Gerçek kötülük, asla ölmez!



Bazı oyunlar vardır, sizin için önemli bir yere sahiptirler. Onlar için yaptıklarınız, bazen çevreniz ve özellikle aileniz tarafından anlam verilemeyen davranışlar olarak kabul görse de bu, sizi mutlu eder. Sadece oynamakla zevk almaz, oynayabilmek için harcadığınız emek de zevk verir. Oyunu bitirdiğinizde her ne olursa olsun devamının gelmesini ister, beklersiniz. Önce dedikoduları yayılır, arkasından da doğrulama haberi gelince, benim gibi ilginç şekillere bürünebilir, yüzünüzdeki anlam değişebilir.

Resurrection of Evil�ın ardından Doom serisinin geleceği belirsizdi. Sessizliğini bozan Carmack, yeni bir proje üzerinde çalıştıklarını duyurmuş, fakat ne olduğunu açıklamamıştı. Doğal olarak akıllara yeni bir Doom oyunu gelse de bunun tamamen yeni bir yapım olacağı söylenmiş, ardından Rage duyurulmuştu. Buna rağmen bekleyiş sürmüş ve ilk belirti, 2007 Ağustos ayında gelmişti. John Carmack, Id Software'in gelecek planları dahilinde Doom 4'ü doğrulamıştı. 7 Mayıs 2008'de de oyunun geliştirilmeye başlandığını resmi olarak açıklamıştı. Hemen kafamda; grafikler, sistem gereksinimleri ve önceki Doom oyunlarının kronolojisi, bir film şeridi gibi akmaya başlayıverdi ve ardından detaylar ufak ufak gelmeye başladı.

Doom, The Original!

Eski oyuncular, Doom ismini görünce muhakkak 15 yıl öncesine dönecek ve oyun disketleri, MS-DOS, 4 MB ram gibi kavramları hatırlayacaktır. Ben ise, biraz geç kaldığım için bu hikayeye Doom 2: Hell on Earth ile dahil oldum. Doomguy isimli başkahramanımız, tek başına tüm yaratıklara karşı mücadeleye giriyor ve Dünya�yı kurtarmak için UAC ürünü birbirinden gelişmiş silahları kullanıyordu. Silah tasarımlarında oyuncak silahların, yaratık seslendirmelerinde ise, farklı hayvan seslerinin karışımından elde edilen ürünlerinden kullanıldığı ilk iki oyunun ardından Doom 3, "Yeni nesil grafik teknolojisi anlamında� bir devri kapatıp yeni bir çağı başlatan oyunlardan olmuştu. Doom 4 ile nasıl bir ilerleyiş sergileneceği henüz belli olmasa da, birkaç bilgi dahilinde tahmin etmek hiç de zor değil.

Quakecon 2008�de yeni bir logo haricinde Doom 4'e ait herhangi bir görsel yayımlanmadı. Logoda dikkat çeken ise, herhangi bir sayı takısının yer almayışıydı. Bu tavırla Id Software, orijinal Doom�a döneceğini bir nevi gösteriyordu belki ve nitekim öyle de olacak. Şirketten gelen ilk açıklamalar, yeni oyunun bir devam oyunu olmayacağı gerçeği doğrultusunda. Muhtemelen Doom 2�nin sahip olduğu oynanış sistemine yer verecek olan yeni oyunla birlikte Id, orijinal Doom�daki hayatta kalma mücadelesini yeniden tasarlayacak. Güçlü yaratıklar her yerden saldıracak ve karşı koymak için eşsiz silahlarımıza, hatta testeremize başvuracağız.
Gerçek kötülük, asla ölmez!



Karanlık koridorlar mı? Hayır, bu kez değil!

Şüphesiz Doom 3, önceki Doom oyunlarındaki oynanış sistemiyle ters düşüyordu. Geniş ve açık mekanların ağırlıkta olduğu ilk oyunların haricinde Doom 3, karanlık ve dar koridorlara hapsolmuş bir mücadeleyi sergiliyordu. Karanlık atmosfer, oyuncuyu geriyordu belki, ama bir süre sonra bunaltabiliyordu. Nitekim Id, Doom 3�ten gerekli dersleri çıkardıklarını, yeni oyunda sürekli dar koridorlara ve yaratıkların bazen karşılaşılan yapmacık doğasına yer vermeyeceklerini belirtiyor. Söylenildiği gibi orijinal oynanışa dönüldüğü taktirde, Mars yüzeyinde oldukça fazla zaman geçiriyor olacağız demektir. Bu da, korku faktöründen çok yeni oyunun aksiyona dayalı oynanışa önem vereceğini gösteriyor. Son oyunlarda yer almayan bazı Doom şeytanları da, yeni yapımla tekrar geri dönüş yapabilir.

Peki nedir bunlar?





Doom, oyun dünyasına getirdiği bir çok ilk ile fenomen halini almıştı. Bu ilklerden bir tanesi de, multiplayer kavramını başlatan ilk oyun olmasıydı. Doom 1'de büyük ilgi toplayan multiplayer, Doom 3 ile mesafe kaydedememişti. Carmack'in dediğine göre, her ne kadar tek kişilik oynanışa odaklı hazırlansa da, çoklu oyuncu olarak Doom 4'ün, Doom 3'e nazaran daha kaliteli olacağı belirtiliyor. Oyunun bu aşamasının, Quake Live kadar iyi olmasa da, Quake 4 veya Doom 3'ten daha iyi olacağı söyleniyor. Ayrıca Doom 3'ün Xbox versiyonunda denenen co-op modunun da yeni oyunda yer alması gerektiğini düşünen Doom severler var (Doom 3 haricinde, Classic Doom'da da denendi ve Rage için doğrulandı, Doom 4 için de olabilir).

Bu, 4 numaralı Doom oyunu, ama en azından şimdilik Doom 4 olarak gösterilmiyor. Id Software�in Ceo�su Todd Hollenshead, QuakeCon 2008'de sadece yeni logonun gösterildiği, sayı takısı olarak yeni oyun hakkında henüz bir karar verilmediğini belirtiyor.

Yeni Logo
Rage ve Doom 4 olmak üzere iki güncel proje üzerine odaklı olarak çalışan Id Software, bu iki oyun için iki farklı geliştirme takımı oluşturdu. İlk Doom oyunundan bu yana Id�in önemli isimlerinden olan Kevin Cloud (Sanat tasarım bölümünde), yeni Doom oyununun başındaki en yetkili isim olarak atandı. Ayrıca yeni takviye personel desteği sağlayan Id Software; �Doom gibi bir projede çalışmak, insanlar için çekicidir. Böylece bizimle çalışacak çok yetenekli insanlar bulabildik� diyor. Şirketin bölümlere ayrılmasında, oyunlara daha iyi odaklanabilmenin etkisi bulunduğu gibi, Doom�un gerçekten çok iyi bir oyun olması gerektiği sebebi de bulunuyor. Durum şu ki; Doom 4'te, türe yenilik getirebilecek unsurlar üzerinde çalışılıyor.

Son dönemde Rage�i duyurarak bir ilke imza atan Id, uzun yıllar sonra ilk kez yeni bir oyun hazırlayacaktı. Ardından bir ilke daha imza atan firma, ilk kez bir oyununu çoklu platform olarak duyurdu (Bunda korsan faktörünün de etkisi var tabii). Bugüne kadar ilk önceliğini PC platformunda kullanan şirket, çıkışlardan sonra Doom�u PS1, Quake 3 ve Wolfenstein gibi yapımlarını PS2, Doom 3 ve ek paketini Xbox gibi platformlara hazırlamıştı. Rage ile birlikte Doom 4 de, çoklu platform olarak hazırlanıyor ve öncelikli olarak yine PC platformu seçilmiş. Megatexture gibi devrimci bir sistemden sonra Id Tech 5�i hazırlayan John Carmack, özellikle Doom 4�te grafik teknolojisinin çok iyi olacağını söylüyor. Bir diğer deyimle Rage�in görsel gücünün 3 katı ve 30 FPS değerinde çalışan bir Doom 4 olacak. Id klasiği OpenGl kullanan bu motor, DX10�a destek vermiyor. Eğer zorunlu olursa düşünülebileceği belirtilirken, bunu gerektirecek bir durumun olmadığını da söylüyor yapımcılar.

Id Software çalışanlarından Steve Nix, şunları ekliyor, �Biz aynı anda Intel, AMD, Nvidia ve Ati ile birlikte çalışıyoruz. Oturup da rakip grafik motorları üzerine fazlaca düşünemeyiz, çünkü bizim motorumuzun kalitesinden eminiz. Eski bir temel üzerine yeni geliştirmeler ekleyerek, yeni bir sonuca varmıyoruz. Aksine en baştan ve sıfırdan başlanılarak tamamen yeni olarak hazırlanmış bir motor Id Tech 5. Üstelik Id Tech 5, FPS tabanlı bir motor değil. Yani sadece FPS oyunlarında kullanılacak diye bir kural yok. Her tür oyun için rahatlıkla kullanılabilir bir motor. Yapımcı ve yayımcı şirketler bizi (Id Software) iyi tanıyor, dolaysıyla bizim ne denli bir iş yaptığımızı da biliyorlar.�

Görsel yönden bir sorununun olmayacağını kestirmek zor değil, fakat oyunun isteyeceği sistem gereksinimlerinin de az olması mümkün değil. Tabii ki her şeyden önce yayımlanması gereken en azından bir ekran görüntüsü gerekiyor. Yetkililerin belirttiğine göre şuan Id Software�in çıkması muhtemel en uzak projesi maalesef Doom 4. Tamamlanması için en az 3 yıllık bir süre ön görülmüş. Umarım daha geç olmaz. Yukarıda bahsettiğim, firmanın ilklerine bir tane daha ekleyelim. Evet Id, Rage�in dağıtımı için Activision ile değil EA Games ile anlaşmaya vardı. Bu durumun Doom 4�ü de etkileyip etkilemeyeceği henüz belli değil, ama Raven tarafından hazırlanan yeni Wolfenstein�ın da Activision etiketiyle piyasaya sürüleceği biliniyor. Son not olarak hem Rage hem de Doom 4�ün, sadece disk olarak hazırlanacağı, internetten dijital dağıtımlarının olmayacağı çok büyük bir ihtimal olarak görülüyor.

Id Software�in önemli isimleri yeni Doom oyunu hakkında şunları söylüyor:

John Carmack, �Doom 4, piyasaya çıktığında tam teşekküllü bir PC'de inanılmaz görseller sunacak, ama güncel konsollardaki görsel kalitenin bu denli iyi olamayacağını söyleyebilirim. Ayrıca Doom 4'ün, M derecelendirilmesinde görülmüş en şiddetli oyun olacağını üzerine basarak söylüyorum.�

Todd Hollenshead, �Doom 4�ün, türünün en iyi oyunu olmasını istiyoruz. Klasik Doom elementleri; Kan, silahlar ve yaratıklar, Doom 4 ile geri dönüyor.�

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 793
favori
like
share