[atex]Sizleri bilemem ama Kaktus dostumuza hak veriyorum ve
bir itirafta bulunacağım.
:5:

Ben halâ Shape çizimleri ile uğraşıyor
ve onları daha kısa sürede, daha güzel nasıl yapabilirim diye
hergün en az bir saat özel çalışmalar yapıyorum.
:3:

Çünkü shape çizmek ve onlara renk vermenin
hakikaten bir ustalık ve dahası gereksinim olduğu
bir defa daha önümüze çıktı...

Belki kendisi kabul etmeyecek ama
aramızda bu konuda kendisini en iyi geliştirmiş olan kişinin
dostumuz Turkuaz34 olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
:1:
[/atex]

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 1006
favori
like
share
Kaktus Tarih: 18.04.2010 22:55
Ben tesekkur ediyorum sevgili Turkuaz34 arkadasim, mesajin bana moral oldu..
45 parcalik calismadaki shape sablonlar hosuma gitmeyince bu calismaya baya emek verdim muntazam olsun diye, tabii sizlerle hata vermeyen script kodlarini paylasmak icinde ugrastim...
Emek verilerek hazirlanan ve birde swi paylasilmissa yapan kisi bir yorum bekliyor..:10:
Sana ve garip07 (Ramiz Dayı)arkadasima yorumunuzu esirgemediginiz icin tesekkur ediyorum..:3:
Turkuaz34 Tarih: 18.04.2010 22:31
Sevgili Kaktus,

Öncelikle seni bir kez daha kutluyorum. Gerçekten ortaya güzel bir çalışma çıkarttın arkadaşım. SWI ını da bizlerle paylaştığın için, ayrıca teşekkürler.

Sevgili Garip,

Shape konusunda sizlerden farklı birşeyler yaptığımı sanmıyorum ama, ben de kısaca nasıl çalıştığımı özetlemek istedim.

- Ben de mutlaka çizeceğim nesnenin bir resmini sahneye alıp, üzerinden kopya çekiyorum.
- Önce "Bezier" ile şeklin ana hatlarını kabaca çiziyorum. Sonra ortaya çıkan solid shape de Fill ´i "none" a çevirip, none olan Line ´da ise çizgiyi seçiyorum.
- Esas iş, bana göre bundan sonra başlıyor.

. "Reshape Tool" unu tıklıyorum
. Bunu yaptığımda shape üzerinde, çizerken tıkladığım her noktadaki vertex´ ler ortaya çıkıyor.
. Kabaca bir çizim yaptığım için, bu vertex´lerin bir kısmı resmin dışına taşmış, bir kısmı ise içinde kalmış oluyor.
. Bunları tek tek olmaları gereken noktalara çekerek, shape´imi düzeltmeye çalışıyorum.
. Shape üzerindeki yuvarlak hatlar için ise, ki bana göre düzgün bir shape´ in esas can alıcı noktaları bunlar, iki vertex´i bağlayan çizgi üzerinde mouse´un sağ tuşuna tıkladığımda açılan menüde, "Quadratic" olanı işaretliyorum ve çizgi üzerinde beliren minik mavi kutucuğu çekerek, düz çizgiyi eğri haline getiriyorum.

Birçok shape kullanarak hazırladığımız sprite´lardan da bahsetmek istiyorum. Örneğin yine resimler üzerinde çalışarak oluşturmaya çalıştığım dans sprite´ı.
Bazı resimlerde,bir önceki resme göre ufak fark oluyor. Mesela beden sabit ama ayaklar biraz yer değiştirmiş. Bu tür resimler için tek tek shape hazırlamıyorum. İlk resim için çizdiğim shape´i copy in place deyip, ikinci resmin üzerine oturtuyorum ve yine reshape tool ile, sadece ayaklar üzerindeki vertex leri yeni yerlerine taşıyorum.

Renkli shape´lerde de, çizdiğim nesnenin özelliğine uygun olarak, linear ya da radial gradient seçtikten sonra, mutlaka properties´ine girip, gradient transform´uyla oynayarak istediğim hale getirmeye çalışıyorum.
Kaktus Tarih: 17.04.2010 18:44
Garip07 arkadasim bu linkteki aciklamami okudunuzmu?
[url]http://www.main-board.com/ileri-ihtisas-odasi/279507-shape-cizimlerinde-ki-puf-noktalar.html[/url]
Bence cok onemli shape cizimlerinde..:10:
atesilter Tarih: 17.04.2010 18:34
[atex]Shape çizmek resim çizmek gibi
insanın elinin biraz da yatkın olmasını gerektiren bir işlem.

Nasıl çizim yapılacağına ilişkin dersler
İhtisas Odasında ve hatta ziyaretcilere açık olan yerlerde var.
İhtisas Odası içindeki Shape Çalışmaları konusunu açıklayan
zip dosyası içinde sanıyorum çizim ile ilgili gösteri de var.

Geri kalan oturup bu konuda devamlı çalışma yaparak
kendinize en uygun çizim usülünü bulmak...

Örneğin ben ne çizeceksem önce çizeceğim şeyin
bana uygun bir resmini buluyorum

Çizimi o resmin üstünden geçerek kopya çekiyorum.

Bu kopya işlemi sırasında ufak hataların belli olması için
şekli çok büyük tutuyorum.

Bütün bunları yapmadan önce "Reshape" özelliğinin ne olduğunu
tam olarak anlamak amacıyla, yapılan her shape'in
Reshape noktalarını inceliyor ve orada yazan seçeneklerin
teker teker ne işe yaradığını kontrol ediyorum.

Bu çalışmayı yaptıktan sonra
zaten geriye başka bir şey kalmıyor..

Renk verme konusundan ise damlalık şeklinde olan
renk seçici yani " Color Dropper" kolaylığını kullanıyorum.

Eğer renk ve şekil tam olarak oturmuyorsa,
birinci shape'in üzerine sadece o rengin sınırlarını taşıyan
yeni bir shape çizip o rengi o yeni shape'e veriyorum.

Bu konuda da renkli button yapımı için sizlerle paylaştığım
buradaki SWI dosyasını incelerseniz oradaki örnek
sanıyorum sizlere oldukca yardım edecektir.
Çünkü belli olsun diye oradaki Shape'leri Group of Shape yapmadım.
Hepsini bir Group içinde ayrı Shape'ler olarak bıraktım.


Dedim ya ben her gün shape çizmeye çalışıyorum.
Esas zor olan Shape çizmekten öte
çizeceğiniz şekli aklınızdan shape'lere ayırabilmekte.

Bunu yapabildiğimiz anda Shape ile yapamayacağınız şey yok.
Tabii biraz inat ve biraz da sabır gerekiyor.
:3:
[/atex]
Garip07 Tarih: 17.04.2010 18:02
Ateş hocam çizimlerin püf noktaları nelerdir nasıl tam çizim elde edebiliriz. Bu konuda
Nasıl eksiğimizi giderebiliriz

Bu konuda belitiğiniz gibi Turkuaz34 arkadaşımızın bu konuda başaralı olduğunu takdir
ediyorum. Ummarım bu konullarda bazı dersler hazırlanırsa hepimiz için iyi olacağını
düşünüyorum
Garip07 Tarih: 16.04.2010 23:18
Güzel çalışma olmuş ellerinize sağlık.
Kaktus Tarih: 16.04.2010 19:47
Sevgili hocam bu sefer shapelerimi guzel ayarladim..:5: Ayrica script kodlarinida duzenledim hatasiz calisiyor..
3*3 Yapboz - puzzle..
[url]http://rapidshare.com/files/376616663/9_parca_puzzle_manzara-ileri_ihtisas_sunum.rar.html[/url]

Bu konu ile ilgili ve yapmak isteyen arkadaslarimla tum bilgilerimi paylasacagimi biliyorsunuz ...:3:
Sevgilerimle..
atesilter Tarih: 16.04.2010 19:23
[atex]Sizleri bilemem ama Kaktus dostumuza hak veriyorum ve
bir itirafta bulunacağım.
:5:

Ben halâ Shape çizimleri ile uğraşıyor
ve onları daha kısa sürede, daha güzel nasıl yapabilirim diye
hergün en az bir saat özel çalışmalar yapıyorum.
:3:

Çünkü shape çizmek ve onlara renk vermenin
hakikaten bir ustalık ve dahası gereksinim olduğu
bir defa daha önümüze çıktı...

Belki kendisi kabul etmeyecek ama
aramızda bu konuda kendisini en iyi geliştirmiş olan kişinin
dostumuz Turkuaz34 olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

[/atex]
Kaktus Tarih: 16.04.2010 17:05
Evet arkadaslar nihayet bende noktayi koydum...:5: Fakat nokta tam istedigim gibi olmadi...:10: "Tebrikler kazandiniz" yazisini acemice calistigim "if - else" komutlarina gore yaptim, en son parca yerine yaklastigi an mouse ile birakmadigimiz halde hemen beliriyor...
Yapmis oldugum 45 parcalik calisma gercekten beni cok yordu ve ugrastirdi..
Sizlerin daha iyi anlamasi icin calismami 3*3=9 ebatlarina gore duzenleyip en kisa zamanda burada sizlerle paylasacam...
Daha oncede belirttigim gibi burada en onemlisi puzzle sablonunu muntazam olusturmak, sizlerden istedim ama sadece atesilter hocamiz bana 42 parcalik sablon gonderdi...Eger bu calismayi yapmak istiyorsaniz mutlaka muntazam shape sablon olusturmaniz gerekli...
45 parcalik sablon calismami ben begenmedim fakat calismama baslamistim, simdi hazirladigim 3*3 =9 shape sablonum cok daha guzel oldu, oyun bitisinde ara bosluklar belli olmuyor...
Calismami paylastigim an bunu sizlerde rahatlikla goreceksiniz...