- Ezanın geçerli, sahih olması için namaz vaktinin girmiş olması şart ve gereklidir. Bir namaz için, vakti girmeden ezan okumak câiz değildir. Bu okunan ezan geçerli değildir. Vakit girmeden okunan bu ezanın, vakit girdikten sonra yeniden okunması gereklidir.

- Ezanın kelimeleri arapçadır, ezanda arapça okunmalıdır. Ezan namaza davettir. Namaz vaktinin girdiğini bildiren islamın sembolüdür. Bütün yeryüzü müslümanları için bu gerçek geçerlidir. Hangi dili konuşursa konuşsunlar, ezan arapça okunur.

- Ezan ve kametin cemaatla okunduğu vakit onlara duyurulması şarttır. Kendi başına olan bir müslüman ise kendisi işitecek kadar bir sesle okuması yeterlidir.

- Ezan okunurken ve kamet getirilirken, kelimelerin sırasında dikkat etmek gerekir. Ezan ve kamet kelimeleri peşpeşelik olmayan ezan ve kamet mekruh (sevilmeyen bir hal) olur. Böyle bir ezan ve kametin yeniden okunması daha makbuldür.

- Ezanın tamamı bir kişi tarafından okunması şarttır. Ancak (çifte ezan denilen) birden fazla kimselerin okuduğu ezan, her biri ayrı ayrı tam olarak okudukları için geçerli ve sahihtir.

- Hanefi ülemasına göre, müezzin erkek olmalıdır. (Kadınlar ezan okumaz, kamet getirmez.) Müezzin akıllı olmalıdır. Delilerin ezanı olmaz, iadesi gerekir. Cahillerin ve fasıkların ezan okumalarıda (iyi değil) mekruhtur.

- Müezzinin bulûğa ermiş olması şart değildir. Akıllı (mümeyyiz) çocuğun okuduğu ezan sahihtir. Bunda kerahatte yoktur. Ancak mümeyyiz olmayan çocuğun, bunağın, delinin ve müslüman olmayanın (gayr-i müslimin) okuduğu ezan sahih değil, geçersizdir.

- Cünüb olan kimsenin ezan okuması mekruhtur. Abdestsiz kimsenin okuduğu ezan mekruh değildir. Fakat kamet getirmesi mekruhtur.

- Ezan okunurken müezzin konuşmamalıdır. Hatta kendisine selam verenin selamını dahi almaz. (verilen selama karşılık vermez)

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 837
favori
like
share
matrakSsS Tarih: 21.05.2007 12:19
Allah razı olsun
yunus Tarih: 07.08.2005 19:15
Sağol kardeşim eline sağlık....
intikam Tarih: 11.06.2005 23:37
Çookkk sağol dostum....