Marcus bu sefer daha çok kan akıtmaya hazırlanıyor!


Gears of War (GeOW) X360�a özel olarak duyurulmuş ve ilk ekran görüntüleri yayınlanmıştı. Ben dahil birçok kişinin ağzının suyu aka aka görüntülere bakakalmıştık. Oyun hakkında ayrıntılar geldikçe, iştahlar daha da kabarmıştı. İşin arkasında Unreal efsanesini oyun dünyasına katan, sadece oyun değil, Id Software gibi teknoloji üreten kült yapımcı Epic Games vardı. GeOW�un grafikleri dudak uçuklatan cinstendi. Bunun asıl büyük sebebi de Unreal 3 Engine�nın kendisinden dolayıydı. Unreal 3 Engine, fuarlarda gösterilmiş ve Epic yeni yazdığı motorun ne kadar kaliteli olduğunu adeta gövde gösterisi şeklinde sunuyordu. Ancak motorla yapılan bir oyun daha ortalıkta yoktu. GeOW, Unreal 3 Engine�la yapılan ilk oyundu ve motorun gücünü oyuncuya hissettiriyordu. Aradan geçen zaman içinde GeOW sonunda piyasaya sunuldu ve resmen ortalığı kasıp kavurdu. Milyonu geçen satış rakamları, Live üstünden oynanan çoklu oyuncusu, harika aksiyonuyla listelerde uzun süre bir numara kalmayı başarmıştı.

GeOW�un PC�ye çıkacağı söylentileri yayıldı. En başlarda Microsoft bu konu hakkında PC versiyonunun olmayacağını söylese de, daha sonra GeOW�un PC versiyonu çıktı. Bazı PC oyuncularından X360�taki kadar abartıldığı gibi olmadığı yorumları geldi, bazıları ise bir hayli beğendi. GeOW PC�de Games for Windows Live sistemini (Xbox Live�ın PC versiyonu) kullanıyordu. Yine Silver ve Gold üyelik durumları vardı. Silver hesaplar multiplayer�a girebilse de, çoklu oyuncu Achievement�ları açamıyorlardı. Bunları açmak için Gold üyeliğe ihtiyaçları vardı ve Gold üyelik paralıydı. Ayrıca Gold üyelikler her şekilde multiplayer�da oynayabiliyorlardı, Silver hesaplar ise sadece Silver üyelerin açtıkları maçlara girebiliyordu. Bu durum açıkçası PC oyuncuları açısından yadırgandı. Hatta Gold ve Silver hesap durumları Games for Windows Live sistemi kullanan diğer oyunlarda da vardı. Ek bilgi olarak yakın zamanda yapılan açıklamayla Gold ve Silver üyeliklerin beraber oynayabileceği ve Games for Windows Live sisteminin artık paralı olmayacağı duyuruldu. İlk X360 ve sonrasında PC�ye konuk olan GeOW, sahalara yeniden geri dönmeye hazırlanıyor, hem de bu sefer daha vahşi ve daha aksiyonu bol bir şekilde.

Olanlar ve olmayanlar

GeOW 2, birinci oyunun bittiği yerden başlıyor. Bilmeyenler için hikayeye en baştan değinelim. Her şey Dünya benzeri Sera gezegeninde geçiyor. İnsanlar Sera gezegeninde barış içinde yaşarken, insanların beklemediği bir anda yeraltından Locust isimli yaratıklar ortaya çıkıyor ve büyük bir savaş yaşanıyor. Savaş sonucu insanlar kazansa da, Sera�nın büyük bir bölümü yaşanmaz hale geliyordu. Bizde başına buyruk, asi ama başarılı bir asker olan Marcus Fenix�i yönetiyorduk. Marcus olarak sonunda RAAM�i (RAAM ismi İsrail tarafından kullanılan F-15I RAAM uçaklarının adıyla aynı) haklamış ve Locust�ların yeraltında solucan deliği gibi her tarafa uzanan ana yerini Lightmass bombasıyla yok etmiştik. Ancak oyun sonunda ekranda bir başka Locust�u görüyorduk. GeOW 2�de Locust�lar bu hezimetten sonra toparlanıyorlar ve saldırılarını daha da arttırıyorlar. Ancak Jacinto şehrinde savaşta hayatta kalmış olan insanlar ve Marcus Fenix, büyük bir plan hazırlığı yapıyor. Bu sefer Locust�larla çok büyük bir koz paylaşılacak. Amaç tek ve büyük bir saldırı ile Locust�ları tamamen ortadan kaldırmak.
GeOW 2�nin yayınlanan teknoloji videolarına ve açıklamalara baktığımızda, içerik olarak daha fazla aksiyon, daha fazla kan, daha fazla yenilik geliyor. Bunların başında fizik etkileşiminin arttırılması var. Artık etrafımızdaki çoğu yer yıkılabilecek ve hasar alacak. Modellemelerin etkileşimleri, ölümleri, vurulduklarında verdikleri tepkiler daha gerçekçi olacak. Fizik etkileşim, oyuncunun daha gerçekçi sıcak çatışma ortamını yakalamasını sağlayacak. Siper aldığımız yerler daha azalıyor. Bunun en büyük nedeni fiziklendirme. Çünkü siper aldığımız beton yer çatışmadan dolayı hasar alacak ve parçalarına ayrılabilecek. Bu bizim siper aldığımız yerde daha dikkatli olmamızı sağlayacak. Her siper aldığımız yer güvenli değil. Bunun diğer bir nedenine daha gelelim, artık siper şeklinde duran kaya gibi bir kamuflajla sahip yeni düşmanlarımız var. Yani bir yer kaya diye siper aldığımızda, kendimizi ölmüş bulabiliriz. Bu yeni sinsi düşman bizim için yeni bir tehlike arz edecek. Ayrıca Kantus isimli yeni bir Locust türü daha var. Kantus�lar aynı Diablo�nun Shaman�ları gibi ölen diğer Locust�ları hayata döndürebilecek. Bir Kantus�un yer aldığı çatışmada diğer rakipleri öldürsek bile Kantus onları yeniden canlandırarak üstümüze salabilir. Bu konuda dikkatli olmamız gerekecek, hatta çatışma anında ilk hedef Kantus olmalı ki, onu ortadan kaldırdıktan sonra diğerlerinin işlerini kolayca bitirebilelim.

İlk oyundaki yapay zeka seviyesi çoğu oyuncuyu tatmin edecek düzeydeydi. Locust�lar oradan oraya koşup, siper alıp bombalardan kaçabiliyordu. Hele ki oyunun daha üst zorluk seviyelerinde oldukça zorlayıcı oluyorlardı. GeOW 2�de yapay zeka üstünde yapılan geliştirmeler var. Düşmanlarımız eskisine göre daha zeki ve zorlayıcı olacak. Daha da akılcı hareket edecekler. Yeni düşmanlar ve arttırılan zeka seviyesine ek olarak, teknoloji videolarında da gördüğümüz üzere artık tek bir ekranda yüzlerce Locust�la çarpışabileceğiz. Kalabalık akıllı düşmanlarla kapışmak zorlayıcı olsa da, oldukça zevkli olacağına benziyor.

Daha hızlı, daha kanlı ve daha öfkeli!

Zorlayıcı, daha akıllı ve daha kalabalık düşmanlara karşı bizde boş değiliz. Bu sefer rakiplerimizi daha kolay haklayabileceğimiz yeni ve artı olarak geliştirilen eski silahlarımız var. Yenilerin başında Scorcher Flamethrower isimli alev silahı yer alıyor. Böylece karşımızdakini kızartabileceğiz. Oldukça seri atışlar yapan Gorgon Burst Pistol, ortalığa zehir saçan Poison Grenade ve korumamızı arttıran Shield yani kalkan bunlardan dört tanesi. İlk oyundan sadık yadigarlarımız olan Lancer Assault Rifle, Hammerburst Assault Rifle, Boltok Pistol ve Smoke Grenade üstünde yapılan değişiklikler var. Mesela Lancer Assault Rifle�la artık kesip biçmek daha etkili olacak. Hatta oyundaki yeniliklerden biri olarak gözümüze çarpan testere dövüşlerine bile gireceğiz. Karşımızdaki Locust�un testeresiyle bizimki çarpışacak ve sonunda silahımızı aynı tanıtım videosundaki gibi ters çevirip, Locust�un karnına sokacağız. Hammerburst Assault Rifle daha gerçekçi tepkiler verecek. Smoke Grenade�in etkisi daha arttırılıyor. Bu sefer daha etkili biçimde ekrana sis yayacak ve göremeyen düşmanlarımızı bu şekilde daha kolay gafil avlayacağız. Yapımda silahlar haricinde artık düşmanlarımızı canlı kalkan olarak kullanma imkanımız da var. Böylece daha az hasar alacağız ve saldırılardan kurtulabileceğiz. Kalkanla işimiz bittiğinde onun boynunu kırıp başka yere fırlatacağız. Yapımın içeriğinde olan yeni gelişmelerden biri ise "Ghost Cam". Ghost Cam sayesinde vahşi anları ölümsüz hale getireceğiz, yani o anın fotoğrafını alacağız. Fotoğraf içeriğine göre de belli bir puan kazanacağız.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 339
favori
like
share