[FONT="Arial Narrow"]''Otizm Platformu'' tarafından hazırlanan bildirgede, Türkiye'de yaklaşık 450 bin otistik olduğu bildirilerek, ''Otizmin tek ilacı eğitim. Ancak bu konuda yetersizlikler bulunuyor'' denildi.

Çoğunluğu otistik çocuğu bulunan kişilerce kurulan 14 sivil toplum örgütünce oluşturulan Otizm Platformu Koordinatörü Mine Narin, otizmin doğuştan olan, beynin ve sinir sisteminin farklı yapısından ya da işleyişinden kaynaklandığı kabul edilen nörobiyolojik bir bozukluk olduğunu anlattı.

Sabancı Üniversitesi'nin Karaköy'deki İletişim Merkezi'nde düzenlenen basın toplantısında konuşan Narin, başkalarıyla iletişimde bulunmayı engelleyen ve kişinin kendi iç dünyasıyla baş başa kalmasına yol açan otizmin, genellikle 3 yaşından önce ortaya çıktığını kaydetti. Narin, ''Ülkemizde yaklaşık 450 bin otizmli birey olduğu tahmin ediliyor. 0-14 yaş grubunda ise 125 bin civarında otizmli çocuk bulunuyor'' dedi.

''3-5 yaş arası otistik çocukların yüzde 50'si, haftada 40 saat eğitimle topluma kazandırılıyor'' diyen Narin, Türkiye genelinde devlet okullarında sadece 2 bin 114 otizmli çocuğun eğitim aldığını söyledi.

Otizm tanısı konulan çocuklara yoğun özel eğitim verme konusunda yetersizlikler bulunması nedeniyle bir bildirge hazırlama ihtiyacı duyduklarını ifade eden Narin, bunu Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik ile YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan'a da sunduklarını bildirdi.

Gelişmiş ülkelerde devlet tarafından otistik bireylere haftada 40 saat eğitim verildiğini, Türkiye'de ise bunun ortalama 10 saat olduğunu belirten Narin, şunları söyledi:

''Biz de bu sürenin 40 saate çıkarılmasını talep ediyoruz. Otizmin tek ilacı eğitim. Ancak bu konuda yetersizlikler bulunuyor. Sadece İstanbul'da 3 yıldır 3 bin çocuk okullarda bir sınıf açılmasını bekliyor. Çünkü bu konuda yetişmiş öğretmen yok. Bunun dışında mevcut müfredat yenilenmeli, 0-5 ve 15 yaş üstü için müfredat programları geliştirilmeli. Rehberlik araştırma merkezlerindeki kadrolar eğitimle desteklenmeli. Ülkemizde otizmli çocuklara eğitim verecek ve terapi yapacak donanımda ve yeterli sayıda öğretmen ve terapist yok. Bu engelin en önemli nedeni ise üniversitelerde yeterli sayıda program ve öğretim üyesinin bulunmaması. Acilen üniversitelerde konuyla ilgili lisans ve lisans üstü programlar açılmalı.''

Türkiye'de tüm engellilere hizmet etmek için en az 6 bin dil ve konuşma bozuklukları uzmanı olması gerekirken bu sayının 50 olduğuna dikkati çeken Narin, ''Otizmli çocuklar için en az 2 bin özel eğitim öğretmeni, 1500 dil ve konuşma bozuklukları uzmanı, 1500 uğraşı terapisti, en az 3 bin de sosyal hizmet uzmanına ihtiyaç bulunuyor'' diye konuştu.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 433
favori
like
share