Moda Tasarım Bölümü

Son güncelleme: 22.06.2009 21:32
  • moda tasarımcılığı
    İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Moda Tasarımı Bölümü Türk moda, tekstil ve konfeksiyon sektörünün uluslararası pazarlardaki payını artırmaya yönelik profesyoneller yetiştirmek amacındadır.

    Moda Tasarımı, Tekstil Tasarımı ve Moda İşletmeciliği uzmanlık alanlarında eğitim verilerek, bu alanlarda uluslararası markalar yaratmak ve bunları pazarlamak hedeflenmektedir.

    Eğitim yapısını iş dünyasının girdi ve gereksinimleri doğrultusunda biçimlendiren fakülte, iş dünyasıyla sıkı bir iletişim içindedir ve eğitim kadrosunun önemli bir bölümünü profesyonellerden oluşturmaktadır. Uluslararası bir vizyon oluşturma yolunda İtalya'da Avrupa Tasarım Enstitüsü, A.B.D.'de Western Michigan Üniversitesi ve İngiltere'de Central Saint Martins Sanat ve Tasarım Koleji'nin kadrolarının görüş ve eğitim desteği alınmaktadır. Bu yaklaşım İngilizce olan eğitim dili ve zorunlu ikinci yabancı dil dersleri ile desteklenir.

    Eğitim kadrosu, altı öğretim üyesi ve üç asistandan oluşan çekirdek kadroya ek olarak, diğer üniversitelerden gelen misafir öğretim üyeleri ve konusunda uzman pek çok profesyonelden oluşmaktadır.

    Moda Tasarımı Bölümü bilimsel içeriğini kültürel, teknik ve tasarım alanları arasında denge oluşturarak biçimlendirmektedir. Bu yapı içerisinde sadece konusunda öncü bir eğitim kurumu olmayı değil, moda dünyasının içindeki profesyoneller ve amatörleri biraraya getiren bir çekim merkezi oluşturmayı da hedeflemektedir.

    Eğitimin ilk yılında ortak eğitim gören öğrenciler, ikinci yıldan itibaren Moda Tasarımı, Tekstil Tasarımı ve Moda İşletmeciliği uzmanlık alanlarından birini seçerler.

    Moda Tasarımı Uzmanlık Alanı

    Moda Tasarımı Uzmanlık Alanı Programı, konfeksiyon ve hazır giyim sektörüne yönelik insan profili yetiştirmeyi, bu alanlarda araştırmalar yapmayı ve üniversite sanayi işbirliği çerçevesinde projeler üretmeyi amaçlamaktadır. Eğitim sistemi gerek uygulamalı koleksiyon dersleriyle, gerekse staj olanaklarıyla özgün ama pazarlanabilir tasarımlarla dünya markaları oluşturmaya yönelik bir anlayış üzerine yapılandırılmıştır. Bu programda eğitim gören öğrenciler Konsept Tasarımcıları, Ürün Tasarımcıları, Ürün Uzmanları, Moda Koordinatörleri, Süreç Uzmanları, Trend Araştırmacıları gibi kariyer olanaklarından faydalanabilirler.

    Moda İşletmeciliği Uzmanlık Alanı

    Tekstil, konfeksiyon ve aksesuar sektörü bünyesinde yaratılan markaların uluslararası anlamda pazarlanabilmesi, yönetimi ve işletmeciliğine yönelik profesyoneller yetiştirmeyi amaçlar. Türkiye'nin özellikle uluslararası ticari kapasitesi açısından giderek daha önemli bir yatırım aracı haline gelen tekstil ve konfeksiyon sektörü gerek üretim birimleri, gerekse pazarlama ve iletişim birimlerine yönelik insan kaynağına ihtiyaç duymaktadır. Bu sektörde dış ticarete yönelik dengeler açısından uluslararası markalar yaratma aşamasına gelindiği bu günlerde İzmir Ekonomi Üniversitesi Türkiye'de böylesine gerekli bir ilke imza atmıştır.
#22.06.2009 21:32 0 0 0