Dünya'nın hemen her yerinde arama pazarı Google'dan soruluyor; ama bu ülkede Google'ın adı bile yok.


Google Çin arama motoru piyasasında yılın ikinci çeyreğinde düşüş yaşadı. Yıllardır Çinli kullanıcıların gönlünü kazanmak için ücretsiz müzikten tutun da hükümet ile yakın iş birliğine her şeyi göze almış durumda. Fakat kullanıcıların gönlü yerel arama motoru olan Baidu'da!

Çevrimiçi nüfusun %75.7'si bu senenin ilk çeyreğine göre %1.6'lık artışla Baidu üzerinden arama işlemlerini gerçekleştiriyor. Google cephesinde ise durum biraz karmaşık. Kullanıcıları cezp etmeye çalışan Google ne yazık ki %1.1'lik düşüş kaydederek %19.8'lere kadar geriledi.

Microsoft'un karar verme motoru Bing de Haziran ayında Çinli kullanıcıların dikkatlerini üzerine çekmiş gibi görünse de eğer iyi bir pazar payına sahip olmak istiyorsa daha fazla gelişmesi gerekiyor. Yılın 2. çeyreğinde Bing, Baidu'nun hakimiyetine boyun eğenlerden oldu ve %0.3'lük bir düşüş kaydetti. Fakat belirtmemizde fayda var; Microsoft'un Yahoo ile arama motoru alanında anlaşma sağlaması henüz Yahoo China'yı etkilemedi. Çünkü Alibaba Group tarafından yönetilen Yahoo China henüz Bing arama motorunu web sitelerine entegre etmedi.

Hergün yeni bir yeniliğin gerçekleştiği arama motoru piyasasında rekabetin kimi sınırları zorlaması kullanıcıları en mükemmel ürünü kullanmaya itiyor ve şüphesiz ki bu da iyi bir şey.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 216
favori
like
share