MOTOR GELİŞİMİ


Ayağının tümünü kullanarak sağlam adımlarla güvenlik içinde koşar,kolaylıkla durup yeniden koşmaya başlayabilir,

¨ Alçak bir basamaktan aşağı atlayabilir,

¨ Dengesini yitirmeden çömelebilir ve ellerini kullanmadan yeniden ayağa kalkabilir,

¨ Mobilyaların üzerine çıkıp yeniden aşağıya inebilir,

¨ Parmaklığa veya duvara tutunarak merdivenlerden çıkabilir ve aşağı inebilir,

¨ Büyük bir topa tekmeyle vurmaya çalıştığında topun üstüne yürür,

¨ Üç tekerlekli bisiklete oturur ama pedalları kullanamaz,

¨ Çocuk bahçesinde bulunan bazı kolay aletlere tırmanabilir,

¨ Büyük oyuncakları kolaylıkla itip çekebilir,ama önüne bir engel çıktığında oyuncağı yönlendirmede güçlük çeker,

¨ Aldığı nesneleri yerine koyabilir,

¨ Küçük şekerlerin paketlerini büyük bir beceriyle açabilir,

¨ Tahta küplerle altılı ve sekizli kuleler yapar,

¨ Kalemi başparmağı ve ilk iki parmağını kullanarak ucuna yakın bir yerden tutar,

¨ Kendiliğinden hem dairesel hem de ileri geri karamalar yapar,

¨ Sayfaları tek tek çevirebilir


ALGISAL GELİŞİMİ


Resimli kitaplara bakmaktan çok hoşlanır,

¨ Fotoğraflarda tanıdığı yetişkinleri ayırt edebilir,

¨ 3m uzaklıktaki çok küçük oyuncakları görür ve isimlendirebilir,

¨ İki ya da daha çok sözcüğü bir araya getirerek basit cümleler oluşturabilir,

¨ Sürekli olarak nesnelerin ve insanların isimlerini sorar,

¨ Oyun oynarken kendi kendine konuşur ama konuşmalarının çoğu hala başkalarınca anlaşılmaz,

¨ Çocuk şiirlerine ve şarkılarına eşlik eder,

¨ İstenildiğinde saçını,elini, burnunu, gözünü, ağzını, ayaklarını doğru olarak gösterir,

¨ Basit yönergeleri yerine getirebilir,

¨ Her iki gözü ayrı ayrı kapatıldığında iğne,sicim gibi nesneleri eline alabilir,

¨ Resimli kitaplardaki çok ince ayrıntılara dikkat edebilir,

¨ Artık fotoğrafta kendini tanımaya başlamıştır,

¨ İsmini tümüyle bilir,

¨ Heyecanlandığında herhangi bir şeye büyük bir istek duyduğunda kekeleme görülebilir,

¨ Basit birkaç çocuk şarkısı söyleyebilir


DİL GELİŞİMİ

Bildiği 50 veya daha fazla sözcüğü kullanır ve pek çoğunu anlar,

¨ İsim ve nesnelere ait hızla oluşan bir sözcük hazinesi oluşmaktadır,

¨ Düşünce süreçleri gelişmektedir, ama hala sistematiklik kazanamamıştır,

¨ Durmaksızın konuşurlar,

¨ Kurduğu cümlelerin yapısı çocuksu özellikler taşır,

¨ Sorduğu sorulara kısa ve basit yanıtlar beklemektedir,

¨ 2,5 yaşa doğru kullandığı sözcük sayısı 200 ya da daha fazla olabilir,

¨ Ben, beni/bana, ve sen zamirlerini doğru olarak kullanabilir


SOSYAL GELİŞİMİ


Üstüne dökmeden kaşıkla yemek yiyebilir,

¨ Güçlük çekmeden bardağı eline alır, içer ve yeniden yerine koyabilir,

¨ Şapkasını ve ayakkabısını giyebilir,

¨ Tuvalet gereksinimini uygun zamanda dile getirip haber verebilir,

¨ Evin içinde annesinin peşinde dolaşır ve eve ilişkin etkinlikleri oyunları aracılığıyla taklit eder,

¨ Aşırı duygulanma, yorgunluk ya da korku durumunda anne /babaya sıkıca sarılır,

¨ İsteklerinin anında yerine getirilmesini ister,

¨ Sahip olduğu şeyleri korur,

¨ 2,5 yaşına doğru çatal kullanmaya başlayabilir,

¨ Son derece canlı ve etkindir, yerinde duramaz, sürekli olarak hareket eder,engellendiğinde karşı çıkar,

¨ Çevredeki olası tehlikelere karşı duyarlı değildir,

¨ Engellendiğinde öfke nöbetleri geçirebilir,

¨ Rol ağırlıklı dramatik oyunlar oynar


BİLİŞSEL GELİŞİMİ


Nesneleri tam olarak sembolize etmeye başlamıştır,

¨ Bir sembolle bu sembolün temsil ettiği nesne arasındaki ilişkiyi anlamaya başlamıştır,

¨ Bu yaştaki çocuğa göre hareket eden her şey canlıdır(animizim),

Beğeniler: 1
Favoriler: 1
İzlenmeler: 908
favori
like
share
Wish Tarih: 13.10.2005 02:03
yararli bilgiler icin tskrler
*_Yakamoz_* Tarih: 14.09.2005 23:37
ellerinize sağlık okunmaya değer çok güzel bilgiler bunlar.paylaşım için teşekkürler :