Karşımızda, bilim kurgu ve korku oyunlarının bir karışımı var.


Fizyonik bir bomba
Bir kaç sene önce PSX için çıkan Galerians'ta üzerinde gerçekleşitirlen deneylerden sonra bir takım pisişik güçler kazanan ve hafızasını kaybetmiş olan 14 yaşındaki Rion'un hikayesi konu ediliyordu. Devam oyunumuz olan Galerians: Ash'de tahmin edilebileceği gibi ilk oyunun kaldığı yerden devam ediyor. Oyun başlar başlamaz ilk oyunun baş kötüsü olan Dorothy karşımıza çıkıyor. Bu sıralarda da sistemin en önemli kurbanı olan Rion bir kayıt dosyası ile birlikte arkadaşı Lillia'ya getiriliyor ve değişik bir vücut yapısına sahip olan Last Galerians şeklinde şarj edilyor. Bunda da en önemli rolü Rion'un ayaklarına yerleştirilen Ash adı verilen fizyonik bomba oynuyor.
Orjinal Galerians'da olduğu gibi bu oyunda birbirinden değişik, sinematik bulmacalarla birlikte keşif ve dövüşe dayalı bir oyun sistemi üzerine kurulacak. İlk oyunda genellikle en çok şikayet edilen nokta, oyunun ilerleyişinin gerçekten çok yavaş olması ve oyundaki bazı bölümlerin görsel olarak birbirlerine çok benzemesiydi. Galerians: Ash'de bunun çaresine bakılmış ve oyundaki karakterlerle birlikte real time çevre tasarımları oldukça detaylı ve göze hoş gelir bir biçimde hazırlanmış.
Aman Rion�u sinirlendirmeyin!
Önceki oyundaki gibi Rion çeşitli fizyonik saldırılar için güçler kullanabilecek (kalkanlar, güç arttırıcılar, tele/pyrokinesis, zihinsel dalgalar gibi) ve düşmanlarına karşı koyabilecek. Fakat ayrıca zihinsel saldırılarımıza çok fazla başvurursak bu Rion'un ölümüyle de sonuçlanabiliyor, bunları kullanırken ilaçlarımıza da dikkat etmeli ve Rion'un zihnini sağlam tutmak için belirli aralıklarla ya da hasar gördükçe bu kimyasal ilaçlarımızı almamız gerekli. Bu ilaçlar alındıkça yeniden sağlık, zihinsel güç ve zihinsel krizler başladığı zaman tekrar sakinleşmemizi sağlayacaklar.
Galerians: Ash, ilk oyuna göre çok daha akıcı oyun mekanikleri ve geliştirilmiş bir kontrol sistemi içeriyor. Karakterler arasındaki bağlantılar, korku, tedirginlik ve oyunun gidişatındaki belirsizlik gibi temaların oyunun ilk saniyesinden başlanarak işlenişi gerçekten çok iyi olacak gibi. Anlatılanlara göre oyun ilerledikçe "acaba şimdi ne olacak" hissinden kendimizi alamayacak mışız? Ayrıca gerilimli ve ara sıra yürek hoplatıcı sahneler de oyunun en önemli unsurlarını oluşturuyor.
Hem bilim kurgu, hem de korku/adventure oyunlarının bir karşımı olarak karşımıza çıkacak olan Galerians: Ash, ilginç konsepti ile birlikte 2003 yılının başlarında karşımızda olacak.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 274
favori
like
share