Vizyon Eğitimi

Son güncelleme: 22.09.2009 09:27
  • Yeni bir Vizyon Eğitimi
    Bir eğitim liderinin vizyonu, onun okulun varlık ve eğitimin amacı gibi konulardaki temel kabullenmelerinin çizilebilinmesi için her eğitimci eğitimin amacını ve okulun varlık nedenini sorgulamak ve kendi cevabını bulmak zorundadır. Örgütsel yapının üç öğesi kurallar, realler ve ilişkilerdir.
    Bir okulda eğitimin iyi olması için öncelikle sınıf ortamı, bina vb. şey düzenli olmalıdır ki bunlar üzerinde vizyon geliştirilmesin. Bunlar iyi olursa vizyon öğrencinin daha faydalı yönlere koyar. Hala bina ve donanım sorunu olan okul yöneticisi önce bunu çözmek zorundadır. Ama öğretmen bunlar arasında boğulmamalıdır.

    Okulda Ortak Vizyon Geliştirme
    Liderin toplumuna, örgütüne ilişkin algılarını, düşüncelerini ve değerlendirmelerini tanımlaması ve ortaya koymasıyla başlar. Liderinin örgütünün zayıf güçlü yönlerini bilmesi ve hayalindeki örgütü tanımlamalı önemlidir. Okul yöneticisi içinde çalıştığı okulu mükemmel hale getirmek için okulda ortak vizyon geliştirilmelidir. Vizyonun başarılı olması için herkesçe benimsenmelidir. Vizyon kendisini adamayan insanlarla gerçekleşmez.

    Ortam Yaratma
    Ortak bir vizyon geliştirmek için okul yöneticisinin yapacağı ilk önemli iş öğretmenlerinin kendi kişisel vizyonlarını gerçekleştirebilecekleri bir ortam yaratmaktır. Eğer bir okulda öğretmenin yöneticinin içinde bile bir sevgi, amaç yoksa, küçük sorunlar bile büyütülür. Büyük idealler peşindeki insanlar küçük işlerle uğraşmazlar.

    Paylaşma
    Vizyonun belirlenmesinden sonraki aşama vizyonun paylaşılması aşamasıdır. Çeliştiren vizyonun açıklanması, örgütün tüm üyelerinin paylaşması bakımından önemlidir. Vizyonun: açık somut ve özgül bir biçimde tanımlanması gerekir. Yani vizyon misyon haline getirilmiş olmalıdır.
#22.09.2009 09:27 0 0 0