmada olacaksınız. Çatışmada farklı dövüş kombolarınızı ve silahlarınızı iyi kullanmanız gerekecek. Bunları kullanmanız seviyenize bağlı olarak dengede olacak. Yinede biraz el çabukluğu da isteyecek. Kombo demişken düşmanlarımızın hepsi aynı komboyu yemeyecek. Bu yüzden her düşmana ayrı ve değişik kombolar yapmanız gerekecek.

Oyunun ayrıca multiplayer desteği de bulunacak. Yani arkadaşlarınızla bir olup, oyunu baştan aşağı oynayabileceksiniz. Bence oyunun en büyük getirisi bu olacak gibi gözüküyor. Multiplayer�da arkadaşlarınızla oyun oynamak ve bitirmek gerçekten çok zevkli oluyor. Multiplayer sadece bununla sınırlı olmayacak. Değişken bir harita düzenine sahip olacak. Bunu bir editörü sayesinde gerçekleştireceğiz. Buna karşın editörü oyunun kendisi kullanacak, böylece eldeki parçaları kullanarak değişik alanlar oluşturacak. Bu sayede oyuncular yeni alanlar ve haritalar görecekler. Eğer firma bunu gerçekten başarırsa güzel ve ilgi çekici bir özellik olacak.


[FONT=ARIAL][COLOR=BLACK] Atmosfer ilgi çekici Oyun Call Of Cthulhu ile aynı motoru kullanıyor. Aslında bu motor firmanın daha önceden çıkarmış olduğu Simon Soccer adlı oyuna aitti. O oyunu ne siz sorun ne de ben söylemek isterim. Onun grafik motoru bir hayli geliştirildi ve firmanın şu anda üzerinde çalıştığı bu iki yapıma adapte edildi. Deadlands için motor biraz daha modifiye ediliyor. Çünkü Deadlands doğası gereği açık alanlara sahip olacağından motorun açık alanları düzgün çizmesi gerekiyor. Deadlands�i ister dışardan ister kendi gözümüzden oynayacağız. İzometrik kamera açısı olduğunu düşünmeyin.

Deadlands�e az kaldı

Oyunun ne zaman çıkacağı meçhul. Çünkü uzun zamandır geliştiriliyordu, ama bu senenin ortalarında piyasada olabilir. Artık çıksa da multiplayer�da Erdemle oynarken, onu kaza kurşunuyla haklasam.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 267
favori
like
share