"Forever" sadece bir isimden ibaret mi?





1996 ve 2007... Hatta Birkaç gün sonra 2008 yılına merhaba diyeceğiz. Bu yıl belki de oyun bolluğu açısından geçen en verimli yıl oldu, ama 10 yılı aşkın çıkması beklenen Duke Nukem yapacağını yaptı ve bu yıl da maalesef çıkmadı. Aslında PS için yeni Duke Nukem oyunları piyasaya çıksa da, daha önce duyurulan �Forever� isimli oyun bir türlü tamamlanamadı. Bu yapımcıların akıllarından zoru var (mı?) Neden sürekli yeni Duke'ler hazırlandığı halde Forever isimli sürekli olarak atlanıyor, erteleniyor, üzerinde bu kadar düşünülüyor ve sır gibi saklanıyordu. Bu hala büyük bir sır. Yapımcıların özellikle grafiksel özellikler üzerinde odaklı olarak çalıştıkları belli. Sürekli gecikmelerin en büyük nedeni de buydu belki de. 3D Realms, Quake motoru ile çıktığı yola Unreal ve onun geliştirilmiş haliyle devam etti. Görüyoruz ki tüm bu çabalara rağmen Duke, yine de çağı yakalayamamış, hatta geride kalmış diyebiliriz. Kendisi gibi sürekli ertelenen iki yapım daha bulunuyordu. Bunlar; Prey ve Stalker isimli oyunlardı. Hatta bu üç oyun için �Bermuda Üçgeni� de diyebiliriz. Bahsi geçen bu oyunlardan ilk olarak Prey, daha sonra da Stalker bizlerle oldu. İki oyun da rötarlı çıkışlarına rağmen güzel satış rakamlarına ulaştı ve birçok ödüle layık görüldüler. Doğal olarak ikiyi gören biz oyuncular bunu üçe tamamlayalım diyorduk. Düşünün, geçen yıla kadar Stalker asla çıkmaz deniyordu. Hatta çıkış tarihi belirlenmesine rağmen ihtimal vermeyenler bile vardı. Şahsen ben oyunu yüklerken bile bunun gerçek Stalker olduğuna inanmıyordum. Ta ki oyuna girip, ilk adımımı atana kadar. Artık sıra Duke Nukem'e gelmeliydi. Bu aralar hiç olmadığı kadar güzel bir şekilde ilerliyor oyunun gidişatı ve büyük bir ihtimalle bu oyunu oynayabileceğiz. İnanın�

Duke Nukem ismine tarihsel bir bakış
(Oyun dünyasının yapım aşaması rekorlara ulaşan oyunu)



29 Ocak 1996: Duke Nukem 3D, PC için piyasalara çıktı. Arkasından Mac, PlayStation, Nintendo-64, ve Sega'ya port edildi. "Bu oyunu hiç unutmuyorum. İlk olarak yıllar önce gittiğim PC kursunda, ders değil de onun yerine üzerinde çalıştığımız oyundu."
1996'nın ortasında: Yeni Duke için çalışmalara başlandı.

27 Nisan 1997: Duke serisinin yeni oyunu Duke Nukem Forever duyuruldu. Grafik motoru olarak Id Software'nin "Quake 2" grafik motoru lisanslandı ve yayımcı olarak GT Interactive ile anlaşıldı.

1997 Ağustos: İlk Duke Nukem Forever, ekran görüntüsü yayımlandı.

1997 Kasım: Scott Miller, Duke Nukem Forever ile birlikte Doctor Proton'un da dönebileceğini duyurdu.

1998 Mayıs: Duke Nukem Forever'in ilk E3 videosu yayımlandı.

15 Haziran 1998: Duke Nukem Forever'in yeni bir videosu daha yayımlandı. 3D Realms, Quake 2 motorunun lisansını iptal edip; yerine Epic'in, Unreal motorunu lisanslamaya karar verdi. Yapımcı George Broussard bu durum için "Bu gelişme, önemli bir gecikmeye neden olmayacak" demişti.
�Bu açıklamanın üzerinden yaklaşık 9 yıl geçti.�

1998 Ağustos: Oyunun motorunun değiştirilmesinin düşünülmediği belirtildi ve 99 yılında çıkacağı söylendi. �Quake 3, patlamıştı bile. Kesin bunun yüzünden yine de çıkarmadılar oyunu�

1998 Eylül: Yapımcı Scott Miller, oyunun FPS olarak hazırlanacağını söyledi.

12 Ekim 1998: Duke Nukem Time to Kill, Playstation için piyasaya sürüldü.

1 Eylül 1999: Duke Nukem: Zero Hour, Nintendo 64 için piyasaya sürüldü. Forever için ise çalışmalar sürüyordu.

1 Kasım 1999: Unreal motoruyla geliştirilen Duke'den yeni bir ekran görüntüsü yayımlandı.

20 Kasım 1999: Oyun, Unreal motoruyla hazırlandı, ama Unreal Tournament'e nazaran bir harita paketine benzedi. Bu durum yapımcıların hoşuna gitmedi doğal olarak. Yeniden başlamak gerekiyordu.

30 Kasım 1999: Duke Nukem, Game Boy Color için piyasalara sürüldü.

1999 Aralık: Infogrames, GT Interactive'nin büyük bir bölümünü satın aldı ve oyunun 2000 yılında hazır olacağını açıkladı.
10 Mart 2000: Shacknews, yapımcılarla oyun hakkında bir röportaj yaptı.

19 Eylül 2000: Duke Nukem Land of the Babes, Playstation için piyasalara sürüldü.

5 Aralık 2000: Infogrames, Duke'nin haklarını Take Two'ya sattı.

17 Mayıs 2001: Duke Nukem Forever'in ikinci videosu E3'ün ilk gününde yayımlandı.

2001 Ağustos: Duke Nukem Forever'in 2002 yılına kadar hazır olamayacağı belirtildi.

2002: Yeni grafik motorları görücüye çıktı ve bu durum arkasında Duke, gölgede kaldı. Oyun, sürekli geciktiği için eleştirildi. Doom 3 ve Half Life 2, önlerindeki 3 yıl boyunca piyasayı meşgul eden yapımlar oldu.

15 Mayıs 2002: Duke Nukem Manhattan Project, PC için piyasalara sürüldü.

12 Ağustos 2002: Duke Nukem Advance, Game Boy Advance için piyasalara sürüldü.

29 Mayıs 2003: Duke'nin 2003'ün sonunda piyasalara çıkmasının zor olduğu belirtildi. Oyun CNN'e bile haber oldu.

20 ocak 2004: Duke Nukem Forever'e ömür boyu başarı ödülü verildi(Çıkmadığı için).

9 Eylül 2004: Duke Nukem'in ünlü Doom 3 motoru ile geliştirileceği iddia edildi, ama yapımcılar bunu yalanladı. �Bu kadar yıl yapılan parasal bir çalışma neredeyse yok. Adam çıkıp da 3 milyon dolar veremezdi.�

14 Eylül 2004: 3D Realms, fizik motoru üzerinde değişimler yapılacağını ilan etti.

31 Ocak 2006: 1UP'ın yönelttiği soruya cevap olarak, oyunun gelişiminin sürdüğü, silah ve yaratık tasarımlarının tamamlandığı belirtildi.

12 Nisan 2006: Computer Games Magazine, 3D Realms'ı ziyaret etti ve oyun hakkında bazı bilgiler verildi.

30 Ağustos 2006: 3D Realms'ta işten ayrılanlar oldu, ama oyunun yapımının devam ettiği belirtildi. �Yıl sonunda bitmesi için ek olarak yarım milyon dolarlık ödeme yapılsa da bu pek bir işe yaramadı.�

27 Aralık 2006: Oyun, tekrar "ömür boyu başarı� ödülüne layık görüldü.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 480
favori
like
share