Güzel kızlar, icatlar, arabalar ve kötü adamlar varsa, Bond'da oradadır
Daha önce EA tarafından piyasaya sürülmüş olan, ilk iki James Bond oyunu açıkçası öyle çok fazla beğenilmemişti (Özellikle de Bond hayranları tarafından). Bu oyunlar çoğu oyuncu tarafından çabuk tüketildi ve bir kenara atıldı. Yapımcılar, yeni Bond oyununu duyurduklarında ise önyargılı olmaktan kendimi alamamıştım. Ancak gerçekten yanılmışım çünkü bu sefer EA dersine iyi çalışmış ve daha evvel yaptığı hataları gözden geçirip, kendi öz eleştirisini yapmış. Everything or Nothing (EoN)�in bugüne kadar yapılmış Bond oyunları arasında, oyuncuya filmin atmosferini en iyi yansıtan oyun olduğunu söyleyebilirim.
Kraliçenin emrinde geçen 40 koca yıl�
Tüm dünyanın en ünlü ajanı James Bond�un yeni macerası olan EoN�un son derece klişe olan hikayesi kabaca, eski KGB ajanı olan Nikolai Diavolo�nun, Jaws isimli (bu ismi kesinlikle hak ediyor. İnanın bana ) arkadaşıyla birlikte dünyayı ele geçirmek istemeleri üzerine kurulu. Ancak bu kadar basit bir hikaye ister istemez oyunu oynadıkça dallanıp budaklanıyor, entrikalarla ve güzel oldukları kadar son derece de kabiliyetli olan Bond kızlarıyla süsleniyor. Oyunun hikayesi hakkında fazla bilgi vermemek lazım; çünkü oyunu oynayıp gelişmeleri kendinizin görmesi çok daha iyi olacaktır. Zaten oyuna başlar başlamaz kendinizi nükleer silah üretilen bir üste, yaman bir çatışmanın içinde bulacaksınız. Burada hem kontrolleri öğrenecek hem de Bond filmlerinin klasikleşmiş, bol hareketli başlangıç sahnesini yaşamış olacaksınız.
EoN�i, önceki oyunlarından ayıran en önemli özellik; oyunun üçüncül kişi bakış açısından oynanması. Bu sayede karakterimize daha hakim oluyoruz ve yapabileceğimiz hareketler de bunun sonucunda artıyor. Mesela çatışmaların çoğunda sırtımızı duvara verip ateş ederek kendimize avantaj sağlayabiliyoruz. Veya silahımız olmadığı zamanlarda çıplak elle dövüşebiliyoruz. Bir diğer güzel özellik ise nişan alma şekli. Oyun esnasında L1 tuşuna basılı tutarak, bakış yönümüzde en elverişli durumdaki düşmanımıza otomatik olarak nişan almış oluyoruz. Eğer siper aldığımız bir nokta varsa ve ateş altında değilsek L1 tuşuna basılı tutarak analog kolla düşmanımızın daha etkili noktalarına ateş edebiliyoruz. Bu şekilde, güçlü rakiplerimizi hazırlıksız yakalarsak kafalarına tek kurşun sıkmak suretiyle indirebiliriz. Ancak rakiplerimiz bu kadar da basit öldürülecek kadar aptal değiller. Özellikle de etrafta saklanacak duvarlar ve sandıklar varsa. Çünkü düşmanlarımız da tıpkı bizim gibi korunmak amacıyla saklanıp öyle ateş ediyorlar. Tabi dar koridorlarda durum biraz değişiyor; etrafta saklanacak bir şey bulamayınca düşmanlarımız üzerimize kamikaze dalışı yapıyorlar ve maalesef bu onların yaptığı en son hata olmuş oluyor. Ayrıca Max Payne oyununda kullandığımız �Bullet-time�, yani; oyunun geçici bir süre için yavaşlayıp rakiplerimize daha rahat nişan almamızı sağlayan sistemin bir benzeri de oyunun yenilikleri arasında.
Her şey ya da hiçbir şey. Yaşam ya da ölüm. Heidi ya da Shannon.
EoN�in seslendirmeleri, aralarında Hollywood�dan tanıdığımız oyuncularında olduğu, profesyonel bir ekip tarafından yapılmış. James Bond�un seslendirmesini son dönem Bond filmlerinin oyuncusu Prience Brosnan, Bond filmlerinin değişmezleri olan �M� ve �Q�yu da, Judi Dench ve John Cleese�nin bizzat kendileri yapmış.

Diğer karakterler olan Serina, Katya, Nikolai�yı da sırasıyla, Shannon Elizabeth, Heidi Klum, Willem Defoe seslendirmiş. Ancak oyunumuzun gerçekçiliğini oluşturan unsurlar bu kadarla kalmıyor. Çünkü ismini saydığım karakterler oyun içi demoların daha gerçekçi olması için sadece seslendirmeleri yapmakla kalmayıp, bu demoların tamamını motion-capture tekniği ile bizzat kendileri oynamışlar. Oynayınca daha iyi fark edeceğiniz gibi tüm oyuncuların görünümleri gerçekleriyle birebir gibi (Özellikle Bond�un görünüşünü Prience Brosnan�a olabildiğince çok benzetmişler).
Madem oyunun bu kadar gerçekçi yapıldığından bahsettik, bir açıklama daha yapayım; oyunumuzun senaryosunu yazan, Golden Eye, Tomorrow Never Dies ve The World is not Enough filmlerinin senaryosunu yazmış olan Bruce Feirstein.
Ben Bond�a Bond demem, özel icatları olmayınca�
Evet bu kadar yeniliklerden bahsettik ama birde Bond filmlerinin olmazsa olmazları vardır değil mi ? �Q�nun icatları ve süper fonksiyonel araçlarımız� Oyunda kullanabileceğimiz farklı tipte araçlar var. Bunlar standart arabamız olan Aston Martin�den, motosiklete, helikoptere ve hatta tanka kadar varabiliyor. İcatlara gelince hepinizin çok seveceği minik bir örümceğimiz var. Bunu küçük hava boşluklarından yan odalara ya da düşmanla dolu bir mekana saldığımızda istediğimiz yerde patlatmak suretiyle suya sabuna dokunmadan epeyce düşmanımızı saf dışı etmiş oluyoruz. Bir diğer icadımız ise görünmezlik sağlayan kıyafetimiz, bunu da kara günler için saklayıp kullanmamız gerekiyor.
EoN tüm oyun konsollarında aynı anda çıktığından diğer versiyonlarını birbirleriyle kıyaslamak farz oldu. Açıkçası oyunun PS2 versiyonunun görsel olarak, gerek Xbox�tan gerekse GC�den biraz geride kalması kaçınılmaz olsa da, PS2, multiplayer modunda diğer iki konsoldan sıyrılıp öne çıkmayı başarıyor. Oyunumuzun 4 kişiye varan multiplayer modunun yanı sıra, online oynama imkânı da mevcut. Özellikle en az iki kişiyle oynanan co-op modu, oyunu çok eğlenceli kılıyor. Tabi �Deathmach� modunu da unutmamak lazım.

Son sözler�
Oyunumuz grafik olarak da oldukça iyi bir puanı hak ediyor. Daha evvelde bahsettiğim gibi, oyundaki tüm önemli karakterler, gerçekleriyle son derece benzer yapıdalar. Tüm karakterler oldukça detaylı ve gerçekçi. Arkaplanlar PS2�nin elverdiğince detaylı dokulardan oluşuyor. Oyun fazla bölüm içerdiğinden bazen dokular birbirini tekrarlasada bu çok da göze batmıyor açıkçası. Oyunun her anı hareket dolu olduğundan, efektler ister istemez ön plana çıkıyor. Özellikle patlama efektleri ve parçaların sağa sola dağılması çok gerçekçi yapılmış. Oyunda araç kullandığımız bölümler Need for Speed motorunu kullandığından gayet başarılı olsa da helikopter ve motosiklet kullandığımız bölümlerde bazen saçma görüntülerle karşılaşabiliyoruz. Seslere gelince; zaten söylenecek pek fazla bir söz yok. Tüm karakterler profesyonel oyuncular tarafından seslendirildiğinden son derece iyiler. Müzikler ise Bond oyununa son derece yakışan sağlam müzikler. Ancak maalesef düşmanlarımız birbirleriyle pek iletişim kurmuyorlar ve bizi gördüklerinde hep aynı replikleri tekrarlıyorlar.
Oyun genel olarak PS2 oyunları arasında en üst sıralarda yer almayı hak ediyor. Oyundaki başarınıza göre çeşitli silahları ve şifreleri açmaya çalışmak, oynama süresini arttırıyor. Ufak tefek sorunlarına rağmen PS2�si olup da bu oyunu almayacak birini düşünemiyorum.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 471
favori
like
share