Vizyon Geliştirme Süreci
1-Bireysel Fikir Taslakları:Bu öğretmenin kendi potansiyelini kullanmaya başlamasıdır. Bir tür içindeki fantezilerin ortaya çıkmasıdır.
2-Grup İçinde Fikir Alış Verişi:Öğretmenlerin eğitim öğretime ilişkin ideallerini diğer öğretmenlerle paylaşmaları, bu düşlerin yükünü tek başına taşımaktan kurtulur. Böylece ortak bir olgu oluşur, daha başarılı olunur.
3-Uzlaşma:Bireysel vizyonlar grup vizyonuna dönüştüğünde kurumun yapılanmasında etkili olabilecektir. Okulda ben değilde biz kavramını oluşturur.
4-Duyu Kaybına Denge Olarak Vizyon: Heintel vizyonun insandaki duyu kaybına denge olarak yetiştiğini açıklamaktadır. Yeni vizyonlara gibi anlamların sanayi toplumunda yok olması ile bağlantılıdır. Yeni eğitim etkinliklerinde itici güç, demokrasi ve insan haklarıdır.
5-Vizyon ve Yapılanma:Bu basamak bir tür stratejik planlama basamağıdır. Vizyonun hala bir görüntü olarak kalmasına izin verilmelidir. Vizyon bir formül değil, bir görüntüdür. Formül insanları bir kesinliğe yönlendirir. Oysa görüntüler bireye sonsuz yorum malzemesi sunar vizyonlar topluca kararlaştırılmış olsalar bile asla kesin bir şekilde formüle edilmemeli sürekli yeniden keşfedilmelidir.

Beğeniler: 1
Favoriler: 1
İzlenmeler: 1084
favori
like
share