Almanya İmsakiyesi - Hollanda imsakiyesi - Fransa İmsakiyesi - Belçika İmsakiyesi - Avusturya İmsakiyesi



Aşşağıda linkini verdiğimiz siteden yaşadığınız ülkeye göre arama yaparak İftar ve sahur vakitlerini öğrenebilirsiniz
Hayırlı ramazanlar

Yurtdışı Ramazan İmsakiyesine Ulaşmak için Tıklayınız

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 8828
favori
like
share
azerdsq Tarih: 27.08.2010 18:09
bu yazilanlar cok sacma, insanlari kolaylastirma/zorlastirmama diye tuhaf seyler cikariyorlar!!
vakit vakittir! temkin vaktini koymuyorlar, vakitleri uzatiyorlar, bunlarin hepsinide kendi nefislerine gore (vahabilerin sayesinde) vakitleri ayarliyorlar, insanlari dinden cikarticaklar.

Kesinlikle diyanet yanlis, burda gecen sene takvimlerinde imsak saat 5 yaziyordu ramazanda yarim saat daha uzattilar. cok sacma!!!!
yatsiyida yazin gece00.30 yaziyorlar, geri hoca diyorki: yok efendim hocalar toplanmisda vakit duzelmesi yapilmis 00.30 da degilde 23.30 kilabiliriz!! yuh artik!!

diyanet vahabi zihniyeti olan insanlar tarafindan takip ediliyordur, buda sunu demektir, diyanetin vakitleri hep yanlis!

Ben Ummeti Muhammedin ehli sunnet vel camaat itikadina icabet eden, allahin kitabina Kurani Kerime, Talebe yetistirene uyarim, onlari takip ederim.
"Ummetim 73 fikra ya ayrilacaktir, bunlari 72 cehennemliktir, biri cennetlik oda ehli sunnet vel cemaat itikadina uyan" (hadisi serif, tam boyle degil aklimdaki bunu tuttum).
yaani dinimi ogreten, ogrenen ve ikisinede yardim edenleri takip derim, dogru yol budur, isim vermeme gerek yok dogru yolda hizmet edenler belli... gorunen goz kilavuz istemez...
juanantonio Tarih: 14.07.2010 14:50
ellerineize saglik
Sari Menekse Tarih: 06.09.2009 04:31
@ GaYe

Genis bir aciklama yapamam ama kisadan anlatmaya calisayim.
Diyanet'in, Milligörüs'ün, Süleymanci'larin vb. görüslere bagli olanlar , ibadet vakitlerine uyarlar.
Diyanet Türkiye'de din isleriyle ugrasan resmi kurumdur.

----------------------------------------------------

Sahur vakitlerinde, senelik kullandigim Diyanet takvimi ile Ramazan icin özel hazirlanmis imsakiyenin arasinda yarim saatten fazla fark oldugu icin hangi vakite uyacagima emin olamadim. Diyanete mail yazarak bu farkin sebebini aciklamalarini istedim.
Bana gelen cevabi ekliyorum.


Asagida gondermis oldugumuz aciklama uyarinca din isleri yuksek kurulu yurt
disindaki namaz vakitlerinde kriter degisikligine gitti. 2010 takvimleri bu
yeni kriterlere gore basilmaktadir. Fakat yurt disinda yasayan sizlere
ramazan ayinda da kolaylik olsun diye imsakiyeler yeni kriterlere gore
hesaplanmistir.
[url]http://www.diyanet.gov.tr/turkish/dy/Diyanet-Isleri-Baskanligi-AnaMenu-ramazan-imsakiyesi-241.aspx[/url]
adresindeki imsakiyeler tamamen yeni kriterlere gore hesaplanmistir.

Saygilarimizla.

IMSAK VE YATSI VAKITLERINE ILISKIN AÇIKLAMA

Islâm'in bes temel esasindan biri olan namaz, günün belli zaman dilimleri
içerisinde yerine getirilmesi gereken bir farzdir. Nitekim Yüce Allah,
"Süphesiz namaz Müminlere vakitli olarak farz kilinmistir" buyurmaktadir
(Nisa 4/103). Bu nedenle, normal sartlarda ilkesel olarak namazlarin
vakitlerinden önce kilinmasi caiz olmadigi gibi, vakitlerinden sonraya
birakilmasi da caiz degildir.

Kur'an-i Kerim'de günlük bes farz namazin vakitlerine mücmel olarak(Hz.
Peygamberin açiklamasina ihtiyaç duyulacak sekilde) isaret edilmistir.
[el-Bakara (2): 238; Hud (11): 114; el-Isra (17): 78; Rum (30):17-18; Kaf
(50): 39-40; el-Insan (76): 25-26] Kur'an'da mücmel olarak isaret olunan
namaz vakitleri, yine dini hükümlerin ana kaynaklarindan olan Sünnette
uygulamali ve sözlü olarak açiklanmistir. Hadis rivayetlerinde namaz
vakitleri açiklanirken sabah dogu ufkunda safagin belirmeye baslamasi/fecr,
günesin dogusu/tulu', Günesin ögleyin tepe noktasina gelip batiya meyletmeye
baslamasi/zeval, gölgelerin fey-i zevalden hariç bir misli veya iki misli
olmasi, günesin batmasi/gurub, bati ufkunda aksam safaginin
kaybolmasi/gaybûbet-i safak... gibi dünyanin kendi ekseni etrafinda
dönmesinden kaynaklanan astronomik ve atmosferik alametler ölçü olarak
verilmistir. (Örnek olarak bakiniz: Tirmizî, Salât, 1; Ebû Dâvûd,
Salât[Hadis No. 393-394], 2; Müslim, Mesâcid ve Mevâdiu's-Salât, 31 [Hadis
No: 610,611,612,613,614])

Sünnette verilen bu ölçülerin, herhangi bir sikintiya yol açmayacak sekilde
normal olarak olustugu bölgelerde namaz vakitleri bu ölçüler dogrultusunda
belirlenmektedir. Bu ölçülerin kismen veya tamamen olusmadigi bölgelerde ise
namaz vakitlerinin takdirle belirlenmesi gerektigi hususu, bireysel olarak
fetva veren ilim adamlarinin yanisira bütün fetva kurullarinin artik
üzerinde görüs birligi içerisinde olduklari bir meseledir. Bir hadis
rivayetine göre Hz. Peygamber, böyle durumlarda namaz vakitlerinin takdir
edilmesi gerektigini ifade etmislerdir. (Bak. Müslim, Kitabu'l-Fiten ve
Esrâtu's-Sâat, 20).

Yatsi namazinin vakti hesaplanirken günesin ufkun 17° altina inmesi, sabah
namazinin vakti için de ufka 18° yaklasmasi esas alindigi takdirde,
Ekvatordan yaklasik 48° enlem dairesine kadar olan bölgelerde Sünnette
belirlenen ve fikih kitaplarimizda açiklanan astronomik ve atmosferik
alametlere uygun olarak namaz vakitleri olusmaktadir. 49° enlem dairesinden
itibaren yaz aylarinda kutba dogru gittikçe artan oranda imsak ve yatsi
vakitlerini gösteren belirtilerin olusmadigi günler, 66° Enlemden itibaren
de yaz aylarinda günesin batmadigi, kisin bunun mukabili günlerde ise
günesin dogmadigi günler baslamaktadir. Ancak vakitler olusmakla birlikte
yaklasik 45° - 48° Enlemleri arasinda özellikle yaz aylarinda 17°-18° ye
göre yatsi vakti çok geç, imsak vakti ise çok erken olusmaktadir. Bu durum,
söz konusu enlemlerde bulunan Müslümanlarin namaz ve oruçlarini eda ederken
güçlük ve sikinti çekmelerine neden olmaktadir.

Vakit belirtileri olusmayan dönemlerde yukaridaki Hadis rivayetinde de
isaret edildigi gibi namaz vakitlerini belirlemek için zorunlu olarak takdir
yöntemi uygulanacaktir. Baska türlü namaz vakitlerini belirlemek mümkün
gözükmemektedir. Çünkü günde (24 saatte) bes vakit namaz Allah'in emridir.
Bu emrin günün hangi zaman dilimlerinde yerine getirilecegini gösteren
astronomik ve atmosferik belirtiler, bu emrin ne zaman yerine getirilecegini
gösteren alametlerdir. Bu itibarla söz konusu alametlerin normal olarak
gerçeklesmedigi yerlerde vakitleri takdirle belirlemek dinen zorunludur.

Bundan dolayi Islam âlimleri ve çesitli ilmi kuruluslar bu hususta bir takim
takdir yöntemleri ve çözümler ortaya koymuslardir. Fakat su ana kadar henüz
herhangi bir takdir yöntemi üzerinde birlik saglanamamistir. Arzu edilen ve
bu bölgelerde yasayan Müslümanlar açisindan uygun olan, takdirde birlik
saglanmasidir.

Diyanet Isleri Baskanligi bu birligin saglanabilmesi için öteden beri
gayretlerini sürdürmektedir. Baskanligimiz arzu edilen bu birligi
saglayabilmek için iyi niyet ve samimiyet eksenli çabalarini sürdürecektir.
Ancak böyle bir birlik saglanana kadar Diyanet Isleri Baskanligi, dini
delilleri, geçmiste bu hususta aldigi kararlarin uygulama sonuçlarini, baska
uygulama örneklerini, halkin maslahatini, bölgenin sartlarini, buralarda
yasayan isçi, ögrenci, memur, esnaf vb. çesitli kesimlerin karsilastiklari
güçlükleri ve ihtiyaçlari dikkate alarak bir taraftan Islam dininin
"kolaylastirma/zorlastirmama" ilkesi dogrultusunda diger taraftan da
Istihsan ve Maslahat delillerinin isiginda takvimlerini ve namaz
cetvellerini düzenlemektedir.

Baskanligimiz, bu bölgelerde takdiri, yalnizca yatsi ve imsak vakti
belirtilerinin olusmadigi dönemlere hasretmenin, bu bölgelerde yasayan
insanlarin ibadet hayatindaki sikintilari gidermeye yetmeyeceginin
farkindadir. Yarim asirlik tecrübenin, uzun yillar süren uygulamalarin ve
çesitli arastirmalarin ortaya çikardigi sonuç budur. Bu durum, yatsi namazi
ve imsak vakti için takdiri daha kapsamli olarak uygulamanin önemli bir
ihtiyaç oldugunu göstermektedir.

Iste bu sebeple bu bölgelerde yasanan güçlügü ortadan kaldirmak ve
insanlarin ibadet hayatini kolaylastirmak amaciyla Din Isleri Yüksek Kurulu,
önceki uygulamalarin ortaya çikardigi sorunlari, sikintilari ve güçlükleri
de dikkate alarak Brüksel Konferansinda alinan karar dogrultusunda takdir
uygulamasini yatsi namazi için 45° Enlemin ötesinde genel olarak uygulamaya
karar vermistir. Imsak için ise takdiri uygulamayi, aksam safagi ile sabah
safaginin astronomik açidan simetrik olmasini göz önüne alarak oruç
açisindan sikintinin yasandigi yaz aylarini (Mart-Eylül arasi) kapsayacak
sekilde uygulamayi benimsemistir.

Bu dogrultuda 45° Enlemden ötede takdiri olarak aksam namazi vaktine Brüksel
Konferansi karari dogrultusunda 1 saat 20 dakika eklenmek suretiyle yatsi
için itibari vakit tespit edilmesi benimsenmistir. Ancak bu sürenin, ser'î
gecenin üçte birinden daha sonraya kaldigi zamanlarda yatsi vaktinin
belirlenmesinin, ser'î gecenin üçte birinden daha sonraya kalmayacak sekilde
tespit edilmesi uygun görülmüstür. Bu uygulama, yatsi vaktinin sonunun,
gecenin üçte biri oldugunu ifade eden Hadisi serifler [(Müslim, Mesacid,
176, 177 (613); Nesâî, Mevâkit 12 (I/258); Tirmizi, Salat 1 (113), (Hadis
No: 147), Salat, 115 (152); Ibn Mace, Salat, I (668); Ebu Davud, Salat 2
(393)] dikkate alinarak benimsenmistir.

Imsak ile ilgili olarak karsilasilan sikinti ve güçlük, yalnizca oruç
ibadetinde söz konusudur. Bundan dolayi imsak vaktinde sikinti ve güçlügün
kendini gösterdigi yaz aylarinda aksam ile yatsi arasindaki süreye derece
farkindan dolayi 10 dakika eklenerek bu süre, günesin dogusundan çikarilmak
suretiyle imsak vakitleri takdiri olarak hesaplanmistir.

----- Original Message -----
From: "PROTOKOL"
To: "vakit hesaplama"
Sent: Tuesday, August 25, 2009 11:49 AM
Subject: Fw: Imsakiye vakitleri hakkinda...
Imhotep16 Tarih: 26.08.2009 09:47
Diyanetin İmsakiyesini tavsiye etmem, zira (asıl) vakit girdiği halde takdîrî vakit kullanılmış, Diyanet'in takvimi tavsiye olunur.
MaRaBoGLu61 Tarih: 23.08.2009 09:57
Diyanet işlleri başkanlığının DİTİB'in imsakiyesini kullanmanızı tavsiye edebilirim
GaYe Tarih: 22.08.2009 23:04
tesekkürler ama benim bir sorum var mesela bizim burda 3 ayri cami var ve 3 ününde vakitleri farkli bu neden aceba?insan celiski icinde kaliyor.