Fantazi dünyasına aksiyon dolu bir giriş.



Role Playing (Rol yapma oyunları) neden sevilir? Tek ve kesin bir cevap vermek güç. İlk olarak oyuncuya sunulan özgürlük düşünülebilir. Oyuncu sadece düz bir çizgide gitmek istemez, karar vermek ister. Vereceği kararların geleceğini etkilemesini ister. Bir başka neden de karakteriyle bütünleşmek olabilir. Hemen her role playing yapımında oyuncu kendine yakın gördüğü karakteri seçer ya da yaratır. Böylece hayali dünyanın içine kendini yerleştirmiş olur. Tüm bu güzelliklerin yanında bir de türün meraklısı olmayanlara sıkıcı gelen noktalar vardır. Detaycılığa fazla özen gösterilmesi, hikayenin oldukça kapsamlı olup, konuşma balonlarının büyümesi özellikle yeni nesil oyuncuları sıkar. Durum böyle olunca Role Playing ile aksiyonun karışımı [FONT=ARIAL][COLOR=BLACK] Hmm güzel bir kale.. Bakalım evde kimse var mı? yeni bir tür çıkar orataya. Diablo 2 ile başlayan ve adı bir türlü konulamayan; kimilerine göre Hack�n Slash, kimilerine göre aksiyon RPG olan bu oyunlar satış rekorlarını alt üst eder. Diğer taraftan terazinin RPG kısmına biraz daha ağırlık koyarak önce Dungeon Siege, ardından Neverwinter Nights gibi oyunlarla, iki zıt kutuptaki oyuncu topluluğunu tek bir noktada birleştirmeye çalışırlar.


Bu yılın sonuna doğru çıkacak olan Dungeon Lords da bahsettiğim bu türün son örneği yani; aksiyon ağırlıklı Role Playing oyunu. Wizards & Warriors�ın yaratıcısı, yapımcı ve yazar, D.W. Bradley�in imzasını taşıyan ve yapımcı Heuristic Park�ın 2 yıldır üzerinde çalıştığı bir proje. Özellikle yeni geliştirilmiş savaş sistemi, Dungeon Lords�a epey hayran kazandıracak gibi duruyor.

Aksiyon ve RPG�nin mükemmel karışımı.

[FONT=VERDANA][COLOR=BLACK]Başarılı dövüş sistemi, fantastik çevre dizaynı ve epik senaryosu ile türün meraklılarını oldukça memnun edecek. Yapımcıların özellikle üzerinde durdukları konu; detaycı RPG�ciler ile kan ve dehşet isteyen aksiyoncuları tek bir noktada birleştirmek. Bunun için işe öncelikle kafa karıştırmayan bir karakter yaratma ekranı ile başlayacaklar. Altı ana ırk arasından kendimize en uygun olanını seçeceğiz. Elf, insan ve cüce seçenekleri dışında, Urgoth; büyük ve iri savaşçı, Wylvan; kurt insan karışımı bir karakter ve Thrall; küçük sessiz ve hain bir savaşçı olacak. Yine fazla derinlere inmeyen skill dağıtma ekranının haricinde, alt sınıflar ve ırklar bulunmayacak. Hangi ırktan karakteri seçersek seçelim, mutlaka büyü yapabileceğiz. Elbette her ırkın kendine has büyüleri olacak. Kimi büyüler ise her ırkta olmasına rağmen kullanım hızı ve verilen hasarlar farklı olacak.


[FONT=ARIAL][COLOR=BLACK] Arkadaşlar savaşacağımıza dama oynayalım. Ana senaryonun ise iki temel kısma ayrıması düşünülüyor. Birincisi; oyunu bitirebilmek için yerine getirmek zorunda olduğumuz ana questler (görevler), diğeri ise; yol boyunca karşılaştığımız insanlardan aldığımız kişisel görevler. Bu kişisel görevler oyunu bitirmek için gerekli olmadığından tamamlamak zorunluluğu taşımıyorlar ancak her birinin sonunda etkili silahlar ve kesilen yaratıklardan elde edilen experience (tecrübe) puanları, yan görevlerin çekici olmasını sağlayabilir.

Harita çeşitliliği ve yapıları üzerinde ciddi anlamda çalışılıyor. Özellikle RPG sevenlerin aradığı mekânlar sıklıkla kullanılacak. Kalabalık şehirlerden, ıssız bataklıklara, yıkık harabelerden, balta girmemiş ormanlara kadar araştırılması gereken pek çok mekân olacak. Her haritada araştırılması gereken noktalar, kimi yerlerde ise gizli geçitler olacak. Yeraltındaki korku dolu zindanlar, yaratıklarla dolup taşacak.

Aksiyon dolu savaşlar, gizemli büyüler

[FONT=ARIAL][COLOR=BLACK] Beni içeri almadığına pişman olacaksın... Hikayenin ilerleyişinde NPC�lerin yani bilgisayarın kontrol ettiği karakterlerin rolü olacak. Kimi görevleri almak için belirli insanlarla konuşmamız gerekecek. Oynanışı derinden etkileyecek olan NPC�lerle girdiğimiz her etkiletişim sonucunda verdiğimiz kararlarla oyunun gidişatı değişebilecek. Özellikle oyuna eklenmiş minik bulmacalar renk katacak. Gittikçe zorlaşacak olan bu bulmacaların sonucunda nadir silahlar bulunabileceği gibi kimileri de bölümleri tamamlamak için gerekli olacak.

[FONT=VERDANA][COLOR=BLACK]Dialoglarda vereceğiniz bir karar oyunun gidişatını değiştirecek. Yapımcılar Dungeon Lords�un, asıl savaş sistemi ile fark yaratacağını söylüyorlar. Kılıçlı oklu savaşlar büyülerle desteklenecek. Özellikle hiçbir RPG�de yaşamadığımız kadar hareketli savaş sahnelerine şahit olacağız. Dövüşler esnasında sadece hücum yapmayacak bazen korunma moduna geçip vuruşlara block yapmamız gerekecek bazen ise belli objelerin arkasına saklanmamız gerekecek.

Bol silah çeşitlerinin yanı sıra pek çok büyüde kullanıma açık halde olacak. Özellikle üzerinde durulan büyüler dört ana grupta toplanıyor. Arcane: Hücuma yönelik kullandığımız büyüler; fireball, magic missile gibi. Celestial: İyileştirme ve lanet kaldırma büyüleri. Nether: Yardımcı yaratık ışınlamaya ve düşmanı lanetlemeye yarayan büyüler. Son olarak Rune Magic: Rune taşlarını kullanarak büyülere korunma sağlayacağımız kalkanlar ya da güçlü silahlar elde edebileceğimiz büyü sınıfı.
[FONT=ARIAL][COLOR=BLACK] Mankenlerde bile bu kadar kıyafet yok be!
Geriye beklemek kalıyor.

Dungeon Lords için vaadedilenler gerçekten çok güzel. Özellikle Aksiyon ve RPG�nin karışımının dengelki sağlanması oyunun üst düzey olabilmesi için önemli. Bu yılın sonlarına doğru çıkacak olan oyunun

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 497
favori
like
share