Efsane seri tüm hızıyla devam ediyor!
Bazı oyunlar vardır, bir modan öteye gidemez; bazı modlar vardır, tek bir oyun haline gelebilirler. Özellikle mod olmaktan çıkıp, tek başına bir ürün olan birçok isme dijital dünyada rastlıyoruz. Klasik bir örnek de olsa, Counter-Strike bunların başında geliyor. Şu anda da yapımcılarına iyi de para kazandırmış durumda. Son olarak Unreal Tournament 2004�ün modu olan Killing Floor bu kervana katıldı. Tam tersi zamanlar da yaşanmıyor değil, aslında bunun olmasının sebebi aynı grafik motoru ve içerik üstünde çok değişiklik yapılmaması. City Interactive tarafından geliştirilen Code of Honor serisinin sonuncusu böyle bir örnek teşkil ediyor.

Gizli operasyonlar

Code of Honor 3 (Kısaca COH), Fransa�da geçiyor. Elit bir ekip olan French Foreign Legion�a katılarak, teröristlere çeşitli operasyonlarla aman verdirmemeye çalışıyoruz. Yapıma girdiğimiz zaman bizleri kısaca F.E.A.R. karşılıyor dersek yanılmış olmayız. Bunun nedeni ise COH�un Lithtech Jupiter EX grafik motoru ile geliştirilmiş olması. Menüleri bile bir iki detay dışında neredeyse F.E.A.R. ile aynı olan COH�ta sadece single player bulunuyor, multiplayer modu yok.

İlk bölümde iki kişi olarak kaçırılan bir uçağa sızıyoruz. Görsellik bakımından F.E.A.R. bizleri yine karşılıyor, hatta ekip arkadaşımız uçaktaki bir kapıyı açtığında, karşısına çıkan düşman ona ateş ediyor, bu sırada zaman yavaşlıyor ve ekip arkadaşımız ölüyor. Buraları bile bizlere yine F.E.A.R.�ı gösteriyor. Bu kadar F.E.A.R. diye bahsettim, arada �Hiç değişiklik yok mu?� diye kendi kendinize sorabilirsiniz. Cevabım genel olarak bir iki detay dışında, değişiklik yok olacak. Bölümlerde ilerledikçe hatta, girdiğimiz binalarda ofis içinde çatıştıkça �Bu oyunu oynadım� havasına girebilirsiniz. Gelelim o değişken detaylara, karşımızda doğaüstü güçlerle canlanmış düşmanlar yok, normal teröristler var ve operasyonları farklı yerlerde gerçekleştiriyorsunuz. Ancak operasyon içinde gittiğiniz yerler de birbirine benziyor.



"Yapımda duvar içine girmiş pompalı tüfek gibi bazı hatalara denk gelmek mümkün."
Teknik aksamlar

Çatışmalar biraz zevkli sayılır. Bazı zamanlar oyunda zaman yavaşlıyor ve böyle bir halde rakiplerinizi öldürüyorsunuz, ancak bu durum da belli noktalarda ve hazır olarak gerçekleşiyor. Sakin ve düzgün gözüken bir ortam, çatışma sonrasında parçalanmış bir halde olabiliyor. Yalnız bu parçalanma detayları da bir garip. Mesela duvarlar parçalanıyor hasar alıyor, yalnız bir vantilatöre ateş ettiğinizde parçalanmıyor ve delik deşik halde çalışmaya devam ediyor. Yine aynı şekilde hareket etmeyen ve hasar almayan objeler de ortalıkta dolu. F.E.A.R.�daki yapay zeka iyiydi, COH�ta da az biraz yapay zeka kırıntısı var, fakat bu da garip bir şekilde işliyor. Mesela bir yerde bana yukarıdan ateş eden düşmanlarımdan kaçtım, sonra aynı mekana geri döndüm ve halen direk gibi dikilmiş bekliyorlardı. F.E.A.R.�da rakiplerimiz ateş ettiğimizde saklanıyor, tavuk gibi durmuyorlardı. COH�ta da bazen saklanıyorlar, el bombası filan atıyorlar, fakat yapay zeka iyi değil.

Lithtech Jupiter EX motoru seneler önce iyi bir görsellik sunuyordu, fakat yaşlanmaya başlamış kendini gösteriyor. COH�un bazı yerlerinde ufak ama hoş efektler var, ancak genel olarak görsellik üst seviyede değil. Keşke yapımcılar grafik motoru üstünde biraz değişiklik ve modifiye yapsalarmış, ama bunun yerine normal haliyle kullanmayı tercih etmişler.

Sonuç olarak COH, vasat bir yapım olarak karşımıza çıkıyor. F.E.A.R.�ın genişletilmiş ve uzun süren bir modu diyebiliriz. Düşük sistem gereksinimi ve biraz eğlenceli çatışmalarıyla zaman geçirtebilir.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 282
favori
like
share