Aşağıya indiririm ( kollar bedenin iki yanına sarkıtılır )
Sonra kucağımda dinlendiririm ( eller rahatça kavuşturulup kucağa konur )
Parmaklarım
Sağ elimde beş parmak ( Sağ elin beş parmağı gösterilir )
Sol elimde beş parmak ( Sol elin beş parmağı gösterilir )
Sen de istersen say bak
Say bak, say bak, sayy bak.
Bir-iki-üç-dört-beş ( Sağ elin parmakları sırayla açılarak sayılır )
Bir-iki-üç-dört-beş ( Sol elin parmakları sırayla açılarak sayılır )
Hepsi eder on parmak ( Her iki elin parmakları açılarak gösterilir )
Sen de istersen say bak
Say bak, say bak, sayy bak.
Bir-iki-üç-dört-beş-altı-yedi-sekiz-dokuz-on ( Her iki eldeki parmakların tümü sırayla açılarak sayılır )
Ali ile Ayşe
Bu oyun, iki elin baş parmakları ile oynanır. Sağ elin baş parmağı "Ali", sol elin baş parmağı "Ayşe" olur. Avuç kapalı durur.
Bir gün Ali evden çıkmış ( Baş parmak yumuk elden yukarı kaldırılır )
Sağa bakmış kimse yok
Sola bakmış kimse yok
Aşağı bakmış kimse yok
Yukarı bakmış kimse yok ( sağa, sola, aşağı, yukarı bakma işlemleri, baş parmakla yapılır )
Girmiş içeri
Biraz sonra
İkisi birden evden çıkmışlar ( iki baş parmak avuç içinden çıkartılır )
Sağa bakmışlar kimse yok
Sol bakmışlar kimse yok
Aşağı bakmışlar kimse yok
Yukarı bakmışlar kimse yok ( her iki baş parmak, aynı devinimleri yapar )
Karşılıklı bakışmışlar ( baş parmakların iç kısımları, birbirini görecek biçimde karşı karşıya getirilir )
Günaydın ALİ
Günaydın AYŞE
demişler ( baş parmaklar birbirine değdirilir )
Oynamışlar, oynamışlar ( baş parmaklar oynama öyküntüsü yaparak, oynatılır )
Yorulmuşlar ( parmaklar durur )
Ayşe'nin annesi çağırmış
Ali'nin annesi çağırmış
Hoşça kal ALİ
Hoşça kal AYŞE
demişler ( baş parmaklar birbirine değdirilir )
Evlerine girmişler. ( baş parmaklar avuç içine saklanır )
İnsanlar
İnsanların özelliklerini belirten aşağıdaki sözlerin her dizesi söylendikçe, o dizede belirtilen insan tipi, öğretmen ve çocuklar tarafından, el, kol, beden devinimleri ve yüz mimikleriyle canlandırılmalıdır.
Öğretmen : Boyu uzun insan nasıl olur ?
Çocuklar : Böyle olur ( öykünerek gösterirler )
Öğretmen : Boyu kısa insan nasıl olur ?
Çocuklar : Şöyle olur ( öykünerek gösterirler )
Öğretmen : Şişman insan nasıldır ?
Çocuklar : Şişman insan böyledir ( öykünerek gösterirler )
Öğretmen : Zayıf insan ( sıska insan ) nasıldır ?
Çocuklar : Şöyledir ( öykünerek gösterirler )
Öğretmen : Üzüntülü insanın yüzü nasıldır ?
Çocuklar : Böyledir ( yüz mimikleriyle öykünerek gösterirler )
Öğretmen : Neşeli insanın yüzü nasıldır ?
Çocuklar : Şöyledir ( yüz mimikleriyle öykünerek gösterirler )