Şeyda Çilden - Şeyda Çilden Kimdir - Şeyda Çilden Biyografisi

Şeyda Çilden (d. 1953 Aydın) Türk Keman Eğitimcisi ve Akademisyen



İlk ve orta öğrenimini Aydın’da tamamladı. Sınavla 1967 yılında girdiği Muğla Kız İlköğretmen Okulu’ndan 1970’yılında öğretmen olarak mezun oldu.
Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü’ne yetenek sınavını kazanarak 1970 yılında girdi. Profesör Sadettin Ünal’ın öğrencisi oldu. 1973’te “Müzik Öğretmeni” olarak mezun olduktan sonra, 1974 yılında bir yıl süreyle Belçika'lı keman pedagogu Profesör J. Higny ile keman çalıştı.

Altı yıl orta dereceli okullarda müzik öğretmenliği yaptı.
Gazi Eğitim Enstitüsü’nün açmış olduğu asistanlık sınavını 1978 yılında kazanarak 1979’da keman asistanı olarak göreve başladı. Lisans öğreniminde hocası olan Profesör Sadettin Ünal ile üç yıl boyunca çalışmalarını sürdürdü. Konusu “Türk Halk Ezgilerini Keman İle Çalma ve Yorumlama” olan asistanlık tezi juri tarafından başarılı görülerek; aynı kurumda keman öğretmenliğine hak kazandı. 1985’te Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi’nde lisans tamamladı. 1987 yılında 2809 sayılı yasanın geçici 10. maddesinden yararlanarak Yardımcı Doçent oldu. Doktora’ya eşdeğer “Sanatta Yeterlilik” ünvanını ise 1991 yılında aldı. 1991’den 1993’e kadar öğretim üyeliğinin yanı sıra, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölüm Başkan Yardımcı’lığı yaptı. 1995 yılında Doçent, 2004 yılında ise Profesör oldu.

Profesör Nevhiz Ercan’la Solo, Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası sanatçısı Şinasi Çilden, Prof. Feridun Büyükaksoy ve Prof. Nevhiz Ercan ile çok sayıda duo, trio, kuartet konserleri veren sanatçı ”Oda Müziği” çalışmalarını farklı gruplarla halen aktif olarak sürdürmektedir.
Armoni Kentet – Kuartet Grubu üyesi olan Prof. Şeyda Çilden, 1991’de özel çabalarla ve Şinasi Çilden şefliğinde kurulan “Gazi Oda Orkestrası” ile 2006’ya kadar Ankara ve Ankara dışındaki üniversitelerde konserler verdi.
Gazi Akademik Oda Orkestrası’nda baş kemancı olarak sanatsal çalışmalarının yanı sıra; keman eğitimi alanında “lisans” ve “Lisansüstü”öğrenci yetiştirmeye devam etmektedir.

Yayınları

1982 “Türk Halk Ezgilerini Keman ile Çalma ve Yorumlama Yöntemleri”, Asistanlık Tezi, Gazi Yüksek Öğretmen Okulu
1990 Müzik Öğretmeni Yetiştirmede Yaylı Çalgı Eğitimi, Türkiye’de ve Almanya Federal Cumhuriyeti’nde Müzik Eğitimi ve Müzik Öğretmenliği Eğitimi Semineri, Ankara
1994 Keman Eğitimine Genel Bir Bakış, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı, 144-149, Ankara
1995 Keman İçin Piyano Eşlikli Albüm, Takav Yayıncılık, Ankara
1996 Kemanda Güzel Ses Üretimi, Filarmoni Sanat Dergisi, 18-20, Ankara
1996 Vibrato Öğretimi, Fiarmoni Sanat Dergisi, 133, 11, Ankara
1996 Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde Yapılan Çalgı Eğitimi ve Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Bölümlerinde Sürdürülen Çalgı Eğitimine Etkileri, 1. Ulusal Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümleri Sempozyumu, 120-128, Bursa
1997 Yaylı Çalgı Eğitimini Etkileyen Faktörler, Müzik Eğitimi Sempozyumu’97, Bolu
1999 Çağdaş Eğitim ve Müzik Öğretmeni Yetiştirme, Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, 132, İzmir
1999 Yaylı Çalgı Çalışmaları Nasıl ve Ne Zaman Yapılmalıdır, 1. Ulusal Sanat Eğitimi ve Sorunları Sempozyumu, 245-248, Çanakkale
2000 Kemanda Nitelikli Ses Elde Etmede Yay Kullanımının Önemi, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 20, Sayı 2 153-158. Ankara.
2000 Yaylı Çalgı Eğitiminde Deşifre, Filarmoni Sanat Dergisi, 9-11, Ankara.
2001 Kemanda Parmak Numarası Saptamanın Genel Kuralları, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Cilt 14, No:2, sayfa 373-378. Ankara
2001 Yaylı Çalgıda Ses Temizliği, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Cilt 14, No: 1, sayfa 55-60, Ankara
2001Bireysel Çalgı Eğitiminde Temel İlkeler ve Etkili Faktörler, Çağdaş Eğitim Dergisi, 272, Ankara.
2001 Müzik, Çocuk Gelişimi ve Öğrenme, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 21, sayı 1, 1-8, Ankara.
2002 Türk Halk Müziğinin Keman Eğitiminde Kullanımıyla İlgili Sorunlar, Uluslararası “Avrupa’da ve Türk Cumhuriyetleri’nde Müzik Kültürü ve Eğitimi” Kongresi, 13-16 Kasım 2002 Ankara –TÜRKİYE.
2003 Çalgı Eğitiminde Nitelik Sorunları Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, Malatya, 26-30 Ekim 2003.
2003 Yaylı Çalgı - Keman Eğitimi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Bilim Kültür ve Sanat Etkinlikleri, YYÜ Hakkı Atun Salonu, Van
2004 Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında ve Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde Yapılmakta Olan Çalgı Eğitiminde Nitelik Sorunları 1924-2004 den Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, Isparta
2005 Gazi Akademik Oda Orkestrası Müzed Dergisi, Ankara
2006 Müzik Eğitimi Yetiştirme Sürecinde Çalgı Eğitiminin Nitelik Sorunlarının İrdelenmesi, Pamukkale Üniversitesi Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Denizli
2007 İlköğretim ve Ortaöğretim Müzik Öğretmenliği Uygulamalarımdan Yansımalar, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Paneli, Zonguldak

Solo Konserleri

1988 Keman–Piyano Konseri Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Gazi Konser Salonu, Ankara, ( 01.04.1988 (Nevhiz Ercan ile)
1988 Keman-Piyano ve Bağlama Konseri, Samsun Ondokuz Mayıs Lisesi Konferans Salonu, Samsun, ( 03.12.1988 (N. Ercan ve Erdal Tuğcular ile) )
1989 Keman-Viyolonsel Konseri, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Gazi Konser Salonu, Ankara, (28.02.1989 (Şinasi Çilden ile)
1995 Keman-Piyano Konseri, Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Ankara, (28.11.1995 (Nevhiz Ercan ile) )

Yönettiği Lisansüstü Tezler

1996 Orhan Baba, “Silahlı Kuvvetler Mızıka Astsubay Hazırlık ve Sınıf Okulunda Trombon Eğitimi”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
Mayıs 1996 Hakan Özgül, “Silahlı Kuvvetler Mızıka Astsubay Hazırlık ve Sınıf Okulunda Klarinet Eğitimi”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
Mayıs 1996 Suat Yılmaz, “Türk Silahlı Kuvvetlerinde Jandarma Genel Komutanlığı Bandosu”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
Haziran 1998Sevil Tebiş, “ Keman Öğretiminde Pedagojik Temeller”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
Şubat 1999 Sevda Gedik, “G.Ü.G.E.F. 95-96 Öğretim Ylında Hazırlanan Tanım Programının Birinci Yılına Dayalı Yeni bir Flüt Eğitimi Taslak Öğretim Programı”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
1999 Çiğdem Öz, “A.G.S.Liselerinden Gazi Üniversitesi G.E.F Müzik Eğitimi Bölümüne Gelen Öğrencilerin Piyano Derslerindeki Başarılarının Değerlendirilmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
2001 M.Hilmi Bulut , “Sivas ve Yöresi Halaylarının Kültürel Çeşitlilik Açısından İncelenmesi, Keman Eğitiminde Kullanılması”, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
2002 Özlem Akın, “A.G.S.Liselerindeki Keman Öğretim Programının Uygulamalarının Değerlendirilmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
2002 S. Cem Şaktanlı, “ Eğitim Fakülteleri İlköğretim Bölümleri Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Son Sınıf Öğrencilerinin Lisans Programında Verilen Müzik Eğitimi Derslerine İlişkin Görüşleri”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
2005Derya Selçuk Köse, “Türkiye’deki Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri’ndeki Kontrabas Eğitiminin İncelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
2005 Erdem Kaya, "Türkiye'deki Üniversitelerin Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarındaki Viyolonsel Eğitiminde Türk Müziği Kullanım Durumlarının İncelenmesi", Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
2006 Önder Gündoğdu, “Cumhuriyetten Günümüze Milli Eğitim Şuraları ve Müzik Eğitimi”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
2006 Gülşah Sever, “Erken Keman Eğitimi (5-7 Yaş) Başlangıç düzeyinde Sık Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
2006 Murat Gök, "Öğrenci Orkestrası'nın Seslendirdiği Eserlere Ait Viyolonsel Partilerinin Otokar Sevcik Op.2, 5 Numaralı Etütte Yer Alan Varyasyonlar Açısından İncelenmesi", Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
2007 Tuğçe Dural, "Yan Flüt Eğitiminde Diyafram Nefesinin Önemi ve Diyafram Nefesinin Türkiye'de Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlardaki Yan Flüt Dersi Öğretim Programlarındaki Yeri", Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
Nisan 2008 Beyzagül Kapçak, "Kemanda Vibrato ve Öğretim Teknikleri", Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
Haziran 2008 Şeydagül Kapçak, "Keman Eğitiminde Kullanılan "Fiorillo 36 Etüden" Metod'unun Sağ El, Sol El Teknikleri ve Müzikal Dinamikler Açısından İncelenmesi", Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara,

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 1304
favori
like
share