1 - 3 Yaş Çocuk Oyunları

Son güncelleme: 12.07.2009 02:33
  • Parmak Oyunları - çocuk oyunları - 1 -3 yaş çocuklar için parmak oyunları

    Çal Kapıyı

    Çal kapıyı çal ( Sağ elin işaret parmağıyla alna vurularak, kapı çalma öykünmesi yapılır )

    Bak pencereden ( her iki elin işaret ve baş parmakları iki gözün önünde birleştirilir, gözlük gibi halka yapılır )

    Çevir mandalı (Burun el ile bükülür )

    Gir içeri ( sağ elin işaret parmağı, ağzın içine sokulur )

    Al bir iskemle ( Kulak memelerinden biri tutulur, çekilir )

    Otur şuraya ( Öteki kulak memesi tutulur, çekilir )

    Nasılsın bu gün Ayşe ? ( Çene tutulur, sallanır )

    ( Ayşe adı, çocuğun adına göre değiştirilerek söylenir )


    Ben bir ağacım ( Öykünme )

    Ben bir ağacım ( Ayakta, eller yanda, dik durulur )

    Dallarım var benim (kollar, başın yukarısına kaldırılır, avuçlar kapatılır )

    Dallarım BİR çiçek açtı ( Bir parmak açılır )

    Dallarım İKİ çiçek açtı ( ikinci parmak açılır )

    Dallarım ÜÇ çiçek açtı ( üçüncü parmak açılır )

    Dallarım DÖRT çiçek açtı ( dördüncü parmak açılır )

    Dallarım BEŞ çiçek açtı ( beşinci parmak açılır )

    Dallarım ALTI çiçek açtı ( altıncı parmak açılır )

    Dallarım YEDİ çiçek açtı ( yedinci parmak açılır )

    Dallarım SEKİZ çiçek açtı sekizinci parmak açılır )

    Dallarım DOKUZ çiçek açtı dokuzuncu parmak açılır )

    Dallarım ON çiçek açtı ( onuncu parmak açılır )

    Bir rüzgar çıktı Yukarıdaki kollar, bedenle birlikte öne doğru eğilir, sağa sola sallanır ; rüzgardan sallanan ağaç öykünmesi yapılır )

    Vuvvv vuuuvvv.. vuuuuvv ( sesle rüzgar öykünmesi yapılır )

    Yağmur yağdı ; şıp şıp şıp ( parmaklarla yağmur öykünmesi yapılır )

    Tüm çiçekler döküldü ( parmaklar, kollar indirilir )


    On Parmak

    Benim on parmağım var ( iki elin parmakları açılarak gösterilir )

    Tümüyle benim ( eller, parmaklar açık olarak göğüste kavuşturulur )

    Onlarla ben her şeyi yaparım.

    Sımsıkı kapar ( her iki el yumulur )

    Kocaman açarım ( iki elin parmakları açılır )

    Birbirine kavuştururum ( eller kavuşturulur )

    Arkama saklarım ( eller arkaya saklanır )

    Yukarıya kaldırır ( kollar yukarıya, gerinerek kaldırılır )

    Aşağıya indiririm ( kollar bedenin iki yanına sarkıtılır )

    Sonra kucağımda dinlendiririm ( eller rahatça kavuşturulup kucağa konur )


    Parmaklarım

    Sağ elimde beş parmak ( Sağ elin beş parmağı gösterilir )

    Sol elimde beş parmak ( Sol elin beş parmağı gösterilir )

    Sen de istersen say bak

    Say bak, say bak, sayy bak.

    Bir-iki-üç-dört-beş ( Sağ elin parmakları sırayla açılarak sayılır )

    Bir-iki-üç-dört-beş ( Sol elin parmakları sırayla açılarak sayılır )

    Hepsi eder on parmak ( Her iki elin parmakları açılarak gösterilir )

    Sen de istersen say bak

    Say bak, say bak, sayy bak.

    Bir-iki-üç-dört-beş-altı-yedi-sekiz-dokuz-on ( Her iki eldeki parmakların tümü sırayla açılarak sayılır )


    Ali ile Ayşe

    Bu oyun, iki elin baş parmakları ile oynanır. Sağ elin baş parmağı "Ali", sol elin baş parmağı "Ayşe" olur. Avuç kapalı durur.

    Bir gün Ali evden çıkmış ( Baş parmak yumuk elden yukarı kaldırılır )

    Sağa bakmış kimse yok

    Sola bakmış kimse yok

    Aşağı bakmış kimse yok

    Yukarı bakmış kimse yok ( sağa, sola, aşağı, yukarı bakma işlemleri, baş parmakla yapılır )

    Girmiş içeri

    Biraz sonra

    İkisi birden evden çıkmışlar ( iki baş parmak avuç içinden çıkartılır )

    Sağa bakmışlar kimse yok

    Sol bakmışlar kimse yok

    Aşağı bakmışlar kimse yok

    Yukarı bakmışlar kimse yok ( her iki baş parmak, aynı devinimleri yapar )

    Karşılıklı bakışmışlar ( baş parmakların iç kısımları, birbirini görecek biçimde karşı karşıya getirilir )

    Günaydın ALİ

    Günaydın AYŞE

    demişler ( baş parmaklar birbirine değdirilir )

    Oynamışlar, oynamışlar ( baş parmaklar oynama öyküntüsü yaparak, oynatılır )

    Yorulmuşlar ( parmaklar durur )

    Ayşe'nin annesi çağırmış

    Ali'nin annesi çağırmış

    Hoşça kal ALİ

    Hoşça kal AYŞE

    demişler ( baş parmaklar birbirine değdirilir )

    Evlerine girmişler. ( baş parmaklar avuç içine saklanır )

    İnsanlar

    İnsanların özelliklerini belirten aşağıdaki sözlerin her dizesi söylendikçe, o dizede belirtilen insan tipi, öğretmen ve çocuklar tarafından, el, kol, beden devinimleri ve yüz mimikleriyle canlandırılmalıdır.

    Öğretmen : Boyu uzun insan nasıl olur ?

    Çocuklar : Böyle olur ( öykünerek gösterirler )

    Öğretmen : Boyu kısa insan nasıl olur ?

    Çocuklar : Şöyle olur ( öykünerek gösterirler )

    Öğretmen : Şişman insan nasıldır ?

    Çocuklar : Şişman insan böyledir ( öykünerek gösterirler )

    Öğretmen : Zayıf insan ( sıska insan ) nasıldır ?

    Çocuklar : Şöyledir ( öykünerek gösterirler )

    Öğretmen : Üzüntülü insanın yüzü nasıldır ?

    Çocuklar : Böyledir ( yüz mimikleriyle öykünerek gösterirler )

    Öğretmen : Neşeli insanın yüzü nasıldır ?

    Çocuklar : Şöyledir ( yüz mimikleriyle öykünerek gösterirler )

    Öğretmen : Yağmur yağarken insanlar nasıl gider ?

    Çocuklar : Çabuk çabuk giderler ( parmak devinimleriyle öykünerek gösterirler )

    Öğretmen : Tembel insanlar nasıl davranırlar ?

    Çocuklar : Ağır ağır davranırlar ( ağır ağır beden ve el, kol devinimleriyle )

    Öğretmen : Çalışkan insanlar nasıl davranırlar ?

    Çocuklar : Canlı canlı, çabuk çabuk davranırlar ( el, kol, beden devinimleriyle )

#12.07.2009 02:33 0 0 0