Hırslı bir ölüm makinesi komando, gizlilik konusunda uzmanlaşmış bir asker ya da attığını vuran bir sniper olmak ister misiniz?


Bazen insan düşünmüyor değil. Acaba 2. Dünya Savaşı olmasaydı, Savaşları konu alan FPS oyunlar konu kıtlığı mı çekecekti? Herhalde adamlarda, bizdeki gibi bir Çanakkale Destanı ve Kurtuluş Savaşları gibi tarihimize altın harflerle yazılan savaşlar olsaydı birçok FPS yapacaklardı ve bunun üzerinden epey bir para kazanacaklardı. 2.Dünya Savaşı denince akla ilk gelen kuşkusuz Mecal of Honor ve Call of Duty�dir. Bu furyaya taktik içerikli bir savaş FPS�si olan Brother in Arm�ın katılmasıyla ağzımızın tadı biraz değişti. Sizi bilmem ama ben, Savaş FPS�lerindeki klişeleşmiş olan önüne geleni vur, bomba at ve tankı patlat gibi görevlerin yanında yeniliklerin olması taraftarıyım. Evet, bunu taktik FPS olan Brother in Arms ile yaşamıştık ama fazlası neden olmasın ki? �Sen neler istiyorsun peki?� dediğinizi duyar gibiyim. Bu yazıda okuyabileceğiniz farklı yetenekleri olan askerleri kontrol etme, Savaşın zor koşullarıyla uğraşmanın yanında kontrol ettiğimiz askerin doğa koşulları ile uğraşması (Fırtınada ateş ederken tüfeğin hedefi sapması gibi), acıkma, susama, siper önünde yaralanan arkadaşımızı yoğun ateşe rağmen sırtlayıp sipere geri getirmek şeklindeki hayatın içindeki olgularla zenginleştirmek çok iyi olur diye düşünüyorum. Buna en iyi katkıyı sağlayacak olanda, kuşkusuz yapay zekânın bekleneni karşılayacak düzeyde geliştirilmesi.

SAVAŞ VE ZAFER

Biz Medal of Honor Air Borne�u beklerken, nFusion�da Hour of Victory�i aradan dereden beğenilerimize sunmak üzere. Konu olarak yine 2. Dünya Savaşı teması işleniyor. Nazilerin gizli fabrikalarındaki nükleer silah üretiminin önüne geçebilmek ve Afrika�nın yakıcı sıcaklarında düşmanlarla uğraşmak zorunda kalacağız. Hikâyeyi asıl ilginç haline getiren ise, savaşın tüm yönlerini 3 farklı karakteri kontrol ederek yaşayabilecek olmamız. Bu karakterler kendi branşlarında uzman olan askerler.

İngiliz SAS Komandosu William Ross güçlü ve dayanıklı bir asker. Savaşın o sıcak atmosferinde yorulmak nedir bilmeyen, silah kullanma konusunda uzman olan Ross, zorlu görevler için biçilmiş bir kaftan. 1928 A1 Thompson, G-Walther P-38, Pistoller, Riflle Silahları ve bombaları kullanıyor.

Amerikalı Major Ambrose Taggert düşman üssüne sessizce sızabilen, gizlilik konusunda uzman bir asker. 45 kalibrelik Pistol, Thompson, M1A1, Sten Mk-II, M-1 Garand ve M-1 Carbine silahlarını kullanabiliyor.

Diğer Amerikalı Calvin Blackbull ise bir sniper. Keskin nişancı olduğu için mesafe tanımaksızın attığını vurabiliyor. Her çeşit dürbünlü silahı rahatlıkla kullanabiliyor. Komandolara yakışan bir ismi var. Kara Boğa isim olarak güçlü dayanıklı birini çağrıştırsa da kahramanımız kendini nişancılık konusunda geliştirmiş. Bu adamdan uzak durmak gerekir, hatta o kadar uzak durulmalı ki atış menzili dışında olmakta yarar var.

ÜÇ YEMİNLİ FEDAİ

Üç karakter olunca, oyun içindeki hedefe ulaşacağımız yollarda çeşitlilik kazanıyor. Komando Ross Nazi İstihkâmlarına kendini göstererek, korkusuzca girebilecek. Ateş et, siper al ve bombaları fırlat şeklinde düz yoldan görevleri bitirmeye çalışacak. Taggert Nazi kamplarına kendini pek belli etmeden sızabilecek. Örneğin dikenli telleri kesecek, kilitli olan kapıları kolayca açabilecek ve sessizce yaklaştığı düşmanı bıçağıyla yere indirecek. Keskin nişancı Blackbull ise işini gayet temiz yapacak. Uzaktan dürbünlü tüfeğiyle düşmanlarını vuracak ve tırmanma yeteneğiyle hedeflere kısa yoldan ulaşacak. Oyunumuzda çeşitli tank görevleri de var. Yani tankları kullanabileceğiz ve uçaksavarlarla gökyüzündeki düşman uçaklarını düşürmeye çalışacağız. Oyunda ekranın altında küçük bir pusulamız olacak. Düşman askerlerini, hedef noktalarımızı ve düşman araç ve uçaklarını bu pusulada göreceğiz.

Oyun için yayınlanan videolarda, savaş ortamlarının çok iyi bir şekilde yansıtıldığını gördük. Sıcak temas sağlanınca birden kendimizi kargaşanın ortasında buluyoruz. Askerlerin feryatları savaşın acı soluğunu yüzümüze yansıtıyor. Ben şahsen videoları izleyince, aksiyonun fazlasıyla kullanılacağına kanaat getirdim. O hengâmede silah ve bomba sesleri, uçaklardan çıkan pervane sesleri, uçaksavarların mermi sesleri bizleri yeterince havaya sokacak gibi.

HOV�de otomatik sağlık sistemi kullanılıyor. Aynı Gears of War�daki gibi sağlık paketlerine rastlayamayacağız ve sağlığımız yenilenecek. Bu çok olumlu bir durum ve oyuna katkısı fazla olacak. GOW oynayanlar bilir; vurulunca ekranda sağlığımızın azaldığını gösteren bir şekil çıkıyordu. Hemen bir yerlere siper alıp mermilerden korununca, sağlığımız otomatik yenileniyordu. Aynen HOV�de de tam siper yaparak veya güvenli yerlerde bekleyerek sağlığımızın dolmasını bekleyeceğiz.

Artık grafiklerin ve oyunlardaki fizik kurallarının öneminin arttığı bir çağdayız. Buna uygun olarak da yapımda Unreal 3.0 motoru kullanılıyor. Bunu duyduktan güzel grafikler eşliğinde ve gerçekçiliğin fazlasıyla hissedildiği HOV�ı oynamaktan zevk alacağımızı kestirmek hiç de zor değil.

2.DÜNYA SAVAŞI SONA ERSE DE BİZİM SAVAŞIMIZ SÜRECEK

Yaz ayında MOH Airborne ve Hour of Victory ile sıcak savaş atmosferi içine gireceğiz. Yapımcı firma nFusion�un diğer oyunları şunlar: Deadly Dozen, Deadly Dozen:Pasific Theatre, Elite Warriors: Wietnam ve Line of Sight:Wietnam. Daha fazla ayrıntı için [url]www.n-fusion.com�a[/url] bakabilirsiniz. Oyun multiplayer ve online destekli geliyor. 15 Haziran�da Avrupa�da, 18 Haziran�da Amerika�da PC ve XBox360 konsoluna çıkacak. Bakalım Hour of Victory MOH ve COD kadar bizi savaş bağımlısı yapabilecek mi?

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 327
favori
like
share