F.E.A.R

Son güncelleme: 01.07.2009 03:38
  • FPS'de korku dönemi asıl şimdi başlıyor.

    /no?"]noimage
    Doom 3 ve Half-Life 2'nin hakimiyetinde geçen son E3 fuarının, ciddi sükse yapmamasına karşın büyük ilgi ile karşılanan bir oyun vardı; F.E.A.R. No One Lives Forever ile ödül kazanmış yapımcı firma Monolith'in üzerinde çalıştığı bu FPS oyunu, 2005 yılında piyasaya sürüldüğünde büyük başarı yakalayacağı yönünde ipuçları veriyor. Teknolojinin nimetlerinde sonuna kadar yararlanacak olan oyun, sadece silahlarla değil dövüş teknikleri ile de savaşmamıza imkân tanıyacak.

    noimage İstediğinizi alın ama kolalara dokunmayın... Uzayda kurulmuş, ileri teknolojiler konusunda araştırma yapan bir tesis, kimliği belirlenemeyen saldırganlar tarafından sabote ediliyor. Çalışan insanlar rehin alınıyor ve pek çoğu acımasızca öldürülüyor. Büyük tahribata uğrayan tesis çalışamaz duruma geliyor. Bunun üzerine, bir Delta timi olayları kontrol altına almak ve saldırganları etkisiz hale getirebilmek için tesise yollanıyor. Kötümser tablo daha da kararıyor ve delta timi de saldırganlardan nasiplerini alıp, tesislerde kayboluyorlar. İşte bu noktada F.E.A.R, yani; First Encounter Assault Recon isimli özel araştırma timi devreye giriyor ve tesise yollanıyor. Tesise yollanan bu yeni timin görevi; hem sinyalin kaynağını bulmak, hem de saldırgınları etkisiz hale getirmek.

    Vur, kır, parçala... Bu savaşı kazan!

    F.E.A.R'ı diğer FPS'lerden ayıran özellik; içinde barındıracağı bol aksiyonlu ve bol eğlenceli yapısı olacak. Gerek fuarlarda yayınlanan demoları, gerekse daha sonra çıkarılan oyun içi videolar olsun izleyen üzerinde hep aynı etkiyi yaratıyor; kırlıp dökülen cisimlerin gerçekçiliğine duyulan hayranlık. Özellikle büyük çatışmalar esnasında kırılan beton ve çevreye yayılan cam parçaları gerçekçiliği tavana vuruyor. Havok motorunu kullanan oyunlarda çatışmalar esnasında uçuşan mermilere, suda yüzen cisimlere, taklalar atarak düşen rakiplere alışmıştık ancak hiçbiri F.E.A.R'daki kadar gerçekçi olmamıştır sanırım. Yapımcıların aksiyon filmlerine olan büyük ilgisinden olsa gerek oyun içi çatışmalar hiç olmadığı kadar hareketli gözüküyor. İlk olarak bu oyunda kullanılacak olan, yeni sürüm shader sistemi ile önümüzdeki aylarda çıkacak olan yeni nesil ekran kartlarının oyundaki görüntü kalitesini maksimuma çıkaracağı kesin. Üzerinde detaylı bir şekilde çalışılarak yaratılmış olan render sistemi mekânları daha da inandırıcı kılacaktır.

    Tarihler yakın geleceği göstereceğinden, silahlarda herkese az çok tanıdık gelecektir. Hepimizin alıştığı FPS silahları; pistol, machine gun, shotgun olmazsa olmazların başında geliyor kuşkusuz. Teknolojik silahların en başında nükleer reaksiyon yaratan bir prototip gelecek. Silah konusunda en büyük yenilik ise; üzerinizde herhangi bir silah yokken de dövüşebilecek olmamız. Yumruk tekme gibi hareketler yapacağımız oyunda, bazen saklanmış olan düşmanları silahımızla değil de uçan tekme atarak etkisiz hale getirebileceğiz. Yapımcıların özellikle üzerinde durduğu aksiyoonla birlikte eğlence sunması burada göze çarpacak.

    Ağır çekim katliyam yaratmak güzel olsa gerek.

    noimage Biri "Ringu" mu dedi? Max Payne'den hatırlayacağımız 'bullet time'; kısa bir süreliğine zamanı yavaşlatıp düşmanlarımıza ateş ederken kendimize avantaj sağladığımız özelliğin bir benzeri F.E.A.R'da da kullanılacak. Aynı mantıkla kullanacağımız bu özelliğimiz sayesinde kalabalık düşman gruplarını alt edebileceğiz. Adı henüz konmayan ve kısaca 'Slow-mo' denilen bu sisteme geçtğimizde, tüm çevre flu bir hal alacak. Çevrede uçuşan cisim parçacıkları ve mermiler daha farklı gözükeceği gibi devrilen karakterlerin animasyonlarındaki güzelliği de daha iyi fark etmemize yarayacak.

    Eski oyunlarda hiç düşünmeden es geçtiğimiz şimdi ise olmadımı kıyameti kopardığımız yapay zekâ F.E.A.R ile farklı bir boyuta taşınacak. Yapımcılar halen tam bitmemiş oyunun asıl gücünü gösteremediğini söylese de sadece videolar bile ne kadar başarılı olacaklarını ispatlıyor. Düşmanlar sizi alt edebilmek için pek çok değişik yol deniyorlar. Başarılı ve isabetli saldırılar yaptığımızda siper alıp, kutuların duvarların arkasından ateş ediyorlar. Bazen ise üzerimize ani saldırılar yaparak şaşırtmayı deneyecekler. Birbirleri ile iletişime geçen, taktik kullanarak ilerleyen düşmanlarımız da olacak.

    Sadece silahlarımızı değil, yumruk ve tekmeleri de kullanacağız. Son olarak yapımcıların üzerine basa basa söyledikleri eğlence unsuru bizimde takım halinde ilerlememizle zirveye ulaşacak. Oyunun belli bölümlerinde takım arkadaşlarımız ile çatışmalara katılacağız. Takımımızdaki (biz de dahil) her karakterin kendine has gelişmiş bir özelliği olacak. Mesela arkadaşlarımızdan biri, çevredeki sesleri daha iyi tahlil edebiliyor ve size yaklaşan tehlikeler konusunda uyarılarda bulunabiliyor, diğer bir arkadaşınız çevredeki objeler hakkında sizlere bilgi sunabiliyor.

    Bu kadar güzel özellikleri içinde barındıran bir oyunu sadece beklemek kalıyor.
#01.07.2009 03:38 0 0 0