Kanser tedavisi sırasında kullanılan bazı ilaçların parmak izini yok edebileceği bildirildi.
Singapurlu kanser uzmanı Tan Eng Huat, kanser tedavisi gören kişileri, "gördükleri tedavi hakkında bilgi veren dokümanları seyahatleri sırasında yanlarında taşımaları, aksi halde parmak izi kontrolü yapılan sınırlarda güçlük çekebilecekleri" yolunda uyardı.

"Annals of Oncology" adlı tıp dergisi için makale kaleme alan Dr. Eng Huat, hastalarından birinin ABD'deki bir havaalanında parmak izi tespit edilemediği için gözaltına alındığına işaret etti. Hastasının, havaalanında 4 saat gözaltına tutulduktan sonra serbest bırakıldığını anlatan Huat, kanser hastalarının tedavileriyle ilgili belgeleri seyahatleri sırasında yanlarında taşımalarının bu nedenle önemli olduğunu vurguladı.

Kanserli hastanın kullandığı ilacın parmak izinin kaybolmasına yol açtığını belirten Huat, ilacın etken maddesinin kepasitabin olduğunu kaydetti. Kepasitabin, Türkiye'de de satılan Xeloda isimli ilaçta bulunuyor.

İlacın yan etkilerinden birinin "el-ayak sendromu" olduğunu kaydeden Huat, parmak izinin de bu yan etki yüzünden silinebildiğini belirtti.


alıntı

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 358
favori
like
share
Asi Çaykaralı61 Tarih: 27.06.2009 00:13
[FONT="Courier New"] paylaşim için tesekkürler