1998 yılından beri Brezilya Çin Kolombiya Almanya Hindistan İtalya Japonya Tayland ve İngiltere’de hazır giyim ve ev tekstili konularındaki tüketici alışkanlıklarını inceleyen CCI’nın (Cotton Council International) Türkiye’de yaptığı “Türk tüketicilerin alışveriş trendleri” araştırmasında ilginç sonuçlar ortaya çıktı.

Tüketicilerin alışveriş ve giyim trendlerinin anlaşılıp pazarlama faaliyetlerine yön vermesi için CCI’nın Türkiye’de yaptığı araştırmada İstanbul Tekirdağ İzmir Antalya Gaziantep Ankara Bursa Samsun Trabzon Erzurum Kayseri ve Malatya illerinde 15-55 yaşları arasında olan ve Türkiye’deki tüketici gelir dağılımını örnekleyen 511 kişi ile yüz yüze mülakat şeklinde yapıldı.

ALIŞVERİŞİ EN ÇOK SEVEN ÜLKE

Türkiye’de ilk kez Mart 2008’de gerçekleştirilen araştırmada Türkiye; İtalya Almanya İngiltere gibi ülkeler ile karşılaştırıldığında yüzde 71’lik oranla alışveriş yapmayı en çok seven ülke oldu. Sonuçlara göre; Türkiye’de tüketicilerin yaklaşık dörtte üçü alışveriş tutkunu. Kadınlar (yüzde 84) erkeklere (yüzde 60) oranla genel giyim alışverişinden daha çok hoşlanıyor. Türk tüketicilerin yarısından fazlası (yüzde 57) en az ayda bir kez alışveriş yapıyor.

TÜRK ERKEĞİ JEAN VE TAKIM ELBİSE ALIYOR

Ancak konu satın almaya gelince bilinenin aksine Türk erkekleri dış giyimde kadınlardan daha fazla alışveriş ve harcama yapıyor. Bu harcama özellikle yüzde 50’lik oranla jean pantolonlarda ve yüzde 45’lik oranda takım elbise alışverişlerinde kendini gösteriyor.


Türkiye’de kadın ve erkeklerin kıyafet seçimindeki rolü yüzde 52’lik oranla düzenli olarak gördükleri arkadaş ve meslektaşları oluşturuyor. Mağaza içindeki teşhirler (yüzde 49) ve aile fertlerinden (yüzde 42) de ağırlıklı olarak etkileniyorlar.

İNDİRİM SEZONU ÖNEMLİ

Türkiye’de giyim sektöründe yılın neredeyse yarısını indirim sezonları oluşturuyor. CCI’nın verilerine göre indirim sezonları Türkler için alışverişin en önemli öğelerinden biri. Konu indirim olduğunda ise Türk kadınlarının (yüzde 44) erkeklere kıyasla (yüzde 29) indirimlerden daha fazla yararlandıkları ortaya çıkıyor. Alışverişin ikinci büyük unsuru ise mağazaların zengin ürün seçeneği ve çeşitliliği.

NEREDEN ALIŞVERİŞ YAPIYORLAR?

Türkiye’deki tüketicilerin çoğu birkaç odakta toplanmış. Küçük bağımsız giysi mağazaları yüzde 65 ile önde gelirken bunları departman mağazaların dışında kalan mağaza zincirleri/giyim maksatlı mağazalar yüzde 50 ve yüzde 41 oranında departman mağazalar takip ediyor.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 412
favori
like
share
RoHaN Tarih: 22.08.2009 12:52
Erkekler Elektronik eşyaya ve internet alışverişine meyilli olabilir ama Türk Kadınının alışverişte erkeklerden üstün olduğu muhakkak.