Bir hayaleti kontrol etmek...


Nintendo�nun 3. Parti oyun üreticileri ile anlaşmasına sık sık şahit oluyoruz. En son Silicon Knights ile anlaşıp Gamecube platformunda Eternal Darkness: Sanity�s Requiem adında bir şaheserle karşımıza çıktılar. N64�teki Golden Eye, Perfect Dark ve son olarak klasik oyunları Metroid�in evrim geçirmiş versiyonu Metroid Prime ile kendi konsollarında FPS�ye ne kadar önem verdiklerini kanıtladılar. Nintendo şimdi de (aslında 4 yıl önce) Duke Nukem, Rugrats, Die Hard: trilogy 2 gibi yapımlara imza atan N-Space ile anlaştı ve Gamecube için Geist adında ruhani bir FPS�nin yapımına başlanıldı. Aslında Geist daha Gamecube piyasaya çıkmadan hazırlanmaya başlamıştı. N-Space�in oyunu bir türlü istenilen seviyeye getirememesi Geist�in çıkış tarihini bayağı geciktirdi. Geçen 4 yılın ardından Geist bayağı bir aşama kaydetmiş gibi görünüyor. Bu gecikmeden dolayı firmayı suçlamaya hiç gerek yok; çünkü Geist oldukça karmaşık bir yapıya sahip. Günümüzde çoğu FPS�deki gibi önüne geleni öldür geç türünde bir oyun olmayacağını şimdiden rahatlıkla söyleyebiliriz.

Son zamanlardaki en ilginç First Person Shooter

Her oyunun mutlaka bir konusu vardır; ama çok nadir olarak konunun, oynanabilirliğin önüne geçtiği görülmüştür. Biz de bu yüzden Geist�in konusuna kısaca değinip, olayların nasıl geliştiğinden bahsedelim. Bir güvenlik görevlisi olarak araştırma görevine çıkıyoruz; fakat bir saldırı sonucu yanımızdaki arkadaşlarımız ile yaratıkların kurbanı oluyoruz. Her şey sona erdi derken ilginç bir gelişme sonucunda ruhumuz dünyada kalıyor ve artık bir hayalet olarak görevimize devam edeceğiz. Hayalet olmanın en büyük avantajı ise kontrol edebileceğimiz bir sürü canlının vücudunun yanında elektronik aletlerinde (mesela Mech�ler) kontrolünü alabilmemiz. Artık istediğimiz kişi olabiliriz, ister bir güvenlik görevlisi, ister bir köpek, ister bir fare seçim size kalmış. Yine de şunu unutmayın, kontrolünü aldığınız kişi artık sizin sorumluluğunuzda yani o ve siz artık bütünleşeceksiniz. Eğer kontrol ettiğiniz kişi ölürse ruhunuz bir daha dünyada kalmayabilir. Kontrol altına alacağımız kişilerin arasında kapı geçiş hakkına sahip insanlarda var. Bu insanları etkimiz altına alarak güvenlik kapılarından kolayca geçebileceğiz. Eğer hiç çıkış yolu bulamadığımız takdirde bir farenin kontrolünü alıp güvenlik görevlilerinin ayaklarının altından rahatça geçebileceğiz.

"Peki bunun neresi zevkli, sürekli onun bunun kontrolünü alıp kapı mı geçeceğiz ?" derseniz; cevabım tabi ki "hayır" olur. Geist�te aksiyon öğeleri de fazlasıyla bulunuyor. Mesela güvenlik görevlilerinden birinin kontrolünü aldığımızda, diğer güvenlik görevlileri bizden şüphelenirse hemen ateş etmeye başlayacaklar. Bizde bu sırada boş durmayıp, Pistol, Shotgun, Sniper, yarı ve ful otomatik tabancalar ile kendimizi savunacağız. Bu silahlar ne counter-strike�taki gibi çok gerçekçi ne de Unreal Tournament�taki gibi aşırı abartılılar. İkisinin ortası bir seviyeyi yakalamışlar diyebiliriz. Silahlarımızın hedef göstergesi Halo�daki gibi büyük tutulmuş. Böylece düşmanlara hedef alırken ince ayar yapmamıza gerek kalmayacak. Kontrollere Halo�da olduğu gibi çabucak alışabileceğiz. Böylece bir çok konsol FPS�sinde yaşanan kontrol sorunları Geist�te yaşanmayacak ve oyundan soğumamız bir şekilde engellenecek. Sıradan silahların yanında Mech�lere de binip ortalığı karıştırabileceğiz.

Metroid Prime�a rakip olabilecek mi ?

Aslında Geist günümüzdeki popüler konsol FPS�leri ile baş edebilecek kadar iyi bir oyun olacağa benziyor. Birbirinin benzeri onlarca FPS piyasada dolaşırken Geist sessiz sedasız Gamecube�e çıkarma yapmaya hazırlanıyor. Oyunun reklamı gibi etkenleri bir kenara bırakalım, önemli olan Geist�in kaliteli olması. Metroid Prime çıkmadan önce kim onun bu kadar büyük bir başarı yakalayacağını düşünürdü ki? Geist�te tıpkı Metroid Prime gibi sessiz ve sedasız gelip konsol FPS�leri arasında iyi bir yer edineceğe benziyor. N-Space Geist�i ne kadar ciddiye aldığı bu oyuna özel bir grafik motoru yazmasından belli oluyor. Firmanın yazdığı grafik motoru sayesinde renk paleti çok gerçekçi gözüküyor. Renkler bana Metal Gear Solid�i hatırlattı. Ayrıca her ne kadar Half life 2 ile karşılaştırılamayacak olsa da yine de çok kaliteliler. Silah modellemeleri ise grafiklerin en büyük artılarından sayılabilir. Yani grafiksel olarak bir sorun yaşayacağımızı pek sanmıyorum. Zaten N-Space grafikler üzerinde pek durmasaydı, Geist�e özel bir grafik motoru hazırlamazdı.

Geist; sıradan FPS�lerden farklı olması sayesinde bayağı iş yapacak gibi gözüküyor. İnsanları korkutma öğeleri, bir çok insanın ve makine�nin kontrolünü alma gibi özellikleri sayesinde karşımıza ilginç ve kaliteli bir oyun çıkacak gibi gözüküyor. Eğer bir aksilik olmazsa 2005 yılının başında Gamecube oyuncuları hayalet�in kontrolünü alacaklar.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 261
favori
like
share