Rise of Nations Microsoft'un RTS dünyasına son armağanı, strateji severlerin oyunu alması için aslında Microsoft adını duymaları bile yeterli bence; çünkü Age of Empires serileri ve senenin en iyi RTS'lerinden birisi Age of Mythology bu firmaya ait. Hımm, bir firma neden çok sağlam bir strateji oyunu çıkardıktan sonra bir kaç ay içinde yeni bir RTS daha çıkarsın diye soranlar olabilir aranızda, bunun cevabı basit aslında; konu.

Age of Mythology tamamen Yunan, Mısır, İskandinav mitolojilerine dayanırken Rise of Nations'da insanlığın ilk çağlarından aldığınız bir ırkı günümüze kadar geçen sürede yönetmeye çalışıyorsunuz. Aslında Rise of Nations bu özellikleriyle yani tarih çağlarındaki gezintimizle bir sene kadar önce çıkmış Empire Earth'e çok benzemekte ama bu benzerlik sadece bununla sınırlı, bir de oynanışla

İsterseniz oyunun içeriğine biraz daha yakından bakalım; oyunumuz klasik Age of Empires serisinde olduğu gibi tarih öncesi çağlardan başlıyor ve siz yönettiğiniz ırkı çağdan çağa atlatıp, zaferden zafere koşturmaya çalışıyorsunuz. Tabi ki seçtiğiniz ırka göre rakiplerinizde değişiyor, gelişiyor. Irklar deyince hemen aklınıza şu araların çok popüler 3 ırk seçeneği gelmesin Rise of Nations'da

Aztek, Bantu, İngiliz, Çin, Mısır, Fransa, Almanya, Yunan, İnka, Japon, Kore, Maya, Moğol, Nubian, Roman, Rus, İspanyol ve Türk ırklarını seçme imkanına sahibiz. Ki bu ırklar sadece göstermelik olarak konmamış bu oyuna, seçtiğimiz ırka göre mimari, özel birimler ve teknolojiler emrimize sunuluyor, bize kalan sadece akıllı yönetim. Türkler oyunun içinde olunca haliyle hepimizde bir beklenti oluyor, nasıl yapmışlar diye; şu kadarını söleyebilirim ki beklentileriniz karşılanacak. Çünkü gerek mimari, gerek üniteler (biri Yeniçeri mi dedi?) tarihsel gerçeklerden yararlanılarak yapılmış. Tabi bu her ırk için geçerli.



İşlemci: Pentium 500 MHz
RAM: 8 MB
Ekran Kartı: 16 MB
HDD: 800 MB

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 552
favori
like
share