Warcraft ve Dune oyunları arasındaki çekişme 1992’den beri süregelen bir savaş halini almıştır. RTS severlerin bir araya geldiğinde tartıştıkları konu hep aynıdır: Dune mu Warcraft mı? Dune severler Blizzard’ı kopyacılık ile suçlarlar, Warcraft severler ise Westwood’u iyi grafikli oyun yapamamakla suçlarlar. Ve şimdi de Westwood 3D olarak hazırladığı Emperor: Battle for Dune’u piyasaya sürdükten sonra Blizzard yine 3D olarak hazırlanmış Warcraft III: Reign of Chaos’un yapımı üzerinde çalışıyor. Yani o beklenen savaş bir kere daha geri geliyor.

Nerede Kalmıştık?


İnsanlar ile Orc’lar arasında 15 yıldır barış sürmektedir. Aslında her iki taraf da karşısındaki rakibini barış ile aldattığını düşünüp kendi içlerinde savaş hazırlıklarına başlamışlardır. İnsanlar krallıklarını büyütürken, dağılmış Orc grupları tekrar bir araya gelmeye başlamıştır.

Ve 15 yıl sonunda beklenen savaş tekrar başlamıştır. Ancak bu sefer savaş her zamankinden daha acımasız ve zor olacaktır. Çünkü bu sefer savaşan sadece Orc’lar ve insanlar değildir. İşin içine Night Elf’ler ve Undead’ler de girmiştir. Savaşın sonunda bir ırk kazanacak diğerleri yok olacaktır. Ama savaşın faturası kazanan için de kaybedenler için olduğu kadar ağır olacaktır.

Yenilikler:

Biliyorsunuz ki, Blizzard yetkilileri oyunun türünün Real Time Strategy / Role Playing Game karışımı olacağını açıklamışlardı. Bu yıl E3 fuarında Warcraft III’ün çok büyük bir show’u vardı ve show sırasında yetkililer oyunun türünün RTS’ye daha yatkın olacağını belirttiler. Bence böylesi çok daha iyi oldu çünkü bu, oyunun ana temasından kopulmaması için gerekliydi. Bildiğiniz gibi Blizzard, oyunlarının multiplayer desteğinin olmasına çok dikkat ediyor ve Battle.net desteği ile de bunu gösteriyor. RPG ağırlıklı bir oyunun multiplayer’da çok tutulmayacağına inanan yetkililerin oyunu RTS ağırlıklı yapmalarının bir nedeni de bu.

Tamamen 3D olarak hazırlanan oyunda 5 değişik ırk bizleri bekliyor. Aslında ilk başta Blizzard bu sayının 6 olduğunu açıklamıştı, ancak daha sonra Dwarf ırkını insanların içine eklemeyi uygun gördü. Oyunda bulunan ırklar; insanlar, Orc’lar, Night Elf’ler, Undead’ler ve Burning Legion. Bu ırklar içinde Burning Legion dışında istediğimizi seçebiliyoruz. Burning Legion ise sadece single player senaryolarında düşman olarak karşımıza çıkacak. Aynen Starcraft’ta olduğu gibi Warcraft III’de de her ırkın değişik üniteleri ve kazanmak için değişik taktikleri olacak. Bu özellik de bize sıkılmadan aylar boyu Warcraft III oynattıracak.

Aynen diğer Warcraft serilerinde olduğu gibi bu seride de kalabalık ordular ile savaşmak yerine daha çok küçük ordular ile savaşacağız. Bu sayede askerlerimiz ve kahramanlarımız (hero’lar, bunu yazının ileriki kısımlarında anlatacağım) ile bütünleşebileceğiz. Bu sayede stratejik taktiklerin de önemi oldukça artacak.

Oyunun role playing / real time strategy karışımı olduğunu söylemiştik. İşte oyunun role-play kısmı üretebileceğimiz hero’lar ile geliyor. Oyunda her ırkın üretebileceği belirli sayıda hero var ve bu hero’lar savaştan tecrübe kazandıkça level atlayabiliyor ve daha iyi silahlar kullanmaya başlayabiliyor (ya da daha zor büyüleri yapmaya başlıyor). Kahramanımızın aynen Diablo’da olduğu gibi str, dex, int, vitality özellikleri olacak ve bu özellikleri de experience aldıkça geliştirebileceğiz. Bu geliştirdiğimizi kahramanları Multiplayer oynarken de kullanabilecek olmamız oyunun en güzel özelliklerinden biri. Ayrıca kahramanımızın yanındaki askerleri de etkileme özelliği var. Mesela hero’muz askerlere moral verip onların savaşma yeteneklerini arttırabiliyor.

Oyunun senaryoları RPG oyunlarına taş çıkartacak güzellikte. Yaptığınız her hareket oyunun ilerleyen bölümlerini etkileyebilecek ve savaş sırasında inanılmaz bir serbestliğe sahip olacağız. Aynen RPG oyunlarındaki gibi savaş sırasında belirli quest’ler alabilecek ve isteğimize göre onları yapabileceğiz. Ayrıca NPC’ler (non-player character) ile iletişimimiz de çok yüksek boyutta olacak. Onlarla beraber bir quest’e çıkabilecek yada düşman askerine beraber saldırabileceğiz (tabi bu düşman için de geçerli).

Oyunda her ırk değişik bir madene daha çok ihtiyaç duyacak. Mesela insanlar altına gereksinim duyarken orc’lar için başka bir maden daha önemli olacak. Oyunda sizin yapabileceğiniz binalar dışında hero’larınızın convert edebileceği başka binalar da bulunacak. (Bana bu özellikler Warlords: Battlecry oyununu hatırlatıyor. Sanırım Blizzard yine klasik olarak başka oyunların iyi özelliklerini topluyor).

Oyundaki kamera açıları bu yıl değiştirildi. Normalde yere çok yakın olan kamera açısı şu anda oyun alanına daha uzak ve izometrik bir açı ile bakıyor. Bu sayede daha çok üniteyi bir arada kontrol edebileceğiz.

Oyundaki her ünitenin kendine has hareket özellikleri bulunuyor. Blizzard her ünite için değişik animasyonlar hazırlamış durumda. Bu yüzden, Blizzard’ın grafik teknolojisi de göz önüne alındığında oyunun grafiklerinin harika olacağını şimdiden söylemek sanırım yanlış olmaz.

Blizzard’ın uzun süredir üzerinde çalıştığı bir başka konu da harita editörü. Yetkililer bu editörün şimdiye kadar yapılmış olan en gelişmiş ve kullanması basit editör olacağını iddia ediyorlar. Ayrıca amatör programlamacılar editörde kendi script’lerini yazabilecek ve oyuna değişik özellikler getirebilecekler. Kendi quest’lerimizi de yazabileceğimiz kulağımıza gelen söylentiler arasında. Şimdi gelelin oyundaki ırkların üniteleri ve hero’larına...

İnsanlar:

İnsanların hero’ları arasında dövüş ustaları Paladin’ler, hem yakın dövüş hem de büyü de usta Arch-Mage’ler, elindeki baltası ile etrafa dehşet saçabilecek güçlü Dwarven Mountain King’ler, ölümcül kılıcının yanında güçlü büyülerini de koyan Crusader’lar ve ok ile büyüyü çok iyi birleştirebilen Half-Elven Ranger’lar bulunuyor.

İnsanların normal üniteleri ise cesur köylüler Footman’ler, yakın dövüşün korkulan ismi Knight’lar, barut ustası ve binaları bir anda havaya uçurabilen Dwarven Rifleman’ler, fiziksel açıdan güçsüz olmasına rağmen korkulan büyülere sahip olan Elven Sorceress’lar, iyileştirme yeteneğini büyü gücü ile birleştirmiş olan Mage’ler ve iki dwarf’tan oluşan korkulan birlik Dwarven Mortar Team’den oluşuyor.

Orc’lar:

Orc’ların hero’ları arasında hızlı ve kılıcını seri kullanabilen Blade Master’lar, elindeki topuzu ve ölürken attığı Death Scream ile düşmanlarının korklu rüyası haline gelmiş olan Warlord’lar, büyük baltası ile düşman askerlerini yarıp geçen Troll’ler, uzak dövüşte etkisi olmamasına rağmen yakın dövüşte tam bir karabasan olan Tuaren Chieftain’ler, ejderhası ile uçabilen ve büyü yeteneği çok gelişmiş, aynı zamanda geleceği görebilen Farseer’lar ve ölülerin ruhlarını çağırabilen Spirit Walker’lar bulunuyor.

Orc’ların normal üniteleri ise baltası ile savaşın ilk bölümlerinde korkulan savaşçılar Grunt’lar, üstüne bindikleri kurtları ile hızlı bir birim olan Raider’lar, orc’ların temel büyücü birimin oluşturan Troll Witch’ler, bir başka büyücü karakter olan, yakın dövüşte etkisiz Shaman’lar, ölümcül mızrakları ile ünlenen Head Hunter’lar ve güçlü hayvan wyvern’lere binebilen wyvern rider’lardan oluşuyor.

Undead’ler:

Undead’lerin hero’ları arasında ölüleri diriltebilen Necromencer’lar, birkaç iskeletin bir araya gelmesi ile oluşmuş dev Abomination’lar, çok güçlü büyüleri ile korkulan bir güç haline gelmiş olan Liche’ler, Paladin’lerin düşmanı olan ancak onlar kadar güçlü savaşçılar Anti-Paladin’ler ve yarı böcek yarı kadın Crypt Fiend’ler bulunuyor.

Undead’lerin normal üniteleri ise savaşın başında korkulan bir isim olabilecek Ghoul’lar, klasik yakın dövüş birimi Skeleton’lar, Undead’lerin Knight’ı olan yakın dövüşte etkili Death Knight’lar, yakın dövüşte zayıf ancak büyüleri ile ölümcül olabilen Cold Wraith’ler, uçabilen ve aynı zamanda büyüde usta Banshee’ler, dev savaşçı Frost Wyrm’ler, karşı rakibin askeri kılığına girebilen bir nevi casus Shade’ler ve düşman birimlerini taşa dönüştürebilen Gargoyle’lardan oluşuyor.

Night Elf’ler:

Night Elf’lerin hero’ları arasında hem büyü hem de yakında dövüşte çok güçlü olan Arch-Druid’ler, bir atın gücüne ve bir elfin çevikliğine sahip yarı at-yarı elf Keeper of the Grove’lar, uçabilen büyücü Moon Priestess’lar ve büyüden nefret eden ve karşısındaki rakibinin büyü yapmasını engelleyen Deamon Hunter’lar bulunuyor.

Night Elf’lerin normal üniteleri ise Night Elf’lerin Footman’leri olan Ent’ler, yarı ağaç Treant’ler, yakın dövüşte rakiplerine korkulu dakikalar yaratabilecek kadar güçlü Sentinel’ler, Elf’lerin çevikliğine sahip olduğu için çok iyi okçu olan Archer’lar, düşmanını zehirleyebilen hızlı ve çevik Assasin’ler, istediği hayvanın kılığına girebilen Druid’ler (iki çeşit Druid var: Druid of the Talon ve Druid of the Claw; Druild of the Claw daha güçlü ve rakibe daha fazla hasar verebiliyor), yarı insan-yarı koyun olan Dryad’lar ve uçabilen Hippogryph’lerden oluşuyor.

İşte seçebileceğimiz ırkların üniteleri ve hero’ları şimdilik bu kadar. Tabi Blizzard bizi şaşırtıp oyun çıkana kadar yeni hero ve üniteler ekleyebilir.

Oyundaki yenilikler saymakla bitmiyor bu yüzden Blizzard da oyunun çıkışını devamlı erteliyor. Tabi hepinizin bildiği gibi bu, Blizzard’ın klasik özelliğidir. Ancak oyun gelince hem single player hem de multiplayer açısından devrim yaratacak gibi gözüküyor. Bize de oyunu bekleyip, gelince sabahlara kadar oynamak düşüyor.



İşletim Sistem: Windows® 98/ME/2000/XP
İşlemci: 400 MHz Pentium II
RAM: 128 MB
Ekran Kartı: 8 MB 3D (TNT, i810, Voodoo 3, Rage 128 )
HDD: 700 MB
4X CD-ROM

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 685
favori
like
share
BlueGuard53 Tarih: 02.09.2009 11:27
ben w3(frozen thore) ü bitirdim bu bölüm yok ama
sasha2007s Tarih: 23.08.2009 15:59
kotu