Oyun tarihindeki en popüler kategorilerden ikisi gerçek zamanlı stratejiler ve rol yapma oyunlarıdır. Fakat ikisi de kendi alanında kalmış ve yıllarca türlü türlü oyunlarla oyuncuların karşısına çıkarak çeşitli tecrübeler yaşatmıştır. Ta ki 2000 yılına kadar… 2000 senesinde çok da bekleyeni ve reklamı olmamasına rağmen ortaya bir anda çıkıveren “Majesty – The Fantasy Kingdom Sim” tamamen özgün içeriği ve oynanışı ile oyun tarihinde önemli bir yer edinmişti.

Oyunun isminde geçen “Fantezi Krallık Simülasyonu” gerçekten de birebir tanımlama olmuş. Gerçek zamanlı strateji oyunlarındaki bina inşa etme, üs kurma, kaynak/para toplama, ekonomi idare etme ve benzeri unsurlarla; rol yapma oyunlarındaki karakter özellikleri, gelişimi, seviye atlama, para kazanarak daha üstün silahlar, aletler alma sistemini harmanlayıp oyunculara beklemedikleri bir konsept sunmuştu Majesty.

Büyük bir alanda başladığınız kalenizle, yeni binalar, barakalar, büyücü evleri gibi birçok inşalar yapıp buralarda asker, okçu, büyücü, şifacı gibi birçok sınıftan kahramanlar eğitiyordunuz ve oyundaki hiçbir üniteyi siz kontrol etmiyordunuz. İşin güzelliği buradan sonra başlıyordu. Sizin tek yapmanız gereken binalar yapmak, gerekli zırh, büyü, silah yükseltmelerini sağlamak ve halkın güvenliğini temin edebilmekti. Oradan buradan çıkan yaratıkların krallığınıza musallat olmamaları için kellelerine ödüller koyuyor ve bu sayede yetiştirdiğiniz savaşçılarınızın onların peşine düşmesini sağlıyordunuz. Merak etmeyin, ödül olarak koyduğunuz paralar nihayetinde size geri dönüyordu. Çünkü savaşçılar, demirciye gidip daha üst bir zırh yaptırıyordu veya büyücüler kütüphaneye gidip daha güçlü büyüler öğreniyorlardı, böylece gelir elde etmiş oluyordunuz.

Yaratıkları alt eden tüm savaşçılarınız tıpkı bir rol yapma oyununda olduğu gibi tecrübe puanı kazanıyor ve devamlı seviye atlıyorlardı. Bu da daha güçlü, daha ölümsüz olmalarını sağlıyordu. Siz de krallığınızı daha da geliştiriyor, vergiler topluyor, yeni binalar yapabiliyor ve yeni savaşçılar eğitebiliyordunuz.

Böylesi daha nice güzellikler, özellikler ve sürprizlerle dolu bir oyundu Majesty. Güzel ve özenli grafikleri, kaliteli seslendirmeleri ve ses efektleri ile de kendine özgü yapısını tamamen doldurabilmişti.

Gel zaman git zaman, tamı tamına 8 sene sonra, duyduk ki Majesty 2’nin yapımına başlanmış, E3 2008’de de bazı detayları açığa çıkmıştı ki oyunsitesi.com olarak bu haberi sizinle paylaşmıştık.

Şimdi de biriken son gelişmelerle daha detaylı bir yazı hazırlamaya koyulduk. Bakalım Majesty 2, 8 sene önceki atasının havasını ve özgünlüğünü bize ne kadar verebilecek?

Krallığınıza hoş geldiniz majesteleri...

Majesty’i 8 sene sonra tekrardan canlandırmak isteyen yeni yapımcıları, evvela oyunun ana çekirdeğini ve sevilen, tutulan oynanışı, konsepti ve havasını korumak için ellerinden geleni yaptıklarını belirtmekteler. Elbette ki oyun dünyasında her türlü teknik özelliğin değişmesinden ötürü, özellikle yeni nesil gerçek zamanlı stratejilerin oynanabilirlik ve ara yüz sistemlerini dikkate alarak, oyuncuların önceden de olduğu gibi yine zorlanmayacakları, anlaşılabilir ve kullanışlı bir oynanış ile ara yüzü birleştirerek akıcılığı daha üst seviyelere çıkartacaklarını da eklemekteler.

Eski yapıyı bozmamak demek, yine oyuncuların krallık inşası dışında kahraman birimlerini kontrol edememesi demek. Evet doğru. Hiçbir ünitemize direkt bir kontrolümüz olmayacak. Fakat Majesty 2’de yetiştirilen kahramanlara çok daha önem verilmiş. Hepsinin kendine has bir düşüncesi, fikri, davranışı, dış görünüşü, sınıfı olabilecek. Yani eski oyundaki seviye atlama ve yeni eşyalar alma sistemi çok daha ileriye götürülmüş. Seviye atlarken sadece güçlenmeyecekler aynı zamanda gelişerek sınıfları da değişebilecek. Kendilerine yeni ve değişik yetenekler/büyüler seçebilecekler ve farklı farklı zırhlara, silahlara, eşyalara sahip olabilecekler.

Peki kahramanlarımızı kontrol edemiyorsak, krallığımızı nasıl koruyacağız? Bunun cevabı ilk oyunda da olduğu gibi, teşvik bayrakları. Bir yerin keşfi için veya bir yaratığın öldürülmesi için üzerine ödül koyarak, kahramanlarınızın bu işi kısa sürede halletmesini sağlayabileceğiz.

Ancak belirttiğimiz gibi artık kahramanlarımız daha özgün, daha akıllı, daha kişisel, daha farklı, daha özeller. Kendi kendilerine gruplar, kombinasyonlar yapıp toplu saldırılar düzenleyebilecekler. Örneğin bir savaşçı, bir okçu ve bir büyücü birleşip kendi açıklarını kapatarak başarılı bir “kardeşlik” oluşturabilecekler. Hatta güçlü yaratıklara karşı büyük baskınlar yapabilecekler. Güçlü yaratıklar demişken söyleyelim. İlk oyundan aşina olduğunuz tüm yaratıklar Majesty 2’de de olacak. Minotaur, Troll, Ratman, Shade, Vampire ve dahası... Fakat düşmanlar ve yaratıklar hakkında daha ayrıntılı bilgiler pek ortada yok.

Elbette ki böylesi geliştirilmiş ve kontrolü olmayan karakter sisteminin dezavantajları da yok değil. Mesela yüksek seviyeli güçlü kahramanlarınız küçük yaratıkları öldürmeye tenezzül dahi etmeyecekler ve ejderha, troll, dev peşinde koşturacaklar veya oluşturduğunuz bir grupta tecrübesiz bir kahraman ile yan yana olmak istemeyecekler.

Vergi borcunuz varmış...

Krallığımızı geliştirme ve devam ettirme sistemi yine aynı şekilde devam ediyor. Başlarda küçük bir yerleşimken yeni binalarla büyüyor, kahramanlarımızla güvenliğimizi sağlıyor, güvenliğini sağlayabildiğimiz krallığımızın nüfusu büyüdükçe de vergi toplamaya başlıyoruz. Bu da yeni binalar, yeni savaşçılar için kaynak oluyor. Tabii bol bol kahramanımızın olması da bizim için artı bir gelir denilebilir. Çünkü yaratıklardan kazandıkları ganimetlerle, harabelerde buldukları hazinelerle; kurduğumuz demircilerden, market alanlarından, yeni zırhlar, sağlık iksirleri satın alacaklar ve bu da bize bir taşla iki kuş şeklinde hem daha güçlü kahramanlar sayesinde daha güvenilir bir krallık, hem de ekstra gelir olarak geri dönecek.

Majesty 2’de Ardania evreninin alt yapısına, kültürüne, tarihine de bir hayli önem veriliyor. Basit bir fantezi oyunu olmasından öte olarak, geçmişi, tarihi oluşturulmuş, kurgusu yaratılmış ve belli başına bir evren haline getirilmiş bir yapıt hazırlanıyor. Bununla ilintili olarak da senaryo halinde devam eden yoğun bir aşamalar serisi olacak ve bunun dışında tekil görevler, serbest oyun imkânları da yine sunulacak. Yapımcıların vurguladığı bir nokta da, çoklu oyuncu bölümü için önemli bir uğraş verdikleri. Şu anda denge ayarlamalarıyla uğraşan yapımcılar, 4 kişiye kadar oynanabilen çoklu oyuncu desteğinin Majesty 2’de olacağını söylemekteler ve bunun bile yeterince eğlence, kargaşa ve zaman alacağını belirtmekteler.

Teknik detaylar hakkında konuşmak için henüz erken. Fakat gösterimlerden ve oyun içi görüntülerden anladığımız kadarıyla Majesty 2 çok da yüksek sistem istemeyecek; fakat kaliteli bir grafik motoru ile hazırlanıyor. Age of Empires ve Black & White benzeri bir görüş açısı yaratılmış ve grafik kalitesi de hemen hemen bu seviyelerde. Göze hoş gelen modellemeler ve kaplamalar ile birleştirilmiş akıcı model animasyonları ve yansıma ve ışıklandırma efektleri oluşturulmuş. Ancak zaten içerik olarak belli başına bir 8 sene sonra tekrar bir “yenilik” sunan Majesty, limitlerin dışına taşan grafiklere de ihtiyaç duymuyor. Yine de oyun motorunun her strateji severi tatmin edeceği de aşikâr.

2009’un ilk çeyreğinde PC’ye çıkması beklenen Majesty 2’nin diğer konsollara çıkartılması henüz söz konusu değil; ancak yapımcılardan kesin bir “Hayır, olmayacak” yanıtı da gelmiş değil. Bekleyip göreceğiz ve krallığımızı yeniden kuracağız!



İşletim Sistemi: Windows 2000/XP/Vista
İşlemci: 2.0 GHz Dual Core
RAM: 1 GB
Ekran Kartı: 512 MB

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 292
favori
like
share