Korkunun kendisi olmaya hazır mısınız?



Clive Barker, korku temalı kitap, oyun veya filmlerle ilgilenenlerin mutlaka aşina olduğu bir isimdir. Yazdığı sayısız roman birçok filme konu olmuş ve hatta Undying adında bilgisayar oyunu bile yapılmıştır. 5 Ekim 1952 doğumlu olan Clive Barker, korku edebiyatının en önemli temsilcilerindendir. Öyle ki yazdığı Hellraiser ve Candyman beyazperde de oldukça yoğun ilgi görmüştür. Epik bir anlatımı tercih eden yazar, atmosferi eserlerinde ön plana çıkartır. Böylelikle okuyucuyu, karanlık ve derin bir korku girdabının içinde, elinde fenerle çıkış yolunu bulmaya iter...

John Woo, sinemada ağır çekim aksiyon sahnelerine tapanların, mutlaka tanıdığı bir isimdir. Öyle ki onun Slow Motion teknikleri, ondan sonraki bir çok yönetmene fikir vermiştir. Bu fikirlerin neticesinde oluşmuş filmlerden biri de Matrix�tir. Adeta bir ekol yaratmış olan Çin doğumlu John Woo, Asya�dan gelip Amerika�da film çekebilen en yüksek bütçeli yönetmendir. Şu sıralar oyun dünyasıyla da içli dışlı olan Hong Kong�lu yönetmen, Stranglehold ve Demonik isimli iki projenin üzerinde çalışıyor.

Clive Barker ve John Woo ortaklığı

Kendi dallarında son derece başarılı olan bu iki isim, şu sıralar tek bir yapım için beraber çalışıyorlar. Projenin ismi Demonik! Açıkçası her iki isim de oyuna bir çok artı değer katacaktır. Fakat bunlardan bahsetmeden önce Clive Barker�ın efsaneleşen oyunu, Undying�i biraz hatırlamalıyız.

21 Şubat 2001 tarihinde satışa sunulmuş olan Undying, aslında piyasaya sessiz sedasız bir giriş yaptı. Ancak oynandığında görülen bir gerçek vardı ki, son yılların en görkemli FPS oyunlarından biri karşımızda duruyordu. Oynanabilirliği son derece üst seviyedeydi ancak bu artıyı Clive Barker�a yüklemek yanlış olur kanaatindeyim. Bu tamamen yapımcı firma EA�nin eseriydi. Gelin görün ki, oyunun asıl oynanmasını sağlayan atmosferi ve kurgusuydu! Bu özelliklerin künyesinde ise Clive Barker ismi geçiyordu!

[FONT=ARIAL][COLOR=BLACK] Demonik, görüntü efektleriyle de beğeni toplayacak Yapımın atmosferi son derece oyuncuya etki edecek şekilde tasarlanmıştı. Öyle ki her an korkutucu bir öğe ile karşılaşacağımız hissi veren ortamlarda dolaşıyorduk ya da puslu bir havada, geniş arazide yapayalnız bir şekilde; �her an birşey olabilir?� sorusuna yanıt aramak ile vakit harcıyorduk. Oyun adeta odanızın duvarları gibi dört bir yanınızı sarıp sarmalıyordu. Seslerin ve oyundaki mistik güçlerin yardımıyla, korku iliklerinize kadar yaşanır hale geliyordu.

İşte böylesine başarılı bir yapımı gerisinde bırakmış olan Clive Barker, yeni projesi Demonik�e aksiyon filmlerinin usta yönetmeni John Woo�yo da davet ediyor. Belki Clive Barker, Undying�in aksiyon sahnelerinin yetersiz olduğunu düşündü, belki de yeni oyunu Demonik�te bambaşka sahneler hayal ettiği için böyle bir ortaklık kurdu bilinmez ama şu da bir gerçek ki, oyunculara doyamayacakları bir korku temalı oyun vaadediliyor. Clive Barker ve John Woo, bu işin de altından kalkacak kadar başarılı isimler. Ancak yapımın bir de teknik tarafı var. Yani oyunun mutfağı. Bu sefer Undying�te olduğu gibi yapımcı koltuğunda EA Games bulunmuyor. Clive Barker eserin oyun haklarını Terminal Reality ve ortağı Tiger Hill Entertainment�e vermiş.
Terminal Realty�nin geçmişine baktığımızda Bloodrayne 1&2, Nocturne, Blair Witch Volume 1: Rustin Parr, Fly, Monster Truck Madness 1&2 ve şu sıralar Aeon Flux gibi belli başarılar elde etmiş, isimleri unutulmamış oyunlar görüyoruz. Tiger Hill Entertainment�e baktığımızda henüz çok genç bir firma olmaları özelliğiyle karşı karşıya kalıyoruz. Öyle ki şu an üzerlerinde çalıştıkları 2 oyun bulunuyor. Bunlardan biri PS3 ve X360 için hazırlanan ve 2006 sonunda piyasalarda olacak olan ShadowClan ve ilk bilgileri ortalarda dolaşmaya başlayan Demonik!

Demonik�in senaryosu tabi ki Clive Barker�ın kaleminden çıkıyor. Hikaye bir hayli ilginç. Şöyle ki; Yer altında yaşayan Demonik�ler, cehennemden kaçmış kölelere karşı mücadele etmeye başlarlar. Bu karmaşanın içinde bize emir verenimizin isteklerini yerine getirmeye çalışacağız. Bu yolda bizi engellemek isteyen bir çok öğe olacak. Ancak hiçbiri bize kolay kolay acı çektiremeyecek! Çünkü bu konuda biz onlardan çok daha tecrübeliyiz! Eğer görevlerimizi başarıyla yerine getirirsek, daha da güçlenip, gelişeceğiz. Bununla beraber bizi bağlayan zincirlerden de kurtulmaya çalışacağız. En nihayetindeki amacımız ise dünyayı tek başımıza yönetmek olacak!

Bu sefer korkunun kendisi biziz!

[FONT=ARIAL][COLOR=BLACK] Şeytani güçlerimizin karşısında ölümlüler çaresiz kalacak Demonik, korku temalı üçüncü şahıs görünümlü aksiyon oyunu. Ancak tek farkla! Zira bu sefer korkunun kendisini biz oluşturuyoruz. Yönettiğimiz karakter üstün güçlere sahip bir iblis! Yaklaşık olarak 25 ölümcül güce sahip olabilen bu iblis, başlangıçta sadece bir kaç özelliğini kullanabilecek. Siz görevleri yapıp geliştikçe, Demonik�in yetenekleri çoğalıp, güçlenecek. Bu insan üstü özelliklerden biri de kılık değiştirme. Zira karakterimiz, insanların arasında şüphe çekmeden(!) dolaşabilecek bir görünüşe sahip değil. İşte bu yüzden kılık değiltirip, çeşitli insan formları alabiliyoruz. Ancak bunlar çok uzun süre sürmüyor. İşimizi mümkün olduğunca kestirmeden halletmeliyiz. Eğer işimizi yaparken şüphe çekersek, geride tanık bırakmamak için bizi görenleri öldürmekten başka çaremiz yok. Tabi bunu yaparken başkalarına da gözükmemek olası. Eğer gözükürseniz ve içinde bulunduğunuz ortam sizin kontrolünüzden çıkıp bir kaos ortamına dönüşürse, kaçmaktan başka çareniz olmayacak. Bu durumda da yine çeşitli insan formlarını kullanarak kaçabilirsiniz. Fakat her istediğimiz insanın kılığına girebilme gibi bir özgürlüğümüz var mı, henüz bilmiyoruz. Eğer öyle bir özgürlüğümüz varsa gerçekten oldukça etkileyici olur. Düşünsenize, güvenlik görevlilerinin bizi yakalamak için geldikleri sırada, bizde onlardan birinin kılığına girip, ortamdan uzaklaşabilecek olmamız gerçekten olağan üstü olurdu.

Bir diğer yeteneğimiz de �Şeytanın eli!�. Bu özellik sayesinde uzaktaki nesneleri yakalayıp, istediğimiz gibi kontrol edebiliyoruz. Hatta aksiyon anlarında strateji kullanıp, insanların üzerlerine masa, sandalye vb... nesneleri fırlatabiliyoruz. Böylelikle düşmanlarımızdan kurtulmamız da olası. Ayrıca yakaladığımız nesneleri kendimize siper de yapabileceğiz.

Demonik�imizin yetenek yelpazesi oldukça geniş. Şeytani güçlerimizden birisi de veba! Düşmanımıza veba yayabiliyoruz. Bunun neticesinde hedefimizin vücut yapısında çeşitli değişmeler görülecek. Öyle ki hastalık neticesinde vücudu yavaş yavaş parçalanmaya başlayacak ya da birden bire patlayabilecek. Özellikle bu gücü kalabalık gruplara uygulamamız, bize büyük fayda sağlayacak!
Yine kalabalık gruplara saldırılarda oldukça işimize yarayacak bir başka güç de, böcek sürülerini kontrol edebilme yeteneği! Bu sayede bir birinden ürkütücü böcekleri düşmanlarımızın üzerine salabiliyoruz. Böceklerin görevi ise, hedefin kemikleri gözüktüğünde sona eriyor!

Yönettiğimiz karakter gerçekten oldukça güçlü. Öyle özellikleri var ki düşmanın bizi nasıl zorlayacağı merak konusu. Örneğin karşımızdaki insanların zekalarını da ele geçirebiliyoruz. Böylelikle başta size saldıran bir insan, sizin tarafınıza geçecektir.

Devasa bölümler!

[FONT=ARIAL][COLOR=BLACK] Karakterin gölgesine dikkat!! Yapımın görevleri üzerine de oldukça çalışılmış! Öyle ki bölüm tasarımları devasa boyutlarda. Böylelikle her bir görev için epey zaman harcamamız gerekecek. Toplam da 10 bölüm olduğunu düşündüğümüzde, moralimizin bozulmasına gerek olmayacak. Zira Clive Barker ve teknik ekip, konuyla ilgili gerekeni fazlasıyla yerine getiriyordur... Oynayanların hatırlayacağı üzere, Undying�te açık mekan haritaları oldukça genişti. Atmosfere de hep bir huzursuzluk ortamı hakimdi. Demonik�te de benzer bir durum bekleniyor. Fakat Demonik�te bölümlerin uzunluğu, Undying�ten çok daha fazla zaman gerektirecek.

Demonik�in multiplayer�ının da olacağı gelen bilgiler arasında. Hem PC hem de X360�da çıkacak olan oyunu arkadaşlarımıza karşı da oynayabileceğiz. Bunun üzerine yapımcılar oldukça titizlikle duruyorlar. Eğer ortaya başarılı bir sonuç çıkarsa, Demonik�in güçlerini online ortamda arkadaşlarımıza karşı kullanmak oldukça keyifli olacak.

Ne kanıya vardık?

Sonuç olarak Clive Barker ve John Woo�nun üzerinde çalıştığı, Terminal Reality ve ortağı Tiger Hill Entertainment�in yapımcılığını üstlendiği bir oyundan bahsediyoruz. Aksiyon sahnelerinde John Woo�nun deneyimi, yapımın kalitesini oldukça arttıracaktır. Kim bilir belki de gelmiş geçmiş en iyi korku/aksiyon oyunuyla karşı karşıya kalırız. Madalyonun diğer yüzünde Clive Barker duruyor. Onun kaleminin değdiği Undying gibi bir baş yapıt bekliyor insan. Umarız öyle de olur. Aksi halde Undying�in mucizevi bir tesadüf olması gerçeğini, bu bünye kaldırmaz(!) Tabi işin bir de teknik tarafı var. Clive Barker ve John Woo�nun isteklerini, yılların deneyimli firması Terminal Reality ve genç ekip Tiger Hill Entertainment, Demonik�e nasıl yansıtacak? Açıkçası oyun EA Games�den çıkıyor olsaydı umudum oldukça fazla olurdu. Yeni bir Undying�le karşılaşma ihtimali üzerinde dururdum muhtemelen. Ancak ne kadar deneyimli olursa olsun Terminal Reality, bu türe klasik derecesinde başarılı bir oyun vermemiş. Bu yüzden hikaye ve kurgu haricinde, teknik yönden pek tatmin olamayacağımız bir yapım söz konusu olabilir. Uzun lafın kısası umutlarımızı yitirmeyelim. Umuyoruz ki, 31 Ocak tarihinde X360 için, henüz tam tarihi belli olmasada 2006�nın ilk çeyreğinde PC kullanıcıları için ortaya çıkacak olan korkunun ismi Demonik olur! Oyuna dalıp gerçek hayatı unutmayın...

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 345
favori
like
share