2009 Formula 1 Sezonu - Belçika Grand Prix - 2009 - Formula 1 Sezonu - Belçika Grand Prix - 2009 Formula 1 Belçika Grand Prix - 2009 Formula 1 - Belçika Yarışı

Belçika GP - Teknik Değerlendirme

Bu hafta sonu yapılacak Belçika Grand Prix'si efsanevi SPA-Franchorchamps pistinde gerçekleştirilecek. Tüm Formula1 severler için SPA her zaman iple çekilen bir yarış olmuştur. Hızlı düzlükleri ve Formula1 tarihine ismini yazdırmış virajları ile SPA oldukça zorlu bir pist. Şimdi pistin teknik yapısını inceleyelim.



Araç Dinamikleri

Ortalama dönüş açısı, pistteki virajların ortalama açısını ifade eder. Spa-Francorchamp'ın ortalama dönüş açısı 760'dır. Bu, şampiyonadaki en düşük rakamdır. Düzlüğün sonundaki hız geçtiğimiz yıl 319 km/s olmuştu.

Pist, 2009 takvimindeki en yüksek hızlı ikinci yer. Bunun için downforce-hava direnci oranını optimize etmek için kanat seviyesi önemli. Bu arada Spa, takvimdeki pistler arasında ikinci en yüksek ortalama hıza sahip pist.


Pit alanı ve yakıt stratejisi

Pit alanı uzunluğu ve profili optimum yakıt stratejinin belirlenmesinde etkili olmaktadır. Burada pit alanındaki kayıp ortalama 19.8 saniyedir. Bu da şampiyonada 6. en yüksek zamandır. 5 kilometrelik pist mesafesinde bir turu tamamlayabilmek için ortalama 2.25 kg yakıt harcarsanız. Yakıt sarfiyatı açısından 2. en tasarruflu ikinci pisttir. Bu konudaki ortalama ise 5 km başına 2.42 kg.dir.


Güvenlik Aracı

Yarış stratejisinin belirlenmesinde bir diğer önemli nokta güvenlik aracının piste girme ihtimali. Hava durumu, pist dışı alanlar ve pistin tasarımı ile birinci virajın giriş ve çıkış özellikleri güvenlik aracı ihtimalini etkileyen faktörler arasında yer almakta.

Spa'daki son yedi yarışta dört kez güvenlik aracı piste girdi. Bu da yarış sırasında güvenlik aracı periyodu olma ihtimalinin yüzde 57 olduğunu gösteriyor.


Isı, basınç ve nem

Mesela, pilotlar İnterlagos'ta yarışırken hep yol tutuşunun azlığından ve motor performansındaki düşüşten şikayet ederler. Deniz seviyesinden 750 metre yükseğe çıkmak, hava basıncının azalması, nem gibi faktörler motorun gücünü, aerodinamik performansını ve soğutma sistemlerini etkiliyor. Hatta bazen performans kaybı çift haneli rakamları buluyor.

Hava yoğunluğu da çevre ısısını etkiliyor. Spa'nın deniz seviyesinden yüksekliği 410 metre. Takvimde 968 mbar ile, en düşük ortalama basınca sahip pist. Sonuç olarak pistin çevresel özellikleri, motorun gücünde önemli bir azalmayla sonuçlanacak.


Belçika GP için sadece 46 bin bilet satıldı

Pazar günü Spa-Francorchamps'ta gerçekleşecek Belçika GP için sadece 46 bin biletin satılabildiği açıklandı.



Pist direktörü Andre Maes, 2009 hedeflerinin 70 bin bilet olduğunu ancak 46 bin rakamının beklentilerin çok altında olduğunu söyledi. "Şu an itibariyle hedef rakama ulaşmamız imkansız gibi görünüyor" diyen Maes, Önümüzdeki birkaç gün boyunca nelerin değişeceğini bilemeyiz fakat gidişat iyi değil" şeklinde konuştu.

Geçen yılki yarışa 52 bin seyirci iştirak etmiş, 2007'de ise 66 bin bilet satılmıştı. Bu açıdan bakıldığında, seyirci sayısında her yıl kayıp yaşandığı görülüyor.

Bununla birlikte, efsane pilot Michael Schumacher'in yarışalara geri döneceğini açıklamasını takip eden birkaç saat içinde 3 bin bilet satıldığı, pilotun bu fikrinden vazgeçmesi üzerine ise müşterilerden yalnızca 50 tanesinin parasını geri istediği bildirildi.

Belçika Grand Prix Cuma 1. Antrenman Turları - Trulli yağmur altında lider

Belçika Grand Prix hafta sonu bugün yapılan Cuma 1. antrenman turları ile start aldı. Alışılagelmiş şekilde SPA pisti güne yağmurla başladı. 1. seansın başlarında etkisini gösteren yağmur 1 saat boyunca aralıklarla devam etti. Jarno Trulli kuru zeminde attığı 1:49.675'lik derecesi ile ilk bölümün en hızlı ismi oldu.



İlk yarım saatlik bölümde pilotlar hazırlık turlarını tamamlayarak garajlarında beklemeye çekildiler. Bu süre zarfında gri bulutlar SPA pistinin üzerinde dolanıyorudu. Bitime 1 saat kala ilk damlalar pist üzerine düşmeye başladı.

Pilotlar bu gelişme ile birlikte zaman turları için piste çıktılar. 10 dakikalık bölümde hafif nemli pistte gelen zamanturlarının ardından artan yağmur derecelerin gelişmesini engelledi.

Trulli'yi Jenson Button +0.608 saniye farkla takip ederken Fernando Alonso da 3. en hızlı zamanın sahibi oldu. Toro Rosso'dan Sebastien Buemi ıslak zeminde spin atarak bariyerlere çarpmasına rağmen 4. zamanı yapmayı başardı. Buemi'nin aracının ön kanadı hasar gördü.

Seans boyunca bir çok pilot pist dışını ziyaret etmekten kurtulamadı. Lewis Hamilton ve Sebastian Vettel ilk bölümde zaman turu yapmayan 2 pilot oldular.


1. Trulli Toyota (B) 1:49.675 13

2. Button Brawn-Mercedes (B) 1:50.283 + 0.608 18

3. Alonso Renault (B) 1:50.368 + 0.693 13

4. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:51.045 + 1.370 20

5. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 1:51.529 + 1.854 24

6. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:52.321 + 2.646 18

7. Raikkonen Ferrari (B) 1:52.930 + 3.255 16

8. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:53.383 + 3.708 11

9. Kubica BMW-Sauber (B) 1:53.650 + 3.975 12

10. Badoer Ferrari (B) 1:55.068 + 5.393 20

11. Fisichella Force India-Mercedes (B) 2:03.972 + 14.297 11

12. Rosberg Williams-Toyota (B) 2:04.505 + 14.830 13

13. Grosjean Renault (B) 2:05.513 + 15.838 13

14. Heidfeld BMW-Sauber (B) 2:05.614 + 15.939 14

15. Nakajima Williams-Toyota (B) 2:05.705 + 16.030 15

16. Sutil Force India-Mercedes (B) 2:05.839 + 16.164 10

17. Webber Red Bull-Renault (B) 2:06.181 + 16.506 6

18. Glock Toyota (B) 2:06.331 + 16.656 15

19. Vettel Red Bull-Renault (B) 1

20. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 4


İlk seanstan notlar...

Hafta sonu açık bir havanın beklendiği Spa-Francorchamps'da, serbest antrenmanların başlamasıyla yağmur geldi. Sabah saatlerinde sürüşlere uygun bir havanın hakim olmasının ardından Jaime Alguersuari, ıslak lastiklerle önemli bir avantaj elde etti. Böylece yağmur altında ilk F1 sürüş tecrübesini uygun bir ortamda yakalamış oldu.

Toyota pilotu Jarno Trulli ise BBC'ye yaptığı açıklamada, "Spa dünyanın en iyi pisti ancak en kötü havasına sahip. Burada neler olacağını asla bilemiyorsunuz" dedi.

Diğer ilgi çekici nokta ise Ferrari'de oldu. İtalyan ekibin medya şefi Luca Colojanni, Jules Bianchi'yi takım yetkililerine tanıtan Nicolas Todt'u herkesin önünde azarlaması oldu.

İsmi Luca Badoer'in aracıyla birlikte geçen 20 yaşındaki Bianchi, şu an Todt'un F3 takımı ART'de mücadele ediyor.


Belçika Grand Prix Cuma 2. Antrenman Turları - Hamilton kuru zeminde lider

Belçika Grand Prix'si Cuma 2. antrenman turlarında McLaren Mercedes'ten lewis Hamilton e hızlı turu atan isim oldu. Hamilton seansın bitimine doğru attığı 1:47.201'lik derecesi ile günü zirvede tamamladı.



Sabah geçilen ilk bölümün aksine öğleden sonra SPA-Franchorchamps pistinin üstünde güneş kendisini gösterdi. 18 derece sıcaklık altında geçilen 2. seansta pist tamamen kurumuştu.

Pilotlar ilk bölümde atamadıkları turları ikinci bölümde erkenden piste çıkarak telafi etmek istediler. Ortalama olarak ikinci bölümde 35 tur atıldı.

Timo Glock seansın uzun bir bölümünde lider olmasına karşın Hamilton'ın son anda gelen turu nedeniyle ikinci sıraya düştü. Glock Hamilton'ın arkasında +0.016 saniye farkla günü ikinci sırada tamamladı.

Seansın bitimine saniyeler kala arka düzlük sonundaki virajda pist dışına çıkan Kimi Raikkonen 1:47.285'lik derecesi ile üçüncü olurken aracını kenara çekmek zorunda kaldı.

Son yarışın galibi Rubens Barrichello Sebastien Buemi'den sonra pistteki en fazla tur (37) atan isim olmasına rağmen ancak 18. sırada kendine yer bulabildi. Brezilyalı pilotun takım arkadaşı Jenson Button ise ondan çok daha iyi bir derece yapamadı. Button takım arkadaşının önünde ancak 17. sırayı alabildi.

Luca Badoer için Formula1 kariyerinde kötü bir Cuma günü daha geride kaldı. İtalyan pilot son sırada yer alırken liderin 2.010 saniye gerisinde kaldı. Hemen önündeki Nico Rosberg'den ise yaklaşık 1 saniye daha kötü bir zaman yaptı. Formul1'de henüz 3. yarışına çıkacak olan Toro Rosso pilotu Jamie Alguersuari ise 1:47.579'luk derecesi ile 9. sırayı aldı. Alguersuari ile Badoer arasında 1.7 saniye fark oluştu.

Günün sürprizini Renault'un genç çaylağı Romain Grosjean yaptı. Grosjean Alonso'yu da geçerek Cuma gününü 5. sırada tamamlamayı başardı. Alonso ancak 14. zamanı yapabildi.


1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:47.201 29

2. Glock Toyota (B) 1:47.217 + 0.016 29

3. Raikkonen Ferrari (B) 1:47.285 + 0.084 26

4. Webber Red Bull-Renault (B) 1:47.329 + 0.128 31

5. Grosjean Renault (B) 1:47.333 + 0.132 34

6. Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:47.506 + 0.305 27

7. Trulli Toyota (B) 1:47.559 + 0.358 33

8. Kubica BMW-Sauber (B) 1:47.578 + 0.377 33

9. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 1:47.579 + 0.378 36

10. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:47.602 + 0.401 25

11. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:47.702 + 0.501 38

12. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:47.743 + 0.542 33

13. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:47.790 + 0.589 29

14. Alonso Renault (B) 1:47.862 + 0.661 30

15. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:47.961 + 0.760 32

16. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:48.017 + 0.816 30

17. Button Brawn-Mercedes (B) 1:48.125 + 0.924 34

18. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:48.130 + 0.929 37

19. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:48.360 + 1.159 29

20. Badoer Ferrari (B) 1:49.211 + 2.010 30


Belçika Grand Prix Cumartesi antrenmanları - Heidfeld BMW'yi kurtarmaya çalışıyor

Nick Heidfeld Belçika Grand Prix'si Cumartesi antrenman turlarında en hızlı zamanı yaparak etkileyici bir performans sergiledi. 1:45.388'lik derecesi en hızlı zamanı yapan Heidfeld'i +0.074 saniye fark ile Toyota'dan Jarno Trulli takip etti.



Bugün SPA pistinde yağmur yok ancak gri bulutlar pist üzerinde seans boyunca dolaşmaya devam etti. Güneşin aralıklarla kendisini gösterdiği sabah antrenmanlarında hava sıcaklığı oldukça düşüktü. 13 dereceye kadar inen sıcaklığın yanısıra pist sıcaklığı da 23 derece civarlarında seyretti.

Günün sürprizi Adrian Sutil'den geldi. Sutil +0.289 saniye fark ile 3. sırada kendine yer bulurken Force India'nın yükselen grafiğini devam ettirdi. Sutil'i Renault'un çaylağı Grosjean takip ederken genç pilot henüz Formula1 aracı kokpitinde gösterdiği performans ile göz doldurmaya başladı.

Toyota'nın diğer pilotu Timo Glock 5. zamanı yaparken Robert Kubica gelişen BMW'si ile birlikte 6. sırayı aldı.


1. Heidfeld BMW Sauber (B) 1:45.388 17

2. Trulli Toyota (B) 1:45.462 + 0.074 18

3. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:45.677 + 0.289 20

4. Grosjean Renault (B) 1:45.878 + 0.490 18

5. Glock Toyota (B) 1:45.908 + 0.520 18

6. Kubica BMW Sauber (B) 1:45.987 + 0.599 18

7. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:46.040 + 0.652 19

8. Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:46.114 + 0.726 21

9. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:46.301 + 0.913 17

10. Button Brawn GP-Mercedes (B) 1:46.406 + 1.018 20

11. Raikkonen Ferrari (B) 1:46.409 + 1.021 19

12. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:46.417 + 1.029 19

13. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:46.462 + 1.074 17

14. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:46.747 + 1.359 14

15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 1:46.814 + 1.426 22

16. Barrichello Brawn GP-Mercedes (B) 1:46.815 + 1.427 19

17. Alonso Renault (B) 1:46.926 + 1.538 14

18. Badoer Ferrari (B) 1:47.055 + 1.667 20

19. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:47.078 + 1.690 19

20. Webber Red Bull-Renault (B) No time 3


İnanılmaz sonuç - Fisichella pole pozisyonunda

Force Inaida takımı tarihindeki ilk pole pozisyonunu Giancarlo Fisichella ile SPA-Franchorchamps pistinde kazandı. Fisichella çok rahat şekilde elde ettiği 1:46.308'lik derecesi ile pole pozisyonunu kazanırken Toyota'dan Jarno Trulli de ikinci sırayı elde etti.



İyi bir haftasonu geçiren BMW Sauber takımından Nick Heidfeld sıralama turlarında 3. sırayı alırken hemen arkasında Brawn GP'den Rubens Barrichello bulunuyor.

Gridde 3. çizgiyi Robert Kubica ve Kimi Raikkonen alırken Timo Glock 7. sırayı elde etti. Red Bull takımından Sebastian Vettel ancak 8. sırada kendisine yer bulabildi. Vettel'i takım arkadaşı Mark Webber takip ederken podyum umutları bulunan Nico Rosberg 10. sırada kaldı.

Belçika Grand Prix'si sıralama turlarının ikinci eleme bölümü belki de son bölümden daha heyecanlı geçti. İkinci bölümde Şampiyona lideri Button ve bu yarışta favori olarak gösterilen son yarışların formda ismi Hamilton elenmekten kurtulamadılar.

Bunun yanında Heikki Kovalainen de bu bölümde elenerek McLaren Mercedes takımının son 10 dışında kalmasını sağladı. Fernando Alonso da kendisinden bekleneni veremeyerek ancak 13. sırada yarışa başlama hakkını elde edebildi.


1. Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:45.102 1:44.667 1:46.308

2. Trulli Toyota (B) 1:45.140 1:44.503 1:46.395

3. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:45.566 1:44.709 1:46.500

4. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:45.237 1:44.834 1:46.513

5. Kubica BMW-Sauber (B) 1:45.655 1:44.557 1:46.586

6. Raikkonen Ferrari (B) 1:45.579 1:44.953 1:46.633

7. Glock Toyota (B) 1:45.450 1:44.877 1:46.677

8. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:45.372 1:44.592 1:46.761

9. Webber Red Bull-Renault (B) 1:45.350 1:44.924 1:46.788

10. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:45.486 1:45.047 1:47.362

11. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:45.486 1:45.119

12. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:45.239 1:45.122

13. Alonso Renault (B) 1:45.767 1:45.136

14. Button Brawn-Mercedes (B) 1:45.707 1:45.251

15. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:45.761 1:45.259

16. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:45.705

17. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 1:45.951

18. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:46.032

19. Grosjean Renault (B) 1:46.307

20. Badoer Ferrari (B) 1:46.359

Sıralama öncesi notları:
Sabah geçilen son antrenman turlarında ön sıraları sürpriz pilotlar almıştı. Heidfeld en iyi zamanı yaparken Trulli ikinci Sutil ise 3. zamanın sahibi olmuşlardı. Günün ilgi çeken olayı Webber'in yaşadığı motor sorunu nedeniyle son antrenmanlarda zaman turu atamaması oldu.

Sıralama turları boyunca SPA pistinde yağmur beklenmiyor. Hava sıcaklığı 17 derece civarında.


Pole Pozisyonu

Pole pozisyonu için yarışacak pilotlar;
Raikkonen
Kubica
Heidfeld
Trulli
Glock
Webber
Vettel
Rosberg
Fisichella
Barrichello

Pole pozisyonu sahibinin belli olacağı son 10 dakikalık bölüm için yeşil ışıklar yandı. Kimi Raikkonen piste çıkan ilk isim. Hemen ardından Heidfeld de piste çıkıyor. Raikkonen'in ilk zaman turu 1:47.218.

Raikkonen dışındaki tüm pilotlar zaman turlarını tamamlamadan pit alanına geri döndüler. Şimdi Raikkonen de pit alanına geri döndü. Bitime 3 dakikadan az bir süre kaldı. Heidfeld'in ilk turu 1:48.778.

Rosberg Heidfeld'den daha iyi bir derece yaparak 2. sırayı aldı. Bitime 1 daika kala Heidfeld bir kez daha liderliği aldı. Hemen ardından Trulli 1:46.511'lik derecesi ile ilk sırayı aldı.

Fisichella 1:46.308'lik derecesi ile liderliği eline geçirdi. Süre tamamlandı. Fisichella liderliğini koruyor. Heidfeld 2. sırayı alırken Raikkonen 3. sırada. Şimdi Trulli ikinci sıraya yükseldi.

Giancarlo Fisichella inanuılmaz bir şekilde Belçika Grand Prix'sinde pole pozisyonunu kazanıyor.


2. Eleme Bölümü

İlk bölümde Fisichella 1:45.102'lik derecesi ile en hızlı zamanı yaparken Trulli 2. ve Barrichello 3. sırayı aldı. Lewis Hamilton ilk bölümü elenme sınırında olan 15. sırada tamamlayabildi.

15 dakika sürecek olan ikinci bölüm başladı. Pilotlar vakit kaybetmeden piste çıktılar. Kovalainen Alonso ve Rosberg halen garajlarında bekleyen pilotlar. İlk zaman turu için piltolar start düzlüğünden geçmeye başladılar. İlk tur Kubica'dan gelecek. Kubica'nın ilk zamanı 1:45.496.

Hemen ardından Trulli 1:44.885 yaparak liderliğe yükseldi. Motor probelmi ile başı dertte olan Mark Webber 1:44.927'lik derecesi ile Trulli'nin arkasında ikinci sıraya yükseldi.

İlk seansın aksine şu an 4 pilot 1:45'in altına inmeyi başardı. Son 1 dakikaya girilirken pilotların son derecelerini bekliyoruz. 6. sıradaki Raikkonen dışında tüm pilotlar pistte. Fisichella en iyi zamanı yaparak liderliğe yükseldi.

Süre tamamlandı. Hamilton elenme noktasında. Bu arada Button son turunu geliştiremeyerek elendi. İkinci bölüm oldukça heyecanlı geçti. Button'ın ardından Hamilton da elenmekten kurtulamadı.

İkinci bölümde eenen isimler şunlar oldu; Kovalainen, Button, Alonso, Hamilton, Sutil.


1. Eleme Bölümü

5 pilotun eleneceği ve 20 dakika sürecek ilk bölüm için yeşil ışıklar yandı. Badoer Raikkonen Grosjean Alguersuari Fisichella ve Rosberg piste çıkan isimler.

Nico Rosberg'in telsiz ile konuşmasında garajdan kendisine 30 dakikalık bölüm için herhangi bir yağmur beklentisi olmadığı ancak sonrası için bu durumun şüpheli olduğu bilgisi verildi.

İlk zaman turları gelmeye başladı. Rosberg 1:47.237'lik derecesi ile lider durumda. Toyota pilotları son turlarında ard arda ilk iki sırayım aldılar. Glock yeni lider.

Bütün pilotlar pistte çıktılar. Kubica Vettel Heidfeld ve Hamilton henüz zaman turlarını atmadılar. Lastik ısınma sorununu aştıklarını söyleyen Button sıralama turları için iyi bir gelişme kaydettiklerini söylemişti. Button şu anda 1:46.524'lük derecesi ile 9. sırada.

Takımlar yeni turlarını attıkça dereceler devamlı gelişiyor. Barrichello hızlı turunda pist dışına çıktı ancak Brezilyalı pilot piste geri dönerek turuna devam ediyor.

Sabah yapılan antrenmanlarda en hızlı turu atan Heidfeld şimdi 1:45.566'lık derecesi ile liderliği aldı. Heidfeld'i Sutil takip ediyor. Force India takımı yapılan değişikliklerin ardından SPA'dan ilk puanlarını alarak ayrılmak istiyor. Takım adına gelinen noktaya bakıldığında bunun zor olmadığı anlaşılıyor.

Bitime 4 dakika kalırken Heidfeld'in liderliği devam ediyor. Heidfeld dışındaki tüm pilotlar piste çıktılar. Badoer Alguersuair Nakajima Rosberg ve Grosjean elenme noktasında bulunan pilotlar. Trulli 1:45.331'lik derecesi ile ilk sıraya yükseldi.

İlk bölümün tamamlanmasına saniyeler kaldı. Alonso şu anda elenme noktasında. Fisichella ilk sıraya yükseldi. Süre doldu, Luca Badoer spinatarak kum havuzuna saplandı. Sarı bayraklar sallanıyor.

Alonso son anda 11. sıraya çıktı. Nakajima 18. sırada kalarak elendi. İlk bölüm sonucunda elenen pilotlar şunlar; Buemi, Alguersuari, Nakajima, Grosjean, Badoer.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 330
favori
like
share
selcukbrs Tarih: 31.08.2009 23:14
Raikkonen Spa'da zafere ulaştı








Raikkonen Spa'da zafere ulaştı

Formula 1 Belçika Grand Prix'sini Ferrari pilotu Kimi Raikkonen kazandı. Formula 1'de sezonun 12. yarışı Belçika Grand Prix'si, Ferrari ve Force India için yılın en anlamlı yarışı olarak kayıtlara geçti.

Force India'ya ilk pole'unu kazandıran Giancarlo Fisichella mücadeleyi ikinci bitirerek takımına ilk puanlarını kazandırırken, Ferrari bu yıl ilk zaferine Kimi Raikkonen ile ulaştı.

Raikkonen 44 turluk yarışa çok iyi başladı ve altıncılıktan ikinciliğe yükseldi. İlk turdaki kaza nedeniyle piste giren güvenlik aracının çıkmasından sonra hemen atak yaparak Giancarlo Fisichella'yı geçen ve liderliğe yükselen Raikkonen, bu yıl ilk birinciliğini elde etti.

Fin pilot 2008 İspanya yarışından sonra ilk kez podyumun ilk basamağına çıkarken, Spa pistinde dördüncü kez yarış kazandı.

Yarışa pole'da başlayarak büyük bir sürprize imza atan Fisichella finişe ikinci sırada ulaşarak Force India'ya F1'de ilk puanlarını kazandırdı.

Red Bull pilotu Sebastian Vettel sekizinci başladığı Belçika yarışını üçüncü sırada tamamlayarak şampiyonluk yarışındaki şansını devam ettirdi.

BMW Sauber pilotlarından Robert Kubica dördüncü ve Nick Heidfeld beşinci sırayı alarak sezonun en iyi derecesini elde etti.

McLaren'den Heikki Kovalainen altıncı sırada finiş görürken, bitime iki tur kala motoru iflas eden Rubens Barrichello yedinci olarak iki puan almayı başardı.

Spa pistinde Williams pilotu Nico Rosberg sekizinci olarak puan alan son isim oldu.

Klasman lideri Jenson Button, McLaren'den Lewis Hamilton, Renault'dan Romain Grosjean ve Toro Rosso'dan Jaime Alguersuari ilk turda kaza yaparak yarış dışı kaldı.

Button bitime beş yarış kala 72 puanla liderliğini devam ettiriyor, Barrichello 56 puanla ikinci sırada, 53 puan yapan Vettel, takım arkadaşı Mark Webber'i geçerek üçüncülüğe yükseldi.

Belçika GP sonuçları

1 Kimi Raikkonen Ferrari

2 Gaincarlo Fisichella Force India

3 Sebastian Vettel Red Bull

4 Robert Kubica BMW Sauber


5 Nick Heidfeld BMW Sauber

6 Heikki Kovalainen McLaren

7 Rubens Barrichello Brawn

8 Nico Rosberg Williams

9 Mark Webber Red Bull

10 Timo Glock Toyota

11 Adrian Sutil Force India

12 Sebastian Buemi Toro Rosso

13 Kazuki Nakajima Williams

14 Luca Badoer Ferrari

15b. Fernando Alonso Renault

16b. Jarno Trulli Toyota

17b. Jenson Button Brawn

18b. Romain Grosjean Renault

19b. Lewis Hamilton McLaren

20b. Jaime Alguersuari Toro Rosso