Hayallerimizden gerçeğe�



Çoğumuz için bir hevesti, Dungeons & Dragons. Sonra bu heves git gide bir zevke dönüştü. Zamanla da bağımlılığa. Ancak hepimiz için tek bir hayal vardı. Bir gün D&D�u online olarak oynayabilmek. Hayalgücümüzün getirdiği eğlenceyi(tabi daha sonra yeniden kullanmak üzere) bir kenara koyup, hayalgücü ve programcılık ile yaratılmış süper bir dünyada yaşamak. Doyasıya Rp, doyasıya D&D!

Şimdi ise bu bizim için bir şans. Hatta olması çok çok muhtemel bir olay. Kısa bir süre önce birçok D&D oyuncusunu sevindirecek bir haber aldık. D&D Online, yani o beklediğimiz şaheser; Turbine tarafından hayata geçirilecekti. Yeni bir projeydi ama inanıyorduk biteceğine. Şimdi ise ilk meyvası olan Alpha testi başlamak üzere. Kayıtlar alındı. Oyuncular bu evrene girmek için gün sayıyor.

Peki D&D Online�ı diğer MMORPG oyunlarından farklı kılan ne olacak? Her şeyden önce bu türdeki oyunlar çıkarken hep bir server�da fazla oyuncu barındırmayı üstün başarı olarak gösterirlerdi. Fakat D&D online ile bu tarihe karışıyor. Turbine tasarladığı haritalar ile küçük bir evren sunuyor. İstediği ise her oyuncunun hikayeye tamamen katkıda bulunması ve bütün oyuncuları birbiriyle kaynaştırmak. Yani birkaç yüz oyuncu tek bir server�da olacak, bunun yanında bu oyuncular devamlı etkileşim halinde bulundurulacak. Yani masaüstündeki gruplar halindeki oyun sistemi aynen burada da devrede. Oyun görevler halinde olacak ve evrende belirlenecek yeni bir görev için her oyuncu katkıda bulunacak ve tüm oyuncular hep birlikte bu görevi bitirmek için çalışacaklar. Az katılım olan görevlerin bitmesi imkansız olacak.

Basit Ana Şehir

Oyunda StormReach adında bir ana şehir bulunacak ve burada toplaşan oyuncular aktivitelere birlikte gidecekler, birlikte savaşıp bir sonraki görevi birlikte açacaklar. Zaman zaman RP öne çıkacak, oyuncular muhabbet edecekler ve oyun içinde oyuncuların orada yaşadıklarını hissetmeleri için her aktivite yapılacak.

Instance Dungeon sistemi ele alınmış. Zindanlarda yapmamız gereken amaçsızca yaratık kesmek olmayacak. Onun yerine belirtilen görev öğesine en çabuk şekilde ulaşıp, en çabuk şekilde zindanı terk ettiğimizde daha fazla xp puanı kazanacağız. Gizli olarak ilerleyeceğimiz görevler ile daha da fazla xp puanı kazanmak olası. Girildiğinde gerekli sayıda yaratık kesilecek ve gerekenden fazla grubu oyalayan oyunculara herhangi ödül ya da xp puanı verilmeyecek. Böylece hikayenin devamlı akışı sağlanacak.

Meslekler ve Irklar

Şu anda fazla meslek açıklanmasa da yine de oldukça meslek çeşitliliği bulunuyor. Diğer oyunların aksine henüz bir ikinci seviye meslek sistemi açıklanmadı fakat birkaç mesleğinin birleştirilmesinden oluşan karma yani �multiclass� meslekler ise oyunda bulunacaklar arasında. Şu anda ise Barbarian, Bard, Cleric, Fighter, Paladin, Ranger, Rogue, Sorcerer, Wizard meslek sınıfları bulunuyor. Yine diğer MMORPG oyunlarında olduğu gibi D&D Online�da da ırklar meslek seçimlerinde önemli rol oynayacak. Bazı ırklar bazı meslekleri seçemeyecek. Olması muhtmel olan ırklar ise şunlar: Human, Elf, Halfling, Warforged ve Dwarflar yer alıyor. İlerde ise kırma ırkların da ekleneceği açıklanan bilgiler arasında.

Güzel bir sistem, az ama birbiriyle etkileşimli oyuncular, gruplar, Instance Dungeon sistemi ve en önemlisi D&D, bunların hepsi bir araya gelince beklenmeye değer bir oyun olduğunu bize gösteriyor. MMORPG türüne yeni bir kan getireceği aşikar. Fakat ufak bir kusuru var. 2006�nın ilk çeyreğine kadar bekleyeceğiz. Beklemek istemiyorsanız alpha testi için belki de hala bir şansınız vardır. Şimdi kabuğa çekilip bekleme zamanıdır�

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 684
favori
like
share