Mübarek Ramazan ayinin, Islâm âlemi için hayirlara vesile olmasini niyaz ederek basliyorum.

Ramazan ayinin, hayirlara vesile olmasini arzu etmeyenimiz zaten olmaz.

Ancak,

Hayirlarin kendiliginden meydana gelmesi mümkün degildir.

Bunun için biz Müslümanlarin gayretleri sarttir.

Bu gayretlerin hizlanmasi için en güzel vesile, su anda yasadigimiz mübarek Ramazan ayidir.

Bir sahabi, Sevgili Peygamberimizden, kendisinin Cennete gitmesi için dua istemisti.

Hz. Resûlullah,

Ben dua ederim, ama sen de ibadetlerinle bana yardimci ol buyurmustu.

Yani, Peygamberimizin duasinin yerini bulmasi için, o kisinin de gayreti sartti.

Bizler için de durum aynidir.

Yani her hayirli sey için gayret etmemiz gerekir.

Bunun için lâzim olan zaman da, imkân da önümüzdedir.

Yapilacak sey, mübarek Ramazan ayinda bol bol dua ve ibadet...

Nasil Peygamberimizin kendi dualari kabul ediliyor idiyse, Ramazan ayinda yapilacak ihlasli dualarin kabul edilecegini de yine Peygamberimiz haber veriyor.

O halde, geriye sadece yine bizim gayretlerimiz kaliyor.

Bir topluluk ne için çalisirsa, Allah ona onu verecegini vaadediyor.

Dünya için çalisirsa dünyayi, ahiret için çalisirsa ahireti.

Sadece dünya için çalisanlarin, ahiret nimetlerinden mahrum kalacaklarini da yine Rabbimiz haber vermektedir.

Hem dünya, hem de ahiret için çalisanlar ise, her ikisine de kavusurlar.

Iste Kuranin beyani:

Kim ahiret kazancini istiyorsa, onun kazancini artiririz. Kim de dünya kârini istiyorsa ona da dünyadan bir seyler veririz. Fakat onun ahirette bir nasibi olmaz. Sûrâ, 20)

Bu âyette hem müjde, hem de büyük bir ihtar vardir.

Ahiret için çalisanlarin gayretleri, baska bir âyette de bildirildigi gibi, en az bire 10 misliyle karsilik bulacaktir.

Bununla da kalmayacak, kulun ihlas ve samimiyeti nisbetinde, bire 700e kadar çikarilacaktir.

Sayilari gayet az olmakla beraber sevabi daha fazla çikan kullar da vardir.

Bunun yaninda, dünyada da o kimselerin isleri bereketli olur.

Sadece dünya menfaati için çalisanlarin ise ahiretleri haraptir.

Onlara ahirette bir yardimci da olmayacaktir.

Peygamberimiz (sav) buyuruyorlar ki:

Hz. Allah buyuruyor ki, Insanoglunun oruç disinda yapmis oldugu ibadetler, on kat ile 700 kat arasinda mükâfatlandirilir. Oruca gelince, o sirf benim için yapilan bir ibadettir ve mükâfatini da yalniz ben tayin ederim. Çünkü, oruçlu sirf benim rizam için cinsî arzularini, yemeyi-içmeyi terketmektedir. Oruç, (günahlara karsi) bir kalkandir...

Bu ay sabir ayidir. Sabrin sevabi ise cennettir.

Bu ay Müslümanlar arasinda yardimlasma ve müminin rizkinin bol oldugu bir aydir.

Bu ayda kim bir oruçluya iftar yaptirirsa, hem bir köle azad etmis gibi sevap kazanir, hem de günahlari affedilir.

Sahabilerin,

-Ya Resûlallah! Hepimizin oruçluya iftar verecek imkânimiz yoktur, demeleri üzerine Peygamberimiz söyle buyurdu:

Bu sevap, oruçluya bir hurma veya bir yudum süt, yahut bir yudum su ikram edene de verilir.

Bunun yaninda, kim bir oruçlunun karnini doyurursa, günahlari affedildigi gibi, Allah ona benim havzimdan bir kere içirir ve o kimse cennete girinceye kadar artik hiç susamaz.

Ayrica, oruçlunun sevabindan hiç eksilme olmaksizin, onu doyuran kimseye onun aldigi kadar sevap verilir.

Baska bir hadis-i seriflerinde buyuruyorlar ki:

Bu ayda yapilan herhangi bir hayir ve ibadet diger aylarda yapilan farz gibidir.

Bu ayda farz bir ibadeti yerine getiren kimse, diger aylarda yetmis farz yapan bir kimse kadar sevap kazanir.

Ramazan ayi Allahin ayidir. Bu ayin diger aylar karsisinda üstünlügü, Allahin kendi yarattiklarina karsi-kiyas kabul etmez-üstünlügü gibidir.

Fakih Ebülleys Semerkandî, Tenbihül Gafilin isimli eserinde zikrediyor.

Hazret-i Ali Radiyallahu Anh diyor ki:

Hz. Ömer (ra) benden duydugu bir hadise dayanarak, mescitte teravih namazi kilinmasini geleneklestirdi.

Hz. Ali, sonralari bir Ramazan gecesi evinden çikip da mescitlerde Kuran okundugunu ve bunlari kandillerin aydinlattigini görünce,

-Hz. Ömer nasil mescitlerimizi Kuranla nurlandirdiysa, Allah da onun kabrini aydinlatsin diye dua etmistir.

Hz. Osmanin da ayni sözleri söyledigi rivayet edilmistir.

Bakalim bu senede, geçen senelerde oldugu gibi, Müslümanlarin zihinlerini teravih namazi hakkinda bulandirmaya çalisacaklar mi, yoksa ortaya baska meseleler mi atacaklar.

Teravih namazinin 20 degil 8 rekat oldugu gibi, ilimden ve arastirmadan uzak sözler, üzerinde durulacak lâflardan degildir.

Teravih namazi, 5 vakti kilmayanlarin bile kildigi meshur bir namazin kaç rekat oldugu, 14 tane 100 sene geçtigi halde hâlâ anlasilamamis olur mu hiç?

Islâm âleminde teravih namazinin en az 20 rekat olarak kilindigi hiçbir Islâm toplulugunun 20 rekattan asagi teravih namazi kilmamasi da meseleyi ortaya koymaktadir.

Çünkü Peygamberimiz, Benim ümmetim sapiklik üzerinde toplanmaz buyuruyorlar.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 711
favori
like
share
milkboy Tarih: 08.10.2005 10:53
sonuçta nafile bir ibadet...kişilerin özerkliğini bağlıyor fakat bunu kalıpsallaşmış bir düşünce sistemiyle 20 rekat'e bağlamak bir kuralcılığın getirisi olarak çıkıyor karşımıza uygulamada elbette asla ve hiçbir zaman kötü bir şey olması sözkonusu değil ne varki whirling derviş kardeşiminde belirttiği gibi belki hakikatte Sevgililer sevgilisi H.Z Peygamber (s.a.s) dönemindeki şekliyle 8 rekat kılınarak ama burdaki önemli noktanın insanları...cemeati sıkmadan zorlaştırmadan ve yormadan huzur ile sevgi ile huşu ile kılınması daha uygun düşer...kanaatim odurki 20 rekatte kılınsa pek tabii bu huşuu sağlanabilir ama günümüz dünyasında böylesine dehşetli bir kaos ortamında beklenmemelidirki bu kadar uzun bir ibadet seansında her kalp aynı huzuru ve huşuyu yakalayabilsin bırakın teravih namazı bir çoklarımız belkide farz namazlarını bile hakkıyla kılmaktan alıkoyan bir çok maniler ile karşı karşıyayız ....evet özde amelimizde rıza-i ilahi olmalı şeklinden öte içine bakmalı kabuklarla uğraşmayı bırakıp çekirdeği temaşa eylemeli....

sonsözüm bu konuların mü'minler kişisel seçimlerine kalmış nafile ibadetler olduğu düşüncesiyle din görevlilerinin biraz daha özverili bir şekilde sadece ve sadece kuralcı bir yaklaşımla değil zorlaştırmayın kolaylaştırın hükmünce gereğini yerine getirmeleri dileğiyle...


Allah hepimizi ramazan ayının hakikatine eren kullarından eylesin..Amin

sevgi ve saygılarımla
Halaskar Tarih: 08.10.2005 03:15
20 rekat kilmaktan ise, adam gibi hu$u ile dua ile teslimiyet ile kilinan 8 rekat teravih BENCE daha evladir, allahin ibadetlerimize ihtiyaci yoktur, fakat bizim ihtiyacimiz, ibadetlerin özüde ihlas, hu$u ve teslimiyet olduguna göre cünkü yavas kilinan namazda bunlari elde etmek mümkün fakat bir rekati bi dakikada kilinan bi namazda bu mümkün olmaz

selamun aleykum kardeşim..

senin yaşamış olduğun sıkıntıyı biz de yaşamaktayız..senin dediğin gibi huşu içinde kılmak varken sağolsun jet imamlarımız teravih namazlarını bir çırpıda kıldırmakta. ve bundan biz müslüman alemi rahatsızlık duymaktayız.. namazdan feyz alamadıktan sonra 20 rekat kılmak ne kadar doğru..
ABDALWAHID Tarih: 08.10.2005 03:08
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

ES SELAMU ALEYKUM!!!

yazdiklarinin hepsine katiliyorum ama teravih namazinin 8 rekat olmasi neden ilimden uzak oldugunu anlamis degilim, aise annemiz (allah ondan razi olsun) rasulullahin sas ne ramazanda ne de normal günlerde 8rekattan fazla geceleyin namaz kilmdagini buhari araciligi ile bizlere bildirmistir, nitekim buna dayanarak bi cok islam ülkesinde örnek vermek gerekiyorsa tunus, cezayir, fas ve misir gibi teravih namazi 8 rekat olarak kilinmaktadir, ama hz ömer rdha zamaninda teravihin 20 rekat olarak kilinmasi bi problem degildir süphesiz, cünkü bugün yeryüzünde yasayan hic kimse herhalde müminlerin emiri olan hattab oglu ömerden (allah ondan razi olsun) daha cok ilim sahibi degildir.
fakat su olaya dikkat cekmek istiyorum ve bence cok önemli, hz. ömer rdha `nin hani o meshur sözü varya hani teravihi toplu halde kildirmaya bi imam tayin ettiginde ve insanlari bi imamin arkasinda namaz kilarken gördügünde " bu ne güzel bir bidat olmus" diye, iste buharide bu konuda sözün devamida var ve diyorki müminlerin emiri "fakat su an uykuda olan ve sonra(yani gecenin son 3/1. de kalkanlarin faziletlerine yinede yetisemez" burdan sunu anliyorum sahsen ben
teravih namazi asli itibari ile teheccüd namazinin ramazan ayindaki versiyonudur yani bi gecede hem teravih hem teheccüd olmaz ramazan ayinda teravihtir ve ramazan disi teheccüdtür, ve aise annemiz bizlere rasulullahin sas ne ramazanda ne de ramazan disinda 11 rekattan fazla(vitir ile beraber) gece vakti nafile namazi kilmadigin söyledigine göre, bu namazin asli itibari ile vitir ile beraber 11 rekat oldugu ortaya cikiyor vellahu alem, ve yine allah en iyisini bilir hz. ömer allah ondan razi olsun hani su an uykuda olup sonra kalkanlarin sevabina yetisemez sözündende yine allahu alem diyorum, kendisinin 8 rekat olarak kilinan namazi 20 rekata cikarmasidir vallahu alem, yani en azindan o anda uykudan olanlarin sevabina yetismesi acisindan
simdi hemen su soru akla gelebilir, ya koskoca müminlerin emiri rasulullahin sas uygulamasini ayak altinami alacak ve 8 rekatlik namazi 20mi cikaracak? bunada kisaca cevab vermek istiyorum gönüllerin tatmin olmasi acisindan, islamin ilk devirlerinde ickinin cezasi 40 sopaydi, fakat ömer rdh. zamaninda insanlar arasinda icki icmek yine cogalidigindan hattab oglu ömer bu cezayi 80 sopaya cikardi, nitekim bugünde ve $eri hükümlerin tatbik edildigi beldelerde böyle ceza verilmektedir,
dogrusunu ancak allah bilir
sonuc olarak sunlari söylemek istiyorum
jet hiziyla, hu$usuz, zevksiz, sirf 20 rekati tamamlamak amaciyla, hic secdelerde dua etmeksizin (nitekim insanin secde ani rabbine en yakin andir) 20 rekat kilmaktan ise, adam gibi hu$u ile dua ile teslimiyet ile kilinan 8 rekat teravih BENCE daha evladir, allahin ibadetlerimize ihtiyaci yoktur, fakat bizim ihtiyacimiz, ibadetlerin özüde ihlas, hu$u ve teslimiyet olduguna göre cünkü yavas kilinan namazda bunlari elde etmek mümkün fakat bir rekati bi dakikada kilinan bi namazda bu mümkün olmaz
vellahu alem( allah celle ve ala en dogrusnu bilir)
ve ibadetlerimizi hatalarimiz ile kabul etsin, amin ya rabbi
sabr ile okudugunuz icin cezakallahu hayran, allah razi olsun
vesselamu aleykum
*_Mucahit_* Tarih: 07.10.2005 17:46
harika bilgiler kardeş teşk
sinan55 Tarih: 04.10.2005 15:27
:20:
adile84 Tarih: 04.10.2005 12:04
bu önemli bilgileri bizle paylaştığın için teşekkürler
keto_41 Tarih: 04.10.2005 03:38
Tessekürler arkadasim
Halaskar Tarih: 02.10.2005 21:57
Teşekkürler kardeşim. Yeni bir soluk olacaksın inşallah islam bölümüne. katkılarının devamını bekliyorum.