BMW 2012'de DTM'de yarışacak

Formula 1'den çekilen BMW, motor sporlarında ağırlık noktası olarak DTM'yi seçti. Alman otomobil üreticisi 2012'de seride yarışma kararı aldı.



Alman otomobil devi, Formula 1'de geçen 10 yıllık maceranın ardından 2009'un sonunda, otomotiv endüstrisini vuran küresel mali krizin de etkisiyle F1'den ayrılma kararı almıştı.

BMW dün yaptığı açıklamada, yönetim kurulu toplantısında 2012'den itibaren DTM serisinde yarışmaya onay verildiğini duyurdu. Açıklamada, bu süre zarfındada belli temel gereksinimlerin karşılanmasının kararlaştırıldığı ifade edildi.

Son kararı, DTM'nin yönetim organı olan ITR'nin vereceği belirtilen açıklamada, "Nihai açıklamanın bu yıl içinde verilmesi bekleniyor" denildi.

BMW Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Klaus Draeger yaptığı açıklamada, "Bu kararı, Formula 1'e veda ettikten sonra köklerimize dönüşe yönelik istikrarlı bir adım olarak görüyoruz" yorumunda bulundu.

Bu arada BMW'nin motor sporları alanındaki faaliyetlerinin başında Mario Theissen bulunuyor.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 3220
favori
like
share
MiSS-FENER Tarih: 06.03.2011 19:43
Formula 1 2011 Sezonu

FIA, 2011 Katılımcı Listesini Yayınladı

Formula 1 Yönetim Kurulu, FIA, 2011 katılımcı listesini yayınladı ve yayınlanan listeye göre 6 takım henüz pilotlarını belirlememiş görünüyor.



Red Bull, Ferrari, Mclaren, Mercedes, Sauber ve Lotus takımları 2011 pilotlarını doğrularken Sauber takımının da isim değişikliği doğrulandı ve BMW ismi takımın isminden kaldırıldı.

Renault'da Robert Kubica'nın, Williams'ta Rubens Barrichello'nun takım arkadaşı olacak isimler henüz belli değilken geride kalan diğer takımların tüm pilot kadroları boş gösterildi.

Force India'nın Adrian Sutil'le devam etmesi beklense de Alman sürücünün ismi listede yer almadı. Aynı şekilde Toro Rosso'nun da aynı sürücülerle devam etmesi bekleniyor ancak takımın sürücüleri henüz listede görünmüyor.

Listede dikkat çeken ise isim karmaşasına rağmen bu sene Lotus Racing olarak tanınan takımın gelecek sene Team Lotus olarak listede yer alması.

FIA, daha sonra yapmış olduğu açıklamada Mclaren'de Lewis Hamilton'un 3 numarayı alacağını duyurdu.



Red Bull Racing

1. Sebastian Vettel
2. Mark Webber

Vodafone McLaren Mercedes

3. Lewis Hamilton
4. Jenson Button

Scuderia Ferrari Marboloro

5. Fernando Alonso
6. Felipe Massa

Mercedes GP Petronas F1 Team

7. Michael Schumacher
8. Nico Rosberg

Renault F1 Team

9. Robert Kubica
10. Vitaly Petrov

AT&T Williams

11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado

Force India F1 Team

14. TBA
15. TBA

Sauber F1 Team

16. Kamui Kobayashi
17. Sergio Perez

Scuderia Toro Rosso

18. ***
19. ***

Team Lotus

20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team

22. Narain Karthikeyan
23. ***

Marussia Virgin Racing

24. Timo Glock
25. Jerome D'Ambrosio



Kaynak: trf1
MiSS-FENER Tarih: 22.08.2010 14:35
Raikkonen 2011 için suskunluğunu koruyor



Kimi Raikkonen, gelecek sezon Dünya Ralli Şampiyonası'na devam etme veya Formula 1'e dönme konusunda suskunluğunu koruyor.



Ferrari ile sözleşmesinin fesh etmesinin ardından Red Bull’un sponsoru olduğu Citroen’in WRC takımına geçen Fin pilotun Fransız ekibiyle sözleşmesi sezon sonunda bitiyor.

Raikkonen’in gelecek yıl Renault ile F1’e dönüş yapacağı ve Robert Kubica ile yıldız bir sürücü kadrosu oluşturacağı spekülasyonları yapılıyordu.

Turun Sanomat gazetesi, 30 yaşındaki Fin pilotla yaptığı mülakatında, Raikkonen’in F1’de yeterli fırsat bulamadığı için ralliye geçmediğini yazdı.

Raikkonen, “F1’de teklif gelmediği için değil. F1’de kalmak isteseydim orada sürmeye devam ediyor olurdum. Fakat makul bir teklif yoktu, dolayısıyla ben de başka bir şeyi seçtim” dedi.

O halde rallide kalma ihtimalinin daha yüksek olduğuna ilişkin bir soruya ise Raikkonen, “Göreceğiz. Daha yapılacak çok şey var” cevabını verdi.
MiSS-FENER Tarih: 22.08.2010 14:13
Alonso yıllık kazançta açık ara önde



İspanyol basınına göre, Fernando Alonso, aktif Formula 1 pilotları arasında açık ara en yüksek ücreti alan isim.



El Mundo gazetesi, Business Book GP’ye dayanarak yayınladığı haberde, Alonso’nun yıllık gelirinin 30 milyon euro olduğunu, bu rakama, yan gelirlerin dahil olmadığını bildirdi.

İspanyol pilotun aldığı rakam, listenin ikinci sırasında yer alan 2008 dünya şampiyonu Lewis Hamilton’ın 16 milyon euro’luk gelirinin neredeyse iki katı.
Haberde, Felipe Massa’nın İtalyan ekibinden yıllık 14 milyon euro aldığı, bunun takım arkadaşının gelirinin yarısından az olduğu manasına geldiğine dikkat çekildi.

Son dünya şampiyonu Jenson Button’ın yıllık kazancı ise 9 milyon euro. Michael Schumacher de 8 milyon euro kazanıyor. Mercedes GP, Schumacher’in takım arkadaşı Nico Rosberg’e de aynı ücreti ödüyor.

Renault’da Robert Kubica yıllık 7.5 milyon euro, Williams’ta ise Rubens Barrichello’nun 5.5 milyon euro kazandığı belirtiliyor.

Red Bull pilotları ise en düşük maaşı alan isimler arasında. Şampiyona lideri Mark Webebr 4.2 milyon euro, Sebastian Vettel ise sadece 2 milyon euro kazanıyor. Yani Vettel, 3 milyon euro alan Lotus pilotu Jarno Trulli ve takım arkadaşı Heikki Kovalainen’den daha az kazanıyor.

Virgin’de ise Timo Glock’un 1milyon euro, Williams pilotu Nico Hülkenberg’in de 700 bin euro aldığı belirtiliyor. Listedeki diğer isimler ise şöyle Sauber pilotları 500 bin euro, Vitali Petrov, Jaime Alguersuari ve Sebastien Buemi 400 bin euro, Force India pilotları ve Lucas di Grassi 200 bin euro, Bruno Senna, 150 bin euro.
MiSS-FENER Tarih: 22.08.2010 14:12
Schumacher cezaya rağmen umutlu



Michael Schumacher son yaşanan olayın ardından aldığı on sıra grid cezası ile şansını zedelese de gelecek haftaki yarış için hala biraz kazançlı olduğunu iddia ediyor.



Mercedes GP pilotu Macaristan Grand Prix'inin son bölümünde Rubens Barrichello ile giriştiği mücadelede Brezilyalı pilotu pit duvarına doğru itince ceza almıştı.

SPA'da Schumacher'i zor koşullar beklese de Alman pilot bu yarıştan hala çıkarabileceği şeyler olduğunu, özellikle aracı daha fazla anlama imkanı bulabileceğini söyledi.

"SPA her zaman favori pistim olmuştur ve bu nedenlerden yalnızca birisi, oraya geri dönüp yarışmak için sabırsızlanıyorum. Orada son yarıştığımdan bu yana uzun zaman geçti."

"Açıkçası haftasonumuz aldığımız grid cezası nedeniyle zora girdi ve bu nedenle yarıştan özel şeyler beklemek de zor olacak. Diğer taraftan her yarış kilometresi önemli ve memnun edici çünkü aracı daha dikkatli inceleyerek ondan bir şeyler öğrenebiliriz. Haftasonu kesinlikle elimden gelenin en iyisini yapacağım."

Takım arkadaşı Nio Rosberg ise yaşanan son sıkıntıların ardından Mercedes'in performans açısından gelişebileceğini umuyor.

"Aranın kısa olması iyi olurdu fakat gelecek hafta tekrar yarışmak güzel olacak. Son yarış Macaristan bizim için zordu fakat fabrikadaki herkesin son ana kadar çok çalıştığını biliyorum ve SPA'da daha iyi bir haftasonu umuyoruz."
MiSS-FENER Tarih: 22.08.2010 14:11
Ferrari’den Lauda’ya tepki geldi



Ferrari, Almanya Grand Prix’de takım emri uygulanması konusunda eleştirilerde bulunan Niki Lauda’ya sert tepki gösterdi. İtalyan ekibi, alaylı bir dille, Avusturyalı eski pilotun “çenesini kapatmak için bu harika fırsatı kaçırdığını”söyledi.

Lauda, dün resmi internet sitesinde yayınladığı yazısında, Ferrari’nin yaptığı hareketin Formula 1 taraftarları ile 'alay etmek' olduğunu, cezayı hak ettiklerini iddia etmişti.

Lauda ayrıca, "Hockenheim'da yaptıkları kurallara aykırıydı. Ya kurallar değişir ya da herkes kuralları dikkate alır. Yaptıkları yanlış ve anında cezalandırıldılar. FIA Dünya Motor Sporları Konseyi tarafından ezilecekler, bundan eminim" ifadelerini kullanmıştı.

Ferrari’den yapılan açıklamada ise, Lauda’nın yine etrafa saldırmak için ortaya çıkan bir fırsatı çok iyi değerlendirdiği belirtilerek, “kaskını bir kenara koymuş, hakim rüzgarları da arkasına alarak kendini yeniden bir yere koymak için ağız marifetiyle söylediklerinden zevk almak zorunda kalmış” ifadeleri kullanıldı.

Açıklamada, “Yaşlı iyi (çocuk) bu kez çenesini kapatmak için bu harika fırsatı kaçırdı. Scdureia pilotu olduğu sırada, Ferrari’nin pilotları idare şeklinin kendisine mükemmel bir şekilde uyduğunu düşünürdü. Bunun yanında, birçoğu, az veya çok açıkça iki yüzlü hareketlerinden dolayı suçlu olduğunda bu ahlaki öfkesi neredeydi?” denildi.
MiSS-FENER Tarih: 22.08.2010 14:10
Sauber Spa’da çıkışını sürdürmekte kararlı



Sezonun geri kalan yarışlarında puanını artırmayı hedefleyen Sauber, son yarışlarda from grafiğindeki yükselişini Belçika Grand Prix’de de sürdüreceğine inanıyor.

Valencia’dan bu yana aracın gelişiminde iyi bir noktaya gelen İngiliz ekibi, yaz tatiline girmeden önce her iki aracıyla puan almanın mutluluğunu yaşamıştı.

Teknik direktör James Key, “Son yarışlarda ortaya koyduğumuz bu formu kesinlikle devam ettirmek istiyoruz. Spa için hazırladığımız paket, Valencia’dan bu yana gerçekleştirdiğimiz ve devam eden gelişime dayanıyor” dedi.

Key, “Hava direncinin daha zayıf olduğu 1 ve 3’ncü sektörler ile, daha yüksek bir downforce seviyesi gerektiren 2. sektör arasında mümkün olan en iyi dengeyi bulabilmek için araç ayarları ve downforce seviyeleriyle ilgili seçenekleri açık tutmamız gerekecek. Spa’da her zamanki gibi, esnek olmak ve hava şartlarının önceden tahmin edilemeyeceğini hesaba katmak zorundasınız” dedi.

Macaristan’da sezonun ilk puanını alan Pedro de la Rosa ise, sezona verilen aranın ardından yeniden pistlere dönmeyi sabırsızlıkla beklediğini belirterek, “Verilen bu aranın keyfini çıkardım ancak şunu ifade etmeliyim ki, bu tatili sezon sonundan sonra yapmayı tercih ederdim. Özellikle aracın gittikçe daha iyi performans gösterdiği bir dönemde, yeniden yarışmayı dört gözle bekliyorum” ifadelerini kullandı.
MiSS-FENER Tarih: 22.08.2010 14:10
Force India Aerolab’e 1 milyon euro tazminat ödeyecek



İtalyan Aerolab firması ile Force India arasında yasal zeminde yaşanan mücadeleden galip çıkan taraf şimdilik Aerolab oldu.

Londra Yüksek Adalet Mahkemesi’nin açıkladığı karara göre, Force India, geçmişte rüzgar tünelini kullandığı İtalyan firmasına 1 milyon euro’dan fazla tazminat ödeyecek. Mahkeme ayrıca, bu rakama yüzde 8 faiz oranının eklenmesine de karar verdi.

Böylece taraflar arasıda Aerolab tarafından Force India’ya sunulan hizmet karşılığında ödenmemiş ücretler konusunda yaşanan ihtilaflı ilgili davada ilk somut sonuç ortaya çıkmış oldu.

Bununla birlikte Foce India daha önce misilleme olarak Aerolab’e karşı, takımın aerodinamik bilgilerini Lotus’a verdiği suçlamasıyla dava açmıştı.

Bunun sonucu olarak Aerolab Direktörü Jean Claude Migeot’un da çok yakında İtalya’da mahkeme karşısına çıkması bekleniyor.

Ancak Aerolab, bu konuda tüm yasal suçlamalardan olumlu sonuçla çıkacağına inanıyor.

Force India’nın stratejisinin ise cezayı ödememek için Aerolab’le uzlaşma aramak yönünde olacağı belirtiliyor.
MiSS-FENER Tarih: 02.05.2010 10:54
Alonso: 'Şampiyona İspanya'da başlıyor'

Ferrari ile rüya gibi bir başlangıç yapan Fernando Alonso, takımın şampiyonluk mücadelesine İspanya'da başlayacağını ifade etti.



Bahreyn'in ardından sonraki üç grand prix'de çeşitli dayanıklılık problemleri yaşayan İspanyol pilot, bugün Madrid'de kişisel sponsoru Santander'in düzenlediği basın toplantısında konuştu.

Sezonun ilk dört yarışından çıkarılacak birçok olumlu nokta olduğunu belirten Alonso, "Şampiyona her zaman ilk yarışla başlar, bu doğru, fakat testler sırasında edindiğiniz izlenimi teyit edecek yarış, ilk yarıştır" ifadelerini kullandı.

Alonso, "Avrupa'da, kimin şampiyonluk için yarıştığı, kimin yarışmadığını gösterme zamanı. İlk yarışlar, sürekli değişen hava koşullarıyla sıradışı yarışlar olabilir. Şimdi Avrupa'da gerçekten kimin şampiyonluk mücadelesinde olduğunu göstermek, kimin rakiplerinden daha hızlı gelişim göstereceğini kanıtlamak için doğru zaman. Şimdi, güzel bir mücadelenin başlangıç zamanı" dedi.

Klasmanda üçüncü sırada bulunmanın, liderle arasında fazla puan farkı bulunmamasının oldukça olumlu olduğunu vurgulayan Alonso, "Sahip olduğumuz bu potansiyelle, bu süper ekiple, sezon henüz yeni başlıyor. Kişisel olarak gerçek bir şampiyonluk şansım var. Bu, sadece dört yarışın ardından düşünemeyeceğim bir şeydi" diye konuştu.

Çifte dünya şamipyonu Alonso, Ferrari'ye gelmeden önce Renault ile rekabetten uzak geçen zorlu iki sezonun ardından birkez daha liderlik mücadelesi vermenin keyif verici olduğunu kaydetti.
MiSS-FENER Tarih: 02.05.2010 10:53
Button: 'McLaren'la kazanmanın manası sonra anlaşılacak'

Jenson Button, McLaren'la yarış kazanmanın öneminin, pistlere veda edinceye kadar tam olarak anlaşılacağından emin olmadığını ifade etti.



McLaren'ın başarı rekoruna katkısı olan pilotlar arasında yer almanın, en gurur verici başarı olduğunu söyleyen Button, "McLaren adına kazanmak ve böyle bir takımda yarışmak, Honda ve Brawn'daki zaferlerinden daha çok şey mi ifade ediyor?" sorusuna, "Bu, gelecekte, şu andan daha iyi anlaşılacak" cevabını verdi.

Button, "Bu takımın bir parçası olmak, kariyerinizde geriye doğru baktığınızda, sanırım çok farklı bir durum. McLaren'dan sonra geri baktığımızda da bu farkın dah abüyük olduğunu göreceğiz" dedi.

McLaren'ın bir üyesi olduğunda, başarıya alışma hissinin kendiliğinden ortaya çıktığını ifade eden Button, "McLaren'daki fark, onların kazanmayı biliyor olması. Son 15-20 yılda bunu çok yaptılar" diye konuştu.

İngiliz ekibinin her zaman şampiyonluk için mücadele ettiğini belirten Button, "Eğer şampiyonluk için mücadele edemiyorlarsa, ciddi manada yanlış bir şeylerler yapmışlardır. Pit alanındaki birçok takımın şampiyonluk mücadelesi veremeyeceğini söylemiyorum ama onlar McLaren kadar şampiyonluğa alışık değiller" yorumunda bulundu.