Online RPG oyunlarında devrim...
MMORPG, yazıldığı kadar oynanması zor bir oyun tarzı değil. Kesip, biçip ilerler, level atlarsınız. Çok tercih edilen oyun türlerinden biridir. GuildWars da bu tarz oyunlardan. Ama onu benzerlerinden ayıran çok önemli bir özelliği var. Bu özellik oyunun yapımcılarından kaynaklanıyor. Birçok oyunsever için Blizzard ismi çok farklı bir anlam ifade etmektedir. WarCraft, StarCraft ve Diablo isimleri bunun sebebini kolayca açıklıyor. Ancak oyunun yapımcısı Blizzard değil. O halde, böyle bir bilginin konumuz ile alakasını henüz çözememiş olabilirsiniz. O zaman devam edelim; Blizzard�ın özellikle Diablo�yu geliştiren ekibinin ayrılıp ArenaNet adı altında toplandıklarını ve ilk oyunlarının bu olduğunu söylediğimde, sanırım taşlar yerine oturacak ve GuildWars�a çok daha farklı bir göz ile bakacaksınız. Beta test sırasında elde ettiğim görüşlerimi aktaracağım için bazı noktaları yüzelysel olarak geçeceğim.

Açık söylemek gerekirse bugüne kadar Everquest dışında bu türde başka bir oyun oynamış da değilim. Beni çok fazla çekmiyordu. Ama bir Blizzard hayranı olan benim bu oyunu kaçırmamın çok doğru olacağına inanmadığım için Open Beta Test�ine katılmayı uygun gördüm. Beta test 29-31 ekim tarihleri arasında gerçekleştiriliyor. Oyun 2005�in mayıs ayında çıkacağı için bu tarih süresince tüm işlerimi bıraktım ve oyuna kelime yerinde ise balıklama daldım. Teste net�ten indirilen 200 mb�ye yakın bir download ile isteyen herkes de katılabildi. 70k�lık setup dosyasını indirerek oyunu yüklemeye başlıyoruz. Bundan sonra 256k bağlantı ile toplam yarım saat içinde oyunun tüm kurulumu tamamlanıyor.

Adından anlaşılacağı gibi oyun klan savaşları üzerine kurulu bir yapıya sahip. Alacağınız çeşitli görevleri tamalayabilmek için ekiplere katılacak ve yola çıkacaksınız. Ama önce karakterimizi seçerek işe başlamamız gerekmekte. Cinsiyeti, ten rengi, sınıfı gibi özellikleri belirledikten sonra oyuna geçiyoruz. Sınıf seçerken birincil ve ikincil olmak üzere iki farklı öğe belirliyoruz. Seçeceğimiz yetenek grupları arasında Warrior, Necromancer, Ranger, Monk, Mesmer ve Elementalist bulunuyor. Buna bağlı olarak savaşma ve büyü özelliklerimiz de ilerliyor. Bundan sonra oyuna başla diyoruz ve sonu zor gelecek gibi gözüken yüklemelere başlıyor. Sürekli olarak indirdiği dosyalar başlarda canınızı çok sıksa da, bir defalık olduğunu düşünürseniz pek sorun kalmıyor.

Şöyle soldan soldan atlılar geliyor

Başladığınızda kısa bir tutorial ile nasıl hareket edeceğinizi ve savaşacağınızı öğreniyorsunuz. Ardından ilk şehrinize gelerek ekiplere katılmak ya da kendi ekibinizi oluşturabilmek için çalışmalara başlıyorsunuz. Şehir içinde bulunan çeşitli eğitmenlerden ders alarak karakterinizi geliştirebilir, savaşlarınıza daha güçlü katılabilirsiniz. Oyunu yavaştan tanımaya başlayınca hemen bir ekibe katılıp, görevlere doğru yola çıkıyorsunuz. İlk görevinizde şehri korumanız gerekiyor. Kapıdan çıktığınız anda büyüklerimizin dediği gibi �şöyle soldan soldan atlılar geliyor�. Aynı anda ekibinizde kim varsa olaya girişiyor tabii. Birlikte yaratığa saldırabildiğiniz gibi tek tek diğer yaratıklara da gidebilirsiniz. Bu başarı yüzdenizi düşüreceğinden ben genelde ekiptekilerin saldırdığı yaratığa büyülerimi yollamayı tercih ettim. Ayrıca yukarıda da bahsettiğim gibi ölebiliyorsunuz da. Bu durumda yol arkadaşlarınızdan birinin sizi yeniden canlandırması gerekmekte. Bu arada yanlış anlamaları engellemek için, tek rakibiniz yaratıklar değil tabii ki. İsterseniz kıl tüy sebepten ötürü diğer ekiplerle de savaşabiliyorsunuz. Ama bunun yaratıklar kadar kolay olmayacağını garantileyebilirim. Rakipleriniz çok daha sistematik bir şekilde saldıracaklar.



Bunların yanında karakterinizin duruma göre verdiği tepkilerde etkileyici. Yaralandığınız zaman topallayabiliyor ya da yere çökebiliyor. Bu da yara aldıkça daha kolay ölmenizi kaçınılmaz kılıyor. Ya da toprak zeminde yürürken yerdeki ayak izlerinizi takip etmek ilginç geliyor. Yalnız özellikle Unreal serisinde benim çok hoşuma giden suda çıkan izler gibi yer etkileşimlerini bu oyunda görememek beni biraz üzmedi değil. Ama oyunun çıkmasına daha uzunca bir süre olduğunu ve üzerinde çok daha değişiklik yapılacağını düşünürsek bu tarz eksikliklerin giderilebileceğini varsayabiliriz.
Grafik optimizasyonu iyi olmuş

Need For Speed�de olduğu gibi grafikler birçok ekran kartına göre oldukça iyi optimize edilmiş. Fx 5200 ekran kartında dahi 1208X1024 çözünürlükte, üstelik maksimum detaylar ile oldukça kaliteli sonuç aldım. Haritaların çok geniş olmasına rağmen herhangi bir yavaşlama da hissetmedim. Birçok grafik motorunda olan, objelerin içinden geçme sorunu bu oyunda da karşımıza çıkıyor.

Ortamlarda bulunan kule ve kutsal su kaynakları görsel şölen sunuyor. Büyülerde son derece hoş efektler ile süsleniş. Kutsal suya girdiğinizde artan enerji düzeyiniz, büyü yaptığınızda akan alevlerin hepsi bir araya geldiğinde bu oyunun single player görevlerinin olması için dua edeceğimizi gösteriyor.

Ayrıca GuildWars�un başında çıkan müzikler ve oyun sırasındaki seslerde ekibin kaliteli bir iş çıkartabilmek için çok çalıştığını gösteriyor. Birçok oyunda olan standart tek ses vuruş ve tek ses inleme efektleri yerini her seferinde farklı sonuçlar veren seslere bırakmış. Ayrıca Eax desteklediğini de belirtmem gerekli. Oyunun içine gereğinden fazla gömülebiliyorsunuz. Kimi zaman arkadan bağırarak gelen bir yaratık korku ile mouse�ı bırakıp kafanızı arkaya çevirmenizi sağlarsa hiç şaşırmayın.

GuildWars MMORPG dünyasına çok fazla bir yenilik getirmiyor olmasına rağmen çok tutulacağına eminim. Bunun en önemli sebeplerinden biri oyuna sadece satın alırken para ödeyecek olmamız. Onun dışında aylık ekstra aidat bulunmuyor. Kulağa hoş geliyor tabii ki. Blizzard�ın kemik kadrosunun kurduğu ArenaNet bundan sonraki favori firmam olma yolunda çok sıkı bir adım atıyor.

Etiketler:
Beğeniler: 1
Favoriler: 1
İzlenmeler: 314
favori
like
share