Kahta Anadolu Lisesi İlçemiz Kahta Anadolu Lisesi 1994-1995 Eğitim ve Öğretim yılında Kahta Yahya Kemal İlköğretim Okulunun ek binasında öğretime başlamıştır. Öğrenci sayısının artması ve derslik sayısının yetersiz olması sonucu 2000-2001 Eğitim ve Öğretim yılından 2008-2009 Eğitim ve Öğretim yılının 2.dönemine kadar Kahta İmam Hatip Lisesinin ek binasında öğretime devam etmiştir.2008-2009 Eğitim ve Öğretim yılının 2. döneminden itibaren ilçemizin Menderes Mahallesi'nde yapımı tamamlanan müstakil binaya taşınmıştır.Okulumuzda şu an 16 derslik, Fizik, Kimya,Biyoloji laboratuvarları, sosyal etkinlik sınıfı, teknoloji sınıfı, Tarih-Coğrafya sınıfı,zümre odaları, spor salonu,okul-aile birliği odası, rehberlik odası, idare-memur odaları, kütüphane ve kantin mevcuttur. Şu an 400 öğrencimiz bulunmaktadır.Okulumuza çevre il ve ilçelerdeki öğrencilerden de büyük bir rağbet vardır.
Okulumuzda öğretmen ve öğrenciler teknolojinin bütün imkânlarından yararlanmaktadırlar. Okulumuza dışarıdan gelen öğrenciler ilçedeki resmi ve özel yurtlarda barınabilmektedir.Ayrıca hiçbir branşta eksik öğretmenimiz yoktur.Öğretmenlerimiz bilindiği gibi Anadolu ve Fen Liselerine Öğretmen Seçme Sınavını kazanarak okulumuza gelmiş deneyimli meslektaşlarımızdır.
Genel Lise bünyelerindeki Yabancı Dille Eğitim ve Öğretim veren Yabancı Dil Ağırlıklı Liselerin kapanması sonucu Anadolu Liselerine talep artmıştır. Okulumuzun başarısı yıldan yıla artmaktadır. 2008 ÖSS’de herhangi bir fakülteye giren öğrenci sayısı 41’tir.


VİZYONUMUZADIYAMAN’IN EN BAŞARILI VE EN SAYGIN ANADOLU LİSESİ OLMAK


MİSYONUMUZBİZ, BİLİMSEL İLKELERE BAĞLI EĞİTİM POLİTİKASIYLA ÖĞRENCİLERİMİZİ HAYATA ÇOK YÖNLÜ OLARAK HAZIRLAYAN BİR EĞİTİM KURUMUYUZ.


DEĞERLERİMİZ1.Öğrencilerimizi, Atatürk İlke ve İnkılâpları ışığında ve Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçları doğrultusunda yetiştirmenin önemine inanıyoruz.
2.Türk Milletinin vazgeçilmez değerlerinden olan Türkçemizin etkili bir şekilde kullanımı ve yaşatılması konusunda hassasiyet sahibiyiz.
3.Eğitimin en önemli niteliğinin milli oluşundan hareketle, öğrencilerimizin, milletimizin sosyal normlarına ve sosyal değerlerine aktif manada uyum göstermelerine önem veriyoruz.
4.Öğrencilerimize çok yönlü, soyut, eleştirel, yaratıcı, yapıcı, mantıklı ve sorgulayıcı düşünme becerileri kazandırmanın önemine inanıyoruz.
5.Öğrencilerimizi güçlü bir kişiliğe kavuşturarak, kendilerini değerli bir insan olarak hissetmelerini, kapasitelerine güvenmelerini ve farklılıklarına değer vermelerini sağlayarak, onları toplum hayatında mutlu kılmanın bir görev olduğuna inanırız.
6.Öğrencilerimizi, kendi içinde yoğurarak, geleceğe hazırlamak ve yarının dünyasında söz sahibi olabilmeleri için uygun zemini oluşturmaya çalışırız.
7.Aile ve millet sevgisi gelişmiş, milli kültür değerlerini benimsemiş, milli birlik ve beraberlik ruhuna sahip öğrenciler yetiştirmeyi asli görev kabul ederiz.
8.Personelimizin, güçlü bir görev bilincine, fedakârlık ruhuna, meslek şuuruna sahip, ahlaklı ve şahsiyetli bir insan olmalarına önem veririz.
9.Eğitimde tüm dünyada kabul görmüş yaşam boyu öğrenme, etkin öğrenme, öğrenmeyi öğrenme gibi anlayışların bilgi toplumunda yaşamak için bir gereklilik olduğuna inanırız.
10.Eğitimi çağdaş verilerle düzenleyip geliştirerek, ilmi bir eleştiriye tabi tutarak, çağı yakalayacağımıza ve bu stratejilerle geleceği bu günde yaşayacağımıza inanıyoruz.
11.Toplam Kalite Yönetimi anlayışı ile problemlerin üstesinden gelindiğine inanarak ekip çalışmasına önem veririz.
12.En büyük yatırımın insana yapılan yatırım olduğunu bilerek, eğitime yapılan yatırımı kutsal addeder ve her türlü desteği veririz.
13.Öğretmen, veli, öğrenci işbirliğine dayalı, mensuplarını birbirine kenetlenmiş bir başarı topluluğu haline getirmek düşüncesiyle ben yerine biz anlayışının başarıya giden yol olduğuna inanırız.

Beğeniler: 1
Favoriler: 0
İzlenmeler: 786
favori
like
share