Yıllar öncesinin çıkarılmaya unutulmuş oyunu!

3000AD firmasının adını, Universal Combat ve Battlecruiser ile duymuş olabilirsiniz, olmayabilirsiniz de, normaldir. Ancak eski oyuncular hiç değilse, bu iki ismi bir yerlerden tanıdık diye çıkartmıştır. Özellikle Universal Combat�ın ilk duyurulması ve senelerce süren yapım aşaması hikayesi, dilden dile dolaştı. Baş yapımcı Derek Smart�ın bu konuda ünü de vardır. 3000AD Universal Combat ve sonraki sürümleri piyasaya sürdü. Firma yeni dönemde iki projesiyle daha gene vitrinlerdeki yerini alıyor.

Yok böyle bir dünya

All Aspect Warfare, sınırları geniş topraklara sahip büyük bir imparatorluk gibi, çünkü açık dünyası büyüklüğüyle dikkat çekici. Ancak bu kadar büyük zemin üzerindeki yapılar yeri geldiğinde kendini tekrar edip, aralarını da büyük çorak arazilerden oluşan dikdörtgen dilimlenmiş, tampon bölgelerle kapatıyorlar. Single player�da istersek pek gerekli olmayan klasik konusuna ait senaryoyu veya Instant Action başlığı altındaki görevleri yapabiliriz. Görevlere girişmeden önce dört kişilik takımdan bir karakteri ve ekipmanlarını seçmemiz gerekiyor, fakat ekipmanlar ayrı ayrı değil, hazır paket olarak sunulmuş. Sadece hazırdaki seçeneklerden birini seçebiliyoruz. Her karakter klasının belirli dayanıklılığı, zayıf noktası var.

Oyuna girdiğimizde grafiklerin rezaletiyle karşılaşacaksınız. 2009 damgalı bir yapım olmasına rağmen, görsellik dibe batmış durumda. Bundan seneler önce çıksa, o zaman �Tamam� diyebilirdik, ancak yeni jenerasyonda grafikler coştu gürledi, sen nerelerdeydin 3000AD? Biraz daha elle tutulur bir motor kullansaydın keşke. Bunu bir de NovaLogic yapıyor. Harika bir potansiyele sahip güzelim Delta Force serisi ne hale geldi, durumu ortada. Seçtiğimiz karakter dışında kalan üç kişi de yanımızda takım arkadaşı unvanıyla bulunuyor. Ekiptekilere emir verebiliyoruz. C�ye basarak, beni takip et, koru, ateş et, menzile gir, şunu bunu yap diyerek bir komutan edasına sahip oluyoruz. NPC kontrolündeki adamlarımız genelde emirleri eksiksiz yerine getiriyorlar.

"Yapım içinde 30'dan fazla çeşitli araç bulunuyor."
Görev adamı

Kullanabileceğimiz çeşitli silah ve aletler var. Silahlar 24 tanenin üzerinde. Sniper, makineli tüfek, tabanca vs� sahibiz. Mermimiz bitmediği halde, şarjör değiştirebilme özelliği var. Bunun sonucunda yedek şarjörler bitiyor. Bu da ilginç bir enstantane. Ayrıca envanterimizde kalkanımızı güçlendirenden, sensör bozuculara kadar alet edevatlar da var.

All Aspect Warfare�ın kocaman dünyasına ek olarak, 30�un üstünde birçok araç bulunuyor. Geniş haritada oradan buraya gitmek için araçlara her daim ihtiyacımız var. Araçlar çeşitli, ister havada, ister karada olsun kocaman olanlardan, tek kişilik versiyonlara kadar çoğunu kullanabiliyoruz. Yerdeki toplar vs� buna dahil. Kocaman demişken, cidden devasa araçlar var. Araçlardaki silahları kullanıp, takım arkadaşlarımızı oradan buraya taşıyabiliyoruz. Havada durum yerdeki kontrollerle aynı, nasıl mı? Havada uçan aracımız sağa sola dönüşleri normal bir şekilde, sanki düz bir FPS oyunundaki karakter gibi yapıyor. Şimdi sağa sola dönsün, ama bunu yaparken hafiften kaysın, eğilsin. Hava hava demişken, havada görev gereği çatışmalara girip, eskortluk yapabiliyoruz. Oyundaki üniteler, araçlar filan tecrübe puanı, derece ve diğer faktörlere bağlı.

Sonuca giderken

Single player�daki araçlar ve üniteler tümüyle multiplayer�da da bulunuyor. Online modu, kısmamışlar, hiçbir şeyden kaçınmamışlar. İyi de olmuş, ama oynayanı bulamadım. 32 oyuncu destekli multiplayer�da, klasik deathmatch ve team deathmatch gibi toplamda beş tane mod var. Co-op da eksik edilmemiş. Yapımla ilgili dokümanlara oyunun ana menüsünden ulaşabiliyoruz. All Aspect Warfare, yıllar öncesinden gelen bir ürün olmuş.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 209
favori
like
share