2009 Formula 1 Sezonu - Avrupa Grand Prix - 2009 Formula 1 - Formula 1 - 2009 Avrupa Grand Prix - Valencia - 2009 Valencia

Avrupa GP haftasonu programı ve detaylar

Geçtiğimiz sene Formula1 takvimine giren ve sezonun 3. cadde yarışı olan Valencia Grand Prix'si 2009 sezonunda bu haftasonu 2. kez yarışlara evsahipliği yapacak. Geçtiğimiz yıl Felipe Massa pole pozisyonunda başladığı yarışı sorunsuz şekilde bitirerek zaferi kazanan isim olmuştu.



2009 Macaristan Grand Prix'sinin ardından yaşananlar ve araya giren yaz tatili sonrasında yapılacak Avrupa Grand Prix'si bir bakıma sezonun yeniden başlaması anlamına geliyor. McLaren ve Ferrari takımlarının bir şekilde tükselen performansları ve Red Bull'ın Brawn GP'yi yakalamak için sarfettiği çaba sezonun geri kalan kısmının çok daha heyecanlı geçeceği sinyallerini veriyor.

Şimdi hafta sonu yarış programı ve basın toplantısı takvimine bir göz atalım;

20 Ağustos Perşembe, 15:00
Jaime Alguersuari (Toro Rosso)
Fernando Alonso (Renault)
Luca Badoer (Ferrari)
Jenson Button (Brawn)
Lewis Hamilton (McLaren Mercedes)

21 Ağustos Cuma, 16:00
Ross Brawn (Brawn)
Flavio Briatore (Renault)
Mario Theissen (BMW Sauber)
Martin Whitmarsh (McLaren Mercedes)

Cuma 1. antrenmanlar 11:00
Cuma 2. antrenmanlar 15:00

Cumartesi antrenmanları 12:00
Sıralama turları 15:00

Yarış 15:00

Pist Bilgileri

Pist Uzunluğu: 5.419 km
Tur sayısı: 57 (308.883 Km)
Viraj Sayısı: 25
En yüksek hız: 300 Km/h
Downforce: yüksek
Tur başına yakıt sarfiyatı: 2.5 kg

Pist Rekoru: F. Massa - 1'38''708 (2008, Ferrari)
Pole Pozisyonu Rekoru: F. Massa - 1'38''989 (2008, Ferrari)
2008 Pole Pozisyonu: F. Massa - 1'38''989 (Ferrari)
2008 Podyum: 1. F. Massa 2. L. Hamilton 3. R. Kubica

Pit Stop Aralıkları
1. pit stop turları 27-33
2. pit stop turları 12-15, 33-37
3. pit stop turları 6-12, 20-27, 37-45



Teknik Açıdan Valencia

Valencia sahilindeki pist F1'in geçtiğimiz sene beklenenin aksine seyir zevki düşük bir yarış olarak tamamlanmıştı. Oysa bir çok yorumcuya göre bu yarış sezonun en heyecan verici yarışlarından biri olacaktı.

Birbirine yakın duvarları, hızlı ve yavaş geçilen 25 virajı, yeterince geniş olması ve sollamalar için sürücülere imkan vermesi manzarası ve atmosferiyle Valencia gerçekten Formula1 için harika bir pist gibi gözüküyor. Umarız bu sene geçtiğimiz yıl yapılandan daha heyecanlı bir yarış seyrederiz.

Aerodinamikler
Pistin tasarımı, takımların göreceli olarak düşük downforce ayarlarıyla yarışmasını gerektiriyor. Bu bakımdan Kanada Grand Prix'nin yapıldığı Montreal'de kulllanılan downforce seviyelerine benziyor. Bununla birlikte pistin çok yüksek hızda geçilen virajları veya hız yapılabilecek çok uzun düzlükleri bulunmuyor.

Frenler
Takımların, Bahreyn'de olduğu gibi burada da frenlere ayrı bir önem vermesi gerekiyor. Çünkü 300 km/s hız içinde çok kez araç vites düşürmek zorunda kalacak, 12 ve 17. virajlar gibi birçok noktadan ikinci viteste geçiliyor. Bu da fren sistemine çok yüksek enerji bineceği manasına geliyor. Fren soğutma sistemine özel bir önem verilmesi gerekecek.

Genel Araç Ayarları
Bol kıvrımlı Valencia caddelerinde başarılı olabilmek için, kesinlikle doğru araç dengesini sağlayacak verileri saptaması gerekiyor. Her zaman olduğu gibi düşük hızda geçilen virajlarda da mekanik tutuşun ideal olabilmesi için süspansiyon konusuna da eğinilmesi lazım. Pilotların, viraj çıkışlarında kullanabilecekleri birkaç bordür bulunuyor. İyi bir fren istikrarı da önemli olacak, özellikle düzlük sonlarında. Hata payının düşük olduğu Valencia'da, bu noktalarda tekerlerin kilitlenmemesi de önemli.

Lastikler
Bridgestone bu yarış için takımlara soft ve süper soft lastikler verecek. Takımlar Macaristan Grand Prix'de de aynı set lastiklerle yarışmıştı. En yumuşak hamurlu lastikler muhtemelen Cuma günü kaygan pist yüzeyinde kullanımı ideal, iyi bir yol tutuşu sağlayacak. Bununla birlikte birçok geçici pistte olduğu gibi, hafta sonunda yüzey, her geçen tur sonunda biraz daha fazla kaucukla kaplanacak. Böylece tur zamanlarının artması bekleniyor.

Motor
Düzlükler, düşük hızlı şikanlar ve keskin virajların bir arada olması, motorun birçok kez dur-kalk modunda olacağı manasına geliyor. Turun yüzde 54'ünün azami süratte geçilmesi bekleniyor. Bu sezonun diğer pistlerine bakıldığında ortalamanın altında bir değer. Yani motor için çok zorlayıcı bir test olmayacak. Burada, araçların yavaş virajlardan çıkışlarında iyi bir tork sağlaması tur zamanlarına etki edecek. Ayrıca gaz-fren noktaları açısından yavaş virajlarda understeerden kaçınmak da önemli olacak.

Avrupa GP Cuma 1. Antrenmanlar - Barrichello haftaya lider başladı

Avrupa Grand Prix'si Cuma 1. antrenman turları tamamlandı. Brawn GP'nin Brezilyalı pilotu Rubens Barrichello ilk bölümde en hızlı zamanı yapan isim oldu. Barrcihello'yu +0.176 saniye fark ile Heikki Kovalainen takip ederken Lewis Hamilton ilk seansı 3. sırada tamamladı.



27 derecelik hava sıcaklığında geçilen Cuma antrenmanlarının sabah seansını Şampiyona Lideri Jenson Button uzun süre lider klamasına rağmen 1:43.074'lük derecesi ile takım arkadaşının +0.6 saniye gerisinde 4., Sebastian Vettel ise 1:43.088 ile 5. sırada tamamladı.

Valencia'ya yenilenmiş bir aero paket ile gelen Force India takımı ilk bölümde Adrian Sutil ile sürpriz yapmayı başardı.Sutil 1:43.209'luk derecesi ile 6. sırayı aldı. Sutil'in takım arkadaşı Giancarlo Fisichella ise 16. sıradfa kaldı.

Antrenman turlarının gözde takımı Williams ilk bölümde gerilerde kaldı. Kazuki Nakajima 7. sırayı alırken 22 tur atan Rosberg ancak 14. sırada kendisine yer bulabildi.

Nakajima'yı Webber 8., Alonso 9. ve Raikkonen 10. olarak takip ettiler.

Formula1'de ilk yarışına çıkacak olan Romain Grosjean Renault direksiyonundaki ilk antrenman turlarında 17. sırayı elde etti. Felipe Massa'nı yerine geçen Luca Badoer ise son sırada kaldı.


1. Barrichello Brawn GP-Mercedes (B) 1:42.460 19

2. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:42.636 +0.176 16

3. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:42.654 +0.194 18

4. Button Brawn GP-Mercedes (B) 1:43.074 +0.614 19

5. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:43.088 +0.628 17

6. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:43.209 +0.749 13

7. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:43.225 +0.765 25

8. Webber Red Bull-Renault (B) 1:43.243 +0.783 19

9. Alonso Renault (B) 1:43.345 +0.885 18

10. Raikkonen Ferrari (B) 1:43.384 +0.924 23

11. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:43.389 +0.929 30

12. Kubica BMW Sauber (B) 1:43.419 +0.959 20

13. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 1:43.637 +1.177 30

14. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:43.746 +1.286 22

15. Heidfeld BMW Sauber (B) 1:44.040 +1.580 23

16. Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:44.126 +1.666 17

17. Grosjean Renault (B) 1:44.356 +1.896 23

18. Trulli Toyota (B) 1:44.638 +2.178 26

19. Glock Toyota (B) 1:44.732 +2.272 28

20. Badoer Ferrari (B) 1:45.840 +3.380 25


Avrupa GP Cuma 2. Antrenmanlar - Alonso kaza yapmasına rağmen lider tamamladı

Avrupa Grand Prix'si Cuma 2. antrenman turlarını Renault'un İspanyol pilotu Fernando Alonso 1:39.404'lük derecesi ile lider olarak tamamladı. Alonso'yu +0.774 gibi büyük bir fark ile Brawn GP'den Jenson Button takip etti.



Seansın büyük bölümünde ilk 3 içerisinde yer alan Rubens Barrchello günü takım arkadaşının arkasında 3. sırada tamamladı. Williams pilotları ilk seansa göre hızlarını arttırarak 4. ve 5. zamanların sahipleri oldurlar.

İlk bölümde olduğu gibi Force India'dan Adrian Sutil geliştirilmiş aracı ile Cuma gününü 6. sırada bitirdi. Sutil'i BMW Sauber'n Polonyalı pilotu Robert Kubica takip etti. Force India'nın İtalyan sürücüsü Giancarlo Fisichella ise sabah geçilen seansa göre daha hızlıydı ve 8. zamanın sahibi oldu.

İlk 10 içerisine giren diğer iki isim ise sırasıyla Sebastian Vettel ve Heikki Kovalainen oldular.

Fernando Alonso seansın ikinci yarısında Nick Heidfeld ile bir temas yaşadı. Pit girişinde yaşanan olayda Heidfeld garajına dönerek seasnı tamamlarken Alonso kırılan ön kanadını tamir ettirerek piste geri döndü. Alonso seansın bitimine çok az bir zaman kala attığı uçan turu ile en hızlı zamanı yakaladı.

Ferrari pilotu Luca Badoer, en iyi tur zamanından 2.6 saniye daha yavaş bir dereceyle seansı 18. sırada bitirdi.

İtalyan pilot, en hızlı zamanları yapmasına rağmen, pitte hız sınırını aştığı için iki kez, toplam 2,200 euro para cezası aldı.

Dünya şampiyonu Lewis Hamilton ise, aracının spin atarak zarar görmesinin ardından sonlarda kaldı. McLaren; olayın erken meydana gelmesi nedeniyle hafta sonundan önce aracı yeniden hazır hale getirebilecek.


1. Alonso Renault (B) 1:39.404 33

2. Button Brawn GP-Mercedes (B) 1:40.178 + 0.774 33

3. Barrichello Brawn GP-Mercedes (B) 1:40.209 + 0.805 34

4. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:40.385 + 0.981 39

5. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:40.503 + 1.099 35

6. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:40.596 + 1.192 23

7. Kubica BMW Sauber (B) 1:40.643 + 1.239 34

8. Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:40.681 + 1.277 31

9. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:40.723 + 1.319 33

10. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:40.738 + 1.334 31

11. Raikkonen Ferrari (B) 1:40.739 + 1.335 39

12. Trulli Toyota (B) 1:40.770 + 1.366 32

13. Grosjean Renault (B) 1:40.787 + 1.383 35

14. Webber Red Bull-Renault (B) 1:40.956 + 1.552 37

15. Glock Toyota (B) 1:40.985 + 1.581 30

16. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:41.156 + 1.752 34

17. Heidfeld BMW Sauber (B) 1:41.350 + 1.946 29

18. Badoer Ferrari (B) 1:42.017 + 2.613 37

19. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 1:42.089 + 2.685 34

20. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:43.214 + 3.810 3

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 367
favori
like
share
MiSS-FENER Tarih: 23.08.2009 23:41
Barrichello zaferine 5 yıl sonra Valencia'da ulaştı

Rubens Barrichello Ferrarili yıllarının arından ilk zaferine Brawn GP ile Valencia caddelerinde ulaştı. Brezilyalı pilot 3. sırada başladığı yarışta pit stoplarda iki McLaren Mercedes'i geçerek zafere uzandı. Lewis Hamilton yarışı 2. sırada tamamlarken Ferrari'den Kimi Raikkonen de 3. olarak finiş çizgisini geçti.



Yarışa pole pozisyonunda başlayan Lewis Hamilton ikinci pit stopu sırasında yaşadığı lastik problemi nedeniyle ikinci sıraya düşmekten kurtulamadı. Yarışın geri kalan kısmında Barrichello'ya atak yapma fırsatı bulamayan Hamilton böylelikle pole pozisyonunda başladığı yarışı ikinci sırada tamamlayabildi.

Hamilton'ın takım arkadaşı Kovalainen ise ikinci pit stoplar sonrasında Kimi Raikkonen'e geçilmekten kurtulamadı. Kovalainen kaybettiği pozisyon sonrasında podyumdan uzaklaştı. Kimi Raikkonen yarışı 3. sırada tamamlayarak kendisi ve takımı adına 2009 sezonunda bir podyum daha kazandırmış oldu.

Nico Rosberg yarışı 5. sırada tamamlarken Fernando Alonso 6. Şampiyona Lideri Jenson Button ise 7. sırada tamamladırlar. Valencia'da son puan BMW Sauber'den Robert Kubica'ya gitti.


Poz Sürücü Takım Zaman

1. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1s35:51.289

2. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 2.358

3. Raikkonen Ferrari (B) + 15.994

4. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 20.032

5. Rosberg Williams-Toyota (B) + 20.870

6. Alonso Renault (B) + 27.744

7. Button Brawn-Mercedes (B) + 34.913

8. Kubica BMW Sauber (B) + 36.667

9. Webber Red Bull-Renault (B) + 44.910

10. Sutil Force India-Mercedes (B) + 47.935

11. Heidfeld BMW Sauber (B) + 48.822

12. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 1:03.614

13. Trulli Toyota (B) + 1:04.527

14. Glock Toyota (B) + 1:26.519

15. Grosjean Renault (B) + 1:31.774

16. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 lap

17. Badoer Ferrari (B) + 1 lap

18. Nakajima Williams-Toyota (B) + 3 laps


En hızlı tur: Glock, 1:38.683


Yarış dışı:

Sürücü Takım Tur

Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 42

Vettel Red Bull-Renault (B) 24


Puan durumu:

Sürücüler: Takımlar:

1. Button 72 1. Brawn-Mercedes 126

2. Barrichello 54 2. Red Bull-Renault 98.5

3. Webber 51.5 3. Ferrari 46

4. Vettel 47 4. McLaren-Mercedes 41

5. Rosberg 29.5 5. Toyota 38.5

6. Hamilton 27 6. Williams-Toyota 29.5

7. Raikkonen 24 7. Renault 16

8. Trulli 22.5 8. BMW Sauber 9

9. Massa 22 9. Toro Rosso-Ferrari 5

Yarış Raporu

Valencia'da hava sıcaklığı 30 derece cvarında ve pist sıcaklığı 39 dereceye kadar yükseldi. 20 pilot gridde dizilmiş durumda ve formasyon turu için son hazırlıklarını yapıyorlar.

İlk iki çizgide yarışa başlayacak 4 pilottan sadece Vettel'in aracında yumuşak lastik bulunuyor. Diğer 3 pilot süper yumuşak lastiklerle yarışa başlayacaklar.

Formasyon turu sorunsuz bir şekilde başladı. Şimdi pilotların bu turu tamamlayıp start düzlüğündeki ceplerine yerleşmelerini bekleyeceğiz. Tüm pilotlar çizgilerine yerleştiler. Kırmızı ışıkların sönmesini bekliyoruz.

Ve ışıklar söndü pilotlar gazlarına yüklendiler. İki McLaren iyi bir start sonrasında yerlerini korumayı başardılar. Barrichello da 3. sıradaki yerini korumayı başardı.

Arka tarafta ise Kimi Raikkonen çok iyi bir çıkışla 4. sıraya kadar yükseldi. Fernando Alonso da start ile birlikte 1 sıra yükselmeyi başardı.

İlk tur içerisinde arka taraflarda Timo Glock ile Romain Grosjean arasında yaşanan temas sonrasında her iki pilot ta pit alanına girmek zorunda kaldı. Grosjean'ın ön kanadı değiştirildi.

2. tur tamamlanırken sıralama şu şekilde oluştu: Hamilton - Kovalainen - Barrichello - Raikkonen - Vettel - Rosberg - Alonso - Button. Startın kaybeden isimlerinden biri olan Şampiyona Lideri Button 5. sırada başladığı yarışı şu anda 8. sırada sürdürüyor.

İlk tur içerisinde Luca Badoer spin atan ilk isim oldu. Badoer 3. tur geçilirken 17. sırada yarışı sürdürüyor. Hamilton geçen 36 turda da en hızlı tur derecesini geliştirmeyi başardı. Hamilton ile ikinci sıradaki Kovalainen arasından 2.6 saniye fark var.

Orta sıralarda Webber Jenson Button'ı geçerek 8. sıraya yükseldi. Bu geçiş Şampiyona açısından çok önemli olacak.

10 tur geride kaldı. Herhangi bir geçiş yaşanmadı. Hamilton'ın 5.7 saniye fark ile liderliği devam ediyor. Romain Grosjean 18. sırada yarışı sürdürürken aracının kontrolünü kaybedrek uzun bir kayma yaşadı. Ancak Renault pilotu toparlayarak yarışa devam etti.

16. turda yarışın lideri Hamilton ilk pit stopu için pit alanına yöneldi. Aynı turda Vettel ve Kubica da pit stoplarını gerçekleştirdiler. Hamilton pit stop sonrasında piste Raikkonen'in arkasında 4. olarak döndü.

1 tur sonra Hamilton'ın takım arkadaşı Kovalainen'de pite girdi. Sorusuz bir pit stop gerçekleştiren Kovalainen 6. sırada piste geri döndü. Vettel yakıt pompasında yaşadığı sorunun ardından ilk pit stopundan 1 tur sonra bir kez daha pite girmek zorunda kaldı.

19. turda Kimi Raikkonen de ilk pit stopunu gerçekleştirdi. Raikkonen yumuşak lastiklerle piste geri dönerken Webber'in arkasında kaldı. Aynı turda Button da pit stopunu gerçekleştridi. Barrichello yarışın liderliğini sürdürüyor ve yarıştaki en hızlı turu eline geçridi. 1:39.427.

Barrichello 19. turda pite girdi. 9 saniye pitte kalan Barrichello yarışa Hamilton'ın arkasında 2. sırada dönmeyi başardı. Böylelikle Rubens Barrichello ilk pit sonrasında Heikki Kovalainen'i geçerek Hamilton ile arasındaki farkıda oldukça kapattı.

23. turu geride bırakırken Hamilton ile Barrichello arasındaki fark 3.6 saniye civarında. Kovalainen ise Barrichello'nun 4.4 saniye arkasında yarışı 3. sırada sürdürüyor. Pit sonraınsda yerini koruyan Kimi Raikkonen ise Hamilton'ın 13.5 saniye arkasında 4. sırada.

Sebastian Vettel'in motoru 25. turda iflas etti. Gri dumanlar çıkartarak aracını güvenli bir alana çeken Vettel için Valencia hafta sonu tam bir kabusa dönmüş oldu. Vettel antrenman turlarında da bir motor değiştirmişti.

Luca Badoer ilk pit stopu sonrasında pit çıkışında Romain Grosjean'a geçildi. Hemen ardından pit çıkışında beyaz çizgilerin üzerinden geçince yarış komiserlerince pitten geçme cezasına çarptırıldı.

32. turda Hamilton'ın liderliği devam ediyor. Barrichello 4.5 saniye fark ile ikinci sırada. Kovalainen 3 ve Raikkonen yarışı 4. sırada sürdürüyor.

37. turda Hamilton 2. kez pit alanına girdi. Hamilton pit alanındayken lastiklerin hazır olmaması nedeniyle yaklaşık 5 saniye fazladan vakit kaybetti. Hamilton piste Rosberg'in arkasında geri döndü. Pit öncesinde Barrichello Hamilton ile arasındaki farkı 3.2 saniyeye kadar düşürmüştü. Hamilton'ın pit alanında yaşadığı sorun Barrichello'nun ikinci pit stopu sonrasında liderliğe yükselmesini sağlayabilir.

Rubens Barrichello tur derecelerini iyileştirerek hızlanmaya devam ediyor. Brezilyalı pilot 38. turda elde ettiği 1.38.990'lık derecesi ile en hızlı turu eline geçirdi.

39. turda Kazuki Nakajima'nın sol arka lastiği patladı. Nakajima patlak lastiği ile pit alanına dönmeye çalışıyor. Nakajima pite girdikten sonra lastiğini değiştirerek yarışa geri döndü.

Aynı turda Barrichello pite girdi. Sorunsuz bir pit stop geçiren Barrichello yarışa Hamilton'ın önünde dönmeyi başardı. Bu turda Raikkonen ve Kubica da pite giren pilotlar oldular.

43. turda Sebastien Buemi 12. viraj da frenlerinde yaşadığı sorunun ardından spin atarak yarış dışı kaldı.

Ön tarafta Barrichello ile Hamilton arasındaki fark 6.7 saniyeye kadar çıktı. Hemen arkalarında Kimi Raikkonen Heikki Kovalainen'i geçerek 3. sıraya yükselmiş durumda. Kovalainen ise 4. sırada yarışı sürdürüyor.

Son turlarda yarışta başka bir geçiş olmayınca Rubens Barrichello Ferrari'den sonraki Formula1 kariyerinin ilk zaferine ulaşmış oldu.

Yarışta ikinciliği Lewis Hamilton alırken podyumun son basamağına ise Kimi Raikkonen çıktı.
MiSS-FENER Tarih: 23.08.2009 14:01
Araç ağırlıkları açıklandı - Avrupa GP

Valencia'da geçilen sıralama turlarının ardından FIA araç ağırlıklarını açıkladı.

1. Hamilton McLaren-Mercedes 653.0

2. Kovalainen McLaren-Mercedes 655.0

3. Barrichello Brawn-Mercedes 662.5

4. Vettel Red Bull-Renault 654.0

5. Button Brawn-Mercedes 661.5

6. Raikkonen Ferrari 661.5

7. Rosberg Williams-Toyota 665.0

8. Alonso Renault 656.5

9. Webber Red Bull-Renault 664.5

10. Kubica BMW-Sauber 657.5

11. Heidfeld BMW-Sauber 677.0

12. Sutil Force India-Mercedes 672.5

13. Glock Toyota 694.7

14. Grosjean Renault 677.7

15. Buemi Toro Rosso-Ferrari 688.5

16. Fisichella Force India-Mercedes 692.5

17. Nakajima Williams-Toyota 702.0

18. Trulli Toyota 707.3

19. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 678.5

20. Badoer Ferrari 690.5
selcukbrs Tarih: 23.08.2009 02:35
mercedes uzun bir aradan sonra eski performansına geri döndü keşke ferrarimde öyle olsa ama bu sezon bizim için artık bitmiştir önümüzdeki sezona bakıyoruz ama eğer shumi sakat olmasydı polde ilk sırayı alırdık ama olmadı nabalım artık yapçak bişey kalmadı
MiSS-FENER Tarih: 23.08.2009 00:53
Hamilton zaferin ardından şimdi pole pozisyonunda

Sezonun 11. yarışı olan Avrupa Grand Prix'si sıralama turlarını McLaren Mercedes'ten Lewis Hamilton kazandı. Hamilton Macaristan Grand Prix'sindeki zaferin ardından yükselen performansını sürdürerek takımı ve kendisi adına bu sezon ilk kez pole pozisyonunu elde etmiş oldu.



Son virajda hata yapan Hamilton'ın takım arkadaşı Heikki Kovalainen ise sıralama turlarını 2. sırada tamamladı. Yarın yarışta ilk çizgide McLaren Mercedes pilotları olacak.

Sıralama turlarında 3. sırayı ise Brawn GP'den Rubens Barrichello elde etti. Barrichello'yu Red Bull'dan Sebastian Vettel takip ederken Jenson Button 5. ve Kimi Raikkonen 6. sıraları aldılar.

Başarılı bir hafta sonu geçiren Williams'tan Nico Rosberg'in 7. olduğu sıralamalarda evinde yarışan Fernando Alonso 8., Mark Webber 9. ve Robert Kubica 10. sıraları aldılar.


1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:38.649 1:38.182 1:39.498

2. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:38.816 1:38.230 1:39.532

3. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:39.019 1:38.076 1:39.563

4. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:39.295 1:38.273 1:39.789

5. Button Brawn-Mercedes (B) 1:38.531 1:38.601 1:39.821

6. Raikkonen Ferrari (B) 1:38.843 1:38.782 1:40.144

7. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:39.039 1:38.346 1:40.185

8. Alonso Renault (B) 1:39.155 1:38.717 1:40.236

9. Webber Red Bull-Renault (B) 1:38.983 1:38.625 1:40.239

10. Kubica BMW-Sauber (B) 1:38.806 1:38.747 1:40.512

11. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:39.032 1:38.826

12. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:39.145 1:38.846

13. Glock Toyota (B) 1:39.459 1:38.991

14. Grosjean Renault (B) 1:39.322 1:39.040

15. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:38.912 1:39.514

16. Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:39.531

17. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:39.795

18. Trulli Toyota (B) 1:39.807

19. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 1:39.925

20. Badoer Ferrari (B) 1:41.413


Pole Pozisyonu

10 dakika sürecek olan ve pole pozisyonunun belirleneceği son bölüme kkalan son 10 isim şu şekilde oluştu: Barrichello - Hamilton - Kovalainen - Vettel - Rosberg - Button - Webber - Alonso - Kubica - Raikkonen.

Son bölüm için yeşil ışıklar yandı. Pilotlar sırayla piste çıkıyorlar. 10 sürücünün hepsi zaman turlarına başladılar. İlk zaman turu Kubica'dan geliyor. 1:41.381. Hamilton son bölümdeki ilk hızlı turunda 1:39.498 yaparak liderliğe yükseldi.

Pilotlar son kez lastik değişimi için pite giriyorlar. Kalan son 4 dakikada sürücüler pole pozisyonunu kapmak için gaza yüklenecekler.

Hamilton'ın liderliği devam ediyor ve ikinci sırada Jenson Button var. Son 1 dakikaya girilirken artık pistteki 10 sürücünün elde edecekleri dereceleri bekliyoruz. İlk ciddi zaman turu Barrichello'dan gelecek. Barrichello bu turunda 1:39.563 ile 2. sıraya yükseldi. Ancak hemen ardından Kovalainen 2. liği aldı.

Süre doldu...

Kovalainen ilk iki sektörde en iyi zamanı elde etmesine rağmen son virajda yaptığı hata ile ikinci sırada kaldı. Hamilton pole pozisyonunda.


2. Eleme Bölümü

İkinci bölüme Kimi Raikkonen ilk başlayan isim oldu. Raikkonen'i Robert Kubica ve Sebastien Buemi takip ediyor.

Valencia'da hava sıcaklığı 30 dereceye kadar yükseldi. Pist sıcaklığı ise 45 derece civarında. İlk zaman turu Raikkonen'den geldi. 1:38.823. Raikkonen ilk eleme bölümündeki derecesinden daha iyi bir zaman yapmış oldu.

Brawn GP pilotları ilk turlarınında en hızlı zamanları ard arda yaptılar. Button 1:38.801'lik derecesi ile şu an lider durumda.

Hemen takip eden turda Kovalainen en hızlı zamanı yaptı. Takım arkadaşı ilk bölümde lenen Rosber 1:38.547 yaparak liderliğe yükseldi ancak hemen ardından Hamilton 1:38.182 ile bir kez daha listenin başına yükselmeyi başardı.

Pilotların çoğu ilk turlarının ardından ayar değişikliği için garajlarına döndüler. Bitime 4 dakika kala pilotlar yavaş yavaş garajlarından çıkmaya başladılar. Son bölümde pist oldukça kalabalık olacak.

1 dakika kaldı ve şu an eleme bölgesinde Sutil, Buemi, Glock, Grosjean ve Alonso var. Liderlik halen Hamilton da ve İngiliz pilot garajında beklemede. Damalı bayrak sallandı.

İkinci bölümün tamamlanması ile elenen 5 pilot şu isimler oldu: Heidfeld - Sutil - Glock - Grosjean - Buemi. Bu bölümde en hızlı zamanı Rubens Barrichello 1:38.076 ile elde ederken Hamilton Brezilyalı pilotu takip etti.


1. Eleme Bölümü

20 dakika sürecek ilk eleme bölümüne Luca Badoer ilk başlayan pilot oldu. Hamilton ve Alonso dışında tüm pilotlar piste çıktılar.

İlk zaman turlarında Sebastien Buemi'nin liderliği var. 1:40.203. Heikki Kovalainen ilk turunda 1:39.997'lik derecesi ile liderliğe yükseldi.

Kimi Raikkonen'den sonra Romain Grosjean da frenleme sıkıntı yaşadı ve kaçış alanına girmek zorunda kaldı. Raikkonen 1:39.718 ile liderliği eline aldı. Bu arada Hamilton ilk hızlı turunda aracının kontrolünü kaybetti ve kaçış alanına girerek spin atmaktan kurtuldu. Hamilton turuna devam ediyor.

Alonso'nun da garajında ayrılması ile birlikte tüm sürüclüler piste çıkmış oldu. Rosberg 6. turunda 1:339.416 ile en hızlı turu attı. Son antrenmanlarda en hızlı zamanı yapan Adrian Sutil şu an 17. sırada ancak takım arkadaşı Fsichella 2. zamanı yapmayı başardı.

Hamilton pist dışına çıktıktan sonra attığı turunda 1:38.649 yaparak liderliğe yükseldi. Ferrari için yarışan Luca Badoer 8 tur atmasına rağmen yaklaşık 3 saniye fark ile son sırada bulunuyor.

İlk Formula1 yarışına yarın çıkacak olan Renault pilotu Romain Grosjean şu an 4. en hızlı turun sahibi. İlk seansın bitimine 3 dakika kala Williams'tan Kazuki Nakajima yavaşlayarak aracını kenara çekti. Hamilton dışında tüm pilotlar pistteler.

Elenme bölümünde bulunan Button son turunda 1:39.008 yaparak 4. sıraya yükseldi. Süred oldu, pilotların son turlarında elde edecekleri dereceleri bekliyoruz.

İlk bölüm sonunda elenen isimler: Fisichella - Nakajima - Trulli - Algersuari - Badoer.

Jenson Button 1:38.531'lik derecesi ile ilk eleme bölümünün en hızlı ismi olurken Hamilton onu takip etti.
selcukbrs Tarih: 22.08.2009 11:49
ahbe keşke efsanede olsaydı