En uzun yolculuğa bir kez daha çıkmaya ne dersiniz?



The Longest Journey paralel iki dünya arasında geçen, hayal gücününün sınırlarını zorlayan epey uzun soluklu benim de büyük beğeniyle oynadığım bir adventure oyunuydu. April Ryan adlı bir kızı yöneterek bilim ve büyü odaklı Stark ve Arcadia isimli dünyalar arasındaki bozulan düzeni yeniden kurmaya çalışıyorduk. Gelişim içerisinde bazı gizil özelliklerimizi de keşfediyorduk.

Beş yıl önce çıkan The Longest Journey�nin, büyük beğenisine rağmen devamı gelmemişti. Şimdi en uzun yolculuğa kaldığımız yerden sıkı bir şekilde devam edeceğiz.

2219 yılında Casablanca�da başlayan oyunda Zoë Castillo ile düşler, kabuslar ve büyüler üzerine yeni bir yolculuğa çıkıyor olacağız. Zaman ve mekan kavramlarının iç içe geçtiği Dreamfall�da yüzyılları kapsayan dilimlerde yolumuzu bulmaya çalışacağız. Bu arada Stark ve Arcadia adlı dünyalara bir yenisi daha katılıyor: Üçüncü dünya The Winter.

Oyunda dünyamız bir güç tarafından rahatsız edilmektedir. Statik müdahele teknolojisi olarak adlandırılan bu gün sadece üçüncü dünya The Winter�ın tepelerindeki kara bir evden görülebilir. Kahramanımız Zoë kayıp bir dostunu ararken kendini bir anda büyülü dünyaların eşiğinde bulur. Aradığı dostuyla başına gelenlerin bağlantısı olduğunu fark etmesi uzun sürmeyecektir. Ulaşmaya çalıştığı kişi April Ryan�dır.

Adventure oyunlarındaki tek düze ilerleme çeşitli biçimlerde aşılacak. Örneğin, Konunun ilerleyen aşamalarında devreye girecek diğer iki karakterin kendilerine has özelliklerini kullanabileceğiz. Ayrıca konunum ilerlemesi için çeşitli kırılma noktaları olacak ve burada bizim verdiğimiz kararlardan oluşan bir çizgi oyunun akışını belirleyecek.

Biraz da Aksiyon Olsun

Dreamfall her ne kadar adventure olarak lanse edilse de içinde önceki oyunun ve bu tarz yapımların pek barındırmadığı bir özelliğe sahip olacak. Dreamfall�da bulmacaları çözmekle kalmayıp yeri geldiğinde rakiplerle savaşlara da gireceğiz. Dolaylı da olsa aksiyon özelliklerinin oyunda yer alması, olumlu bir değişiklik olarak düşünülebilir. Ancak türün sakinliği seven hayran kitlesi bu durumdan hoşnut olmayabilir. Savaş sahnelerinin Zelda oyunu tarzında ve Eternal Darkness�ın kamera açılarına benzeyeceğini söyleyen yapımcılar, ne zaman ne çıkacağını tahmin edemeyeceğimiz için sürekli tetikte olmamızı öneriyorlar.

İyi bir adventure oyunun en önemli özelliği ise şüphesiz grafikleri. Grafikler hayal gücünüzü harekete geçirirken sizi derinden yakalayabilmeli. Hatta PC oyunlarının görselliği her ne kadar fps tarzında belirleniyor gibi görünse de adventure oyunlarındaki detaylandırma fps�lerde kolay kolay yakalanamaz. Örneğin yıllar önce MYST bugün bile oynanabilir ve göz son derece hoş gelen bir yapımdır. Aynı döneme ait bir fps ise oldukça komik olacaktır. FPS Adventure tartışması niyetinde kesinlikle değilim. Ancak tek istediğim adventure�daki sanatsal çizimlerin daha dikkatle değerlendirilmesi. Bu bağlamda Dreamfall en az önceki oyun kadar iddialı. Shark 3D technology yapımcıların gözbebeği konumunda. Her ne kadar oyun hakkında detaylı bilgiler saklansa da efektlerin, gölgeleme tekniklerinin, çizimlerin ve karakter animasyonlarının son derece yumuşak ve gerçekçi olduğu öne sürülüyor. Fuardaki görüntüler arasında canlı üç boyutlu sahneler arasında karakterinizin gece lambasıyla mekanda dolaşması ve bu sırada motorun tüm fiziksel olarak neredeyse her türlü ışığı ve kırılmayı hesaplaması yer almaktaydı.

Güzel grafiklerin yanında kontrollerde de radikal değişiklikler olacağa benziyor. Yapımcılar her şeyden önce joypad, klavye, mouse gibi ürünlere destek vererek konsollara ve bu tür cihazlara sahip olanlara da kolaylık sağlamışlar. Alışageldiğimiz mouse kullanımı ve klikleme yerine adamı sabit tutarak ufku döndürme ve objeyle o esnada etkileşime girmek için kendimizin belirleyeceği özellikleri kullanabileceğimiz belirtiliyor. Detaylar çok belli olmasa da alıştığımız takdirde birtakım kolaylıkların olacağını söyleyebiliriz.

Son olarak firmanın Dreamfall hakkında ser verip sır vermediğini söyleyebiliriz. Dipten ve derinden giden firma mevcut ekran görüntüleri dışında oyun çıkıncaya dek farklı birşey görmeyeceğimizi söylüyor. Önceki oyunun muhteşemliğini hatırlayacak olursak, böyle bir gizlilik politikasına katlanmanın çok zor olmadığını düşünmekteyim.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 616
favori
like
share