Bardan içeri giren kovboy, karizması ile herkesi şaşırtmıştı... Vahşi Batı konsepti bu aralar iyice kıymete binmiş olsa gerek ki, Gun üzerinde oldukça fazla zaman harcanıyor ve hakkında verilen bilgilere bakılırsa, bizi hiç de yabana atılmayacak bir yapımın beklediği anlaşılabiliyor. Vahşi Batı hayatında yaşanbilecek her türlü öğeyi ve yaşam tarzını, Gun ile monitörlerimizde tecrübe edebileceğiz. Üstelik yapımcılar, bir yerden sonra gidişat kontrolünün tamamen bizim elimizde olacağını ve istediğimiz gibi hareket edip kendimizi geliştirebileceğimizi belirtiyorlar. Özgür olduğumuz ve bir yandan kendimiz gibi benimseyip geliştirdiğimiz bir karakterimizin olduğu oyunlar, bir adım önde olup daha zevkli oynanışlara sahip olmuşlardır. Gun'ı da bu katerogiye sokmak hata olmayacaktır.
Atı alan kovboy oldu
Aksiyon / adventure türündeki oyunumuz, karakterimizi geliştirme özelliğine de sahip olunca, RPG öğelerinden de nasibini alıyor. Gun'da ana karakter olarak, Colton White'ı yönetiyoruz. Kendisi, atalarını araştırırken bir yandan da hayatını devam ettirmektedir. Ned isimli karizmatik ve tanınmış bir kovboy tarafından yetiştirilmiştir. Kısa bir zaman öncesine kadar Colton, Ned'i babası olarak bilirdi ancak gidişatından da daha sonra anlayacağımız üzere, Ned'in gerçek babası olmadığını anlayacak ve hikaye daha değişik bir boyut kazanacaktır. Oyun boyunca da, Ned hem görev verme, hem de bize yardımda bulunma bakımından sürekli yanımızda olacak.
Normalde üçüncü şahıs görünümünden kontrol ediyoruz, ancak kovboyların şu meşhur QuickDraw özelliğini, yani hızlıca silah çekip ateş etme özelliğini kullandığımız zamanlarda, birinci şahıs görünümüne geçebileceğiz. Kullandığımız silahların şiddeti ve büyüklüklerine göre crosshair'imiz de değişecek. QuickDraw moduna geçtiğimizde, Max Payne'in ünlü ettiği bullet-time durumu devreye girecek böylece daha dikkatli atışlar yapabilme imkanına sahip olacağız. Silahlarımızın özellikleri de birbirlerinden farklılaşıyor. Normal tabancalarımız hızlı olmakla birlikte, QuickDraw özelliğini kullanabilmemize destek veriyor ancak tüfek kullandığımız zaman, onun sağlam ateş gücünden ve hatta uzak mesafeler için dürbününden de faydalanabiliyoruz. Yalnız, tüfek kullandığımız zamanlarda, QuickDraw olayımız devre dışı oluyor. Silahların yanında, yakın dövüş özelliklerimiz de bulunuyor ve oyunda ilerledikçe düşmanları yakın dövüşte safışı bırakabilmek için çeşitli combo'lar öğrenebiliyoruz.
Hikaye bazlı bir oynanışa sahip olacak Gun'da, ilk başta görevler çizgisel gitse de, bir süre sonra Dodge City'ye ayak basmamızdan itibaren olayların akışını tamamen biz belirlemeye başlayacağız. Ana hikayenin yanında, çevreyle girebileceğimiz etkileşimlerle birlikte yan görevler alacak, onları değerlendirmemiz sayesinde hem daha fazla para kazanıp, bir yandan da yeteneklerimizi geliştirme şansına sahip olacağız. Şehre geldiğimiz zaman etrafta bar, alışveriş yerleri ve hatta kumar oynayabileceğimiz bir sürü mekan olacak. Alışveriş yerlerinden, mevcut paramızı kullanarak istediğimiz silah, patlayıcı, alet-edevatı alabileceğiz. Para kazanmanın yolu da, yapacağımız yan görevlerden ve eğer şansımız da varsa oynayacağımız kumardan geçecek. Yan görevler, 'Aranıyor!' posterlerinde gösterilen kişileri bulup, canlı ya da cansız teslim etmek ya da tehlikeli hayvanları avlamak gibilerinden oluşabilecek. Tabii, bunlar sadece yan görev örneklerinden ikisi.
RPG öğeleri devrede
Ana özelliklerimiz olarak sağlık, at sürme, silah kontrolü, yakın dövüş ve QuickDraw'u, başardığımız görevler paralelinde geliştirebileceğiz. Bunların yanında, hızlı şarjör değiştirme, atı daha hızlı sürme gibi yan özelliklerimizde de geliştirmelere gidebileceğiz. Adamımız Colton, çok yönlü bir insan ve istediğimiz zaman avcılık olayına girebilecek, vahşi hayvanlardan tutun ve atıcılık gücümüzü geliştirebilmek için uçan, kaçan her türlü hayvana da saldırabileceğiz. Yalnız, oyunun enteresan özelliklerinden birisi de, çevreye davranışımza göre bir karakterimizin olacağı. Daha önce de belirttiğimiz gibi, şehre geldiğimizden itibaren gidişat tamamen bizim elimizde olacak. Buna, istediğimiz gibi etrafa saldırmak ya da tamamen insanların suyuna gitmek de dahil. İşte oraya buraya isteğimize göre saldırmak, katliamlar yaratmak, mekanda istenmeyen adam olmamız anlamına gelecek ve şehirde bize karşı bir isyan başlayabilecek, tabii bizim de bunları göze alaraktan hareketlerimize dikkat etmemiz gerekebilecek.
Colton, ayak üstündeki dövüşlerinde akrobatik hareketler kullanabilecek. Atabileceği taklalar, yuvarlanma hareketleri bulunuyor. Ancak, bunların yanında oyunun can damarını oluşturan öğelerden birisi de, kullanabileceğimiz atımız. Özellik olarak da geliştirebileceğimiz at sürme olayı, hem uzun mesafeli yolculuklarımızda, hem saldırı ve savaş alanlarında, hem de direkt olarak atımızı silah olarak kullanabilme durumlarında önem teşkil ediyor. Kendimizi geliştirdikçe, atımızı daha verimli kullanabilecek, ölümcül saldırılar gerçekleştirebileceğiz. At üzerinde yapabileceğimiz combo'lar ile düşmanı safdışı bırakabilecek, ayrıca atımız ile düşmanlara tos attırabileceğiz.
Bu Vahşi Batı'yı sevdim
Grafiksel olarak Gun çok şey vaadediyor. Özellikle, Vahşi Batı'yı yansıtan çevre öğeleri ve texture'lar kaliteli hazırlanıyorlar. Yürüdükçe dalgalanan giysiler, hava şartları ve geçişler, güneşte daha da kararan tenler, grafiksel detaylara verilebilecek örneklerden bazıları.
Ses efektlerinin de yabana atılacak cinsten olmayacakları belirtiliyorlar. Profesyönel insanlar tarafından yapılacak olan seslendirmelerde elemanların ses tonları, karakterimizi birebir yansıtabilecek şekilde gerçekleştirilecek. Online, oynanışı desteklemeyecek olan Gun, PC'nin yanında PS2, Xbox, Xbox 360 ve GameCube için de hazırlanıyor. Çıkışı da, bir aksilik olmazsa 8 Kasım 2005 olarak belirtildi, merakla beklemekteyiz.