Metropolis'ten, oyuncular için günaha davetiye


Genel olarak oyunların çoğunda hep iyilik adına savaşırız, kötülük kısmı bize çekici gelse de, oraya pek uğrama şansımız olmaz. Senaryo bellidir; gelen yaratıkları temizle dünyayı kurtar, şeytanı kovala, lanetlileri geri gönder vs� çok görürüz. Fakat bu kuralı RPG�ler bozar. Çünkü RPG oyunlarının çoğunda iyilik veya kötülük seçilebilir olarak karşımıza gelir. Yaptığımız hareketlere, verdiğimiz kararlara göre; olaylar sonuçlanır ve bizde iyi veya kötü oluruz. Nedense hep kötülük bu konuda tercihim. Şimdi gelelim kendimize soracağımız sorulara; oyunlarda iyilik yapmaktan bıktınız mı? Şeytana karşı dövüşmekten sıkıldınız mı? Sürekli melek rolü oynamaktan yoruldunuz mu? Eğer cevabınız evetse ve kötülük yolları size daha çekici geliyorsa, Infernal yani Türkçe karşılığıyla �Şeytani� ilacınız olacak demektir. Çünkü bu yapım ciddi olarak bizleri iyilikten saptırıp, şeytanın hizmetine sürüyor.

Günaha davet

Ryan Lennox, Tanrı işleri adına uğraşan iyilik timsali bir ajan. Ancak çıktığı görevlerde etrafı iyice dağıtmakta ve öldürmekten zevk almaktadır. Bu durum iyilik güçleri adına terstir, sonunda Lennox içindeki yıkıma ve öfkeye yenik düşüp yoldan iyice sapar. Ceza olarak güçleri elinden alınır ve ortada bırakılır. Lennox�un içindeki kötülüğü bilen şeytan onu kendi tarafına çeker, ona yeni güçler verir. Artık Ryan, şeytan adına çalışan ve iyilik savunucularını avlayan biri haline gelmiştir. Konu bu sefer kötülüğü temel almasıyla ilgi çekiyor. Bunu daha önce Dungeon Keeper�da görmüştük, gelen kahramanları ortadan kaldırmak ve zindanımızı genişletmek, oldukça orijinal ve ilgi çekiciydi. Infernal içinde zindan kavramı yok, ancak salt kötülük ve kaos direk olarak var. Genel olarak yapmamız gereken, önümüze çıkacak iyilik dostu rakipleri öldürmek.

Şeytan işi

Metropolis firması tarafından uzun zamandır geliştirilmekte olan oyunda, yok etmek için iki adet seçeneğimiz var. Bunlardan birisi klasik silah yöntemi, diğeri ise şeytani güçlerimize başvurmak. Silahlardan konu açılırsa yapımın bize sunacağı yelpaze oldukça yeterli olacak. Bilinen pompalı, makineli, tabanca, çatal ve bıçak kombinasyonu yanında; bazı deneysel bir iki ilginç silahın daha olacağı söyleniyor. Ancak bu deneysellerin durumu kesin belli değil. Silahları es geçip güçlere dalacak olursak; karşımızda Infernal�i renklendiren malzeme var. Bir yerden diğer yere ışınlanma, eşyaları hareket ettirmek için Telekinesis gibi daha önce karşımıza çıkan, fakat doğru programlanırsa eğlenceli olan güçler var. Bolca üstünüze gelen düşmandan korunmak için Telekinesis yardımıyla, kendimize çevredeki objelerden bir barikat kurabiliriz veya bir rakibi alıp diğerinin üstüne fırlatabiliriz.

Etrafla bu kadar haşır neşir olmak, diğer yönden bizlere güzel bir fizik motoru olduğunu işaret ediyor. Infernal veya önceki adıyla Diabolique: Licence to Sin, bolca etkileşim olacak. Sadece etkileşim değil, fizik atmosferin daha gerçekçi olmasını sağlayacak. Düzgün durumda olan bir yer, sıkı bir çatışmadan tanınmayacak hale gelecek. Objeler kırılacak, bozulacak; bunların daha etkili olması için Ageia Fizik Kartı devreye giriyor. Çünkü Infernal, Ageia�yı destekleyen yapımlardan biri.

Sadece fizik mi?

Metropolis�tekiler oturup, oyun için bir grafik motoru da geliştirmişler. Infernal�in motoru yapımcıların dediklerine göre marifetliymiş. Gelen ekran görüntüleri ve videolar da motorun önümüze iyi iş çıkaracağını müjdeler gibiler. Yapım yeterli kaliteli grafiklere sahip olacak. Fizik ve grafiklerin üstüne düşülmesi durumu aynı şekilde ses içinde geçerli.

Vurulduğumuz zaman sağlığımızdan gidebilir veya yeteneklerimizi kullanıp �Ruhani gücümüz� azalabilir. Bunları sağlık veya güç paketleriyle değil, enerjiye olan aç yönümüzle kendi lehimize çevireceğiz. Öldürdüğümüz düşmanların güçlerini emerek, azalan sağlık ve ruhani gücümüzü geri kazanacağız.

Tüm bunlara ek olarak yapımcılar her zamanki gibi zorlu ve akıllı bir yapay zekanın karşımızda olacağını söylüyor. Aksiyonu dolu, şeytan işi Infernal eğer söylenenleri oyuncuya iyi yedirirse, güzel bir hit olabilir diye düşünüyorum. Bunu çıktığında er yada geç göreceğiz, o zamana kadar kötülük yolları bizlere kapalı.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 367
favori
like
share