I'd fly to the moon and back




Çözüme başlamadan önce sitedeki inceleme yazısını okumanızı öneririm. Oynanışı ve envanter sistemini gayet güzel ve ayrıntılı biçimde açıklıyor. İncelemeyi okuduğunuzu varsayarak ben burada o tür açıklamalara girmeyeceğim.

Bindik bir alamete

Kahramanımız Michel Ardan uyanır ve ışığı açıp etrafına bakınır. Hiçbir şey hatırlamıyordur ama Ben de Michel Ardan sam burada neler olup bittiğini öğrenirim. der. Burada kontrol bize geçiyor. Sola baktığımızda şuursuz yatan bir adam görüyoruz. Michel bu adamı tanıyor. Barbicane, silah kulübünün başkanı. Ve story board umuza bir resim ekleniyor. Sağda bir zat daha yatıyor. Bu zata tıkladığımızda da kendisinin Kaptan Nicholl olduğunu öğreniyoruz. Kaptan Nicholl ün üstünde kalan gazete parçasına tıkladığımızda hikâye ile ilgili iki resmimiz daha olacak. Yavaş yavaş öğreniyoruz neler olduğunu. Gazetenin yanında duran İngiliz anahtarına tıklayın. Kısa kayışı alacaksınız. İngiliz anahtarı da ayağınızın dibine düştü, onu da alın. Envanterden İngiliz anahtarını seçerek camların vidalarını açın (bütün camların). Zemindeki camı açtığınızda nerede olduğumuzu öğreniyoruz. Dünyadan aya giden bir kapsülün içinde, yoldayız.

Michel arkadaşlarını uyandırıp bu güzel olayı onlarla paylaşmak isteyecek. Barbicane in yanına gittiğimizde Michel bir şeylerin ters gittiğini anlayacak ve Barbicane in ölü olduğunu öğreneceğiz. Barbicane den düşen anahtarı alın ve elindeki mektubu okuyun. Kafasından şapkasını da alın. Bir resim daha kazandık. Bu sıralarda kapsülün içindeki oksijen bitmeye başlayacak. Kum saati boşalmadan oksijen elde etmemiz lazım. Bunun için anahtar ile Barbicane in üstündeki dolabı açın. Dolabın içinde Diane Moon tarafından yazılmış ideograms kitabını alın. Kitaba sonra bakarsınız. Hemen kitabın arkasında bulunan potasyum klorür torbasını alın ve derecelerin önüne gidin. Orada, altında ateş olan tabak gibi bir şey göreceksiniz. Bu zımbırtıya tıklayın, önünüze gelip açılacak. Dolaptan aldığınız torbayı burada kullanın. Sonra aleti ateşin üstüne geri koyun. Oksijen sorunu çözüldü (olmadıysa ateşi bir kademe büyütebilirsiniz). İdeogram kitabını okuyun, içinde ileride lazım olacak önemli bilgiler bulacaksınız. İlerleyen kısımlarda öğrendiğimiz ideogramlar da bu kitaba eklenecek.

Dolaba geri dönüp alabildiğiniz her şeyden birer tane alın. Sol alt kısımdaki kapağı açınca bir resim daha gelecek. Soldaki bardağı da alın. Bıçağı şapka ile kullanınca birtakım mektuplar bulacağız ve hikayemizi öğrenme yolunda iki resim daha elde edeceğiz. Kaptan Nicholl e dönüp ona da tıklayın, ölüsünü bulacaksınız. Bu arada iki resim daha açılacak. Tüfeği alın, cebindeki günlüğe bakın ve ağzına tıklayın (Bu arada, eğer Michel garip davranmaya başlarsa bilin ki ortamdaki oksijen yoğunluğu uygun değil. Oksijen ateşini orta seviyede tutarak bu sorunu çözebilirsiniz). Michel biraz ip olsa arkadaşlarına bir cenaze yapabileceğini söyleyecek. Dolaptan rafya alın. Envanterde iki tane olsa yeter. Rafyaları cesetlerin üzerinde kullanın, Michel onları kefenleyecek. Daha sonra cesetlere tıklayarak onları alın. Tabandaki kapağı açıp, envanterden seçtiğiniz cesetleri kapaktan aşağı gönderin. Sadece birer kez tıklayın, üçüncüde Michel kendini atar. Kaptan Nicholl ün altından çıkan konserve açacağını alın. Derecelerin altında duran potasyum bidonunu da alın. Bidonu koni ile birleştirin. Sonra horozun arkasındaki yanmış kağıdı alın ve horoza tıklayın. Bir dolu şey daha öğreneceğiz ve bir de resmimiz olacak.

I'd fly to the moon and back


Bu arada Michel birden havalanacak. Yerçekimi azaldı. Bu arada potasyum tankı iyi kapatılmamış. Bu yüzden etrafa saçılan potasyum balonlarını konili bidon ile tek tek yakalamamız gerekecek. Bütün balonları toplayınca bir film girecek, aya vardık ama inemedik. Güneşin etki alanından çıkınca pencerelerimiz de buz tuttu. Bu sorunu ateşi bir kademe büyüterek halledebiliriz. Şimdi sırada kapsülü aya indirmek var.

Mermiler ile bıçağı birlikte kullanın. Barut elde edeceksiniz. Elimizde iki kapsül (retrorocket) var, biri mavi (boş) ve biri de kırmızı (dolu). Tabandaki mekanizmada da iki yuva var bir mavi bir kırmızı. Ne tesadüf. Barutu mavi kapsüle koyun ve kapsülleri yerlerine yerleştirin. Sonra ortadaki düğmeye basın. Michel kapsülün çok ağır olduğunu ve ağırlık atılmazsa bu gidişle çakılacağını söyleyecek. Atabildiğiniz her şeyi (tüfek, bıçak,bitki,kayışlar,..) atın. Artık aya rahatça inebiliriz. Aya indiğimizde kapsül eğik bir zemine inip bolca yuvarlanacak ve bir uçurumun kenarında duracak. Kapıyı açan Michel hiç hava olmadığını görecek. Bunca yolu alüminyum bir hapishanede ölmek için mi geldik? Neyse ki günün ilk ışıkları ile ay yüzeyinde çok hızlı ve acayip değişimler meydana gelir. Mavi karlar erir, donmuş oksijen çözülür ve bitkiler aşırı bir hızla büyür. Artık dışarı çıkıp bilinmeyeni keşfetme vakti gelmiştir.

Gezelim, görelim

Kapsülden çıkıp, Michel in etrafa hayran olmasını izleyin. Bu arada bir böcek gelip Michel i rahatsız edecek. Burada dikkat etmeniz gereken şey kırmızı bitki. Dikkat ediniz kırmızı bitkinin dibinde yeşil bitki parçaları var. Demek ki kırmızı bitki yeşil bitkiye baskınmış. Kapsülün karşı tarafında yerde yeşil bitkinin meyveleri var. 3 tane alın (envanter geniş ne de olsa, siz alın lazım olur). Uçurumun kıyısına ilerleyin. Burada Michel, ayda 6 kat daha hafif olduğunu ve bu sayede çok uzun mesafeli atlayışlar yapabileceğini söyleyecek. Arkanızda duran sarı meyveyi de alın ve ileri doğru atlayın. Atlama işi basit. Oynayan gösterge yeşil kısımdayken basın yeter. Aksi halde aşağı düşer ve yeniden denemek zorunda kalırsınız. Bu konu ile ilgili güzel bir ayrıntı da bir atlayışı bir kez gerçekleştirdikten sonra bir daha aynı atlayış için yeşil bar muhabbetine girmenize gerek kalmaması.

Öncelikle sol taraftaki çıkıntıya atlayın. İnince solunuzda bir tarafı yeşil, bir tarafı sarı bitkilerle kaplı bir yol göreceksiniz. Bu yoldan gitmeye çalışın, bitkiler size saldıracak. Çıkıntıya geri dönün ve üzerinde bulunduğumuz yükseltinin merkezine atlayın (mavi ışıkların olduğu bölge). Buraya inince kapsülümüzün alt pencere kapağını yamulmuş bir halde bulacağız. Michel bu durumdan yola çıkarak kapsülden attığımız diğer eşyalarımızı da burada bulabileceğimiz sonucunu çıkaracak. İki yandaki havuzlardan birinin yanına, oradan da yerdeki açıklığa gidin. Aşağıya indiğinizde kendinizi oda benzeri bir açıklıkta bulacaksınız. Önünüzdeki aleti inceleyin. İbresine tıkladığınızda yağlanması gerektiğini öğreneceksiniz. Sağ taraftaki sarı meyvelerden iki tane alın ve içeriye doğru ilerleyin. Kapıya bakın. Sol taraftaki org benzeri alete bakın. Kafaya takmayın şimdilik bu aleti, sırası gelecek. Sonra arkanızı dönüp köşedeki midye kabuklarının yanına gidin. Midye kabuklarından da üç tane alın. Yandaki rafyalardan da üç tane alın. Oradaki ölü dalı da alın, bakarsınız lazım olur.
Midyeler ile meyveleri birleştirerek bitki fideleri elde edebiliyoruz. Bu bitkileri etrafımızı çevreleyen ormanda ilerleyebilmek için kullanacağız. Bitkileri nasıl kullanacağımızı anlamışsınızdır. Kırmızı yeşili döver, vb. Ama önce hangi bitki hangi bitkiye üstün, onu iyice öğrenmemiz gerekiyor. Yukarı çıkın, havuzun yanındaki mavi bitkiden bir tane alın, oradaki alete bakıp merkeze gelin. Etrafa bakındığınızda ileride kırmızımsı bir ışık göreceksiniz. O yöne doğru atlayın. Karsıya atlayın. Karşıya atlayınca iki yeni ideorgam öğreniyoruz: Su ve ateş. Yan tarafta havaya yükselen mavi meyvelerden yakalayın. Yerdeki paraları alın ve kraterin merkezine dönün. Teleskopa para atın, Michel çok ilginç şeyler görecek, bunun yanında iki yeni ideogram da öğreneceğiz: Para ve görmek. Paraları aldığımız çıkıntıya geri dönün.

Sağ duvardaki resme bakın. Mavi bitki mor bitkiyi öldürüyor. Üstteki ideogramlar da bu olayı simgeliyor. Buradan üç ideogram öğreneceğiz ama kitaba geçmeyecek, not alsanız iyi olur. Soldan başlayarak ilk ideogram mavi etobur bitki (Voracia), ikinci ideogram saldırmak, agresiflik ve üçüncü ideogram da mor iğne bitkisi (Sagittaria). Sonra sol üstteki merdivenlere atlayıp yolunuza devam edin. Burada mavi bitkiden ve resimlerden göreceğiz. Resimlere baktığımızda sarı bitkinin kırmızı bitkiyi öldürdüğünü görüyoruz. Burada öğreneceğimiz ideogramlar, ilki sarı boğucu bitki (Mephita) ve ikinci de kırmızı kılıç bitkisi (Gladiata). Sol üstten yola devam. Buradaki resim zaten bildiğimiz bir sahneyi canlandırıyor. Kırmızı bitki yeşil bitkiyi halleder. İdeogram: yeşil boğazlayan bitki (Strangulica). Bir sonraki merdivenlerde de yeşil bitkinin mavi bitkiyi alt ettiğini görüyoruz. Not: Bitkilerin ideogramlarını orgun tuşlarından da öğrenebilirsiniz. Sola döndüğünüzde bir mekanizma göreceksiniz, ona da takılmayın.

Not: Bitkileri ikili olarak tava ile kullanarak yemekler yapabilirsiniz. Hepsinin yiyen kişi üzerinde çeşitli etkisi var. Birkaç tanesi işe yarar, adlarından anlayabiliyoruz. Gerisi zaten iğrenç karışım olarak adlanıyor. İşe yarar karışımları Michel üzerinde deneyerek nasıl etkileri olduğunu görebilirsiniz (tavsiye ederim).

Şimdi ormana dalacağız. Bunun için elimizde doğru bitkilerin olması gerekir. Bu bitkileri ikili olarak birleştirip yolların her iki tarafındaki bitkileri de aynı anda korkutmamız gerekiyor. Envanterimize baktığımızda elimizde sarı, yeşil ve mavi bitkilerin olduğunu göreceğiz. Yani kırmızı, sarı ve mor bitkileri korkutabiliyoruz. İlk önce kırmızı ve mavi bitkilerin olduğu tarafa gidin. Burada envanteri açıp, meyveleri midyelerle birleştirerek önce bir sarı ve sonra da bir yeşil bitki üretin. Sonra bu iki bitki + bir rafya birleştirin ve işte önümüzdeki yolun anahtarı. İçeri ilerleyince boş tenekeyi ve kısa kayışı bulacaksınız. Dönüşte kırmızı meyvelerden almayı unutmayın.

Merkeze dönüp midye alın. Şimdi bir kırmızı ve bir mavi bitkiyi birleştirip yeşil ve mor bitkilerin koruduğu kısma gireceğiz. Bitkimizi hazırlayıp yoldan içeri girdiğimizde teleskoptan gördüğümüz yaratığın bir benzeri ile karşılaşacağız. Yaratık bizi hoş karşılamayacak. Yaratığın tükürüğüne tıklayın, viscous secretion diye bir şey. Yaratığı sakinleştirmek için yemek vereceğiz. Hangi yaratığın hangi yemekten hoşlanacağını bulmak kolay. Omuzlarındaki bitkilerin baskın olduğu bitkilerden hazırlanan yemek işinizi görecek. Bu yaratığınkiler mavi ve kırmızı. Yani bu yaratık sarı mor ve yeşil bitkilerden yapılan yemekten hoşlanacaktır (etrafınıza baktığınızda bunun tesadüf olmadığını anlayacaksınız). Solunuzda duran mor bitkilerden alın ve ateşin olduğu çıkıntıya gidin. Burada tavaya bir yeşil ve bir mor bitki koyun. Sonra bu dolu tavayı ateşin üstüne koyun. İşte yemek hazır. Geri dönüp yaratığa yemeği verin. Artık yaratık sizinle uğraşmayacak. İlerleyip bulduklarınızı alın (huni, şapka, pencere kapağı ve garip bir deniz kabuğu).

I'd fly to the moon and back


Merkeze dönüp etrafınıza bakın. Elimizdeki meyvelere bakarak sarı ve mavi bitkilerle başa çıkabileceğinizi göreceksiniz. Aşağıya inip midye alın. Bir tane mor+yeşil bitki hazırlayın. Sonra sarı ile mavi bitkilerin koruduğu yola gidip bitkileri korkutun ve içeri doğru ilerleyin. İçeri kısımda yanmış kağıdı ve bıçağı bulacağız.

Tekrar merkeze dönüp midye ve rafya alın. Şimdi hedef mor ve kırmızı bitkilerin orası. Bunun için bir tane sarı+mavi bitki hazırlayın ve kırmızı ve mor bitkilerin koruduğu yola gidin. Bitkileri korkutup ilerleyin. Yine bir yaratıkla karşılaşacaksınız. Bu seferki yaratık için kırmızı ve mor bitkilerden yemek hazırlayacağız. Yemeği hazırlayıp gelin ve yaratığa verin. Artık ilerleyebilirsiniz. Tüfeği, civataları ve uzun kayışı alıp merkeze dönün. Gidilecek bir tek sarı ve yeşil bitkilerin olduğu kısım kaldı. Mor+kırmızı bitki yapın ve bitkilerin önüne gidin. Bitkileri korkutup ilerleyin. Üzüm bitkisi alacaksınız. Şimdilik burada işimiz kalmadı.

Merhaba uzaylı, ben dostum!

Ateşin olduğu çıkıntıya gidip, merdivenlerden en üste kadar çıkın. Sislere doğru ilerleyin. Teleskoptan gördüğümüz yaratıkla karşılaşacağız. Pek de kibar bir yaratık değil. Bu yaratığın omuzlarında mor ve yeşil bitkiler var. Demek ki bu yaratığa sarı ve mavi bitkilerden bir yemek yapacağız. Yemeği yapıp yaratığa verin. Yaratık yolunuzdan çekilince kapıya gidin. Kapıya tıklayın. Yandaki mekanizmaya ve duvardaki mekanizmaya bakın. Bize bir çark lazım olduğunu göreceksiniz. Merdivenden aşağıya inip çark mekanizmasının başına gelin. Mekanizma üçgenlere tıklayarak renklerini değiştirilmesi ve ortadaki yuvarlağa tıklanması esasına göre çalışıyor. Üçgenlere tıklayarak renkleri karşınızdaki ormanınkiyle aynı şekilde ayarlayın, çark yükselecek. Çarkı alıp kapıya gidin. Çarkı mekanizmaya takıp kolu çevirdiğinizde kapı açılacak.

Kapıdan giren Michel duvardaki Selenite resimlerini görecek ve teoriler üretecek. Takiben Michel, ne kapılar tutabilir beni, ne de parmaklıklar diye coşacak. Karşımızdaki parmaklıklı kapının arkası Selenite mezarlığı. Sol taraftaki kapı ise tepenin içine doğru ilerlemenin yolu olsa gerek. Kapıda bir çark mekanizması daha var. Bize tekrar çark lazım. Çarkın başına gidip aynı çözümü denediğinizde işe yaramayacak. Bu sefer mor sabit kalarak sarı ile mavinin, kırmızı ile de yeşilin yerlerini değiştirin. Çarkı aldıktan sonra kapıya gidip çarkı yerine takın ve kolu çevirin. Artık içerideyiz.

Aşağı inice solunuzda asansör boşluğu olacak. Gitmeye kalkarsanız düşüp ölürsünüz. Düğmesine basıp asansörü çağırın. İçine girdiğinizde birçok kat olduğunu, ama asansörü çalıştırmak için anahtar gerektiğini göreceksiniz. Asansörden çıkıp karşı tarafa ilerleyin. Karşınıza bir bulamaca çıkacak, uğraşmanıza lüzum yok, soldaki koridordan ilerleyin. İki tane bozuk makine göreceksiniz, Michel in laflarından bunları tamire niyetli olduğu belli oluyor. Buradan çıkıp mezarlığın kapısına gidin. Burada tuşlardan oluşan bir kilitle karşılaşacaksınız. Hangi ideogramlara basacağınızı öğrenmek için duvardaki şekillere bakın. Şekillerden anlaşıldığına göre mavi ve sarı bitkilerden oluşan yemeği yersek farklı bir görüş kazanacağız (mavi + sarı= yemek , görmek, bilmediğimiz bir ideogram daha). Çark bulmacasının oradan direkt karşıya atlayarak meyveleri alabilir, dönüşte de yemeği hazırlayabilirsiniz.

I'd fly to the moon and back


Yazıların karşısına gelip yemeği yiyin (yemeği seçip Michel e tıklayın) ve bir daha bakın. Etraf yeşillendi değil mi? Ama buna değer. Resimlerin altında üç tane ideogram göreceksiniz. Bunlar kapıdaki kilidi açmak için gerekli ideogramlar. Eğer görüşünüzü temizlemek isterseniz bir bardak su içmeniz yeterli. Kilitte bu üç ideograma basın, kapı açılınca içeri girin. Michel burada ideogramların anlamını çözecek (görmek, dünya, ölmek). Kapı arkanızdan kapanacak ama sorun değil, sonra hallederiz. Mezarlığın sonuna ilerleyin. Soldaki mezar kırılmış ve içindeki tabut tenekeden yapılma. Teneke açacağı ile tabutu açın. Tabuttan demir çubuğu, cam küreyi, garip aleti ve anahtarı alın. Ayrıca tabutun alt kısmına da tıklayın, seyir defterinize bir takım bilgiler kaydolacak. Kapıya doğru gidin. Soldaki çatlak mezarda demir çubuğu kullanın. İlginç değil mi? İçinden insan kalıntıları çıktı. Demek ki buraya ilk gelen dünyalı bir değilmişiz. Buradan da kırık flütü ve kolyeyi alın. Artık mezarlıktan çıkabiliriz.

Çıkıştaki kilit giriştekinden farklı. Seyir defterinden bir takım ipuçları öğrenebilirsiniz. Sistem şöyle çalışıyor: Şekillerin hepsi bir rakamı simgeliyor. Altlarında yanan ışığın rengi ise o rakamlarla hangi aritmetik işlemi yapacağımızı gösteriyor.
Işıklar şöyle: Yeşil: Toplama, Kırmızı: Çıkarma, Mavi: Çarpma, Sarı: Bölme.
Şekillerin ifade ettiği rakamlar ise:
8 3 7 10 6
9 11 5 4 12

Kilidi açtığınızda asansöre gidin. Artık bir anahtarımız olduğuna göre asansörü çalıştırabiliriz. Anahtarı deliğe sokun ve gidebileceğiniz katlara bakın. Bir alt katın simgesi dünya. Bu katta sol tarafta patlayan mantarların ve bir kapının olduğu bir bölüm, sağ tarafta ise dışarıda gördüğümüz makinenin aynısı ve koridorun sonunda da kapalı bir yol var. Bir alt katın simgesi yiyecek. Bu katta sağ tarafta mutfak, sol tarafta ise nöbet bekleyen bir selenite var (bu arada mutfakta istediğiniz kadar meyve mevcut, lazım oldukça buradan alabilirsiniz). Bu anahtarın açtığı son kat olan bir alt kattın simgesi ise görmek. Mutfağa inmeye kalktığınızda elinizde olmadan mutfağın bir alt katına ineceğiz. Asıl sürprizi de burada göreceğiz zaten.

Burada bir selenite yetkilisi ile konuşacak ve bir dolu hakaret işiteceksiniz. Bu durum karşısında kanı kaynayan Michel Ben de Dünya ya dönmezsem adam değilim! diyecek ve gerekli adımları seyir defterine kaydedecek. Bunları okuyun çünkü adım adım yapmamız gerekenler bunlar. Bu arada aya indiğimiz gibi bizi rahatsız eden sineğin aslında bir selenite casusu olduğunu ve zeka seviyemizi ölçtüğünü öğreneceğiz. Zeka seviyemize edilen hakaretler sonrası bir zeka sayacına sahip olacağız ve bundan sonra çözdüğümüz her bulmacada zeka seviyemizi arttıracak.

Önünüzdeki bölümde tıklayabildiğiniz her şeye tıklayıp ilgili bilgileri edinin. Öğrenecekleriniz: Sağdaki düğme anahtar talep etme düğmesi. Talep ettiğiniz anahtarı alabilmek için gerekli zeka seviyesine sahip olmanız gerekli. Mesela 1. seviye anahtar için gerekli zeka seviyesi 200 (elimizde mezardan aldığımız 0. seviye anahtar var). Ortadaki düğme selenite dilinde okumayı öğreten makinenin düğmesi. Solunuzdaki makine de karşımızdaki selenite ın bizimle iletişim kurmasına yarayan makine. Ayrıca sağınızda selenite dilini almayı öğrenebileceğiniz bir makine, solunuzda da tarafta para karşılığı birtakım nesneler satın alabileceğimiz bir makine bulunuyor. Elinizdeki malları da satabiliyoruz. Bunun için karşımızdaki selenite ile konuşmamız gerekiyor. Satmak istediğiniz nesneyi seçip selenite a tıklamanız yeterli. Şimdilik bir şey satmaya çalışmayın zira kaça alacağını bilemeyeceksiniz (fark etmez ya)

I'd fly to the moon and back


İlk önce selenite yazısını okumayı öğrenelim. Önünüzdeki düğmeye basın. Ekrana sırayla ideogramlar gelecek. Testi geçebilmek için bunların anlamlarını doğru tahmin etmemiz gerek. Bir kez testi tamamladıktan sonra artık her ideogramı okuyabilir duruma geleceğiz. Ben burada seçeneklerin yerlerinin rasgele değişiyor olma ihtimaline karşı ayrıntılı olarak yazıyorum:
1-> 2 (Yemek) 5-> 1 (Sır) 9-> 3 (Mavi Bitki)
2-> 3 (Hava) 6-> 2 (Açlık) 10-> 3 (Kırmızı Bitki)
3-> 2 (Boş, Sıfır) 7-> 1 (Ayın Yöneticisi) 11-> 2 (Yeşil Bitki)
4-> 3 (Işık, Gerçek) 8-> 1 (Mor bitki) 12-> 1 (Sarı Bitki)

Artık selenite yazısını okuyabiliyoruz. Şimdi sıra selenite dilinde konuşmaları anlamada. Solunuzdaki makineye dönün. Burada sağ taraftaki ideogramlara basınca çıkan seslerin sol taraftaki karşılıklarını bulmamız gerekiyor. Basit, deneme yanılma yolu ile bulabilirsiniz. Zeka puanınızı yükseltmek (20 puan) için bir daha deneyip hatasız tamamlamanız gerekiyor. Bu bulmaca rasgele değişiyor her seferde. O yüzden bir çözüm yazmıyorum. Ama yapmanızı önerdiğim, öncelikle sağ tarafta bir sesi peş peşe birkaç kez dinleyip sindirdikten sonra sol tarafta aramanız. Sola bir kez tıkladıktan sonra bir daha sağa tıkladığınızda soldaki basılı düğmeyi yanıtlamış oluyorsunuz. O yüzden bir taraftan diğerine geçmeden önce iyice emin olun yoksa en başa dönersiniz. Size bir önerim de önce tiz seslerden başlamanız. Mesela para, supreme ruler, dünya, Hava ve su da (peş peşe dinleyin ve arayın) bulunması kolay olanlardan.

İlim Ay da olsa gidip bulacaksın!

Artık 1. seviye anahtarı isteyebiliriz. Bu anahtar bize öncekine ek olarak laboratuara inme imkanı sağlayacak.

Danışmadaki selenite dan ikinci katta olduğunu öğrendiğimiz uzay topuna bir bakalım. İkinci kata çıkın. Patlayan mantarların tarafına gidin. İşte uzay topunun kapısı. Kilide yakından baktığınızda sol tarafta bir takım ipuçları göreceksiniz. Kilidin mantığı toplama işlemine dayanıyor.

Selenite sayı sistemi bizimkiyle çok benzer, sadece 10 luk değil 20 lik sistem kullanılıyor. Seyir defterinden bakabilirsiniz. Her nokranın değeri 1, her çizginin değeri 5. Mesela = 10 demek. Kutulara gelince, öndeki kutu 20 ler basamağı, arkadaki kutu da 1 ler basamağı. Yani sayımız 24 ise sol kutuda bir nokta, sağ kutuda da 4 nokta olacak. Eğer sayımız 58 ise sol kutuda iki nokta, sağ kutuda ise üç çizgi ve üç nokta olacak. Eğer sayımız 12 ise, sol kutuda sıfır, sağ kutuda iki çizgi ve iki nokta olacak. Yuvarlak düğme 1 ekliyor, uzun düğme beş ekliyor, sıfır düğmesi seçili haneyi sıfırlıyor, enter tuşu da malum. Hanelerin üstüne tıklayarak aktif hale getirebilirsiniz. Ayağınızın dibine baktığınızda 6 rakamını göreceksiniz. Kapıyı açmak için yapmanız gereken üstteki sayıyı 6 ile toplayıp alta yazmak.

Kapıyı açınca içeri girin. Burası bir ara oda. Soldaki kolu çekerek soldaki kapıyı kapatın, sonra sağdaki kolu çekerek sağdaki kapıyı açın. İşte uzay topunu bulduk. Sağa sola tıklayıp bilgi edinin, sonra koridora çıkın. Artık laboratuara inme zamanı.

I'd fly to the moon and back


Laboratuar katına gelince bizim casus böcek bizimle konuşacak, bundan böyle gördüğümüz yeni şeyler ile ilgili bizi bilgilendirecek. Önünüzde bir kilit göreceksiniz. İkinci kattaki kilidin aynısı. Kapıyı açıp laboratuara girin. Sağdaki maline saflaştırıcı, sol taraftaki makine ise izotop ayırıcı. Şu aşamada işimize yarayacak makine saflaştırıcı ama makine bozuk. Tamir edilmesi gerekiyor. Makinenin iki yanındaki resimlere bakın, birtakım formüller göreceksiniz. Hafifletici boya, patlayıcı bir madde, yağlayıcı bir madde ve yapıştırıcı bir madde (seyir defterine geçecek). Şimdi sağ tarafa gidin. Makinelerin başında bir selenite göreceksiniz. Konuşmaya çalışın, konuşamayacaksınız çünkü selenite dilini anlasak da konuşma yeteneğine sahip değiliz şu anda.

Selenite dilinde konuşma yeteneği kazanmak için flütü tamir etmemiz lazım (danışmadaki selenite bunu size para karşılığında söylüyor, ama benim gözüm tok, bir şey istemiyorum). Flütü yapıştırmak için 4. kata gidip uzay otomatından yapıştırıcı madde almamız lazım (Yrsnouff s gluance). Fiyatı 190 lunar. Parayı bulmak için bir şeyler satmamız gerek. Ben tüfeği, konserveyi, ve fideleri sattım, 600 küsür lunar etti hepsi. Bu para ileride harcayacağımızdan çok fazla. Sadece fideleri satsanız elinize 550 lunar geçecek. Soldaki makineden yapıştırıcıyı alın (Bu maddelerin güzel yanı kullanmakla bitmemeleri). Flütü, mavi borumsu bitkiyi ve yapıştırıcıyı birleştirin, artık selenite dilinde konuşabiliriz (mavi borumsu bitkiyi dışarıda ormanın ortasındaki suyun yanından almıştık). Hazır buradayken 2. kademe anahtarı da talep edin (daha önce alamazdınız çünkü selenite dilinde konuşamayana anahtar vermiyorlar). Ay ın ulu hakimi ufak mezar soygunumuzu duymuş ve çok öfkeli. Aldıklarımızı yerine koyduğumuzda bizi affedeceğini söyleyecek.

Artık laboratuara gidip teknisyen selenite ile konuşabiliriz. Teknisyen selenite nin adı Scrupul muş. Önünde durduğu makine de lümen üretiyormuş. Bunların dışındaki bilgiler için para isteyecek, bence vermeyin, sonradan beleşe getireceğiz (ilk seferde vermiştim ben, içim yandı sonradan). Şimdi de mutfak katına çıkıp sol tarafta dikilen selenite ile konuşun. İlk konudan selenitin adının Scurvy the Insomniac olduğunu ve dinlenme bölümünün bekçisi, aynı zamanda da dışarıda rastladığımız sürgün selenite ların çobanı olduğunu öğreneceğiz. İkinci konuda sürgün selenite lar hakkında detaylı bilgi edineceğiz. Bundan sonra üçüncü bir konu çıkacak. Burada ondan uzay kapsülümüzü uzay topuna kadar adamlarına getirmesini isteyeceğiz. Alacağımız cevap ise bir zeka testi olacak. İki çevrim halinde bize bir selenite yasası söyleyecek ve bununla ilgili sorular soracak. Doğru bildiğiniz sorular karşılığında zeka puanınız artacak, yanlışlarınızda düşecek. Ama ciddi bir problem yok. Bilemediğiniz soruları tekrar tekrar soruyor. En geç üçüncü denemede bulursunuz (üç şık var zaten). Testi tamamladıktan sonra, Scurvy bize uzay kapsülünü bulunduğu yerden aşağı yuvarlamamızı ve dışarıdaki seleniteleri de yerine çağırmamızı söyleyecek. Pek açık değil, değil mi? Daha ayrıntılı bilgi istediğimiz zaman sohbet havamda değilim yanıtını alacağız. Solunuza baktığınızda yanında anahtar deliği olan bir kapı göreceksiniz. 2. seviye anahtarı buraya taktığınızda kapak açılacak ve ulu yöneticinin bir büstü görünecek. Büste tıklayın, büst düşüp kırılacak ve Scurvy den fırça yiyeceğiz (giden zeka puanı önemli değil, fazlası gelecek). Büstü yerden alıp demir veya İngiliz anahtarı ile parçalayın. Biraz tuzumuz oldu. Büstün parçalarını yapıştırın ve büstü yerine koyun, bakın zeka puanlarınız da fazlasıyla yerine geldi.

I'd fly to the moon and back


Mutfağa gidip küreği ve dişli silindiri alın. Scurvy nin moralini düzeltmek için ona bir yemek yapalım. Michel e kendini iyi hissettiren yemekten mesela. Sarı ve yeşil meyvelerden bir yemek yapın ve girişin solunda kalan kaynar kazana dökün. Sürekli yemek yiyen scurvy bunu da yiyecek. Yanına gidip bakalım nasıl hissediyor. Scurvy pek kendinde değil. Biz de gidip bir Scrupul a bakalım. Laboratuar katına indiğinizde Scrupul un meşgul olduğunu göreceksiniz. Arkasına gittiğinizde dönmeyecek. Etraftaki nesneleri alın. Kürek, mavi ore, asit (bidon ile) , sağdaki dolaptan: Cam küre, kayış, şalter, dişli silindir ve ax. Asidi mavi midyede kullanın ve bidonu yeniden doldurun. Bu mavi midye, bütün canlıları anlayabilmenize yarıyor. Asansöre dönün. Mutfağa uğrayıp yemek vanasını suya döndürün. Böylece selenite lar normale dönecekler.

En üst kata çıkın ve kapsülün yanına dönün. Kapsülün yanına geldiğinizde girişi bir yeşil bitkinin kapatmış olduğunu göreceksiniz. Bir kırmızı bitki ayarlayın ve yeşil bitkiyi korkutun. Sonra kapsül girin ve horozla konuşun.

İçelim, güzelleşelim

Dönüşte bir tane mavi bitki fidesi yapın. Bunu zaten elimizde olan üzüm bitkisi ile birleştirin ve merdivenlerin başlangıcındaki (ateş ve su ideogramlarını ilk gördüğümüz yer) toprak parçasına dikin. Sonuç şaşırtıcı. Dev bir üzüm asmamız oldu. Asmadan üzüm alın ve asmaya tıklayın, Michel kısa yoldan yukarı çıkacak. Yukarı çıkınca mutfağa gidin. Burada mavi bitki ve üzümden yemek yapın (tavada ısıtıp) ve yemeğe katın. Artık etrafta sarhoş selenite lar görmeye başlayabiliriz. Not: Eğer asansörde aynı anda iki anahtar bırakırsanız Scurvy 0. seviye anahtarı aşırır ve sarhoş olmadan da vermez. Yani öyle bir derdiniz varsa tam sırası. Scurvy ile üçüncü konuda konuşun, ek bilgiyi alacaksınız. Şimdi laboratuara inip Scrupul ile konuşun, fiyatlarda indirim yaparak bize bilgi verecek.

Envanterdeki hasarlı mekanik kolu, garip aleti (lunar tool) kullanarak parçalarına ayırın. Mekanik ön kol, üst kol ve işe yaramaz parçalara ayrışacak. Bir üst kata gidip işe yaramaz parçaların yenilerini alın (hand, elbow). Bütün bu parçaları birleştirerek yeni bir mekanik kol yapın.

Patlayan mantarların yanına gidip bir tane yakalayın ve cam küre ile birleştirin. Eğer yakalamakta çok zorlanırsanız sarı+yeşil yemeği deneyebilirsiniz. Michel in hareketlerine hız katacaktır.

Dışarı çıkıp ormanın ortasındaki alana gidin. Alt kısma inip orgun yanındaki kapıdan girin. Orada ideogramlar içeren bir resim göreceksiniz. Bu resme kırmızı+mavi yemeği yiyip pembe görüşle bakarsanız birtakım gizli rakamlar göreceksiniz (solda 1 ve sağda 8). Yukarı su birikintilerinin olduğu kısma gidin. Bir bardak su görüşünüzü temizleyecek. Sonra suyun başındaki üzerinde ideogramlar olan panele bakın. Dört tane su simgesine tıklamanız gerekli. Simgelerin ikisi silik kısımda ama bulması problem değil. Her sütunda bir tane su ideogramı var. Dördüne tıklayınca panel açılacak. Altından çıkan düğmeyi sağa çevirin. Sonra solunuzda kalan diğer panele dönün. Bir rakamına tıklayın, arkadaki şey bir kademe yükselecek. Sonra diğer taraftaki suyun başına gidip paneli açın ve vanayı bu kez sola çevirin. Sonra sağınızda kalan panele dönün. Sırasıyla 1-4-2-4-3-4-5-4 tuşlarına basın. (Sol üstten başlayarak sola doğru numaralandırdım). Arkadaki şey sekiz kademe yükselecek (solda 1 ve sağda 8). Resmin yanına dönün, 1-2 tane tuz alın.
İlim-bilim zamanı

Laboratuara gidin. Saflaştırıcıyı tamir etmek için soldaki tekerlere yerleştirin. Boş cam küreyi sol üstteki yere yerleştirin. Küreği orta-alttaki boşluğa yerleştirin. Boruların uçlarına tıkladığınızda yağlanmaları gerektiğini göreceksiniz. Bunun için önce yağlayıcı karışımı yapmamız gerekiyor. (Not: Bu işlere girişmeden önce mutfağa gidip her meyve çeşidinden alabildiğiniz kadar alın, her formülde meyveler geçiyor, sonra sürekli git-gel yapmak zorunda kalırsınız.) Bunun için formüle göre, kırmızı ve mor meyvelerden tavada ısıtarak bir karışım (yemek) yapın. Sonra bu karışımı saflaştırıcıya koyun. Kızaran sıkışık boruları mekanik kol ile açın. İşlem tamamlandığında Zubroo concantrate diye bir şey alacaksınız. Bunu selenite tükürüğü (vicious secretion) birleştirip Zubdssik greasy amalgam (yağlayıcı madde) elde edeceksiniz. Hazır eliniz değmişken şu sıkışık vanaları da bir yağlayıverin.

İsterseniz yapıştırıcı da yapabiliriz ama elimizde zaten var (satınalmıştık). Yine de zeka puanı için yapmak isterseniz diye formülü yazayım. Pembe ve yeşil bitkilerden bir karışım (yemek) yapın ve bu karışımı saflaştırıcıya koyun. İşlem sonucu oluşacak olan Yrsagtt concantrate i alıp viscous secretion ile birleştirin. Yrshnouff s gluance (yapıştırıcı) elde edeceksiniz.

Sırada patlayıcı madde yapmak var. Bunun için kırmızı ve mor bitki üretin ve bunları rafya ile birleştirin. Oluşan yeni bitkiyi saflaştırıcıya koyun. Oluşan Prultuuk s crystaline powder ı alın ve mantar tozu ile (küredeki) birleştirin. Bundan iki tane yapın, lazım olacak.

Şimdi de kullananı küçükten karışımı yapalım. Bir tane yeşil, bir tane de mor bitki üretip bunları birleştirin. Sonra bunu saflaştırıcıya koyun. Oluşan Xulmi crystaline powder ı alın ve tuz ile birleştirin. Xuldakir star elde edeceksiniz.

Şimdilik bu kadar kimya dersi yeterli. En üst kattaki bozuk makineyi (lümen hazırlama makinesi) tamir edelim şimdi de. Makinenin yanına girmeden önce dışarıdaki merdivenlerin önünden bir tane çark alın. İlk seferki renk dizilişi işinizi görecek. Sonra makinenin yanına gidin. Aldığınız çarkı dişli silindiri ve ax i birleştirin ve bunu sol alt kısımdaki silindirlerin arasına yerleştirin. Şalteri sağdaki yerine yerleştirin. Solda yerde duran hooper ı alıp dişli silindirlerin önüne yerleştirin ve içine mavi ore koyun. Patlak boruyu yapıştırıcı ile düzeltin. Sol üstteki boruya huniyi takın ve azotik asidi buradan dökün. En tepedeki terazi gibi şeyi de yağladıktan sonra şalteri indirin. Makine çalışmaya başlayacak. Sağdaki mavi sıvıdan (lümen) bidonla biraz alın. İşinize yarayacağını düşünüyorsanız eğri pencere kapağını da makinede presleyerek düzeltebilirsiniz.

Bu lümen ne işe mi yarayacak? Laboratuara dönün. Saflaştırıcıya bir tane mor meyve koyun. Brozlyzz alacaksınız. Bunu mavi bitki ve lümenle birleştirin, Borzludjak oxygening concantrate elde edeceksiniz. Dönüşte kapsülün havasını temizlemek için potasyum klorür yerine.
Küçül de cebime gir.

Artık ana hedeflere yönelmenin vaktidir. Haydi şu hafifletici boyayı yapalım. 2. seviye anahtarı kullanarak en alt kata inin. Xuldakir's Star ı önünüzdeki makineye yerleştirin. Michel kapının arka tarafına geçecek. Arka tarafa geçince oradaki kolu çekip kapıyı açın. Artık küçülmeden de buraya girebiliriz. Bir kez ilerleyip sola dönün. Burada gördüğünüz mekanik el ve bilek, tablo ve kırık aynayı alın. Ayrıca duvardaki şekle de tıklayın, seyir defterine geçecek. Ayrıca envanterde tabloya tıklayıp açıklamaya bakın. Açıklama bizi seyir defterine yönlendirecek ve orada da bu tabloda gizli bir şeylerin olduğunu öğreneceğiz.

Arkanızı döndüğünüzde Klipsaggt ın ölçü aletini göreceksiniz. Seyir defterindeki hafifletici boya formülüne baktığınızda bize üç ölçek Klipsaggt esansı gerekil olduğunu göreceğiz. Bu makineyi de üç ölçek esans almak için kullanacağız. Önce ortadaki kolu yağlayın. Sonra bidonu sol taraftaki yükseltiye koyun. Sol taraf her seferde dört ölçü, sağ taraf ise her seferde dokuz ölçü akıtıyor. Aslında bu bulmaca sağ taraf kullanılarak çözülüyor ama ben burada bir kısa yok vereceğim. Ortadaki kolla akış yönünü değiştirin. Sol üst vanayı açın. Bidona dört ölçek esans dolacak. Ortadaki düğme ile bunu sağ tarafa aktarın. Sonra tekrar sol üst vana ile dört ölçek esans akıtın. Bunu da sağ tarafa geçirin. Sağ tarafta bir ölçek yer kaldı. Şimdi tekrar soldan esans akıtın ve sağa geçirin. Bu sağa sefer sadece bir ölçek geçirebilecek ve bidonda da üç ölçek esans kalacak. Şimdi hafifletici boya hazırlamak için laboratuara gidin.

Mor bir bitki hazırlayıp saflaştırıcıya koyun. Klipsaal izotoplarını alacaksınız. Formül gereği bize en hafif izotop lazım. Bunu ayırabilmek için arkamızdaki makineyi (izotop ayırıcı) kullanacağız. İzotopları makineye yerleştirin. İki ölçümde en hafif izotopu belirlememiz lazım. Bunun için önce her iki kefeye de üçer tane izotop koyun. Böylece dokuz izotopu üçlü gruplara bölmüş ve en hafif izotopu hangisinin barındırdığını öğrenmiş olacağız. Sonra her kefeye birer izotop koyun ve en hafifini bulmuş olacaksınız. (Boyayı yapmadan önce kaydedin. Yaptıktan sonra kaydedince boya kuruyabiliyor.)

Boyayı yapmak için izotopu bir mavi meyve ve üç ölçek esans ile birleştirin. İşte Klipso hafifletici boyası. Haydi gidip uzay kapsülümüzü süsleyelim. Kapsülün yanına gidin (2. seviye anahtarı yanınıza almayı unutmayın) ve kapsülü hafifletici boya ile boyayın. Sonra demir çubuğu kapsülü tutan taşta kullanarak kapsülü aşağı yuvarlayın. Şimdi kapsülü taşıtmak için vahşi selenite ları ahırlarına toplamamız gerekiyor. Bunun için ormanın ortasında, alt kattaki orgu kullanacağız.

Orga gelmeden önce tartı benzeri makineyi yağlayın (hani ibresine tıklayınca yağlanması gerek diyordu). Orgun yanına gidin. Tuşlara bastığınızda çalışmadığını göreceksiniz. Hava akışını sağlamamız gerekiyormuş. Yandaki merdivenlerden çıkın. Buradaki hava vanası da çalışmıyor. Tuz aldığımız yerin yanındaki kilit benzeri şeye bakın. Alttaki altın renkli parçalara tıklayarak üstteki demir barı hareket ettirmeye çalışacağız. Sıra şöyle: sol, sol, sağ, sağ, sol, sağ, sağ. Kilit açılınca altındaki düğmeyi çevirin, yanda dışarıya bir kapı açılacak. Hava vanasını bir daha deneyin, hava sorunu çözülecek. Su vanasını da çevirin, su sesi gelecek. Gidip orgu deneyin, su basıncı az gelecek. Yukarı çıkıp su birikintilerinin yanlarındaki düğmeleri ters yönde çevirin. Bu iş de tamam.

I'd fly to the moon and back


Parmaklarımızı çıtlatalım ve çalmaya başlayalım (Not: Eğer tablonun yanındaki yuvaya 2. seviye anahtarı takarsanız orgu çalarken bir sonra basmanız gereken nota ışıklı olacak). Sistem şöyle: Omuzlarındaki bitkilerin renklerine göre selenite ları çağırıyoruz. Örneğin mavi+sarıya basarsak mor ve yeşil bitkili selenite dan cevap geliyor. Eğer gerektiği gibi karşılık vermeye devam edersek selenite gelip tartı benzeri şeyin üzerinde duruyor. İlk seferden sonra her sefer selenite ın cevabını yinelememiz yeterli oluyor. Hele anahtarı kullandıysanız zaten nereye basmanız gerektiğini görüyorsunuz, kafa yormanıza bile gerek yok. Yalnız, tek bir yanlış notada selenite size cevap vermeyi bırakıyor ve baştan başlamak zorunda kalıyorsunuz.

Üç selenite da gelince sağdaki kapı açılıyor ve selenite lar kapıdan içeri giriyor. Siz de onları takip edin. Uzay topunun olduğu kata geleceksiniz. Koridorun sonuna gittiğinizde selenite ları uyurken öreceksiniz. Ayrıca kapsülün de biraz ileride olduğunu göreceksiniz ama yerden fışkıran gazlar yüzünden ona ulaşamayacaksınız. (Not: Terazi benzeri aletin ibresine tıklarsanız üstünden geçtiğiniz zaman kapı açılır ve dışarıya kısa yoldan çıkabilirsiniz.) Galiba Scurvy nin şartları tamamlandı. Yanına gidip kapsülü taşıtmasını isteyin. Kapsülü uzay topuna taşıtacak.

Yolcu yolunda gerek

Gerekli hazırlıkları yapalım. Duvardaki çıkıntıya bir tane patlayıcı koyun. Envanterdeki barut fıçısını demir çubukla açın. Roketin içine girip retrorocket leri alın ve birine barutu, birine de diğer patlayıcıyı koyun. Retroroketleri yerlerine yerleştirin. Patlamaya maruz kalacak alt kapağa koruyucu plaka takın. Önce plakayı koyun, sonra contaları vidalara tıklayarak ekleyin ve contaları İngiliz anahtarı ile sıkın. Sonra oksijen yenileme mekanizmasına tıklayın. Potasyum klorüre ihtiyaç olduğunu öğreneceğiz. Buradan çıkıp koridorun en sonuna, gazların oraya gidin. Küreyi gazda kullanın ve biraz gaz alın. Sonra bu gazı potasyum ile birleştirin. İşte size potasyum klorür. Bir miktar da potasyum lazım (Rafya yakarak potasyum elde edebilirsiniz).

Topu ateşleyebilmek için 3. seviye anahtara ihtiyacımız var ama ulu lider, mezardan aldıklarımızı geri koymadan bize anahtarı vermeyeceğini söylemişti. Mezarlığa gidelim o zaman. En sondaki mezara gidip demir çubuğu, o. Seviye anahtarı, cam küreyi ve garip aleti yerlerine koyun ve mezarlıktan çıkın (kapının nasıl açılacağını çözümün başlarında yazmıştım). Mezarlıktan çıkınca 3. seviye anahtarı istemeye gidin.

Anahtarı alınca doğruca en üst kata gidin. Asansör durunca doğruca karşınızdaki panoya gidin. İki anahtarı da yerlerine takın. Oluşturmanız gereken şekil belirecek. İki adamın da ayakları yukarıda olacak. Soldaki adamın iki kolu da aşağıda, sağdaki adamın iki kolu da yukarıda olacak. Bu iş tamamlanınca birtakım garip şekiller görecek ve yorumlar dinleyeceksiniz. Sonrasında alt tarafta bir çekmece açılacak ve bir kontrol kutusu alacaksınız.

Koridorda ilerleyin ve kırık aynanın olduğu makineye yaklaşın. Envanterdeki kırık aynayı yapıştırıp makineye yerleştirin. Kontrol kutusunu da makineye yerleştirin. Kontrol kutusuna yakından baktığınızda lümen ve ateş ibreleri göreceksiniz. Aynayı alırken duvarda okuduklarımızı hatırlayın (seyir defterinde var). Lümen 7, ateş 4 olacak. Artık sorabiliriz eşe dosta, buradan istedikleri bir şeyler var mı diye. Michel Dünya daki meslektaşları ile iletişime geçecek. Bir şey lazım mı diye sorduklarında bitki isteyin. Bitkiyi bir kapsülle gönderecekler. Ormanlı alana gidin. Kapsülün düştüğü yeri dumana bakarak rahatça bulacaksınız. Kapsülden fırlayan bitki hemen orada büyümüş. Bitkiden biraz pamuk alın ve mağaralara geri dönün.

Yapmamız gereken son bir iş kaldı. Hani elimizdeki tabloda gizli bir şeyler vardı. En alt kata gidip esans alın. Tablo, pamuk ve esansı birlikte kullanın. Yeni bir tablo elde edeceksiniz. Seyir defterinden tablo ile ilgili bilgi edine bilirsiniz. Bu tabloda da gizli bir mana var. Fazla uzatmadan yazayım, selenite ların en kıymetli hazineleri tuzmuş.

Uzay topuna gidin. Dış kapıyı kapayıp, iç kapıyı açın. 3. seviye anahtarı patlayıcının üstündeki anahtar deliğine takın. Orta bölümdeki göstergenin ibresini en sona alın. İçeri girip duvardaki düğmeyi çevirin. Kapsüle binip kapısını kapatın. Sonrasında arkanıza yaslanıp yolculuğun tadını çıkarın.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 2390
favori
like
share